Will Johnson & Rob Friend

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Force schreef: en slecht beleid.
Hoe kan jij stellen dat dit slecht beleid is?

Of ken jij de voorwaarden van het verhuurd van Friend?

Als Friend echt niet nog een half jaar wil bank zitten, en er op STAAT te verhuurd te worden, is het na mijn mening beter om tijdelijk van wegen te scheiden.

Maar Heerenveen weet echt wel wat ze doen, ze laten heus niet een speler gaan in de hoop slechter te worden, en dit bied ook kansen voor andere spelers.

We hebben nog genoeg materiaal te lopen dat in de spits kan, Friend is heus niet een god of iets dergelijks, hij is een spits.
Laatst gewijzigd door Lipton op 30-01-2007 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Op zich zal Friend wel beter worden als hij iedere week speelt bij Heracles en als Friend voetballend iets beter wordt is het naar mijn mening een geweldenaar als spits, omdat je met hem als aanspeelpunt dan goed positiespel kan spelen.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

[pissed off]
Ik vind dit een domme en onoverwogen beslissing van het bestuur;

Waarom moet je nu zonodig je eerste keus na Alves en Nilsson verhuren, verhuur dan Tarva, Boersma of whatever aan Heracles als je toch zo graag wat wilt verhuren, maar niet je pinchhitter die er in zijn weinige minuten toch al een aantal in heeft geknikkerd.

En wat is de meerwaarde voor Heerenveen om Friend voor de rest van het seizoen te verhuren? Wie kan mij dat uitleggen? (zonder over geld te beginnen)

O N G E L O O F L I J K
[nog meer pissed off]
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

Hoop wel dattie volgend jaar terug komt. Vind hem in de 16 namelijk wel sterk. Volgens mij ook beter als tarva. Ik ben nu bang dat het nu net zo gaat als Steur. Je verhuurt hem en ziet hem hier ook niet meer terug.
in de vakantie is alles een beetje mooier
SCH-P.O.T.N.
Invaller
Berichten: 338
Lid geworden op: 12-01-2006 18:09

Bericht door SCH-P.O.T.N. »

Kan het wel wat in je verhaal vinden, Ruud.
Ik vind het ook jammer. De wedstrijden wanneer hij er in word gebrengt pikt zo ook nog wel eens zijn doelpuntjes mee. (Feyenoord uit, Afgelopen vrijdag weer, wie meer voorbeelden?)
Maar als Verbeek Rob zich niet laat ontwikkelen omdat we met 2 spitsen spelen..
Wat opzich ook niet erg is omdat Afonso en Lasse een prachtig spitsen duo zijn.

Het heeft dus 2 kanten..
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ruud Huntbäck schreef: Waarom moet je nu zonodig je eerste keus na Alves en Nilsson verhuren, verhuur dan Tarva, Boersma of whatever aan Heracles als je toch zo graag wat wilt verhuren, maar niet je pinchhitter die er in zijn weinige minuten toch al een aantal in heeft geknikkerd.
Weinig minuten? Sorry hoor maar je kan ook overdrijven, hij heeft de eerste helft van het seizoen heel veel gespeeld. En hij is voor Verbeek na Alves, Nilsson en Tarva pas aan de beurt.

Maar goed ik ben het wel met je eens dat ze hem niet hadden moeten verhuren, zeker omdat Tarva steeds geblesseerd is.
En wat is de meerwaarde voor Heerenveen om Friend voor de rest van het seizoen te verhuren? Wie kan mij dat uitleggen? (zonder over geld te beginnen)
Dat lijkt me een inkoppertje, meer wedstrijden spelen op het hoogste niveau. Daar is op zich ook niks mis mee, maar ik denk dat we hem zelf nog hard nodig gaan hebben. Daarom vind ik verhuren ook niet zo'n beste optie.
Op naar het volgende seizoen....
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

Ik vind dit alleen maar slim !!!

