Will Johnson & Rob Friend

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Heracles wil Friend nog steeds
Foto: Orangepictures29 januari 2007, 10:26
Door: Reon Boeringa
Heracles Almelo is nog steeds opzoek naar versterking voor de frontlinie. De clubleiding van de Tukkers zou Rob Friend als ideale aankoop zien. Eind december wees sc Heerenveen nog een bod op de Canadees af.
Naar verwachting zal Heerenveen ditmaal niet moeilijk doen over een transfer. Het vorige bod van Heracles werd namelijk afgewezen omdat Niklas Tarvajärvi nog niet fit was, dat is hij nu wel. Als gevolg van het afgewezen bod trokken de Almeloërs Igor Gluscevic aan, maar hiermee is de kooplust van de zwart-witten nog niet gestild.

De 26-jarige Friend speelt pas een halfjaar voor de Friese club. Maar door de uitstekende prestaties van Afonso Alves is hij uit de basis verdrongen. In negentien duels, waarvan een aanzienlijk deel als invaller, scoorde hij vijfmaal.


vast geschroken van de 5-1 goal van friend :P
mar ze geven niet snel op!!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Heracles wil 'm dus niet huren maar gewoon kopen. Dat had ik toch niet verwacht.

Mooie kapitaalvernietiging zou dat zijn voor Heerenveen. Kan me niet voorstellen dat Heracles meer dan een miljoen voor hem gaat uitgeven.

Degene die verantwoordelijk is voor de transfer van Friend naar Heerenveen mogen ze wat mij betreft een flinke schop onder de kont geven! :wink:
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Gearard schreef:Degene die verantwoordelijk is voor de transfer van Friend naar Heerenveen mogen ze wat mij betreft een flinke schop onder de kont geven! :wink:
Dat zal dezelfde persoon zijn die Alves gekocht heeft dus dat kan je waarschijnlijk wel tegen elkaar wegstrepen. Risico van het vak :mrgreen: .

Ik denk trouwens niet dat Heerenveen Friend gaat verkopen, hij zal nog van waarde zijn voor Heerenveen. Het is alleen de vraag of Friend zelf wel wil blijven en daar leek het niet op tijdens zijn interview met OF.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Het lijkt me niet dat Heerenveen kwijt wil (lees; verhuren) dan wel kwijt wil. Als iemand zou worden verhuurd dan zou ik liever Tarvajarvi zien.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Hoewel ik tarvajarvi voetballend wat hoger inschat, ben ik het daar wel mee eens.
Niet in de laatste plaats omdat Tarvajarvi ( helaas ) nogal blessuregevoelig lijkt, wat van Friend niet direct kan worden gezegd.
scheerenveen05
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2005 21:11
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door scheerenveen05 »

Zoals ik al eerder aangaf zie ik hem liever niet verhuurd worden. Maar hem verkopen mag al helemaal niet gebeuren ik ben persoonlijk van mening dat hij zeker wel kan voetballen en hij is nog jong dus kan nog veel leren. En hij scoort ook vrij makkelijk dus niet verkopen.
scheerenveen
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

oldtimer schreef:Hoewel ik tarvajarvi voetballend wat hoger inschat, ben ik het daar wel mee eens.
Niet in de laatste plaats omdat Tarvajarvi ( helaas ) nogal blessuregevoelig lijkt, wat van Friend niet direct kan worden gezegd.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik geloof dat Tarvajarvi maar twee keer is uitgevallen. Eén keer met een hamstring blessure en één keer omdat ze op z'n enkel hadden gestaan. Verder volgensmij niet...
Dirk
Invaller
Berichten: 290
Lid geworden op: 08-04-2006 10:51

Bericht door Dirk »

Friend beslist niet verkopen, hij is absoluut bruikbaar voor Heerenveen en hij zit volgens mij nog niet aan zijn plafond.

En dan..verhuren? Een moeilijk dillema vind ik dat, enerzijds wil je de ontwikkeling van Tarvajärvi niet in de weg staan, anderzijds wil je ook niet al teveel risico lopen.
Want wat als Friend weg gaat en één van de spitsen raakt geblesseerd, dan heb je volgens mij niks meer op de bank zitten. Lijkt mij niet een wenselijke situatie wanneer je 5e wil worden en nog wat punten moet inlopen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Boersma zit er aan te komen Dirk, en geloof mij, hij schiet ons naar de playoffs :)
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

Lipton schreef:Boersma zit er aan te komen Dirk, en geloof mij, hij schiet ons naar de playoffs :)
bij de beloften zit hij meestal op de bank, dus ik neem niet aan dat hij direct in de basis of op de bank van het eerste zal verschijnen.

edit: Vandaag schijnt Boersma het toch goed gedaan te hebben bij de beloften
Laatst gewijzigd door toni op 30-01-2007 00:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Hveen kennende zullen ze hem echt niet verkopen.
!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Kunnen we Tarvajarvi niet verhuren aan Heracles?

