Gerald Sibon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Gerald Sibon

Bericht door Heerenveen rules »

Volgens voetbalonline heeft Heerenveen Gerals Sibon per direct gehaald van Sheffield W. Hij zou een contract getekend hebben voor 3,5 jaar. :P

Lijkt me een goede aankoop.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Dit is het bericht:
Gerald Sibon naar Heerenveen

HEERENVEEN, 13 januari 2003 10:33 - Volgens de Daily Mail gaat Gerald Sibon (28 jaar) met onmiddellijke ingang van Sheffield Wednesday naar Heerenveen. Hij speelde de laatste 3 ½ seizoenen voor de Engelse First Division club. Sibon kwam 127 wedstrijden uit voor de Engelsen en scoorde 35 maal. Verder kwam hij uit voor FC Twente (93-94), VVV (94-05), Roda JC (96-97) en Ajax (97-99).
Bijna iedereen hier weet, dat voetbalonline onbetrouwbaar is. Maar is Daily Mail ook onbetrouwbaar?

Als het waar is, dan heb ik geen idee, wat ik er van moet denken...
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Lijkt me top. Sibon is een lange, technische spits. Misschien niet zo snel als allback, maar wel minstens zo technish. Ik vond het altijd een irritante spits, altijd aanwezig. In Engeland was ie geloof ik redelijk belangrijk, ben dan ook benieuwd wat ie moest kosten...
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Het is waar, heb net de bevestiging gekregen van iemand van de club.
Lang leve het censuur
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Fantastisch!!

Als dit waar is hoeven we Denneboom alleen nog maar te gebruiken als pinchhitter, of als linksvoor.
Ik ben benieuwd tenkoste van wie hij gaat spelen. Ik hoop de Jong, maar ik ben BANG dat het Jensen wordt.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Als hij komt vind ik het prima, ik vond hem altijd een hele behoorlijke spits. Ik weet alleen niet goed hoe zijn prestaties in Engeland beoordeeld moeten worden.
Tja....
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Tuurlijk niet Cult, Sibon is een spit, Jensen is middenvelder.
Denneboom heeft zijn 10 wedstrijden gehad en niet gebracht wat Foppe van hem verlangde.
Jammer Romano voor jou valt het doek. Je bent de zwakste schakel......Tot ziens.



Van van de Sheffield wednesday site



Sheffield wednesday has confirmed the club has recieved ann aproach from Dutch premier league side SC Heerenveen regarding owls striker Gerald Sibon.
The 28 year old is currently in his native Holland.having talks with Heerenveen officials.


Daar is nog geen bevestiging dat hij gekocht is.[/url]
Lang leve het censuur
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Denneboom staat op links, dus die zal zijn plaats wel behouden. De Jong zal wel een plaats teruggaan, wat dan ten koste zal gaan van een middenvelder..........

Maarhet is nog wat voorbarig, want het is dus nog niet zeker, helaas.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik hoorde op de radio dat de club het niet wil bevestigen en ook niet wil ontkennen. Dat zal wel betekenen dat het waar is. Laten we het hopen, want een goeie, balvaste spits is wat Heerenveen op dit moment heel goed kan gebruiken.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

(van soccernet.com)

Sibon in talks over Heerenveen move


Sheffield Wednesday forward Gerald Sibon is in talks with Dutch Premier League side SC Heerenveen over a possible return to his homeland.

The 28-year-old former Ajax striker - who arrived at Hillsborough in July 1999 - has scored nine goals for struggling Wednesday this season.

'We have had an approach from Heerenveen and Gerald is currently in talks with them,' confirmed a club spokesman.

Sibon was on target as the Owls produced came back to beat Reading 3-2 on Saturday after being 2-0 down after 19 minutes.

The loss of Sibon will be a blow to the club's hopes of avoiding relegation - the player has scored in each of the Owls' last four games.

However, the club is well aware that they cannot afford his £15,000-a-week wages and, with his contract up at the end of the season, have decided to allow him to move on early.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
kornhorngroetheerenveen
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2003 13:33
Locatie: KORNHORN

Bericht door kornhorngroetheerenveen »

Zou echt heel mooi zijn dat hij zou komen maar is hij door ons wel te betalen?
Hij verdient 15000 pond per week wat neer komt op 24000 euro per week! Reken dan zelf maar eens uit wat dat op jaarbasis is!

wel erg veel voor een speler van Heerenveen!
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Ik zie het zeker als een versterking voor ons team.
Hij is behalve technisch ook een irritante spits die er lekker in kleunt op zijn tijd.
Hoewel ik hem bij Ajax niet vond overtuigen vond ik hem bij Roda altijd erg gevaarlijk.
Een echte handenbinder!

Ik denk dat hij echt in de puzzel past.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Heerenveen onderhandelt met Sibon

Sheffield, 13 januari | Sheffield Wednesday heeft bevestigd daar Gerald Sibon naar Nederland is afgereisd om te onderhandelen met SC Heerenveen. De 28 jarige aanvaller heeft nog een contract tot het einde van het seizoen bij de First Division club.

The Owls zoals Sheffield Wednesday ook wel wordt genoemd kreeg eerder al een officieel verzoek tot onderhandelen van Heerenveen. De Engelse ploeg zal waarschijnlijk wel meewerken aan een tussentijdse transfer aangezien ze financiële problemen hebben en Sibon met zijn Premier League salaris op de begroting drukt.

Sibon kostte Sheffield Wednesday in de zomer van 1999 2 miljoen pond ongeveer 3 miljoen euro. SC Heerenveen mist een goede afmaker daarnaast valt Stefan Selakovic dit seizoen door de mand. Wanneer Heerenveen Sibon zal aantrekken mag Selakovic waarschijnlijk vertrekken naar Gotenburg dat eerder deze maand al belangstelling toonde. Sibon speelde dit seizoen al 28 wedstrijden waarin hij 9 keer scoorde.

Dat laatste is echt goed nieuws :mrgreen:
Bye Sella.
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Toch jammer dat Sella door de mand is gevallen, ik had een hoge pet van hem op, maar zonder een speler als allback scoort hij gewoon niet, dus is het geen goeie spits, Heerenveen haalt tenminste nu eens een Nederlander inplaats van weer een zweed of een deen.
Na John de Jong eindelijk weer succes met weer een Nederlander.
Lang leve het censuur
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Hij moet zich eerst nog maar bewijzen natuurlijk.

Doordat er nog wel een transfersom neergelegd moet worden voor Sibon, is de kans natuurlijk groot dat Selakovic weg mag. Mits er een leuk bedrag voor hem betaald word. Toch is het ook jammer. Vorig jaar deed Sella het niet slecht. Ik kan het bijna niet voorstellen, dat Foppe en co alle hoop in Sella al hebben opgegeven.
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Ik heb de hoop in Sella ook zeker nog niet opgegeven. Als Sibon daadwerkelijk komt wil ik wel eens zien wat Sella in combinatie met die balvaste spits kan. Het zou mij namelijk niks verwonderen dat Selakovic dan ook weer helemaal opbloeit als nr 10 achter Gerald.

Sibon moet natuurlijk gewoon gehaald worden, indien de financien het dan ook maar een beetje toelaten. Jensen kan het beste OF nu vertrekken OF niet vertrekken, want dan halen we tenminste nog geld uit hem wat dan weer voor Sibon kan worden uitgetrokken. Met Vayrinen en Hakansson achter de hand moet Jensen toch zeker te vervangen zijn, al ben ik Jensen liever rijk dan kwijt!
Atom
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 12:40
Locatie: Grunn

Bericht door Atom »

'Heerenveen in
gesprek met Sibon'

Van onze redactie

HEERENVEEN - SC Heerenveen is in gesprek met Sheffield Wednesday-aanvaller Gerald Sibon. Dat meldt de Engelse omroep BBC. De 28-jarige Sibon wil vertrekken bij de Engelse eerstedivisieclub, die in grote sportieve en financiële problemen verkeerd.

Gerald Sibon.

Heerenveen kende een teleurstellende eerste seizoenshelft en is al enige tijd op zoek naar een afmaker. Sibon past in dat plaatje, want de spits scoorde vier keer in de laatste vier wedstrijden voor Sheffield Wednesday.

Sibon vertrok in 1999 van Ajax naar de club uit Sheffield. Daarvoor speelde hij voor Roda JC, VVV en FC Twente.

http://www.telegraaf.nl
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Sibon is een spits die prima bij HEerenveen past, heowel ik vind dat John de Jong die rol ook prima vervulde. Maar goed, 1 is wel wat weinig en John is gehuurd. PSV zal hem wel niet terug willen, dus dan is het aan H'veen. Als we voor Sella nog wat kunnen vangen is het voor beide partijen de beste oplossing, denk ik. Als Siobn daadwerkelijk komt heb je voor achter de spitsen met Vayrynen, Hakansson, de Jong en Jensen wel erg veel mogelijkheden.
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Cross79 schreef:Tuurlijk niet Cult, Sibon is een spit, Jensen is middenvelder.
antwoord van Heerenveen rules......

Denneboom staat op links, dus die zal zijn plaats wel behouden. De Jong zal wel een plaats teruggaan, wat dan ten koste zal gaan van een middenvelder..........

Niets aan toe te voegen Heerenveen rules :D
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Van VIPlanet:
Gerald Sibon staat voor een terugkeer op de Nederlandse velden. De spits, die bij Sheffield Wednesday mag vertrekken, onderhandelt met SC Heerenveen over een contract.

De Daily Mail meldt dat de overgang al rond is. Maar Sheffield Wednesday ontkent op haar website dat de transfer is beklonken. Wel bevestigt de club uit de First Division dat SC Heerenveen zich heeft gemeld voor Sibon. De Friese club worstelt met het gat dat is gevallen door het vertrek van Marcus Allbäck naar Aston Villa.

