Thomas Prager

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Súrhusterfeanfans schreef:@ skopperij; dat had de technische staff zich ook wel kunnen bedenken en hadden hem naar een andere club moeten laten vertrekken.
Niet netjes van de club. Elke speler droomt van zo'n toernooi.
Ik droom ook wel eens ergens van! En met een bovenmodaal jaarinkomen voor een jongen van in de 20 heeft Prager minder reden tot zeuren dan menig leeftijdsgenoot. Het zal de club een dikke vette worst wezen of hij wel of niet naar het EK gaat, dat is ons belang helemaal niet. We zijn geen sociale instelling voor jongens die graag naar het EK willen. Al hoe sneu het voor Prager ook is.

Als er in een jaar tijd vier middenvelders beter worden dan jij zal een transfer ook niks helpen. Jammer, maar helaas.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Skopperij schreef:Ik droom ook wel eens ergens van! En met een bovenmodaal jaarinkomen voor een jongen van in de 20 heeft Prager minder reden tot zeuren dan menig leeftijdsgenoot. Het zal de club een dikke vette worst wezen of hij wel of niet naar het EK gaat, dat is ons belang helemaal niet. We zijn geen sociale instelling voor jongens die graag naar het EK willen. Al hoe sneu het voor Prager ook is.

Als er in een jaar tijd vier middenvelders beter worden dan jij zal een transfer ook niks helpen. Jammer, maar helaas.
Helemaal mee eens...we zijn geen sociale instelling! Er wordt al van alles geregeld, maar goed voetballen zul je zelf moeten doen!!.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Kan allemaal best zo zijn en sportief heeft hij het inderdaad niet gemaakt.
Het blijft wel vreemd natuurlijk dat je eerst gemeld wordt dat je niet gemist kunt worden, terwijl je vervolgens straal wordt genegeerd. Deze jongen loopt al zo lang bij de club, heeft wel wat meer krediet verdient
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Tsja dat hij bij heerenveen niet in de basis staat is begrijpelijk, maar daarom blijft het erg jammer voor deze jongen dat hij niet voor oostenrijk uit mag komen op het EK.
Dat wij geen sociale instelling zijn is zeker waar, maar aangezien wij hem niet gebruiken was het voor hem (in zijn ogen) wellicht beter geweest om naar een andere club te vertrekken waarbij hij meer speelminuten zou kunnen krijgen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Maar het argument onmisbaar van de club is wel wat vreemd, want hij heeft sinds de winterstop slechts een minuut of 50 gespeeld, wat nou onmisbaar..
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ja maar goed dat was vlak voordat de club Grindheim aantrok. Ik kan het me wel voorstellen. Stel je verkoopt Prager in de winterstop en de transfer van grindheim ketst af, dan had je een mooi probleem gehad. Het is een beetje zuur voor Prager maar het is niet vreemd dat de club dit zo doet.
Op naar het volgende seizoen....
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Eigenlijk had de club tegen Prager moeten zeggen dat hij na de geslaagde transfer van Grindheim weg mocht, maja dat is achteraf makkelijk te zeggen. Na de transfer van Grindheim was natuurlijk nog niet bekend dat hij zich zo snel zo goed aan zou passen. Blijft sneu voor Prager maar je kan de club ook niet al te veel verwijten dat ze gewoon wat zekerheid wouden hebben, en over Grindheim hadden ze gewoon nog geen zekerheid.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Garcia-Garcia schreef:Ja maar goed dat was vlak voordat de club Grindheim aantrok. Ik kan het me wel voorstellen. Stel je verkoopt Prager in de winterstop en de transfer van grindheim ketst af, dan had je een mooi probleem gehad.

Nee man! Grindheim was op 7 Januari al aan getrokken!

Maar in Januari is Prager nog wel verschillende keren ingevallen maar daarna hield het ook wel weer op, hij heeft ook een tijdje een blessure gehad waardoor hij niet kon spelen.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ja ik zie het, je hebt gelijk! Feit blijft wel dat Grindheim conditieachterstand had en dat niemand wist hoe lang dat ging duren.
Op naar het volgende seizoen....
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Wat een oorverdovende stilte rondom Prager. Zou hij gewoon blijven en hopen op meer speeltijd onder Sollied? Of is er geen club die hem wil hebben?
FrisianProud
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-06-2008 22:52

Bericht door FrisianProud »

Gekko schreef:Wat een oorverdovende stilte rondom Prager. Zou hij gewoon blijven en hopen op meer speeltijd onder Sollied? Of is er geen club die hem wil hebben?
Hij speelt amper wedstrijden, dus de clubs lopen niet warm voor hem dacht ik.
Hij zal wel willen proberen om in de voorbereiding indruk te willen maken op Sollied,
ik geef hem weinig kans :roll:
This is Fryslân
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Nieuwe trainer nieuwe kansen, maar het zal wel weer op een verhuurbeurt uitdraaien richting Doetichem!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
pragerinfo
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-06-2008 14:28

Bericht door pragerinfo »

Hello Heerenveen-fans!

I'm from Austria and since I don't speak dutch and only understand a few words I wanted to ask you about the situation of Thomas Prager at your club? Is there any future for him in Heerenveen? In Austria he's still seen as a great talent and if your coach would have let him play a few times in spring he'd have made the team for the Euro (can you tell me why he didn't play after the winter break and why your coach didn't let him go to Santander if he hadn't planned with him?). Now we are wondering in Austria where he's going to play this season. Are there any rumours or information from your club? We could really need him for the Worldcup Qualification for 2010 (although the chances are pretty bad with France, Romania and Serbia in our group).

Good luck to your team for 2008/2009 in the Eredivisie. And good luck to your national team, looks like after an Austrian coach now the austrian territory could be help you to make the final once more. :)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

He was not allowed to leave the club because the board expected to need him in the second half of the competition. Since then he was not completely fit and even injured sometimes so he had no rhythm. He hardly played but managed to score a beautiful goal with his left foot (Vitesse 7-0). In the center midfield there is tough competetion with Grindheim (a bit more affensive qualities than Prager), Bradley (scored 15 goals but will leave the club), Roorda (a youngster from the region and with high potential, very good at steering the forward players). It wil be difficult for Prager to become first choice next season knowing that even new players will come.
Prager's problem is that his attacking skills are not good enough compared to the other players. Nevertheless, he always works very hard and he is well espected by the fans.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

I don't think Thomas Prager has any future at all in Heerenveen. Two seasons ago he was our central midfielder, together with Paul Bosvelt. He was very talented, but I believe he stood still in his development. Meanwhile, two other midfielders (Roorda and Bradley) improved a lot and now they are simply better football-players than Prager. They have a better technique and more offensive qualities. Above that, Heerenveen signed a Norwegian central midfielder in January. That's why Prager didn't play much after the winter-break, the others have simply got more quality.

Prager is our fourth midfielder right now and Heerenveen is about to sign a new one, because Bradley wants to leave the club. Expectations for Prager are very low and he knows it. In January he was close to a transfer, but that didn't proceed (Verbeek thought he might have needed Prager). I think Heerenveen hasn't got much confidence in Prager, especially because they sign new midfielders without giving him a chance.

The best option is to sell Thomas. That might help you on your way to WC 2010. ;)
pragerinfo
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 19-06-2008 14:28

Bericht door pragerinfo »

Thank you for your fast response ... so we have to wait until rumours show up ...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

In the second half of the season Prager had 2 injurys witch prevented him form playing any matches for Heerenveen.
Prager is quite a good player, but he never really convinced me when he played his games.
I think he might be better suited for playing in a leaque in England where he can fight though out the whole game.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Misschien is het helemaal geen slecht idee om Prager om te turnen als rechtsback.
Denk dat hij het niet veel slechter/beter dan zuiverloon!
Maakt zijn kans op het nationale eftal ook weer groter!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die gedachte heb ik ook al een paar keer hier geuit maar Verbeek deed er niets mee. :) Het zou wel makkelijker voor hem zijn, verdedigen langs de zijlijn. Ik vind hem positioneel erg zwak (wat gebeurt er om me heen, waar sta ik, waar zijn medespelers en tegenstanders, wie komt en wie gaat). Of hij opbouwend wel genoeg toevoegt als rechtsback weet ik niet. Inmiddels ben ik wel klaar met hem. HIj staat al zo lang stil.
Gebruikersavatar
SpongeBob
Wereldspeler
Berichten: 1089
Lid geworden op: 26-10-2005 09:31
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door SpongeBob »

Thomas Prager wil SC Heerenveen verlaten

Thomas Prager heeft in een Oostenrijkse sportkrant aangegeven te willen vertrekken bij Heerenveen. De middenvelder zou vanwege de concurrentie Friesland willen verlaten.

Prager stelt tegenover LAOLA1: "Ondanks dat ik sterker ben geworden, wil Heerenveen zich versterken met nóg een middenvelder. Dan is het beter dat ik weg ga."

De Oostenrijker zelf gaf aan geen haast te hebben met het vinden van een nieuwe club. Volgens diezelfde krant zou Sparta overigens officieel een bod hebben uitgebracht op de verdedigende middenvelder.
Ik heb geen onderschrift nodig...
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

SpongeBob schreef:-knip-
Kijk eens drie posts boven de jouwe :wink:

Wat is voetbal toch een raar spelletje af en toe. Aan de zijde van Paul Bosvelt was Thomas Prager nog geen 1,5-2 seizoenen terug de grote man, de 'coming star' op ons middenveld, op jonge leeftijd Oostenrijks international.. Ik vond 'm geweldig spelen, hij was echt een stofzuiger op het middenveld. En dan het seizoenafgelopen seizoen totaal niet aan de bak gekomen, deels blessures, misschien een vormcrisis (?) en gebrek aan vertrouwen van de trainer/technische staf.. Wondere wereld :?
In case of doubt, make it sound convincing
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

En mocht hij ook niet meer meedoen aan het EK voor oostenrijk omdat hij hier te weinig speelde.
Mocht hij bij Sparta gaan spelen dan hoop ik dat hij daar weer helemaal opbloeit waardoor hij weer gewaardeerd wordt op de manier waarop hij verdiend.
Hier op het forum is de laatste tijd ook weinig goeds gezegd over prager waaruit blijkt dat hij ook van de supporters geen voorkeur meer krijgt. Dit komt ook mede doordat er verschillende middenvelders bij zijn gekomen die hem gewoon voorbijgegaan zijn.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Hoe kunnen wij nou zeggen dat andere spelers Prager voorbij zijn gegaan, als we laatstgenoemde niet hebben zien spelen? De spaarzame minuten die hij dit seizoen heeft gespeeld (3 of 4 basisplaatsen (ivm blessures Roorda?), 1x een hele wedstrijd uitgespeeld in Breda geloof ik en voor de rest de standaardwissel Roorda<->Prager rond de 70e minuut..), heeft hij het veelal goed gedaan.

Daar kun je een speler niet/nauwelijks op beoordelen.. Het zou mooi zijn voor Thomas wanneer hij van Sollied een echte/nieuwe kans krijgt in de voorbereiding. Een beetje stevige/gezonde concurrentie centraal op het middenveld is niet verkeerd!
In case of doubt, make it sound convincing
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor de liefhebbers: het gehele interview.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Superfries88' schreef:Voor de liefhebbers: het gehele interview.
Dit interview stond eerder gisteravond al vertaald op feanonline. Leest wel zo makkelijk 8)
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik kan me voorstellen dat Thomas graag weg wil. Heeft dit seizoen weinig tot niets gespeeld.
Volgende week beginnen de trainingen weer en dan is het misschien goed dat hij eens met Sollied om de tafel gaat zitten om te vragen wat de trainer evt. met hem van plan is.

Het feit dat er middenvelders aangetrokken worden hoeft nog niets te zeggen. Mocht hij hier inderdaad weinig aan spelen toekomen, is het ook nog een optie hem te verhuren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Prager is niet kritisch op zichzelf (welke profvoetballer wel trouwens). Volgens hem speelt hij niet omdat Grindheim een aankoop is van 3 miljoen en Roorda een lokale held, die niets beter is dan Prager. Als hij een vent was geweest had hij gezegd: ik heb te weinig laten zien en vanaf nu gaat de beuk erin. Hij ontkent voor zichzelf nog steeds de situatie en werkt daardoor dus niet aan de oplossing. Jammer, vooral voor hemzelf.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, een hele tijd was Prager wel goed genoeg voor de basis, dus dan snap ik het wel, maar Grindheim en Roorda hebben weer andere kwaliteiten en op sommig vlak ook meer. Ik snap bij Prager en Jeroen Drost wel een zekere frustratie omdat ze een tijdlang eerste keus waren, maar stil zijn blijven staan waar andere betere spelers kwamen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ja, en het blijven hangen in frustratie brengt die jongens nergens.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik denk dat geen enkelen trainer de argumenten van Lokale held en duure aankoop laat meewegen in zijn basisopstelling (misschien in corrupte landen, maar zeker niet bij Heerenveen)

Ik ben het met je eens dat Roorda door velen hier beter wordt gemaakt dan hij eigenlijk is. Maar aan de andere kant is Prager ook stil blijven staan de afgelopen jaren. En dat je dan niet speelt moetje bij jezelf gaan zoeken en niet bij een ander.
Spijt heb je morgen maar!
Plaats reactie