Gertjan Verbeek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Dat het nu veel minder gaat kun je hem als trainer niet aanrekenen.
Hoezo niet? Het is toch nooit goed als een team afhankelijk is van één speler (dat Samaras weg is, moet niks uitmaken aangezien hij hiervoor niet heel veel speelde)? [/quote]
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik ben niet altijd een fan van Johan Derksen, maar ik denk toch inderdaad dat een trainer heel vaak zo goed is als zijn materiaal. Bij ons is het beste ( aanvallende ) materiaal verdwenen, wat er overblijft is niet meer dan middelmatig en het totale materiaal is niet beter dan dat van veel andere clubs. Daar kan Verbeek toch niet zoveel aan doen, lijkt me.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Nu valt er wel iets van te zeggen dat het Verbeek niet aan te rekenen is dat de resultaten minder zijn. Hij is zijn beide spitsen kwijt en heeft er geen kwaliteit voor terug gekregen.

Wat hem zeker wel aan te rekenen is, is het spelniveau erg matig is (het hele jaar al).
In hoeveel wedstrijden hebben we Heerenveen mooi combinatievoetbal zien spelen en zien domineren? Het is voornamelijk toevalsvoetbal. We scoren veel uit standaardsituaties en niet uit vloeiend aanvalspel. Het is vaak achterkomen en dan met lange halen proberen dat goed te maken. Het spelpeil wordt eigenlijk alleen maar minder onder Verbeek.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Dat laatste is ongetwijfeld waar, maar dat geldt voor heel veel clubs.
Voor mooi, flitsend aanvalsspel bestaat vaak de ruimte niet meer en zijn de verdedigingen te goed georganiseerd. Dan gaan de standaardsituaties en inderdaad het toeval een grote rol spelen. Verder was het spel onder Foppe weliswaar verzorgder, maar ik denk toch ook dat we dat nu teveel idealiseren. En ging destijds ook veel mis.
nr1
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 30-12-2005 20:14
Contacteer:

Bericht door nr1 »

bij groningen vond ik het er tegen psv heel erg goed uitzien, vooral tweede helft. bij hveen was een allemaal zo plichtmatig zonder plezier en helemaal niet mooi om te zien.
Alleen bosvelt liet af en toe wat leuks zien en pranjic heeft leuke actie.
Dit komt toch echt omdat bij hveen het voetbal in de aanval stopt, bij groningen zit daar nog genoeg gevaar. Maar hopen dat we dit seizoen op wat geluk kunnen teren. en hopen dat die Mark de vries wat blijkt te zijn . dikke kus
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Dus...stel je voor! Je bent bedrijfsleider in een supermarkt...en je hebt 2 meiden achter de kassa...die geweldig kunnen rekenen...en supermarkt draait daarom goed. Komt je baas en stuurt die 2 meiden weg ...en jij moet er dan maar 2 neer zetten..die nauwelijks weten hoe een kassa werkt..wat ga je dan tegen je klanten zeggen...sorry kan ik ook niks aan doen, als u teveel betaald...ik moet roeien met de riemen die ik heb...!
OF...gaat je naar je baas..en zegt waar ben jij nu mee bezig...hoe kan ik verantwoording afleggen...als je mijn beste mensen weg doet!
Ik krijg de indruk...dat de meeste hier voor de eerste oplossing kiezen...(niet negatief bedoeld)..maar ik vind Verbeek net zo goed schuldig. Kijk als Heereveen miljoenen schuld heeft en hun en sam moet verkopen houdt het op...maar dat is niet het geval lijkt mij!
Ik vind het alleen erg makkelijk als ik hoor van verbeek ...ik kan er niks aan doen? Beetje schachtoffertje spelen vind ik dat...! En sportieve ambities..tja..ik vind het storend dat er duizenden mensen een seizoen kaart hebben..die misschien daar een heel jaar voor sparen...zo door Riemer te kijk worden gezet. Vooral als hij in langs de lijn doodleuk verklaart...dat alle H`veen supporters het wel begrijpen??!? Daar mag je dan toch wel je vraagtekens bij hebben ...of niet?
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Wat betreft het gedeelte over het teleurstellen van het publiek kan ik me heel goed voorstellen. Echter, de meisjes achter de kassa in de supermarkt en het vertrekken van twee spelers bij Heerenveen is mijns inziens appels met peren vergelijken.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Verder was het spel onder Foppe weliswaar verzorgder, maar ik denk toch ook dat we dat nu teveel idealiseren. En ging destijds ook veel mis.
Dat ben ik met je eens. Er werd vaak verzorgd gespeeld, maar in mijn ogen liet de mentaliteit te wensen over op het moment dat het op de mooie manier niet lukte. Destijds betrapte ik mezelf wel eens op de gedachte dat dat mooie voetbal nergens goed voor was, als je geen resultaat haalde. Tegenwoordig verlang ik weleens naar een enerverende 3-4 nederlaag. Alles beter dan bijvoorbeeld zo'n bloedeloze 0-0 tegen Sparta.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

In die tijd kwamen de meeste ploegen ook nog naar Heerenveen om te voetballen. Daar was het ook mogelijk om aanvallend te spelen. Nu komen 8 van de 10 ploegen naar Heerenveen om niet te verliezen, dat is een stuk lastiger tegen voetballen.
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

De vergelijking die baggeraartje geeft gaat totaal niet op. Is appels met peren vergelijken. Trouwens er is niemand die je verplicht om fan te zijn van een voetbalclub.

Verbeek was misschien een middelmatige voetballer, net als Van Gaal trouwens.
Wil dus niets zeggen over je kwaliteiten als voetbaltrainer.

Nu heerenveen geld heeft, kan dat ingezet worden om Heerenveen een stap vooruit te brengen. Dat kan misschien betekenen dat je op het veld eerst een stapje terug moet doen, omdat je de spelers die vertrokken zijn niet direct door kwalitatief gelijkwaardige spelers (of op termijn gelijkwaardige spelers) kunt vervangen.

Dat geldt zal waarschijnlijk wel gebruikt worden om de selectie voor volgend seizoen van gelijkwaardig niveau te laten zijn aan de selectie die aan de start van dit seizoen is begonnen. Het kan ook betekenen dat een deel van het geld wordt gebruikt om bijvoorbeeld de lening voor de uitbreiding van het stadion vervroegt af te lossen. Dat zorgt er immers voor dat heerenveen minder rentelasten heeft en dus van het normale budget meer geld overhoudt.

Voor wat het moment betreft lijkt het mij dat de wedstrijd tegen Ajax het volgende wel heeft aangetoond.
1) Heerenveen is niet minder dan Ajax (op de laatste 2 minuten van de wedstrijd na is Ajax niet gevaarlijk geweest).
2) Als Heerenveen in de aanval is, duidelijk zichtbaar is dat de spelers elkaar voorin nog niet aanvoelen (veel balverlies, veel passen van de ene speler waar de andere niet op reageert of verkeert reageert).
3) Dat Heerenveen op dit moment een gebrek aan vetrouwen in eigen kunnen heeft ( het vele balverlies).

Aan het laatste kunnen supporters wat doen door gewoon achter je team te blijven staan.

Voor wat het beleid van de club betreft zou ik zeggen Baggeraartje bel eens met Van der Velde misschien kun je nog in de directie van Heerenveen. Kun je invloed uitoefenen.

Mijn steun heb je in elk geval niet.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Toen Verbeek aangesteld werd als op volger van Foppe, had ik de hoop dat hij de inzet en mentaliteit die hij zelf had als speler over kon brengen op de spelersgroep.

Na het verkopen van ons spitsenduo zijn bovengenoemde kenmerken essentieel om goede resultaten in de competitie te halen.

Afgaand op dit seizoen is hij daar nog niet in geslaagd.
Ik pas hier niet
Timbo
Nieuw talent
Berichten: 56
Lid geworden op: 09-12-2005 21:12
Locatie: ermelo

Bericht door Timbo »

je kunt gert jan denk ik niet zoveel kwalijk nemen. we hebben gewoon te veel kwaliteit ingeleverd. het leek door huntelaar allemaal zo gemakkelijk voor gert jan. maar nu hij weg is is het gewoon moeilijk.
sfeer MET supporters
geen sfeer zonder (hint)
sc Robin
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-01-2006 20:47
Locatie: gelderland

Bericht door sc Robin »

Met dat is geen excuus om je spelers niet genoeg gemotiveerd te krijgen ( met uizonderingen natuurlijuk er zijn er een paar die zich elke wedstrijd drie keer dood lopen ) maar toch meer dan de helft begint heel slap, en dan komt het een beetej in de 2de helft

Wel jammer dat dat niet meteen van de eerste minuut is , zal heel wat ergenis schelen
kan je het zien?
zo beter?
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Timbo schreef:je kunt gert jan denk ik niet zoveel kwalijk nemen. we hebben gewoon te veel kwaliteit ingeleverd. het leek door huntelaar allemaal zo gemakkelijk voor gert jan. maar nu hij weg is is het gewoon moeilijk.
Sorry maar ik denk niet dat het door de verkoop van K.J & Sam komt dat Verbeek het nu moeilijk heeft om deze ploeg aan het voetballen te krijgen.
Vermoed eerder dat juist het vertrek van Jan de Jonge er mee te maken heeft!
Op het moment dat hij vertrok wou Sam direct weg en lijkt het er op dat spelers bang lijken om te voetballen, niet meer creatief durven te zijn maar gewoon dat te doen wat verbeek zegt (anders wordt je zo gewisseld; zie Sam toen na 12 min) en verder niks....
Ik heb het idee dat toen J de J nog naast Verbeek op de bank zat er meer rust in de spelersgroep zat en dat Verbeek zijn "missing qualities" op deze mannier kon verbloemen maar dat (nu Jan weg is) we opeens inzien dat hij als trainer wel degelijk kwaliteit te kort komt... Dus laten we hopen dat er naast een paar goede spelers (spits & centrum verdediger) er ook een goede 2e man naast verbeek komt te zitten.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
sc Robin
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-01-2006 20:47
Locatie: gelderland

Bericht door sc Robin »

of een andere man, is voor mij ook een redelijke optie
kan je het zien?
zo beter?
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

ik vond opvallend dat GJV voor Omrop Fryslan tv met een knipoog zei dat bij het niet halen van de doelstelling welke aan het begin van het seizoen was gemaakt, de trainer misschien moest wijken ?!
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Gert Jan is gewoon een rund. Een bikkel in het veld, een sukkel er buiten. Hij kan totaal niet met de spelers omgaan. Het is een goede stap geweest om een mental coach aan te nemen, want zelf heeft hij daar geen pap van gegeten. Tijdens wedstrijden is altijd één van de spelers de lul en die schelt ie dan ook verrot, terwijl in de pauze en de nabespreking zijn bek niet opentrekt. Tijdens trainingen gebeurd er ook weinig. Van coaching is geen sprake, en hij neemt nooit spelers één op één. Daarentegen trekt hij sommige spelers wel weer voor.
Hij brengt geen mentaliteit over, tactisch is het een onbenul (Drost en Seip rechtsback) en sociaal is ie niet erg sterk. Met journalisten kan ie niet omgaan. Hij scheldt ze één voor één verrot, praat niet met de LC en is erg kleinzielig en altijd geprikkeld. Het kan bijna niet anders dan dat het vertrek van Samaras hiermee te maken heeft. En ik verwacht dat een speler als Bruggink hem ook erg slecht trekt.

Nee, Gert Jan is meer bezig met vrouwen dan met zijn team.
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

Il prima Capo! schreef:Nee, Gert Jan is meer bezig met vrouwen dan met zijn team.
jij durft wel zeg, dat is nogal een uitspraak ( bovendien over iemand die bokser is geweest)

je moet wel heel zeker van je zaak zijn om zoiets te zeggen
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Nee, Gert Jan is meer bezig met vrouwen dan met zijn team.
Zit wat in, hij is een aantal weken terug ook een paar keer in ons dorp gesignaleerd (bij een vrijgezelle vrouw). Die vrouw zag ik tegen sparta nog in plaza...
Verder kan ik me goed in jou post vinden Il prima Capo.
SCH
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Il prima capo, Ik neem aan dat jij een oudspeler bent, die gewerkt heeft met Gert Jan Verbeek? Als dit niet het geval is dan ben ik benieuwd hoe jouw verhaalt tot stand is gekomen.

Hoe kun je nou weten dat hij nooit coacht, dat hij journalisten verrot scheld, nooit 1 op1 met een speler spreekt enz. enz?
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Il prima Capo! schreef:Gert Jan is gewoon een rund. Een bikkel in het veld, een sukkel er buiten. Hij kan totaal niet met de spelers omgaan. Het is een goede stap geweest om een mental coach aan te nemen, want zelf heeft hij daar geen pap van gegeten. Tijdens wedstrijden is altijd één van de spelers de lul en die schelt ie dan ook verrot, terwijl in de pauze en de nabespreking zijn bek niet opentrekt. Tijdens trainingen gebeurd er ook weinig. Van coaching is geen sprake, en hij neemt nooit spelers één op één. Daarentegen trekt hij sommige spelers wel weer voor.
Hij brengt geen mentaliteit over, tactisch is het een onbenul (Drost en Seip rechtsback) en sociaal is ie niet erg sterk. Met journalisten kan ie niet omgaan. Hij scheldt ze één voor één verrot, praat niet met de LC en is erg kleinzielig en altijd geprikkeld. Het kan bijna niet anders dan dat het vertrek van Samaras hiermee te maken heeft. En ik verwacht dat een speler als Bruggink hem ook erg slecht trekt.

Nee, Gert Jan is meer bezig met vrouwen dan met zijn team.
Heb je net de herhaling van BNN gezien ofzo :D

bdw om effe op hetzelfde "niveau" te reageren: wat een lulverhaal.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

En waarom mag een vrijgezelle man niet bij een vrijgezelle vrouw op bezoek gaan..


wat een onzin allemaal
Gebruikersavatar
Anoniempje
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 07-03-2006 20:03
Locatie: Thuis

Bericht door Anoniempje »

Ook ik kan bevestigen dat Il Prima Capo de plank volledig raak slaat met zijn verhaal van hierboven!
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Beaker schreef:Ook ik kan bevestigen dat Il Prima Capo de plank volledig raak slaat met zijn verhaal van hierboven!
Ja lekker makkelijk Beaker, kom maar op met je bewijs!?
Vertel ons jou ervaringen met Gert Jan dan maar, ben benieuwd.......
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Il Capo en Beaker, het is zo simpel om dit soort verhalen anoniem ergens neer te zetten. Vertel dan hoe je er bijkomt. Anders kun je dit soort verhalen beter voor je houden.
Gebruikersavatar
Anoniempje
Bankzitter
Berichten: 208
Lid geworden op: 07-03-2006 20:03
Locatie: Thuis

Bericht door Anoniempje »

Welke ervaringen moet ik toevoegen dan? Il Prima Capo zet ze allemaal al neer, dus valt er weinig aan toe te voegen. Behalve dan dat het allemaal klopt.

Uiteraard begrijp ik dat jullie dit allemaal niet willen horen/lezen, maar Verbeek is echt niet van het niveau zoals hij dat doet voorkomen!
het is zo simpel om dit soort verhalen anoniem ergens neer te zetten
Dat ik dit anoniem plaats heeft een reden. Net zoals Il Prima Capo ook niet zo heet in het dagelijks leven... :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je zulke uitspraken doet kun je alleen maar met hem gewerkt hebben. Anders kun je deze uitspraken niet doen. Of jullie zijn twee gefrustreerde oud-spelers :) die het niet gered hebben en zo hem proberen zwart te maken of je hebt met hem gewerkt (of nog steeds) en je hebt daar weinig plezier aan beleefd..... :mrgreen:

En dan zijn er ook nog mensen hier die zeggen dat ze het in zijn verhaal kunnen vinden, verbazingwekkend, wat een gezwam! :urgs:
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Capo beschrijft het allemaal nogal "bot", maar in principe heeft hij gelijk. Ik kan me redelijk in zijn verhaal vinden, al ben ik het niet eens met de manier waarop hij zijn stukje schrijft.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Iedere trainer heeft zijn eigen werkwijze, zolang GJV resultaten haalt is er niks te klagen vind ik. Hij heeft al 2 x achter elkaar europees voetbal gehaald, en overwinterd.

Na foppe is het voetbal wel minder geworden af en toe, maar de resultaten zijn tot nu toe geëvenaard of zelfs beter dan foppe zn resultaten..
Jurruh
Basisspeler
Berichten: 934
Lid geworden op: 21-02-2005 20:25
Locatie: Groningen

Bericht door Jurruh »

Dat klopt zeker, maar ik heb het idee dat een groot deel van dat succes ook in Jan de Jonge zat.
Plaats reactie