Friend is duidelijk niet gewend aan het nederlandse spelsysteem (aanvallend voetbal) en kan zo bij Heracles daar mooi aan wennen :)

Met Tange en Biseswar krijgt ie vast ook nog wel eens een mooie bal die derin kan koppen :)
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Het voetbal begon dit seizoen pas te lopen toen Friend uit de basis werd gehaald. Face it, hij kan gewoon niet goed samenspelen met Alves en Nilsson. Dat zijn twee mannen die alle ruimte nodig hebben, ruimtes die Friend vaak net dichtloopt. Dit ligt niet aan hem, hij is gewoon een ander type speler. In een pure 4-3-3 zou hij een ideale centrumspits zijn maar dan heb je geen plek meer voor de topscorer van Nederland. Er wordt dus duidelijk voor Alves gekozen, om hem ideaal te laten renderen. Achter Nilsson en Alves heb je altijd nog Johnson en Tarva natuurlijk. Mooie kans voor Friend dit dus!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat een opluchting.... :mrgreen:

Nee, serieus, Ik denk een hele goede keuze. Friend komt gewoon nog heel veel kwaliteit tekort en door veel te spelen kan hij beter worden. Van bankzitten wordt niemand beter. Hier heeft hij geen uitzicht op een basisplaats. en in Almelo kan hij spelen en zodoende in wedstrijden werken aan zijn gebrekkige handelingssnelheid.
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Voor Heerenveen was dit waarschijnlijk een soort van 'noodzaak'. Er waren 2 scenario's;

1) Friend blijft maar is erg ontevreden en wil na dit seizoen weg (wat hij ook heeft aangegeven bij Omrop Fryslan)
2) Friend wordt nu verhuurd en laat bij Heracles zien dat hij wel degelijk goed kan voetballen (mits hij juist wordt gebruikt).

Op de korte termijn is het niet erg slim maar op de lange termijn wel. Ik zie in hem namelijk een goede spits mits hij goed gebruikt wordt (wat nu niet het geval was). Wel is de spoeling achter Alves en Nilsson nu erg dun, valt er 1 uit dan loop je een groot risico. Ik verwacht namelijk niet dat Boersma de kar al kan trekken.

Kortom, maar hopen dat Alves of Nilsson geen blessure's krijgen en Tarvajarvi fit blijft.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Friend speelde gisteren een goede pot tegen Willem II. Op http://www.Hafc.nl staat hij eerste bij een poll wie de man of the match was tegen de Tilburgers.
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Heb net de hele wedstrijd gekeken, friend was sterk en balvast.
En een halve assist op Everton.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik ben erbij, dit is geen goede zet. Tarva had weggemoeten want die kerel loopt al zolang bij Heernveen rond maar is nog nooit echt doorgebroken. En voor het echte stormramwerk vind ik Friend vele malen beter!!! Maar ja, tis weer typisch des Heerenveens. Johnson vind ik ook goed, maar die is toch nog niet zover voor een basisplaats in het eerste!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Friend liet gister zien dat ie heus wel een bal kan vasthouden en afgeven, Friend naast Alves was een goed duo geweest :!:
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Opmerkelijk hoe razend enthousiast de forumers bij Heracles zijn over Friend. Nou kan het natuurlijk zijn dat ze in Almelo niets gewend zijn, maar het is toch wel een teken aan de wand. Laat hem maar een goed restant van het seizoen afwerken en dan in de zomer weer gewoon bij onze selectie aansluiten.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Friend is gewoon ijzersterk in de lucht en heeft een prima aanname. Heracles speelt wel een beetje op zijn manier, opportunistisch. Dat ligt hem goed, dat zag je ook als Heerenveen hem inbracht als stormram. ik denk dat hij het daar wel gaat maken en dat we hem nog weleens konden gebruiken.
Eala Frisia!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Friend deed het zaterdag uitstekend. Werken als een paard, veel kopduels gewonnen - geen overbodige luxe gezien het feit dat Heracles de bal vaak en vooral hoog en hard naar voren ramt.

Gaan ze nog plezier aan beleven daar in Almelo.
Gebruikersavatar
Sneek
Invaller
Berichten: 323
Lid geworden op: 07-03-2004 16:25
Locatie: Sneek

Bericht door Sneek »

SC Heerenveen-trainer Gert-Jan Verbeek betreurt het vertrek van Rob Friend. De aanvaller verkaste op huurbasis een half jaar naar Heracles Almelo, maar had bij de Friezen de broodnodige plaatsvervanger kunnen zijn van de geblesseerde Alves.
"Achteraf komt dit natuurlijk slecht uit", vindt de oefenmeester van Heerenveen in het Algemeen Dagblad. "We hebben hem de keus gelaten, maar hij wilde per se voetballen."

Door de afwezigheid van Afonso Alves heeft Verbeek te kampen met een spitsenprobleem. Garcia Garcia, overgenomen van AGOVV Apeldoorn, zal de spitsenvacature de komende tijd gaan invullen.
http://nieuws.voetbalprimeur.nl/nieuws.php?id=45641

:roll:
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Betreurt? Achteraf? Spitsenprobleem? Gewoon ontzettend stom!!!

[nog steeds pissed off]
[pissed off]
Ik vind dit een domme en onoverwogen beslissing van het bestuur;

Waarom moet je nu zonodig je eerste keus na Alves en Nilsson verhuren, verhuur dan Tarva, Boersma of whatever aan Heracles als je toch zo graag wat wilt verhuren, maar niet je pinchhitter die er in zijn weinige minuten toch al een aantal in heeft geknikkerd.

En wat is de meerwaarde voor Heerenveen om Friend voor de rest van het seizoen te verhuren? Wie kan mij dat uitleggen? (zonder over geld te beginnen)

O N G E L O O F L I J K
[nog meer pissed off]
Dirk
Invaller
Berichten: 290
Lid geworden op: 08-04-2006 10:51

Bericht door Dirk »

Domheid in het kwadraat of sluw?

Eerst verhuur je je tweede spits, kennelijk zonder na te denken over wat en hoe wanneer er blessures komen.

Vervolgens zeg je achteraf de verhuur te betreuren. Eigenlijk zeg je dan dat je een beetje dom bent geweest en misschien niet al te geschikt voor zulke beslissingen.

Of .... en dat denk ik eerder, het grote indekken is begonnen!!!

Trouwens je spreek zo wel lekker veel vertrouwen uit naar Garcia Garcia, gaat ie vast beter van spelen
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ach, zo kapot ben ik ook niet van Friend, evenals van Tarva. Garcia en Nilsson zouden sowieso het spitsenkoppel gaan vormen, ook al was Friend niet verhuurd.

Wat ik dommer vind is dat Heerenveen Lopes gewoon niet per direct heeft gehaald. Zou nu perfect in het systeem passen als vervanger van Alves.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik vind het niet echt snugger van Verbeek om dit te zeggen in het AD. Hij staat al bij de meestte supporters ter discussie en zet zichzelf zo wel te kijk.

Maar het was natuurlijk altijd nog kijken of Friend de broodnodige treffers had gemaakt. Ikzelf mag Friend graag zien spelen, werkt hard, scoord af en toe en is een ware plaag in het strafschopgebied. Er gaat meer dreiging van hem uit dan van Lasse, Friend gaat tenminste ieder duel aan en laat zich niet "even" opzij zetten.

En dan geeft Verbeek aan een spitsenprobleem te hebben, wel wat raar niet? Garcia Garcia, Nilsson, Tarvajarvi, Jonhsson, Boersma en nog klagen over een spitsenprobleem. Dit zal deze spelers echt veel zelfvertrouwen geven en zegt ook wat over het beleid. We hebben nu 8 spitsen ( Alves, Friend en Lopes meegerekend) en dan nog een probleem hebben?? Nou dan ben je lekker als trainer... er zijn wel andere posities waar meer problemen zijn!! :urgs:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Friend wilde beslist voetballen. dan kun je hem houden en ongelukkig laten zijn of verhuren en hopelijk beter terug krijgen. Friend is niet het enige alternatief voor Alves.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Het antwoord staat er al Friend wilde spelen dus hier speelde hij niet en bij Heracles wel.
Als hij perse wil voetballen dan heeft hij zelf zijn keuze gemaakt en kon Heerenveen hem dus niet houden want hier was hij bankzitter en ook bankzitter gebleven zolang Alves voetbalt.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Friend wilde spelen.
Nou, en.
De club had hem gewoon moeten vertellen dat hij hier een contract heeft getekend , dat er even geen basisplaats voor hem is en dat er eventueel in de zomer verder kon worden gepraat.
Het lijkt wel of de spelers tegenwoordig de baas zijn.
Hoorde ook het argument " we moeten volgend jaar met hem verder, dus geef hem nu zijn zin maar ".
Wat is dat voor soft gedoe?
Gewoon op je strepen staan, als je eigenlijk niet wilt dat een speler vertrekt.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

En dan krijgen dat spelers hun best niet gaan doen dan komt hij er ook niet meer in.
Dus bereik je het zelfde als nu alleen voorkom je een hoop gezeur en zo blijft hij ook een beetje zijn waarde houden.
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

dat kon je zien aankomen,alves geblesseerd en dan achteraf gaan zeuren of janken
dat je spijt hebt gehad van de verhuur van friend.
ik zeg eigen schuld
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Kwam dit artikel tegen op HAFC.nl. Stond laatst in de Tubantia. Wel grappig dat hij een 'Fries' is.
Zijn overgrootouders vertrokken zestig jaar geleden met hun kinderen naar Canada. Alles voor een beter leven in het weidse, onbekende land. Ze lieten hun boerderij in Friesland achter. Twee generaties later maakt Rob Friend de omgekeerde weg.
Van Kelowna, vlakbij Vancouver, naar het kleine, gemoedelijke Nederland. "Dat is bizar of niet? Voor een beter leven als voetballer ging ik naar Heerenveen. Als je me dit op mijn achttiende had gezegd, had ik heel hard gelachen.".

Hij is nu 26 jaar en via de universiteit van Los Angeles en de Noorse voetbalcompetitie in Nederland terecht gekomen. Friend heeft een contract bij Heerenveen, maar speelt sinds ruim een maand als huurling voor Heracles. Eén dag in de week logeert hij in een hotel in Almelo, de rest van de week woont hij met zijn Amerikaanse vriendin in Friesland. "Het voetbal wordt in Nederland groots beleefd, dat is prachtig om mee te maken. Dat zie je bij ons niet, wij hebben niet eens een eigen league. Het wordt steeds groter, maar we hebben nog niet de faciliteiten en trainers om het groot te maken. "

"We zijn een land van ijshockeyers", vervolgt hij. "we kunnen wel tegen een stootje. Canadezen zijn harde werkers, eerlijk en sterk. Niet allemaal natuurlijk, maar over het algemeen. Als je als Canadees profsporter wil worden, denk je aan een carrière als ijshockeyer. We hebben geen voetbalidolen. Ik dacht vroeger echt niet: ik wil een Marco van Basten worden. Bij ons denkt iedereen: ik wil de nieuwe Wayne Gretzky worden. Voetbal komt maar één keer in de week op de televisie, vaak een Engels potje. Waarom ik dan juist profvoetballer ben geworden? Ik was er goed in en het was leuk om te doen. Ik dacht er niet te veel over na, totdat ik werd geselecteerd voor het nationale team onder 20 jaar en naar het WK in Argentinië mocht."

Daar wist hij opeens zeker: Rob Friend uit Canada zou voetballer worden. De nieuwe Marco van Basten of nou ja zoiets. "Europa zat al lang in mijn achterhoofd, maar meer als een vage droom. Na het WK besefte ik opeens wat de mogelijkheden waren. Nee, ik vond het niet eng om alleen de oversteek te maken. Ik was 21 en had al drie jaar in Amerika gestudeerd. Wat kon me gebeuren? Als het niet zou lukken, dan niet, daar ben ik makkelijk in. Weet je, in Amerika en Canada leven we in een luchtbel. We sluiten ons af van de rest van de wereld. Maar er is zoveel meer te beleven! Ik ben blij dat ik de Europese cultuur kan opsnuiven."

Natuurlijk: "Soms is het wel eens moeilijk als we in het vliegtuig zitten na een vakantie in Los Angeles en al onze vrienden weer achterlaten. Zij vinden het prachtig dat ik voetbal, maar hebben geen idee hoe de sport hier wordt beleefd. Dat er rijke en excentrieke voetballers zijn met grote auto's, die leven als sterren, kunnen ze zich niet voorstellen. Voetbal in Europa is een groot mysterie voor ze."

Voor Friend is het dat al lang niet meer, het moest zo lopen. Op de dag dat hij tekende in Friesland, dook zijn moeder de familie-archieven in. Ze stuitte op een foto uit Heerenveen. De cirkel is rond. "We blijven alleen niet voor altijd. Er komt een dag dat we teruggaan naar Amerika of Canada. Met veel ervaring en een beetje anders", grijnst hij. "Vroeger kampeerde ik met mijn vrienden in de bergen, rugzak op en de natuur in, wel een week lang. Ik kan me niet meer voorstellen dat ik dat deed! Ik klom ook vijf uur met ski's omhoog en gleed in een uur naar beneden. Dat was de oude ik. Ik ben nu meer van de hotels en restaurants en in mijn vakantie lig ik graag op een Spaans strand. "

Voordat hij over een paar jaar terugkeert, hoopt Friend nog een droom uit te laten komen: "Voetballen in Engeland. Waarom daar? Het is het land van mijn vader..."
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Shit, hadden we toch nog een Fries in de spits!
Eala Frisia!
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

Verrotte sneu dat hij het hier niet gaat redden. Op zich een prima breekijzer, maar hij zal geen basisspeler worden. Je kunt hem beter gaan verkopen
in de vakantie is alles een beetje mooier
Plaats reactie