Gerald Sibon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2012 15:21

Lipton schreef:
Hielke schreef:Hier ben ik dus op tegen, we hebben bijvoorbeeld ook geen afscheid genomen van Vayrynen.


Kom op hé, we hebben het over clubheld Sibon. Zijn beslissende penalty zal ik nooit weer vergeten. Alleen al door die bal verdient hij een groots afscheid. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor 1983 » 01-04-2012 15:26

Verstandig van hem dat hij stopt. En dat is ook echt niet te vroeg lijkt me. Eigenlijk kon het dit seizoen al niet meer. Natuurlijk moet je zoiets zelf weten, maar steeds verder afzakken en een schim van jezelf worden zou niemand moeten willen. Een mooi afscheid verdiend ie zeer zeker wel.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Lipton » 01-04-2012 16:54

massan schreef:Je bent er op tegen, alleen omdat Vayrynen geen afscheid heeft gekregen? Even los van Vayrynen, vind je dat Sibon dan wel een afscheid tegen Feyenoord verdient?


Ik ben van mening dat elke speler een afscheid verdient die hier vrij lang gespeeld heeft. En Sibon natuurlijk ook!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2012 17:23

Daar komt bij dat er weinig grappigs aan is als hij nu zou zeggen dat hij alsnog doorgaat.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Superfries88' » 01-04-2012 18:06

Feanatieke schreef:Ja hoor en dan zijn al die uitgebreide interviews met Sport-Promotion en NUsport zeker ook 1 april-grapjes van hem.


In theorie zou het kunnen. Sibon heeft immers juist directe lijntjes in deze, Sport-Promotion is het bedrijf van zijn zaakwaarnemer en bij NUsport werkt een redacteur waarmee hij regelmatig dart (Remco Regterschot). Het is trouwens wel jammer dat 1 april-grappen blijkbaar uit het verband worden gerukt, maar dan begeef ik me op glad ijs :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Calimero » 04-04-2012 13:11

Voor een van de jeugdteams van sc Heerenveen zoekt sc Heerenveen een op vrijwillige basis gedreven teamleider.


Teammanager

Functieprofiel:
• Verzorgen van de organisatie rondom de wedstrijden
• Verzorgt de administratieve taken rondom de wedstrijden
• Verzorgt de kleding en het overige materiaal rondom wedstrijden
• Treedt op als contactpersoon rondom wedstrijden
• Signaleert mogelijke problemen bij spelers en bespreekt dit met andere betrokkenen
• In voorkomende gevallen gastheer zijn


Functie-eisen:
• Rijbewijs B
• Omgaan met computers is een vereiste
• Representatief


Reageren:
Voor meer informatie over de functie kan contact worden opgenomen met Pieter Busscher (sociaal maatschappelijk begeleider jeugdopleiding): pieter.busscher@sc-heerenveen.nl.


Is er misschien toch nog een functie voor Sibon bij de club? ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Flying Frisian » 05-04-2012 16:38

Hansma: 'Moeilijke beslissing om Sibon te laten gaan'
05 april 2012 - 09:02
Gerald Sibon zag zijn aflopende contract bij SC Heerenveen niet worden verlengd. De aanvaller heeft vervolgens besloten zijn profcarrière te beëindigen. Technisch directeur Johan Hansma benadrukt dat het niet eenvoudig was om te beslissen de aflopende verbintenis van Sibon niet te verlengen.

De 37-jarige spits was teleurgesteld met het besluit. 'Dat begrijp ik heel goed, het was ook een moeilijke beslissing', aldus Hansma in Voetbal International. 'Gerald is altijd een zeer gewaardeerde speler geweest, we hebben hem niet voor niets een paar keer gehaald. Met zijn rol als pinchhitter en zijn kennis die hij kon delen met onze aanvallers was hij zeer waardevol. Maar hij geeft zelf ook aan dat het fysiek steeds moeilijker wordt en wij willen jong talent niet blokkeren.'

