Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen: 179

dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Maar dat is toch precies het punt, waarom moeten we ervan uitgaan dat hij het niveau heeft. Dat is precies de twijfel.
Ik snap dat er twijfel is, maar dat heeft niets te maken met hoe je zo'n grootheid ontvangt. Je kunt ook hartelijk zijn en eventueel na een mislukte stage respectvol afscheid nemen. Heeft gewoon met omgangsvormen te maken. Dat hij zich in het verleden heeft misdragen (maar wel 18 miljoen opgeleverd) moet nu niks meer uitmaken. Ifso, dan had je er nooit aan moeten beginnen.
Swollenaer
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 12-07-2004 22:16
Locatie: Zwolle

Bericht door Swollenaer »

Allemaal speculatief wat nu precies de reden van zijn terughoudendheid is. Niet persoonlijk opgehaald op Schiphol? Verwachtingen zoals geschetst op de site komen niet overeen met die van Alves en evt. wat is afgesproken tussen de club en Alves? Zeg het maar. Feit is dat hij wispelturig is. Mogelijk een kaper op de kust? Zeg het maar. Kan me voorstellen dat HV terughoudend reageert c.q. niet achterste van hun tong laat zien. Gezien wat voor media-aandacht er al weer voor hem is? Hij moet het eerst maar laten zien, afgetraind of niet. Dat zegt niks. Heb raar en vreemd gevoel hierover. Alsof de soap weer begint alvorens deze is begonnen,,
Euh.... who's our man, who can do what no one can?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

dirk3 schreef: Ik snap dat er twijfel is, maar dat heeft niets te maken met hoe je zo'n grootheid ontvangt. Je kunt ook hartelijk zijn en eventueel na een mislukte stage respectvol afscheid nemen. Heeft gewoon met omgangsvormen te maken. Dat hij zich in het verleden heeft misdragen (maar wel 18 miljoen opgeleverd) moet nu niks meer uitmaken. Ifso, dan had je er nooit aan moeten beginnen.

Beste Dirk3, je slaat nu wel door. "Z'on grootheid"? Kom op hij heeft 40 wedstrijden hier gespeeld.Die waren prachtig maar om hem dan een grootheid te noemen.Daarna heeft hij helemaal niks meer laten zien. Hij heeft ons niet kampioen gemaakt, hij heeft ons niet de voorronde van de CL gebracht.
Abe, Foppe, Riemer dat zijn grootheiden van de club. Alves niet.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

@ Grimo, amen en dat is dus precies wat ik bedoel. De pro alvesianen :D, moeten ook een beetje realistisch blijven, net als de anti....
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik heb het idee dat sommigen nog iets teveel de Alves van 25/26 jaar voor ogen hebben.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

dirk3 schreef:Ben ik niet met je eens. WIJ moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen
Alves heeft maandenlang vervelende spelletjes gespeeld, daarvoor nimmer zijn excuses aangeboden en omdat hij nu toevallig clubloos is (de enige reden van deze toenadering) moeten wij voor hem op blote knietjes? Alsjeblieft zeg... Wat mij betreft nooit en te nimmer, ongeacht zijn huidige niveau. Er is maar één persoon die ontzettend dankbaar mag zijn dat deze mogelijkheid nog ontstaat en dat is deze verwende Braziliaan zelf. Als hij dat niet inziet, gaat hij maar lekker rentenieren op de Copacabana.

Laatst heb ik al aangegeven dat Alves wat mij betreft niet terug hoeft te keren in Heerenveen. In mijn ogen heeft hij zijn kansen al veel eerder verprutst. Maar als hij niet gewoon knetterhard wil werken voor de zoveelste nieuwe kans, weet ik genoeg. Het interesseert me werkelijk geen biet of hij gevoelig is of niet. Ik ben gevoelig voor spelers die wél willen werken voor de club, en blijkbaar valt Alves niet in die categorie.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Lardy schreef:Ik heb het idee dat sommigen nog iets teveel de Alves van 25/26 jaar voor ogen hebben.

hahaha, hoe bedoel je dat? toen was hij 7 jaar oud.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Begrijpend lezen...
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

@john2p: Ik lees niet dat lardy het heeft over 25/26 jaar geleden maar de Alves van 25/26 jaar oud ;)

Één ding is zeker, Alves heeft weer heel wat los weten te maken zonder ook maar een bal aan te raken :lol:
Zou toch wel lekker zijn om iemand te hebben die de vrije trappen er zo raak in weet te schieten, die heb ik liever rondlopen dan iemand als Pappa.....
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Wat een gezeur over dat hij vroeger iets fout deed. Gelukkig komen mensen voor het voetbal naar het stadion en zijn ze niet zo overgevoelig. Zou niet best wezen om hem af te wijzen omdat hij vroeger iets fout heeft gedaan en niet de makkelijkste is. Het draaid om het voetbal, zolang dat in orde is is hij meer dan welkom. Mensen die hem niet terug willen vind ik zelfs egoïstisch, want als je hart oor de club hebt wil je de beste spelers in het veld!

Hij zal eerst moeten lasten zien dat hij het nog kan. Als ik Sporre zijn reacties wat lees heb ik niet het idee dat hij er echt alles aan wil doen hem hier te laten spelen. Dus ik verwacht dat Alves hier neit zal gaan spelen.
jan12
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-10-2013 15:50

Bericht door jan12 »

Ik vind het echt jammer en armoedig dat we deze speler moeten willen. Hoe groot hij ook is geweest en hoe belangrijk.. http://steekbal.nl/de-belchinees/alfons ... eede-mido/
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

We kunnen allemaal wel speculeren, maar we zullen het wel zien. De beloften hebben binnenkort weer 2 oefenduels gepland, daar zou hij mooi eens mee kunnen spelen. Maar er moet inderdaad niet teveel gedonder van komen.

Als het toch spaak loopt, dan zullen we achteraf wel horen waarom het toch mis ging.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

forca hveen schreef:@john2p: Ik lees niet dat lardy het heeft over 25/26 jaar geleden maar de Alves van 25/26 jaar oud ;)

Één ding is zeker, Alves heeft weer heel wat los weten te maken zonder ook maar een bal aan te raken :lol:
Zou toch wel lekker zijn om iemand te hebben die de vrije trappen er zo raak in weet te schieten, die heb ik liever rondlopen dan iemand als Pappa.....
HAHAHA, ja je hebt gelijk, iets te snel met reageren :D
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Janstra schreef:Mensen die hem niet terug willen vind ik zelfs egoïstisch, want als je hart oor de club hebt wil je de beste spelers in het veld!
Redelijke principes hebben helemaal niets met egoïsme te maken, dus dat vind ik pertinente onzin. Daarnaast bewijst een club als Real Madrid al langdurig dat de beste spelers niet automatisch het beste team vormen. Het veldspel van Heerenveen werd destijds ook beter toen Alves vertrok en teamspeler Sulejmani definitief in de basis kwam. Punt drie is dat de beste spelers in mijn ogen over een goede mentaliteit moeten beschikken om optimaal te renderen en zeker in situaties als deze. Als Alves zo'n buitenkans niet met alle overtuiging van de wereld aan wenst te pakken, geloof ik ook niet in de juiste bedoeling van zijn kant. Misschien is het dus juist wel in het belang van Heerenveen dat Alves niet komt...
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Een gemotiveerde en gretige Alves die het nivo benadert van destijds lijkt mij ook nu nog zeker welkom.
Als het gedonder nu al weer begint (hoezo "geen goed gevoel" ?) dan mag het hier meteen wel op houden.
FC Drogeham
Basisspeler
Berichten: 800
Lid geworden op: 20-07-2003 17:49
Locatie: Drogeham

Bericht door FC Drogeham »

Wat een gespeculeer hier weer terwijl niemand ook nog maar iets weet. Raar dat sommigen hem nu al weer veroordelen zonder te weten wat er is gebeurd.
dirk3
Wereldspeler
Berichten: 1289
Lid geworden op: 30-08-2012 22:10

Bericht door dirk3 »

Nou ja ik zal best wel een beetje positief overkomen, maar ik zie het als een kans op een paar mooie voetbaljaren.
Spelers van dit kaliber zie je gewoon niet vaak bij clubs als Heerenveen. We hebben hier heus wel een leuk rijtje spitsen gehad, maar Alves stak er echt met kop en schouders bovenuit.

Wat me irriteert is dat de club niet volledig voor de kans lijkt te willen gaan. We hebben toch niks te verliezen? Haalt ie weer een goed niveau, dan zijn we spekkoper. Lukt dat niet, dan nemen we afscheid. Maar je moet er wel maximaal voor willen gaan en dat ook uitdragen.

Stel dat het lukt, dan heb je iemand waarvoor je naar het stadion gaat. Als Finn straks vertrekt in de winterstop, dan is het op Ziyech (en misschien Eikrem) na allemaal grauwe middelmaat. En dan moet je ook nog geluk hebben dat Van Basten niet Van den Berg opstelt ipv Ziyech. Voor je het weet (is nu al zichtbaar met een niet scorende Finn) glijden we weer af naar de grijze onderkant van de middenmoot. Wat zal dat doen met sponsoren en kaartverkoop? En geld voor een topaankoop, zit er voorlopig ook niet in ben ik bang.
Janstra
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 28-10-2011 12:30

Bericht door Janstra »

Superfries88' schreef:
Redelijke principes hebben helemaal niets met egoïsme te maken, dus dat vind ik pertinente onzin.
Het zijn jou principes die hem niet willen ongeacht zijn niveau. Dat is pure egoisme. Je kan er wel een verhaal van maken dat het wellicht beter is maar dat moet eerst blijken, hem bij voorbaat niet willen om jouw principes is toch egoïstisch welke goede bedoelingen je ook lijkt te hebben. Gelukkig denkt Riemer er heel anders over!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik had een beetje de hoop (en het gevoel) dat deze move er een was uit sportieve overwegingen. Lekker naief blijkt nu maar weer. Een dag verder en de eerste onduidelijkheden komen weer aan de oppervlakte. Natuurlijk weten we niet precies wat er speelt, maar het geeft wel weer genoeg vraagtekens.

Er blijkt in ieder geval een duidelijk doel achter te zitten. Het is niet zomaar een stage, het is er een met voorwaarden en afspraken. Daarmee wordt het verhaal natuurlijk wel een stuk serieuzer dan eerst door Sporre werd vermeld. Is dat de reden dat Afons tegengas geeft? Wie zal het zeggen. Laat de deadline van morgen een harde zijn: graag of niet! Tuurlijk, het is (of was, wie zal het zeggen) een fenomeen en ook in mijn ogen de beste die we ooit gezien in ons shirt, maar alles heeft zijn grenzen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Zonet Sporre gezien op Fox en die was duidelijk.. Of meedoen volgens de gemaakte afspraken, of het vliegtuig naar Brazilië.

En zo hoort het ook. Geen gedonder en je niet laten piepelen door Alves en zijn gevolg. WIJ ZIJN HEERENVEEN.
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Janstra schreef: Gelukkig denkt Riemer er heel anders over!
Oh, laat ons niet in spanning!! Hoe denkt Riemert er dan over?
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik geloof er niet in. Alves moest het hebben van fysieke topconditie: acceleratie, diepte zoeken, explosiviteit, lenigheid. Dat kan alleen als je 100% bent, en niets minder. Ik herinner mij de armoedig meehobbelende Kalou...
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Verschil is dat Alves een goede basisconditie heeft, althans, dat zei Verbeek altijd.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

schijnt toch echt bij alves weg te komen...snap het niet, hij weet toch waar hij aan begint? of met een paranoia gedachte,

men (andere clubs) kregen er lucht van dat Alves naar Heerenveen komt/kwam. Belden zijn zaakwaarnemer om een beter voorstel te doen, wellicht meer pingels, zekerheid etc. Dit doen ze A; om dat op die manier iemand gek maken ook een soort competitie is en dus zo in dit geval Heerenveen niet sterker te maken, B ze willen hem echt hebben en balen dat ze over twee jaar weer 10 mio moeten betalen.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

dirk3 schreef:Ben ik niet met je eens. WIJ moeten blij zijn dat hij voor ons wil voetballen (ervan uitgaande dat hij nog niveau heeft)
Wat een bullshit. Na datgene wat hij hier geflikt heeft moet HIJ blij zijn dat WIJ (de club) hem nog een kans willen geven.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik denk dat het toch allemaal weer met die verachtelijke zaakwaarnemer(s) te maken heeft. Het lijkt mij juist dat zij de reden zijn dat de club een beetje een afstandelijke houding aangenomen heeft. En dan is dit waarschijnlijk weer de manier waarop een trotse Braziliaan daarop reageert. Maar niemand is de manier van zijn vertrek vergeten. Het gevolg van Alves lijkt zo maar weer door te willen gaan alsof er niets gebeurd is.
Volgens mij was er ten tijde van de special al een uitspraak dat hij 'eerst maar eens iets aan zijn zaakwaarnemers moest doen'. En als ik me niet vergis kwamen die woorden van Riemer? Die schaart zich nu absoluut achter Sporre. Terwijl hij ook goede contacten onderhield met Afonso zelf. Ik geloof dat het een makkelijker optelsommetje is dan dat menigeen vermoedt. Die zaakwaarnemende ratten zitten de boel weer te traineren met eurotekens in de ogen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Geloof niet dat Alves hier nog komt. Als Alves (of zijn zaakwaarnemers) vandaag geen goed gevoel hebben waarom zullen ze het morgen dan wel hebben? Riemer heeft het prima gedaan en alles gefaciliteerd voor Alves. Het zou een mooie stunt geweest zijn.

Morgen weten we meer.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Tja wie is zijn zaakwaarnemer?

Peter E de Vries, waar Alves in Nes verblijft, directeur van de Unis Group, en eigenaar van de skybox waar Alves vanavond in zat is ook spelersmakelaar volgens onderstaand artikel.

http://m.deondernemer.nl/sport/296902/H ... t-ons.html

Ik ben benieuwd of hij morgen mee traint of dat hij volgende week bij een andere club opduikt.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik denk dat het geen zaakwaarnemer kwestie hoeft te zijn.

Alves zal zich wel een tikje te groot voelen met de beloften mee te willen trainen. Zal in de veronderstelling zijn geweest dat hij met de grote jongens mee mocht doen. Voelt zich hierom in zijn eer aangetast en nu is 'het gevoel' ineens niet goed meer.

Tikje sneu gedrag in mijn opinie. Aan de andere kant misschien ook een kwestie van niet goed over en weer communiceren.

Alves is, zo vermoed ik, een trots mannetje, die zich nu, als ex-international, een beetje gepiepeld voelt. Loopt wel weer los wanneeer de club hem een eerlijke kans geeft. (Ik zie ook geen reden waarom de club dit niet zou dien, anders laat je hem niet al die vlieguren maken)

Maar het is duidelijk: wanneer je Alves in huis haalt krijg je zijn karakter er ook bij, hè?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als ik zo naar buiten kijk, betwijfel ik of Alves vandaag wel opeens 'het goede gevoel' heeft. Het is hier toch wat minder lekker weer dan in Brazilie. :wink:
Plaats reactie