Michael Bradley

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Als je vader bondscoach is, wordt je wel geselecteerd...
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Jazzy F. schreef:Als je vader bondscoach is, wordt je wel geselecteerd...
Ligt aan de persoon, het kan ook een extra drempel voor selectie zijn 8)
elp
Selectiespeler
Berichten: 697
Lid geworden op: 09-01-2006 07:52
Locatie: Lemmer
Contacteer:

Bericht door elp »

Een maand geleden of zo speelde hij volgens mij ook een wedstrijd met USA en op ESPN waren ze laaiend enthousiast over deze harde werker. Hij speelde toen een aardige pot moet ik zeggen.
Eala Frisia!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

elp schreef:Een maand geleden of zo speelde hij volgens mij ook een wedstrijd met USA en op ESPN waren ze laaiend enthousiast over deze harde werker. Hij speelde toen een aardige pot moet ik zeggen.
Hoewel ik Amerikanen uit de grond van mijn hart haat, kan ik niets anders zeggen dan dat ik zijn werkethiek erg kan waarderen. Een collega van mij verwoordde het mooi door te zeggen dat Amerikanen (en in mindere mate Canadezen, dus ook Johnson) je strot doorbijten als het nodig is. Een dergelijke sportmentaliteit hebben we hier niet.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Alves in de Copa America, intussen tamelijk onopgemerkt is ook de Gold Cup (kampioenschap van Noord en midden Amerika) in Amerika net begonnen. Met Bradley en Friend als "Friese" vertegenwoordigers.

Amerika wint 1e wedstrijd van Guatemala met 1-0.
Van de partij Michael Bradley;
Afbeelding
Hij speelde de hele wedstrijd.

Waardering op ESPN Soccernet
Michael Bradley, 5 -- Started way too slow but eventually got into the match, and his near goal from a 17th minute header sparked him towards some other good moments in the first half. His tackling was OK, but he still goes to the ground too often for my taste.
Rob Friend speelde mee met Canada tegen Costa Rica (2-1). Hij scoorde niet en werd vlak voor tijd gewisseld.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Amerika wint 2e wedstrijd in de Gold Cop met 2-0 van Trinidad en Tobago (getraind door Wim Rijsbergen). Omdat er maar 2 dagen zaten sinds de wedstrijd tegen Guatamala, begint Bradley sr. met 10 nieuwe basisspelers. Michael valt in in de 65e minuut en kan daarmee weer een interland op zijn CV bijschrijven.
Michael Bradley -- Didn't play badly, but has yet to really distinguish himself with the squad, either. To be fair, though, he had little time to get a feel for the match in this encounter.
Ook typisch voor het voetbal in Amerika
Saturday's reported sellout crowd of 27,000 was largely due to Guatemala's 1-0 victory over El Salvador earlier in the day, but the United States had a majority of the Southern California fans pulling for it, a rarity in a tournament that features mostly Latin American teams that are extremely popular in the region.
zie ook dit topic over Michael http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=549740

of Does Michael Bradley Know What Sport He Is Playing?

Amerika wint laatste groepswedstrijd met 4-0 van El Salvador. Michael staat in de basis en wordt in de 64e minuut gewisseld.
Benny Feilhaber and Michael Bradley are young, but they are ready. Both players have had their good moments and bad moments this tournament but there is no denying that both have the qualities and abilities to merit their continued time on the field. If you have an issue with them playing a bit ugly in the El Salvador match, it should be noted that the central midfield's key task was smothering the opposing central midfield, which they did.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Amerika wint met 2-1 van Panama.
Bradley speelt hele wedstrijd.
In halve finale Amerika-Canada en Bradley-Friend ?
Friesland 1
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 24-02-2004 22:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Friesland 1 »

mitrita schreef:Amerika wint met 2-1 van Panama.
Bradley speelt hele wedstrijd.
In halve finale Amerika-Canada en Bradley-Friend ?
Volgens mij had Friend een blessure, ik weet niet hoe het er nu voorstaat met Rob.
Grappig om de zeer verschllende mening over Bradley te lezen op dat Amerikaanse forum. Maar het is op die manier wel moeilijk te beoordelen of Michale goe of slecht heeft gespeeld.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Best grappig ja, gelukkig doen we dat hier niet en denken we in Friesland allemaal het zelfde over Bradley en weten we precies hoe hij speelt als je dit forum/topic leest. :?
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

dit keer lovende woorden over Michael naar aanleiding van de wedstrijd tegen Panama
No player's stock rose higher than Michael Bradley's. Criticized for his play in the group stage, Bradley responded by delivering the type of steady performance that you expect of a player 10 years his senior. His patience on the ball, ability to consistently make the right pass and tireless work rate made him a key factor in helping slow down Panama's attack and also solidified his role in the tournament's remaining matches.
hummelinho
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 30-01-2006 22:04

Bericht door hummelinho »

Ook Guadeloupe is door naar de halve finale... met spelers als als Jocelyn Angloma (41 jaar) , Franck Grandel en Loïc Loval :P
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Halve finales Gold Cup:
Amerika-Canada 2-1
Mexico-Guadaluope 1-0


Bradley speelt opnieuw hele wedstrijd, Friend komt niet in actie.

Aardig artikel nog over pa en zoon Bradley

Bradleys proving their value to the U.S. national team
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Klopt niet helemaal. Bradley speelde inderdaad 90 minuten, maar in blessuretijd zag hij de rode kaart:
With one minute left in regulation time, Michael Bradley was ejected after tackling Juan de Guzman just near the center circle, putting the midfielder out of the championship match.
Hij mist dus de finale.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Je hebt gelijk, ik had dat gemist.

Amerika gaat na dit toernooi trouwnes nog met een wildcard door naar de Copa America.
Friesland 1
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 24-02-2004 22:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Friesland 1 »

mitrita schreef:Je hebt gelijk, ik had dat gemist.

Amerika gaat na dit toernooi trouwnes nog met een wildcard door naar de Copa America.
En Bradley gaat naar het WK onder 20 in Canada. Het lijkt mij sterk dat hij steeds heen en weer vliegt om zowel het WK als de Copa America te spelen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

En alweer een correcte aanvulling :oops:

Michael gaat inderdaad naar Canada, toernooi daar duurt tot 22 juli.
Ook voor hem een korte vakantie.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dat is zeker niet gunstig voor hem, want juist hij moet nu zijn kans pakken omdat Bosvelt vertrokken is.
Want een vaste basis plaats heeft hij ook nog niet gehad.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Artikel uit de New York times. Zit denk ik achter een registratie, ik ben automatisch ingelogd, dus print ik het complete artikel maar in één keer hier. Zondag is de (al verwachte en ook gehoopte) finale tussen de VS en Mexico. Rapportcijfer voor Bradley is niet al te hoog, moet ik zeggen.
Predictable Gold Cup Final Could Be Anything but
By VICTOR MATHER
In the end, we have the Gold Cup final that everyone expected, those old rivals the United States and Mexico at Soldier Field in Chicago on Sunday.

Although between them the teams have won seven of the eight Gold Cups, they have met in the finals only twice before. In 1993, Mexico spanked the defending champion Americans, 4-0, in front of 120,000 fans in Estadio Azteca in Mexico City. In 1998, the United States had a chance to reverse the result at home in Los Angeles, but Mexico won again, this time 1-0 on a goal by skinny-headband-wearer Luis Hernández, probably the most booed Mexican player by the American fans over the years.

The Mexicans' route to the final this time hasn't been pretty. They opened up with a loss to Honduras and then managed to beat Cuba and Panama by the odd goal to finish second in their group. Their quarterfinal victory over Costa Rica came in extra time over a 10-man side, and in the semis they failed to score on plucky Guadaloupe until the 70th minute.

The run to the semis by Guadeloupe, basically a state of France and not even eligible for the World Cup, is certainly not the best reflection on the quality of the teams in the region after the Big Two.

Opinions on the Americans' play so far are mixed. Some commentators have been disappointed by the team's apparent struggles to kill off games against clearly inferior opponents. On the other hand, the team has won five straight matches, outscoring its opponents by 11-3.

The oddsmakers like the home team, giving the U.S. about a 60 percent chance to lift the Cup.

Here's a rundown of the American players, ranked by average rating out of 10 based on the subjective views of those who analyzed the games for the New York Times.

Landon Donovan (Los Angeles) 7.8: The best player on the pitch almost every moment; constantly involved in the play; has showed great vision.

Clint Dempsey (Fulham) 7.5: Scored against Guatemala and was involved in several other goals; always seems to be in the right place.

Brian Ching (Houston) 7.5: Started against shaky Trinidad and ran rampant, scoring one and setting up another; looked good in a couple of substitute appearances also.

Frank Simek (Sheffield Wednesday) 7.5: Also started only the Trinidad game and was a genuine attacking threat from right back.

Justin Mapp (Chicago) 7.0: Another who sparkled against Trinidad; wasn't seen again.

Benny Feilhaber (Hamburg) 6.8: A solid presence in midfield; good passing.

DaMarcus Beasley (Manchester City/PSV Eindhoven) 6.8: Two goals against El Salvador; often baffled defenders; didn't do as much in the knockout stages.

Tim Howard (Everton) 6.7: Impossible to fault; would be ranked higher but often had little to do in goal.

Jonathan Spector (West Ham) 6.5: Solid in defense in two appearances.

Ricardo Clark (Houston) 6.5: Started only against Trinidad.

Carlos Bocanegra (Fulham) 6.3: Scored a nice header against Panama; rating is pulled down by a number of mistakes in the semis, including a challenge he could well have been sent off for.

Frankie Hejduk (Columbus) 6.3: Scored a goal against Canada; has focused on attacking football, sometimes at the expense of his defensive duties.

Taylor Twellman (New England) 6.3: Scored against El Salvador, but has had an awful lot of misses.

Steve Ralston (New England) 6.3: Another who only started the Trinidad game.

Michael Bradley (Heerenveen) 6.1: As the coach's son is always going to be a lightning rod for criticism; has drawn mostly negative reviews from analysts and supporters; red card in the semi could have been a disaster.

Pablo Mastroeni (Colorado) 6.0: Didn't play until game three; has improved game to game.

Michael Parkhurst (New England) 6.0: Made his U.S. debut in Trinidad game; still finding his international legs.

Jay DeMerit (Watford) 6.0: Not a whole lot to do in defense against Trinidad.

Jonathan Bornstein (Chivas USA) 5.8: Had some nice linkup play on the left with Beasley in the El Salvador romp, but looked shaky at times in the knockout stages.

Eddie Johnson (Kansas City) 5.7: Can't stop scoring in M.L.S. and did tally one against Trinidad; Coach Bradley has started him only twice though, and the offense rarely went through him; needs to find a way to sparkle in different tactical setups.

Kasey Keller (Borussia Moenchengladbach) 5.3: Not much to do in goal against Trinidad, but looked ill at ease against Canada. Bradley's decision to make Howard his No. 1 has been more than justified.

Oguchi Onyewu (Standard Liege) 4.8: Red card against Guatemala – and that might have been his best game; a yellow against El Salvador gave them their best chance to score; frequently out of position in both knockout games. Time to give DeMerit a shot in central defense?

Brad Guzan (Chivas USA) NR: Third-string keeper did not play.

Hmmmm.... "...Could have been a desaster"??? Speelt hij dan toch?

Uit een ander artikel uit de NYT:
Unlike the previous game, the Americans largely held their nerve. Bradley was the sole exception and his late challenge from behind on Julian DeGuzman in the 88th minute earned him a straight red card. Hejduk, who earned a second yellow card in tournament play, will be suspended from Sunday's final.
Wordt weer niets gezegd over een schorsing van Bradley.

Er zat trouwens een vies luchtje aan de overwinning van US over Canada. Een duidelijk geldige goal werd afgekeurd in de 93ste minuut. En daar is Youtube voor uitgevonden. :) De commentators, Canadezen no doubt, geven lekker ongezouten "objectief" commentaar.

En als je de samenvatting ziet, zie je dat het een behoorlijk stevige pot was. Gelijk de eerste 10 seconden van de samenvatting, stevige tackle! Dat was met twee benen inkomen en in Nederland is dat direct rood.... De overtreding van Bradley zit niet in de samenvatting maar de woede van de Canadezen na afloop is duidelijk... Volgens de commentator zijn de Canadeze wéér beroofd door een scheidsrechter.

Edit:
Overtreding Bradley gevonden. Valt nog mee bij de overtreding van het filmpje hierboven.
Wéér uit!!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Raakt hij hem daar uberhaupt?
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Heb je even tijd? Hier een samenvatting op Youtube van USA - Canada van bijna een uur!!!
De rode kaart na 48 minuten en 20 seconden. Wel een ontzetten harde beslissing, zeker als je ziet dat nog geen twee seconden ervoor een stevige Canadese tackle niet bestraft werd.
Wéér uit!!!!
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Afbeelding

Dus na Zuiverloon en Jong a-Pin hebben we nog een kampioen in ons midden.

Verwacht maandag een reportage via dit kanaal.
Wéér uit!!!!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Een beetje apart, ik zie Bradley niet bij de Copa staan.
Weet iemand hoe dit ongeveer zit?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bradley gaat een ander toernooi spelen, zie post Friesland1:
En Bradley gaat naar het WK onder 20 in Canada. Het lijkt mij sterk dat hij steeds heen en weer vliegt om zowel het WK als de Copa America te spelen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Beelden van dit toernooi trouwens gratis op de fifa-site:

http://www.fifa.com/u20worldcup/livecoverage.html

zojuist 1-1 gespeeld tegen zuid-korea, zwakke pot van de americans. Bradley vlak voor tijd nog een behoorlijke kans, smoorde in de kluts.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Beelden van dit toernooi gewoon op Eurosport! 8)

Gisteravond zitten kijken. Leuke pot, Bradley deed het goed en zelfs Robbie Rogers kwam nog door beeld volgens mij.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Voor de liefhebben is het nu wederom live te volgen op Eurosport. Leuke wedstrijd, 2-1 USA na een minuut of 20 voetballen.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Ik heb gister genoten van USA onder 20 jaar. Bradley speelde een goede partij. Hij gaf een paar mooie ballen en pakte ook veel ballen af. Hij was de controlleur van de USA. Hij zocht ook nog naar een doelpunt. In de laatste minuten schoot hij helaas net naast. Bradley hield ook nog een bal van de lijn, ook al stond het 5-1, maar toch. Hij was de 2e man na Freddy Adu. Wat een wereld voetballer is hij. Hij scoorde 3 goals waarvan de 1e 2 fantastisch waren. De wedstrijd eindigde in maarliefst 6-1. USA is dan ook door na de volgende ronde.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Vanavond Bradley - Suarez op het WK U20...
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Jeroen schreef:Vanavond Bradley - Suarez op het WK U20...
Het duel begint om 01:45 en de wedstrijd is live te volgen op Eurosport 2.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Royce_SCH schreef: Het duel begint om 01:45 en de wedstrijd is live te volgen op Eurosport 2.
Ik noem dit meer aankomende nacht Jeroen :wink: , niet echt het opblijven waard dunkt me.
Bedankt Torcida:-)
Plaats reactie