De 28-jarige aanvaller heeft wel belangstelling voor een terugkeer naar Nederland. 'Ik zou het liefst terugkeren naar een Nederlandse club, dat sla ik qua voetbal toch hoger aan. Maar ik heb inmiddels ook een aardige reputatie opgebouwd in Engeland, dus wellicht liggen daar ook mogelijkheden', zei Sibon begin januari in Voetbal International.

Hoewel Sibon een basisplaats heeft mag de Nederlandse spits vertrekken bij the Owls. Zijn salaris, dat nog stamt uit de Premiership-tijd, drukt zwaar op de begroting van Sheffield, dat bovendien kampt met sportieve en financiële problemen. Sheffield Wednesday nam Sibon in de zomer van 1999 over van Ajax. Bij de Amsterdamse club was hij op het tweede plan terechtgekomen. In de winterstop probeerde SC Heerenveen Sibon toen al aan zich te binden. De overgang ging niet door omdat de Friese club wilde huren en Ajax alleen verkopen
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Damaster
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 02-12-2002 19:30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Damaster »

Sibon is wel een leuke spits voor SCH, maar ik moet nog zien of hij echt een meerwaarde is voor SCH.
Gelukkig gaat Sella opzouten, want dat is echt helemaal niets.
Ik denk dat John ook wel bij SCH blijft.
Jensen en Nurmela mischien vertrekken die wel. :shock:

Ik hoop dat Sibon kan brengen wat wij verwachten van een spits.
Wat verwachten wij eigenlijk van een spits :?:
Ole
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 02-12-2002 17:24
Locatie: heerenveen

Bericht door Ole »

was dus niet zo'n rare opmerking van mij in de topic over de Chinees Bo.. Lijkt me goede spits, met Nurmela en Denneboom op de zijkanten en De Jong achter de spits..Komt dus helemaal goed........
Arjanz
Bankzitter
Berichten: 215
Lid geworden op: 07-12-2002 11:56
Locatie: Franeker

Bericht door Arjanz »

Afbeelding

Gerald Sibon verhuist volgens de Engelse tabloid Daily Mail van Sheffield Wednesday naar SC Heerenveen. Persvoorlichter Lieuwe Brink van de Friese eredivisionist liet in een reactie weten "geen nee en geen ja te zeggen" op de mogelijkheid van een transfer. De 28-jarige Sibon speelt sinds 1999 voor de Owls.

Naar verluidt is Sibon, die in Nederland onder contract stond bij FC Twente, VVV, Roda JC en Ajax, de bestbetaalde speler bij Sheffield en zou de nummer 23 van de Engelse First Division hem daarom graag willen verkopen. Heerenveen hoopt met het mogelijke aantrekken van Sibon de productiviteit van de aanval te verhogen. Romano Denneboom is clubtopscorer met zes treffers. Sibon was dit seizoen eveneens zes keer trefzeker in 25 competitieduels voor Sheffield.

Aldus http://www.voetbal.nl

Hopelijk komt naast Sibon, Wooter en De Jong (definitief) bij de selectie en wie dan nog roept dat wij alleen maar spelers uit Scandinavie kunnen halen zit dan behoorlijk mis. :P
Anti-vlaggetjes
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik hoorde net een bevestiging op de radio! Tis rond, Sibon moet morgen nog gekeurd worden. Het gaat om een conctract voor 3,5 jaar met een optie voor nog een jaar. Van der Velde bevestigt het nu ook. Dus als ie niet stiekem wrakke knieën heeft, komt alles goed.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Oeh, dat zou vet beter zijn Forza! Welke omroep doel je op? Omrop Fryslân neem ik haast aan.

Sibon is een spits die we zeer zeker kunnen gebruiken. En met de nodige humor, zie de Sportweek (al is dat tegenwoordig niet meer zo helaas). En hij kan verdorie ook nog aardig voetballen... :mrgreen:
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Yep het is rond. Heeeel mooi.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

zeker mooi! alleen hebben we dus nu een luxe probleem, of we moeten aannemen dat jensen weggaat.

sibon in de spits, met nurmela en denneboom ernaast.

en dan dus radomski, de jong en vayrinen op rechts???
Ladies and gentleman: We've got him!
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Ja geweldig, goede voetballer, mooi dat ze een ervaren spits halen!!!!!
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Klopt Niels, Omrop Fryslân. Ik begreep dat er in het ochtendprogramma tussen zes en negen uur nog aandacht aan wordt besteed. Ik neem dus aan dat we dan ook Sibon kunnen horen. Hij kan nog mooi mee op trainingskamp naar Turkije, neem ik aan...
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Damaster schreef:Ik hoop dat Sibon kan brengen wat wij verwachten van een spits.
Wat verwachten wij eigenlijk van een spits :?:
Euh.... DOELPUNTEN misschien Damaster?
Plaats reactie