Sibon hoopte nog een seizoen aan zijn loopbaan toe te kunnen voegen, om daarna mogelijk als spitentrainer aan de slag te gaan bij de Friezen. 'Een rol als spitsentrainer was voor ons geen optie. Nagenoeg iedere trainer heeft in moeten leveren, dan is het raar dat we een extra man aanstellen', zo legt Hansma de keuze uit.
FeanOnline
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Skopperij » 05-04-2012 17:45

Is wat voor te zeggen. Waarom zou je bovendien een spitsentrainer aanstellen als Marco van Basten je hoofdcoach is?
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Superfries88' » 05-04-2012 19:25

Skopperij schreef:Is wat voor te zeggen. Waarom zou je bovendien een spitsentrainer aanstellen als Marco van Basten je hoofdcoach is?


De reactie van Hansma is natuurlijk heel plausibel, maar wat mij betreft speelt Van Basten daarbij geen rol. Van Basten moet zich concentreren op het totaalplaatje en dat vergt al genoeg tijd. Als er tussendoor ruimte is om met de spitsen aan de slag te gaan prima, maar een vaste spitsentrainer is makkelijker. Op die manier heb je een structurele oplossing. Van Basten lijkt me bovendien een pure passant, iemand die over twee jaar ook weer zomaar weg kan zijn. Het is dan wel makkelijk om voor kleinere rollen terug te vallen op de vaste groep. Op mannen als Klompe, Talen en bijvoorbeeld Sibon. Maar goed, dat is slechts een theoretisch geval. Het past gewoon niet en dat is een absolute vereiste.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Heerenveen rules » 05-04-2012 19:30

Skopperij schreef:Is wat voor te zeggen. Waarom zou je bovendien een spitsentrainer aanstellen als Marco van Basten je hoofdcoach is?


Meen je dit serieus of is dit cynisch bedoeld? Dat zou betekenen dat Jaap Stam ook niet bij Ajax zou hoeft te trainen omdat de Boer verdediger was, dat Koeman bij Feyenoord niet een trainer hoeft te hebben voor de verdediging enz.
Vreemde opmerking. Er wordt tegenwoordig heel individueel getraind en wat voor achtergrondje trainer dan heeft doet niet ter zake. Jans was ook een goede buitenspeler en we hebben Talan lopen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor paparazzi » 10-04-2012 10:10

Is ook maar net welke spits Heerenveen voor Bas Dost (waarvan ik verwacht dat ie vertrekt) terug haalt.
Ik zie, en Heerenveen -en met van Basten, dat zij ons daar misschien nog weleens aangenaam mee kunnen verrasssen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Flying Frisian » 10-05-2012 15:00

Van Basten vergat Sibon te bellen
Uitgegeven: 9 mei 2012 10:31
Door Remco Regterschot

'Hop', zei Gerald Sibon nadat hij met een sierlijke boog een propje papier in de prullenbak had gemikt. Het was aan het einde van het seizoen 1996/1997, de jonge spits van Roda JC stond aan de vooravond van zijn eerste bekerwinst (er zouden er nog vijf volgen, naast drie landstitels) en hij had net een contract getekend bij Ajax. ‘Hatsee’, riep hij nog eens; daar ging propje twee. En nadat nummer drie erin ging na afloop van het interview, kraaide hij: ‘Hóppa!’ Met een gezicht dat verried: wie doet mij wat vandaag?

Niemand deed hem wat, alles lukte. Nieuwe Revu-collega Robert Heukels en ik waren ervan overtuigd dat deze 'Witte Kanu' groots zou doorbreken bij het Ajax dat een jaar eerder nog nipt de Champions League-finale verloor van Juventus. Sibon redde het echter niet. Iets te langzaam, net niet sterk en wendbaar genoeg, wellicht wat te bleu en tja, Shota Arveladze, hè?

