Will Johnson & Rob Friend

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Satyricon schreef:Ik denk dat onze vriend Friend (sorry, kon het niet laten) spontaan iets verrekt en helaas niet mee kan doen tegen Odd Grenland. De supporters waren ook al niet echt blij met zijn actie, dus een publiekswissel zal hij toch niet krijgen.
Bij twijfel mag Molde hem over laten komen voor een medische keuring, en ik vrees dat ze dat in het geval van een 'spontane verekking' ook zullen doen.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Molde klopt vergeefs aan bij Rob Friend

Gepubliceerd op 18 juli 2006, 11:30
Leeuwarder courant

HEERENVEEN - Rob Friend heeft zijn oude club Molde laten weten dat hij niet in staat is om aan de afspraak te voldoen, die inhoudt dat hij voor de Noorse club deze maand nog in twee competitieduels moet uitkomen.


De voor €2 miljoen door SC Heerenveen gekochte spits kan door een liesblessure niet spelen. De afspraak tussen de clubs loopt zondag af. Molde overweegt de Canadees voor medisch onderzoek naar Noorwegen te halen.

Die moeite kan de club zich besparen, vindt Riemer van der Velde, voorzitter van Heerenveen. ,,Sûnde fan de reiskosten. Rob rêdt it foar sneon net op. Hy hat juster yn it trainingskamp op Amelân ek net traind.''

Molde had er op gerekend deze maand nog twee keer over Friend te kunnen beschikken. ,,Wij hebben dagelijks contact met Rob en niets wijst er op dat hij ernstig geblesseerd is'', aldus een woordvoerder van Molde. ,,Als wij twijfels hebben, laten we hem overkomen.''

Van der Velde: ,,Wat ús oanbelanget, hie Rob spylje mochten. Wy ha doe't wy him kochten mei ús folle ferstân dy ôfspraak makke. Mar hy is gewoan net fit, hy spilet sneon foar ús ek net.''
Ik ben benieuwd wat Molde gaat doen; houden ze woord en roepen ze hem terug of laten ze het erbij.....
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik verwacht dat Molde hem gewoon oproept. Is die wedstrijd van Molde zaterdag belangrijk ofzo??
SCH
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Súrhusterfeanfans schreef:Ik verwacht dat Molde hem gewoon oproept. Is die wedstrijd van Molde zaterdag belangrijk ofzo??
Ja! Ze kunnen nog degraderen, al staan ze twee punten voor met nog twee wedstrijden te gaan.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Satyricon schreef: Ja! Ze kunnen nog degraderen, al staan ze twee punten voor met nog twee wedstrijden te gaan.
Onzin, de noorse competitie is nog maar halverwege het seizoen.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

mitrita schreef: Onzin, de noorse competitie is nog maar halverwege het seizoen.
Op vi.nl staat de stand van 2005 nog als actueel... :|

Edit:
ippeligaen - 2006/2007
Pos. Team Pld Pts
1 Brann 13 28
2 Lillestrøm 12 22
3 Rosenborg 13 21
4 Stabæk 13 19
5 Odd 13 19
6 Vålerenga 13 19
7 Sandefjord Fotball 13 18
8 Ham-Kam 13 15
9 Lyn 12 15
10 Viking 13 14
11 Molde 13 14
--------------------
12 Fredrikstad 13 13
--------------------
13 Start 13 12
14 Tromsø 13 10
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Stand klopt wel, Noorwegen heeft een zomerseizoen. Begint in april, eindigt in oktober
Seizoen 2006/2007 kan dus niet in Noorwegen
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

mitrita schreef:Stand klopt wel, Noorwegen heeft een zomerseizoen. Begint in april, eindigt in oktober
Seizoen 2006/2007 kan dus niet in Noorwegen
Deze stand komt dus weer van de UEFA site.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Doet die nu wel of niet mee ?
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Nee, Heerenveen wil hem niet af staan.

En hij is geblesseerd, daarom waarschijnlijk.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
vandenbusschefan
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 26-10-2005 23:05
Locatie: Haskerdijken

Bericht door vandenbusschefan »

S.C. Heerenveen heeft alweer een Canadees op het oog het gaat hier om eene Rogers zo vermeld sc-heerenveen.nl bij het wedstrijd verslag van de Beloften tegen Hapoël. Deze Rogers is hier op stage iemand de wedstrijd misschien gezien en weet iemand ook of hij goed is of zo??
Heerenveen on-tour!
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Rob Friend heeft gister zijn eerste doelpunt gemaakt voor Canada, de enige en dus winnende treffer tegen Jamaica.

Bron; Voetbalprimeur
Anti-vlaggetjes
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Afbeelding

op de voorgrond met nummer 10, Rob Friend
chrissie
Basisspeler
Berichten: 998
Lid geworden op: 17-09-2004 23:11
Locatie: sneek

Bericht door chrissie »

[quote="mitrita]op de voorgrond met nummer 10, Rob Friend[/quote]

Ha,ha, wat is dit voetbal of rugby 8) Volgens mij vallen ze elkaar aan, leuke foto, is keeping the mind busy! :mrgreen:
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Vandaag leuk interview in de VI met Rob Friend. Het was een beest in Noorwegen.

Hij zegt het volgende:

De meeste verdedigers in Noorwegen zullen blij zijn dat ik weg ben. Met mijn ruwe spel heb ik gele kaarten verzameld en lichaamsdelen beschadigd. Ik heb vorig seizoen een paar jukbeenderen gebroken en liep zelf 2x een hersenschudding op, om je een idee te geven. Ik ben geen smerige speler, maar als je zo groot bent als ik, moet je je lichaam wel gebruiken. De Nederlandse verdedigers zullen weten dat ik er ben.

Toch nog iemand die Yildirim niet kwijt wil :wink:

Ugur is werkelijk een fantastische speler. I love that guy! Hij is het type speler wat ik nodig heb om succesvol te worden. Als Ugur op het veld staat, loop ik met een grote glimlach op mijn gezicht. Ik weet namelijk dat ik zeker 3 of 4 kansen zal krijgen. Ik ben nu eenmaal afhankelijk van voorzetten. Als ik iets kan doen om Ugur te behouden, zal ik het niet nalaten.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Hij heeft zich laten vellen!
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Er stond op abe.com dat ie een rotschop had gekregen en dat ie er een paar minuten uit was geweest, ik denk dat op deze foto zijn ploeggenoten even 'verhaal' gaan halen bij de dader.
Net fan dat benaude!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

[beheerdersmodus]Kunnen we er allemaal even om denken dat we niet constat ook die foto quoten? Beetje onzinning natuurlijk![beheerdersmodus] :huh:
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Heerenveen-spits Friend moet ego opzij zetten
27 september 2006

In de schaduw van zijn veelscorende teamgenoten Afonso Alves, Lasse Nilsson en Danijel Pranjic zou men Rob Friend bijna over het hoofd zien. Dat is gezien zijn lengte lastig, maar slechts weinig mensen zullen weten dat juist híj als centrumspits de opvolger is van Klaas Jan Huntelaar bij SC Heerenveen. De Canadees kwam deze zomer over van het Noorse Molde FK, maar valt voorlopig in het niet bij de scoringsdrift van zijn teamgenoten. Dat is wennen, geeft Friend toe in gesprek met FCUpdate.nl. "Ik ben gewend om goals te maken, maar hier moet ik vooral werken voor anderen."

Je zou het bijna vergeten, maar eind december was men in Heerenveen nog in rep en roer. Huntelaar en Samaras vertrokken voor veel geld naar respectievelijk Ajax en Manchester City, waardoor de Friezen plotseling geen spits hadden. Lasse Nilsson vulde het gat in de rest van het seizoen op, waarna Heerenveen in de zomer op zoek kon naar een echte nieuwe centrumspits. Afonso Alves werd voor veel geld weggeplukt uit Malmö, maar hij is meer een speler die vanaf de buitenkant zijn actie wil maken. De échte opvolger van Huntelaar werd dan ook Rob Friend, een 25-jarige Canadees.


Friend slaagde er direct in om een basisplaats te veroveren bij Heerenveen, maar heeft zijn draai nog niet helemaal gevonden. Waar vooral Alves de doelpunten direct aaneen rijgt, blijft de teller van Friend voorlopig steken op één. Alleen in het competitieduel met Willem II (5-0) maakte hij een goal en dat is wat weinig, vindt hij zelf ook. "Het is moeilijker dan ik gedacht had", zegt hij over zijn eerste weken in dienst bij Heerenveen. "Als spits wil je doelpunten maken, dat is duidelijk."

"Maargoed, om goals te maken moet je ook kansen krijgen en die heb ik amper gekregen", weet Friend, die in Noorwegen in 83 duels 31 keer scoorde. "Ik heb gescoord tegen Willem II, maar tot afgelopen weekend was dat ook één van de weinige momenten dat ik in scoringspositie kwam. Alleen tegen FC Utrecht heb ik echt een aantal grote kansen gekregen, in de andere wedstrijden werd in amper in stelling gebracht. Mijn teamgenoten moeten nog wennen aan de manier waarop ik speel, denk ik."


Voorlopig moet Friend volledig in dienst spelen van Afonso Alves en Lasse Nilsson, die vanaf de buitenkant naar binnen trekken om een actie te maken. "Dat is wennen, maar ik moet er voorlopig het beste van maken", zegt de Canadees. "Mijn taak is om ruimte te creëren voor anderen, ik speel volledig in dienst van de ploeg. Ik wil dat best doen, maar het is voor mezelf even moeilijk. Ik ben altijd een spits geweest waar het binnen een team om draaide, ik ben het gewend om zelf doelpunten te maken. Om dan nu mijn ego opzij te zetten en me volledig weg te cijferen voor het teambelang, is soms wel lastig. Als spits wil je namelijk scoren."


"Maargoed, het gaat steeds beter", gaat hij verder. "Het is natuurlijk ook wel logisch dat het even duurt voordat mijn teamgenoten zien wat mijn sterke kanten zijn. Het gaat wel beter, ik heb het gevoel dat mijn medespelers steeds beter begrijpen hoe ik de bal graag wil hebben. Ik moet natuurlijk ook even hun vertrouwen winnen en dat kan alleen door goed te spelen en doelpunten te maken. Tegen Utrecht scoorde ik niet, maar het is wel positief dat ik drie kansen kreeg en een penalty afdwong. Het gaat steeds beter, ik leer elke wedstrijd bij. Ik heb alleen even een doelpuntje nodig. Waarom ik die strafschop tegen Utrecht dan niet zelf nam? Geen idee, eigenlijk. Er zijn geen vaste afspraken, dit keer stapte Pranjic naar voren. Misschien doe ik dat de volgende keer wel."

Met Afonso Alves, Nilsson, Friend en de bijsluitende Pranjic heeft Heerenveen in ieder geval een aanvallend kwartet om van te watertanden. "Als het eenmaal begint te lopen, zullen we aanvallend amper af te stoppen zijn", belooft hij. "De snelheid van Nilsson, de techniek van Alves en mijn fysieke kracht: eigenlijk is het een perfecte combinatie. We kunnen een dodelijk trio worden, daar ben ik van overtuigd."
bron: http://www.fcupdate.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Friend legt de ballen op alle manieren dood:hoofd, borst, strottehoofd, oksel. Wat een balaanname. Nu nog de rest eromheen die dat oppakt en vervolg geeft.
Laatst gewijzigd door Gekko op 29-09-2006 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Wat mij betreft nog aardig wat krediet. Hij scoort misschien niet maar hij kan wel een bal vasthouden. Hij speelt ook als een type Sibon alleen hij scoort dan nog niet. Maar hij heeft tijd nodig om te wennen aan het voetbal en het team. Popovic speelde in het begin ook niet erg goed maar speelde later in het seizoen ook veel beter.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Hij was gisteren zwaar gefrustreerd, omdat hij nauwelijks bespeelbare ballen kreeg. De laatste 10 minuten vlogen de wegwerpgebaren naar medespelers in het rond. Ook geen wonder als je ploeggenoten lijken te denken: laat ik lukraak naar voren trappen, die lange lost het maar op. En dan heb je de bal op de vleugel (Breuer twee keer), alle ruimte voor een voorzet, komt ie nog niet.

Moraal van het verhaal: je moet je spits gebruiken in plaats van misbruiken.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ben ik met je eens met die wegwerpgebaren. Kwam ook omdat hij voor de goal geen bal kreeg van nilson en alves die het dan al te vaak zelf proberen ipv naar hem op zoek te gaan. Vond ook dat hij daarmee groot gelijk heeft. Hij legt alle ballen af als het kan maar kreeg gister geen bal terug van zijn medespelers. (vooral alves deed veel alleen)
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Met deze vleugelspitsen scoort Friend nooit weer een goal. Die jonges zijn best goed maar te individueel en kunnen amper een bal op het hoofd van Friend leggen.
SCH
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Niet alleen spelen ze te individualistisch, ze hebben ook ( en dan bedoel ik vooral Nilsson ) nauwelijks een goede voorzet in huis.
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Fenomenaal hoe Friend de meest onmogelijke ballen onder controle weet te krijgen. Dat hij niet scoort ligt hem zeker niet alleen aan hem. Hij doet me een beetje denken aan Lange Jan (nu van Celtic) die ook sterk is in de lucht. Een miskoop vind ik hem nu zeker nog niet.
Eala Frisia!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Klopt. Friend is weergaloos in de lucht. Een echte vent, die oorlog maakt. Probleem is wel dat ie niet heel goed kan voetballen. Als ie eens ruimte heeft voor een actie is het vrijwel altijd balverlies. Als Friend de bal krijgt, moeten er gewoon 2 of 3 man in de buurt zijn om de afgelegde bal op doel te rammen of er een actie mee uit te halen.... Dat rendement is bij Hereenveen gewoon te laag.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Ik denk dat wanneer Friend twee 'echte' buitenspelers om zich heen krijgt die de ballen strak op zijn boze bolletje weten te spelen dat kopt hij er geregeld een in. Vooralsnog blijven Alves en Nilsson hem over de grond aanspelen .... het resultaat hebben we gezien, alleen tegen de maasdammer verdediging van Willem II werd gescoord.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Over de grond? Hij krijgt juist alleen maar ziekenhuisballen op borsthoogte die hij moet controleren tussen 2 of 3 verdedigers in, terwijl er geen aansluiting is. Of er komt een lange bal van achteruit waarna hij de bal doorkopt in niemandsland.

Niet Friend zijn schuld, die jongen doet echt zijn best. De afwachtende speelwijze lijkt er voor te zorgen dat er niemand in de buurt is die voor ondersteuning zorgt.
Plaats reactie