Als ik eerlijk ben zie ik veel meer potentie in Friend dan in Tarva.
Het is grappig om te zien hoe populair Niklas is bij het grote publiek en eigenlijk gun ik dat hem ook van harte. Zijn manier van spelen is wat onbehouwen, maar door zijn instelling en doorzettingsvermogen heeft hij veel krediet opgebouwd bij veel mensen, daarbij heeft hij er nog wel eens eentje ingeprikt tijdens zijn invalbeurten wat hem ook populairder maakte (denk maar eens aan het hakje tegen een blunderende Grandel van Utrecht).

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat Friend niet voor niets hoger in pikorde staat en dat ik in Tavajarvi niet meer zie als een ideale stormram die het voornamelijk van invalbeurten moet hebben. Friend zie ik, daarentegen, in de toekomst best nog wel eens de vaste spits van Heerenveen worden.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

SCH blijkt hem nu wel te willen verhuren volgens Abelenstra.com. Ik vind dat onbegrijpelijk. Ik zou nog steeds liever Alves / Friend in de spits zien samen dan Alves / Nilson. Daar zijn helaas niet veel mensen het mee eens. Friend verhuren is echter weer het andere uiterste en volgens mij absoluut onterecht.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Friend is beter dan tarva, ik zie hem wel als opvolger van alves als ook yildirim weer mee zou doen, verguren lijkt me daarom nog niet zo gekke optie, goed om ervaring op te doen
Zweed
Nieuw talent
Berichten: 90
Lid geworden op: 12-03-2006 23:20
Locatie: Ter Aar

Bericht door Zweed »

Friend komt gewoon tekort, verstandig dat wij proberen het verlies op deze aamkoop te beperken.

Friend moet eigenlijk vandaag beslissen omdat de opvolger al geregeld is.

Groorste kanshebbers:

Cecilio Lopes (goedkoop ren dus goed voor de handel, maar kwalitatief te beperkt)

of

Ari da Silva Ferreira topscores in Zweden van Kalmar FF, duur ca. 2 mln maar kwalitatief zeer goed.

FDenk dat het goedkoop en Jupiler Leage speler wordt.

Wij zijn iets meer handelshuis, zelf zou ik graag nog een stap maken om Twente en Feyenoord achter ons te laten.
Ons kapitaal moet op het veld staan en niet op de bank.
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Friend is beter dan tarva, ik zie hem wel als opvolger van alves als ook yildirim weer mee zou doen, verguren lijkt me daarom nog niet zo gekke optie, goed om ervaring op te doen
Een gast van 25 die ervaring op moet doen bij Heracles?

Friend komt voor de basis gewoon te kort. Zeker als het op samenwerken met Alves aankomt. Aan zijn mentaliteit ligt het zeker niet, maar in de rol als invaller staat hij de verdere ontwikkeling van Tarva wel in de weg en dat is geen goede zaak. Tarva heeft in mijn ogen meer potentie.
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

wat zei hij dan in dat interview bij Omrop Fryslan dan. Ik kan dat nergens terugvinden.
in de vakantie is alles een beetje mooier
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Supersub schreef:wat zei hij dan in dat interview bij Omrop Fryslan dan. Ik kan dat nergens terugvinden.
Friend heeft daarin gewoon aangegeven momenteel ontevreden te zijn over z'n rol. Hij wil gewoon elk duel spelen en niet telkens een minuut of 20 voor tijd invallen. Daarom wilde hij best naar Heracles, maar dat was afgeblazen en wilde hij zich richten op Heerenveen. Komende zomer wilde hij dan opnieuw kijken, je kunt wel raden wat hij heeft gezegd denk ik. Maar nu lijkt de situatie weer te veranderen.
scheerenveen05
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2005 21:11
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door scheerenveen05 »

De Canadees Rob Friend wordt voor de rest van het seizoen verhuurd aan Heracles. De spits die de laatste weken weinig aan spelen toe kwam hoopt die gelegenheid wel te krijgen bij de ploeg uit Almelo.

aldus http://www.sc-heerenveen.nl
scheerenveen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Voor Friend is dit een mooie oplossing. Hoewel Friend mij tot nog toe niet heeft kunnen overtuigen, weet ik niet of het verhuren van Friend handig is. Ik denk namelijk dat er nog wel een aantal wedstrijden komen waarin we hem hard nodig zullen hebben. Tarvajärvi is om de haverklap geblesseerd dus dan blijven er naast Alves/Nilsson weinig over.

Maar Koos F.; wat had je nou allemaal beloofd tijdens je nieuwsjaarstoespraak? Eh.. uhm... er ging niemand meer weg? :|
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik heb hier maar een woord voor: waardeloos.
Als Tarvajarvi steeds inzetbaar was kon ik er vrede mee hebben, maar nu is dit gewoon fout. Het kan voor Friend zelf wel beter zijn, maar die zou niets te willen moeten hebben. Zijn vast niet lage salaris wordt tenslotte door de club betaald.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Friend is een hele dure reserve voor Heerenveen, veel clubs kunnen of willen niet eens zoveel geld betalen voor een speler.

We hebben spitsen zat op dit moment, en waarschijnlijk komt Friend sterker terug dan hij op dit moment is.

Bovendien geeft dit kans voor beloften spelers kans om op de bank te komen.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Spitsen zat? Als Alves een blesure krijgt hebben we een probleem had dan liever nog Friend achter de hand gehad.
Een onderschrift: wat is dat?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Maar Alves krijgt zeeeeeer waarschijnlijk geen blessure.
Wees eerlijk, nadat Friend zijn basisplaats kwijtgeraakt is, heeft hij amper nog gespeeld.
Hij zag zelf immers een tijdelijk vertrek wel zitten.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Hoe kun je nou het zeer waarschijnlijk stellen dat hij geen blesure krijgt, kans is toch niet zo klein dat ie een schop krijgt en een paar wedstrijden niet meedoet. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Best een groot risico om Friend te laten vertrekken. Als Nilsson of Alves wegvalt, hebben we alleen Tarva nog achter de hand. En laat die nou niet bepaald blessure-ongevoelig zijn.

Voor Friend zal dit best een goede oplossing zijn, maar voor Heerenveen is nog maar de vraag...
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Slechte zaak dit.....

We zouden niemand kwijtraken deze periode en nu zijn we na een goede tweede keeper ook een goede supersub voor de spits kwijt. Goed voor Friend uiteraard maar zeker niet voor Heerenveen. Tarvajarvi blijkt dit seizoen toch wel blessuregevoelig en Friend was de tweede helft van de competitie zeker waardevol geweest voor Heerenveen. Ik snap Heerenveen niet in deze verhuur, wij worden er in ieder geval dit seizoen niet beter van..........
Force
Wereldspeler
Berichten: 1317
Lid geworden op: 31-10-2005 18:54

Bericht door Force »

Het is misschien beter voor Friend zelf, maar voor Heerenveen kon dit weleens een slechte zaak worden.
Zoals al velen opmerkten hebben we nu alleen de blessure-gevoelige Tarva achter de hand, die dit seizoen meer geblesseerd is dan fit.

Nadat ik het nieuws had gelezen over het tijdelijke vertrek van Friend, dacht ik dat misschien Lopes wel per direct aan de selectie van Heerenveen word toegevoegd (nóg een slechte zaak, maar we hebben dan in ieder geval wat achter de hand), maar ook dit blijkt niet de waarheid te zijn; hij gaat eerst dit seizoen worden verhuurd aan Sparta.
Het verhuren van Friend, en niet per direct een nieuwe speler toevoegen aan de selectie is een risicovol, en slecht beleid. Misschien komt er nog een spits, maar dat lijkt me na het contracteren van Lopes zeer onwaarschijnlijk.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Heel, heel jammer. Met de nogal onderschatte Friend hadden we een ideale stormram in huis. Tarva is een leuke speler, maar vaak stuk en fysiek ook minder imposant dan Friend. Hoop dat we hier geen spijt van krijgen.
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

AllardP schreef:Hoop dat we hier geen spijt van krijgen.
Ik hoop van wel, dan doet Heerenveen zoiets namelijk niet meer in de toekomst. :roll:
Plaats reactie