Humor
Ik belde Sibon na het verhaal nog een keer voor een korter stukje. Het klikte, we deelden dezelfde humor en een andere Revu-collega, Jildou van der Bijl (tegenwoordig hoofdredacteur van Linda) adviseerde vaker met hem te bellen. ‘Leuke stukjes’, vond ze namelijk. Dat bellen deed ik daarna in naam van Sportweek, het was het begin van ‘Sibon ziet’, een rubriek waarvan je liefhebber was of helemaal niet. De manier waarop 'Geraldinho' zichzelf en de voetbalwereld relativeerde, sprak mij in ieder geval enorm aan.

Sibon en ik werden vrienden, al kon hij maar niet begrijpen waarom ik tijdens HTC 8 tegen SVI 5 liep te schoffelen alsof de wereldbeker op het spel stond. Ik begreep weer minder goed waarom hij in de zomer van 2004 niet snoeihard trainde om te kunnen slagen bij PSV. ‘Tja’, zei hij achteraf, ‘had ik maar jouw instelling, Remkoe. Of jij mijn talent, ’t is maar hoe je het bekijkt.’

Toen ik hem nog beter leerde kennen, werd me duidelijk dat Sibon niet altijd even goed iets kan of wil uitleggen aan iemand die de materie niet eigen is. Hij maakt dan een ongemakkelijk grapje of is letterlijk met stomheid geslagen.

Liefhebber
Diep in zijn hart wist hij door de ‘periode Ajax’ dat fysieke beperkingen een ultieme doorbraak in de top uitsloten. Dat inzicht heeft er deels voor gezorgd dat hij tot en met zijn 38ste als liefhebber op een vrij hoog niveau heeft kunnen voetballen.

Wat ik inmiddels ook weet, mede van oud-ploeggenoten die wel de absolute top haalden: Sibon doorziet snel en goed situaties op een voetbalveld, hij kan daardoor in zijn hoofd constant wat hij bij vlagen heeft laten zien. Dat ‘goed zien’ doet hij nog steeds, met gelijkgestemden (Ron Jans was daar trouwens niet eentje van) kan hij daar bovendien prima over praten.

Alleen daarom begrijp ik niet waarom sc Heerenveen hem zo gemakkelijk heeft laten gaan. Er is achteloos voorbijgegaan aan zijn kennis van de clubcultuur en zijn statuur in Friesland. De nieuwe coach, Marco van Basten, was er na één gericht telefoontje wellicht achtergekomen - zo doortastend schat ik hem wel in - dat Sibon, Drent met Amsterdamse flair, binnen de club zijn enige gelijkgestemde was.

Als speler ging Van Basten toch iets minder lichtzinnig om met goede mogelijkheden.

Lees voor een terugblik van Gerald Sibon op zijn carrière het NUsport-magazine van deze week, dat nu in de winkels ligt, online bestelbaar en op de iPad verkrijgbaar is.
© NUsport/Remco Regterschot
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor TORCIDA » 08-06-2012 10:14

Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor heerenveenown » 11-06-2012 14:21

Inderdaad erg leuk =)
Is het een idee van de winkel zelf?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Eric » 11-06-2012 16:37

Mustafa is goede vrienden met Sibon dus ik neem aan dat het van hem komt. Mooi gebaar inderdaad!
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor RobertDeVries » 11-06-2012 18:30

Eric schreef:Mustafa is goede vrienden met Sibon dus ik neem aan dat het van hem komt. Mooi gebaar inderdaad!

Alles wat boven de winkel ban mustafa hangt, is en komt van mustafa. De grote doeken zijn altijd door hem gefinancierd en opgehangen. Hij heeft inderdaad een goede relatie met Sibon (overigens met alle spelers en bijna al het personeel). Ik vind overigens dat Sibon dit ook wel verdient. Ook had hij wel een iets waardiger afscheid van H'veen mogen krijgen...
RobertDeVries
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 14-06-2010 19:50

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Otsje P » 03-09-2012 12:47

Gerald zat niet ver van ons vandaan gister. Hij moest ook nog even bijkomen na afloop van het spektakel gister. Hij bleef lang op zijn stoeltje zitten, sigaretje erbij. he,he, even uitblazen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Jurjenv » 04-09-2012 07:36

Hij had 0-4 voorspeld.
Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Bouwe666 » 06-11-2012 20:30

Word Sibon de redder van Groningen???
Sibon in Groningen shirt tijdens een benefiet wedstrijd dit weekend,sympathieke actie!
Afbeelding
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Neymar » 22-11-2012 23:58

Nederland 3 stond aan op tv, en tot mijn verbijstering zie ik opeens Gerald in een of ander meer zwemmen. Even opgezocht, hij doet mee met een of ander programma dat Expeditie Poolcirkel heet. Tv carrière voor Gerald? :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Jannn » 23-11-2012 14:15

Ja hij is ook altijd al te zien bij eredivisie live hij moet toch wat doen :!:
Jannn
Nieuw talent
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 05-07-2010 19:01

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor pes5 » 23-11-2012 18:59

Had hem liever nog een jaartje zien ballen hier, maar dat zagen de beleidsbepalers niet zitten.

Ga dit programma eens bekijken. Even kijken of Geraldinho wat uit de verf komt :lol:
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Superfries88' » 24-11-2012 10:44

Aan Sibon heb ik fantastische herinneringen, maar na vorig seizoen was het gewoon over. Hij moest soms dagen herstellen van beperkte invalbeurten en dat zou alleen maar minder worden. Als speler kon hij niet meer verder op dit niveau. Wel had ik hem graag in een andere functie behouden, maar zoals al werd toegelicht was daar op dat moment geen ruimte voor. Misschien in de toekomst nog eens.

Sibon moet nu vooral doen wat hij leuk vindt. Analyseren bij Eredivisie Live, meedoen in zo'n programma (ik kijk het alleen vanwege Sibon) en misschien nog wat doen rond een nieuwe carrière. Cursus volgen, dat soort dingen. En wellicht dat hij nog wat tijd investeert in dat boek waarover werd gesproken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor pes5 » 24-11-2012 18:30

Sibon heeft anders nog aardig wat waarde gehad vorig jaar. Aantal belangrijke goals en ook uit tegen AZ heel belangrijk. Dan Amoah... Daar heb je nog geen reet aan gehad.. Is ook nooit fit dus wat is het verschil? Sibon had ook binnen de groep nog waarde.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Superfries88' » 25-11-2012 10:33

In een tijd waarin trouwe medewerkers door financiële ellende van de loonlijst verdwijnen is het weinig logisch om iemand voor een paar ton aan te houden die het amper nog kan belopen. In een tijd van voorspoed kan ik me indenken dat je het aandurft, nu kon het gewoon niet langer. Ondanks mijn enorme sympathie voor Sibon moet ik beamen dat het wel goed was. De komst van Amoah mag je langzamerhand inderdaad een inschattingsfout noemen, maar dat is achteraf. Bij Sibon was vooraf al bekend dat het niet meer ging.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Jurjenv » 26-11-2012 12:39

Avatar gebruiker
Jurjenv
Superster
 
Berichten: 1980
Geregistreerd op: 20-08-2009 18:31

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Beetle » 03-04-2013 16:33

Deze had ik nog niet gezien. Zijn periode bij Mebourne Heart met daarin een vrije trap die we goed kennen!

http://www.youtube.com/watch?v=w44PKXwDOFI
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Superfries1996 » 31-05-2013 22:26

"Lees net collum #JohanDerkksen in #vi over Heerenveen. Klinkt nie best allemaal nie"

:lol:
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Raider » 16-06-2013 21:08

Hij gaat volgend seizoen stage lopen bij AZ
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Gerald Sibon

Berichtdoor Flying Frisian » 16-06-2013 21:14

Raider schreef:Hij gaat volgend seizoen stage lopen bij AZ
Hij zal ook benieuwd zijn hoe het is om in een professionele organisatie te werken.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten