Gertjan Verbeek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-02-2014 11:51

Bradley en Pranjic konden wel een doelpunt maken.
Maar als je met een selectie met Alves, Hansson, Bosvelt, Bradley en Pranjic op de laatste speelronde tegen Feyenoord (5-1) nog Europees voetbal veilig moet stellen heb je als trainer niet goed gedaan. De jaren daarvoor heeft hij juist bovengemiddeld gepresteerd, maar toen was het voetbal niet om aan te zien
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Superfries88' » 28-02-2014 12:36

Verbeek heeft een 100% score wat betreft Europese kwalificatie met Heerenveen. Het feit dat drie van de vier kwalificaties rechtstreeks gerealiseerden werden, maakt het resultaat piekfijn in orde. Natuurlijk zal er altijd verbetering te vinden zijn, maar ik weet ook zeker dat Verbeek achteraf dingen weer anders had gedaan. Maar wat er ook gebeurde, wie er ook vertrok: hij bleef altijd achter zijn team staan. De spelers beloonden dat door hard te werken en zich kwalitatief te ontwikkelen. Nooit hoorde je hem klagen over het feit dat er wéér een steunpilaar vertrok, nooit hoorde je hem klagen over het feit dat hij wéér een nieuwe basis moest leggen. Hij begon steevast met frisse moed, er ontstond progressie en uiteindelijk kreeg je een keurig resultaat. Dat typeert een goede trainer, wat mij betreft.

Ik ben het eens met de conclusie dat Verbeek in de eerste seizoenen niet altijd even goed voetbal produceerde met Heerenveen. Wel vond ik het meer herkenbaar dan nu onder Van Basten. Sowieso zag ik wel een stijgende lijn in het geheel, wat uiteindelijk ook leidde tot een prachtig eindresultaat. Die lijn zie ik terug bij andere clubs, zelfs bij Nürnberg bleef het behoorlijk rustig terwijl het resultaat week na week niet bijster goed was. En uiteindelijk zie je dan wat er ontstaat: resultaat! Dat is puur en alleen een kwestie van hard en gericht trainen, vertrouwen in eigen kunnen en bovenal visie.

Als Verbeek terug zou kunnen komen, is hij voor mij kandidaat nummer één. Sowieso. Ik vrees alleen dat zijn terugkeer nog te vroeg komt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Grimo » 28-02-2014 12:42

Feanfan 1 schreef:Bradley en Pranjic konden wel een doelpunt maken.
Maar als je met een selectie met Alves, Hansson, Bosvelt, Bradley en Pranjic op de laatste speelronde tegen Feyenoord (5-1) nog Europees voetbal veilig moet stellen heb je als trainer niet goed gedaan. De jaren daarvoor heeft hij juist bovengemiddeld gepresteerd, maar toen was het voetbal niet om aan te zien


Dat deden Pranjic en Bradley helemaal niet. Dat deden ze wel een seizoen later toen Sibon en Suljemani in de spits speelden.

Dat we 4-4-2 speelden met Alves was in seizoen 2006/2007 waarin Alves 34 keer scoorde,scoorde Pranjic slechts 2 maal en Bradley helemaal niet.


Ontopic:

Na zijn periode bij AZ twijfel ik aan Verbeek. Door zijn doen en laten is hij bij zijn laatste twee clubs Feyenoord en AZ er uit geschopt. Tevens gaven bevriende AZ supporters aan dat er onder Verbeek weinig te genieten viel en dat het vooral kracht voetbal was. Ook op het forum van AZ waren de supporters zelden tot nooit postief over Verbeek.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor 1983 » 28-02-2014 13:24

Precies. Ook toen Verbeek hier trainer was was er veel gezeik over het spel, maar dat lijkt iedereen allang weer vergeten. Echt heel aantrekkelijk was het toen ook niet hoor, resultaat verbloemde veel en hij had veel beter selecties dan dat we de afgelopen jaren hadden. Ik zeg niet dat hij geen goede trainer is, in tegendeel. Maar de mythe rondom hem is echt buiten proporties gegroeid hoor.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Superfries88' » 28-02-2014 14:21

Grimo schreef:Door zijn doen en laten is hij bij zijn laatste twee clubs Feyenoord en AZ er uit geschopt.


Dat is feitelijk onjuist. Verbeek is na zijn ontslag bij Feyenoord namelijk niet direct naar AZ gegaan, maar heeft eerst een tussenstap gemaakt bij Heracles. Voor de goede orde: met beperkte middelen leidde hij Heracles naar de zesde plek! Ja, diezelfde zesde plek waar Van Basten nu zo dolgelukkig mee is... Pas daarna ging hij naar Alkmaar. Ook met AZ heeft Verbeek leuke dingen gepresteerd, zoals overwintering in Europa en de bekerwinst. Dit seizoen leek het allemaal redelijk te lopen totdat de spelersgroep aangaf behoefte te hebben aan een andere manier van werken. Daarom is hij geslachtofferd, maar heeft dat sportief echt iets extra's opgeleverd? Ik denk dat Verbeek er nu niet heel anders voor had gestaan dan Advocaat.

Over zijn ontslag bij Feyenoord ben ik zelf heel resoluut: dat was onterecht. Verbeek heeft misschien wat te weinig geduld gehad om die club naar zijn hand te zetten, maar hetgeen hij wilde is tegengehouden door de leiding. Been heeft die ruimte later wel gekregen en dat is misschien wel de eerste stap geweest richting de wederopbouw van Feyenoord. Ik durf wel te beweren dat als Feyenoord wat meer lef had gehad en de adviezen had opgevolgd, dat die samenwerking best een succes had kunnen worden. Vergeet trouwens niet dat het Feyenoord-publiek zich tégen de spelersgroep keerde na het ontslag en Verbeek bleef steunen, getuige o.a. het scanderen van zijn naam in Heerenveen (enkele dagen later).

Verbeek heeft een beetje een manco dat hij weinig buigzaam oogt. Hij kan wel eens eigenwijs uit de hoek komen. Maar bij Heerenveen heeft hij het gewoon uitstekend gedaan (telkens Europees voetbal, toenemende animo voor seizoenkaarten, ontwikkeling van individuen), bij Heracles idem, bij AZ heeft hij best één en ander neergezet en nu in Nürnberg wederom. Alleen bij Feyenoord heeft hij onvoldoende laten zien, maar dat valt hem moeilijk te verwijten omdat hij daar niet de middelen kreeg toegereikt die hij nodig achtte én later toch echt bleken te werken.

In Heerenveen was zeker kritiek aan zijn adres, maar dat nam gedurende de seizoenen af. Bij Van Basten neemt het juist alleen maar toe, en snel ook. Toch wel een verschil.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-03-2014 14:42

Vandaag op bezoek in het Signal Iduna Park tegen Borussia Dortmund
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Hinkelpikke » 01-03-2014 22:37

Vandaag verloren in het Signal Iduna Park tegen Borussia Dortmund
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Grimo » 03-03-2014 14:51

Superfries88' schreef:
In Heerenveen was zeker kritiek aan zijn adres, maar dat nam gedurende de seizoenen af. Bij Van Basten neemt het juist alleen maar toe, en snel ook. Toch wel een verschil.


De kritiek nam af gedurende de seizoenen? Op het laatst was er geen trainer meer die bij hem nog in de trainerskamer wilde zitten. Ze waren hem al spuugzat.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Superfries88' » 03-03-2014 18:05

Grimo schreef:De kritiek nam af gedurende de seizoenen?


Absoluut! Intern rommelde het misschien wel eens, maar dat hoeft niet automatisch negatief te zijn. Verbeek is een veeleisende trainer en ik kan me best voorstellen dat je na vier jaar eens een ander geluid wenst te horen als collega. Dat soort dingen zijn niet ongewoon op een werkvloer. Hij is nu eenmaal geen tweede Foppe, die vanwege zijn leef- en werkwijze minder vermoeidheid losmaakt.

Op dit forum en in het stadion nam de kritiek af, ja. Zijn komst werd met argusogen bekeken en de eerste jaren zijn best wat verbale relletjes geweest op dit forum vanwege Verbeek. Sommigen wilden hem inderdaad zelfs ontslaan. Maar naarmate de tijd verstreek en Verbeek succes na succes bleef neerzetten, kwam er meer sympathie vrij. Sommige voorheen criticasters baalden van zijn vertrek en noemen hem nu zelfs een droomkandidaat. Eigenlijk zie je hetzelfde formaat omslag als rond Van Basten, maar dan andersom.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor 1983 » 03-03-2014 18:29

Nu overdrijf je het toch wel een beetje. Volgens mij sloeg de tendens met name wat om in het laatste seizoen van Verbeek toen er, in een bepaalde periode van het seizoen echt goed werd gevoetbald. Daarvoor was er toch echt veel kritiek hier op zijn voetbal, ging het voor de buitenwereld allemaal redelijk in de anonimiteit hier met hem en zou niemand hem in verband brengen met een topclub als Feyenoord. Hij had veel te danken aan zijn laatste seizoen hier wat dat betreft. Toen werden criticaster ook veel positiever inderdaad, overigens door de laatste periode in dat seizoen werd al weer veel daarvan teniet gedaan. Maar goed zoals ik al zei, de mythe rondom hem is in de loop der jaren naarmate hij langer weg is en het hier steeds slechter gaat echt buiten proporties gegroeid.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Superfries88' » 03-03-2014 19:50

Een voetbaltrainer zal altijd doelwit zijn van kritiek. Al zet je Guardiola en Heynckes samen voor de spelersgroep... Verbeek heeft dat ook meegemaakt en natuurlijk niet geheel ten onrechte, want er is op iedereen wel iets aan te merken. Maar mijn punt is wel dat de kritiek daadwerkelijk is afgenomen en dat laatste seizoen speelde inderdaad een positieve rol, maar ik vind oprecht dat die afname een gevolg was van een positieve lijn. Zo heb ik dat destijds ervaren en als ik soms in een oude discussie speur, krijg ik daar niet een heel ander gevoel bij.

Of het een soort mythe is geworden? Nee, wat mij betreft niet. Ik denk dat een bepaalde groep pas laat heeft ingezien dat Verbeek gewoon een uitstekende trainer is voor sc Heerenveen. Soms mis je bepaalde eigenschappen pas als het er niet meer is. Ook dat is een menselijk trekje, zo schijnt het :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 08-03-2014 18:41

Belangrijke pot voor Verbeek nu. Thuis tegen Bremen. Als hij wint gaat Nürnberg over Bremen heen naar de 13e plaats en staat het zeven punten boven de directe degradatiestreep. Zou een geweldige prestatie zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 08-03-2014 19:49

Helaas geen Heerenveen voor mij vanavond, dan maar nog maar even Nürnberg kijken. Absoluut geen straf. 0-1 achter, maar Bremen heeft echt niks te vertellen. Nürnberg speelt positiespel waar wij alleen maar van kunnen dromen. Staat altijd iemand vrij, zelden wordt een bal loos ergens heen getrapt. Enorm leuke ploeg om naar te kijken zo. In de eerste helft 69% balbezit. Dat percentage stijgt nog wel wat gok ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor oldtimer » 10-03-2014 13:04

Tja, Bremen heeft niets te vertellen, maar wint wel met 0-2.
Degradatiezorgen zullen nog wel even blijven ( al gun ik ze het beste ).
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 10-03-2014 13:27

Sneu resultaat inderdaad. Maar als Verbeek zijn ploeg zo blijft voetballen hoeft hij over degradatie echt niet in te zitten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Knipecity » 16-03-2014 19:32

Hij is inmiddels alweer aan een vrij slechte serie bezig. Laat ze hem maar ontslaan 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Gekko » 23-03-2014 16:24

0-1 achter tegen Eintracht. Na de winst van Stuttgart en Freiburg zal Nürnberg ook moeten winnen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Hinkelpikke » 23-03-2014 17:26

2-5 verloren en op de zeventiende plaats nu, net achter Stuttgart en HSV, die mijns inziens toch wel meer kwaliteit hebben dan Nürnberg. Het zal nog erg lastig worden voor Verbeek.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor dirk3 » 23-03-2014 17:31

Misschien weer een stapje dichter bij going home...
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-03-2014 22:26

In Nederland ruziede hij met toenmalig Roda-trainer Harm van Veldhoven, in Duitsland leeft Gertjan Verbeek nu ook in onmin met een collega-trainer. Na het beladen duel tussen Freiburg en Nürnberg (3-2) weigerde de verliezende trainer de persconferentie te bezoeken.
Verbeek was boos over de manier waarop Christian Streich zich langs de lijn gedroeg. "Als je zo door een collega behandeld en beledigd wordt, kan ik dat alleen maar schaamteloos, brutaal en respectloos noemen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt", mopperde Verbeek op de tv-zender Sky. "Ik weiger dus naast mijn collega op de persconferentie te gaan zitten. Voor mij is hij geen collega."
Streich verweerde zich tegen de aantijgingen van de voormalig AZ-coach. "Ongelooflijk, deze insinuatie. Het is waanzin om zoiets te zeggen. Ik kan dit niet begrijpen. Ik ben emotioneel langs het veld, maar niet tegen hem."

Johan Derksen zou zeggen: ik hou van die man :lol:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor dirk3 » 30-03-2014 07:39

Hij maakt nu nog even een onuitwisbare indruk in Duitsland en komt daarna snel terug om onze jonge ploeg naar grote hoogten te stuwen.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor oldtimer » 13-04-2014 12:27

5 voor 12 intussen voor Gertjan.
Maar hij schijnt ook bij degradatie te mogen blijven.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor dirk3 » 22-04-2014 18:24

Verbeek staat nu echt ter discussie....
Maar even lekker een jaartje sabbatical, blokhutje afbouwen en daarna weer heerlijk thuiskomen.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor BK2007 » 22-04-2014 18:42

dirk3 schreef:Verbeek staat nu echt ter discussie....
Maar even lekker een jaartje sabbatical, blokhutje afbouwen en daarna weer heerlijk thuiskomen.


Waar thuiskomen ? Toch niet bij ons hoop ik ?
Totaal overschatte trainer. Staat altijd na een tijdje ter discussie en hij weet met zijn dwarse kop zogenaamd nooit ergens van.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Knipecity » 22-04-2014 18:50

dirk3 schreef:Verbeek staat nu echt ter discussie....
Maar even lekker een jaartje sabbatical, blokhutje afbouwen en daarna weer heerlijk thuiskomen.

Tsja hebben we Lodeweges toch te vroeg gehaald. Dan maar over een jaartje 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Thinkman » 22-04-2014 18:57

Knipecity schreef:Tsja hebben we Lodeweges toch te vroeg gehaald. Dan maar over een jaartje 8)


Dwight weer terugsturen naar dkv? :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor BK2007 » 22-04-2014 19:53

Als Dwight het hier net zo goed op de rails krijgt als bij DKV dan kunnen we nog jaren vooruit.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Knipecity » 22-04-2014 20:20

BK2007 schreef:Als Dwight het hier net zo goed op de rails krijgt als bij DKV dan kunnen we nog jaren vooruit.

Dat was vooral Henk de Jong die dat deed.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 22-04-2014 21:02

BK2007 schreef:Waar thuiskomen ? Toch niet bij ons hoop ik ?
Totaal overschatte trainer. Staat altijd na een tijdje ter discussie en hij weet met zijn dwarse kop zogenaamd nooit ergens van.

Rare kijk op zaken heb jij soms toch.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor dakkapel » 22-04-2014 21:39

Diverse Duitse media melden dat Verbeek morgen ontslagen wordt
Avatar gebruiker
dakkapel
Selectiespeler
 
Berichten: 248
Geregistreerd op: 15-03-2009 10:32

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten