Kevin Moeliker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Kevin Moeliker

Berichtdoor frysfamke » 07-01-2006 20:40

Doelman Moeliker per direct naar Heerenveen

07 januari 2006
Heerenveen heeft per direct doelman Kevin Moeliker van Stormvogels Telstar overgenomen. De 25-jarige goalie tekende een contract dat hem tot het eind van het seizoen aan de Friese club verbindt. Heerenveen was op zoek naar een nieuwe doelman omdat doelman Boy Waterman in november een zware knieblessure opliep en voor de rest van het seizoen is uitgeschakeld.

Kevin Moeliker werd op 27 mei 1980 in Rotterdam geboren. De doelman kwam eerder uit voor de amateurs van Barendrecht, Sparta, Feyenoord, FC Dordrecht, NEC en Helmond Sport. Kevin Moeliker stond de afgelopen drie jaar bij Stormvogels Telstar onder de lat en kwam in het lopende seizoen tot 21 duels voor de club uit IJmuiden. De doelman heeft 129 wedstrijden in het betaalde voetbal achter zijn naam staan.
Heerenveen was al een tijdje op zoek naar een nieuwe tweede doelman omdat doelman Boy Waterman dit seizoen niet meer in actie komt. Waterman, die vorig seizoen ook langere tijd uit de roulatie was, revalideert momenteel in Zeist van een ernstige knieblessure. Moeliker voegt zich morgen bij de selectie van Heerenveen, die vanaf 15.00 uur een training afwerkt op sportpark Skoatterwâld.

bron: officiele site
Avatar gebruiker
frysfamke
Selectiespeler
 
Berichten: 255
Geregistreerd op: 15-07-2005 10:05

Berichtdoor ALS 26.000 » 07-01-2006 21:13

De beste moet gewoon keepen, klaar.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 07-01-2006 21:18

Telstar-site:

Kevin Moeliker genoot zijn opleiding bij achtereenvolgens Barendrecht, Sparta, Feyenoord, Dordrecht ’90 en was enige jaren reserve doelverdediger bij NEC Nijmegen. Daarna werd hij aangetrokken door Helmond Sport, won uiteindelijk de concurrentiestrijd van de andere Helmond Sport doelverdediger Mark Zegers, en alhoewel hij dat seizoen de minst gepasseerde doelverdediger van het betaalde voetbal was kon Helmond Sport zijn contract niet verlengen.

Hierna trok StormvogelsTelstar aan de bel en Kevin Moeliker ontwikkelde zich bij de Witte Leeuwen onder de hoofdtrainers Jan Poortvliet en later Luc Nijholt en onder de keeperstrainers Marinho Gebhardt en Kees Kalk als een uitstekende doelverdediger die met name de een tegen een situaties perfect beheerste. Dat bleef niet onopgemerkt en het is nauwelijks een verrassing te noemen dat een eredivisieclub zich kwam melden voor Kevin Moeliker.

Kevin Moeliker speelde bijna 100 wedstrijden voor de Witte Leeuwen en had een aflopend contract. Een aanbieding van StormvogelsTelstar om zijn contract met enkele seizoenen te verlengen had Kevin Moeliker van de hand gewezen omdat hij eerst de interesse van eredivisieclubs wilde peilen. Lang hoefde Kevin Moeliker niet te wachten want runner up SC Heerenveen meldde zich en toonde zich uitermate slagvaardig. Binnen twee dagen was de transfer beklonken.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Kaka » 08-01-2006 00:15

Prima oplossing denk ik, VDB blijft gewoon de eerste doelman lijkt me en dan hebben we dus een goede 2e keeper. Is wel logisch dat Heerenveen hiervoor heeft gekozen, het is een mooie goedkope oplossing en om een keeper als Zoetebier of Vonk te halen was niet verstandig en nodig, want VDB is een prima eerste doelman. Wel opmerkelijk dat hij slechts een halfjarig contract heeft getekend..
Avatar gebruiker
Kaka
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 03-08-2005 16:06

Berichtdoor oldtimer » 08-01-2006 10:15

Goede en ( warschijnlijk ) niet al te dure oplossing.
Mensen als Soetebier halen betekent alleen maar meer complicaties en ( veel ) hogere uitgaven, terwijl het succes ook niet is gegarandeerd.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Romano for president » 08-01-2006 11:06

Ik heb jaren in die buurt gewoond en hem verschillende keren zien keepen, maar kan niet echt zeggen dat het een topkeeper is. Het is een redelijke keeper, maar Heerenveen wordt er niet beter van.Kan me nog wel een doelpunt herinneren dit seizoen dat hij over een bal heen schopt en die zomaar in het doel rolt.

Toch denk ik dat het voor VDB ook wel goed is dat er een keeper bij komt. Dit houdt hem scherp, want de afgelopen weken , sinds Waterman geblesseerd is, keept VDB niet denderend.

Hopelijk zorgt Moeliker ervoor dat VDB weer scherper wordt en weer zijn n niveau van vorig seizoen te pakken krijgt.

Zie Moeliker VDB niet uit de goal keepen, maar toch een mooie oplossing voor het komende half jaar.

Dan kunnen we dan wel weer verder kijken.
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor Frisian » 08-01-2006 11:27

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij hier als eerste keeper komt.
Maar laat hem VDB maar scherp houden.
Leuk detail is dat bij Telstar nu waarschijnlijk Harmen Kuperus de eerste keeper word.
supporter: in voor en tegenspoed
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Peter » 08-01-2006 11:32

Lijkt me dat Heerenveen deze oplossing graag wil omdat VDB eerder aangaf dat hij wilde vertrekken als hij 2e keeper bleef achter Waterman. Daarna gaf hij aan toch te willen blijven.

Ik denk dat Heerenveen VDB graag als 2e keeper houdt. Op deze manier ben je aan het eind van het seizoen van Moeliker af. Mocht VDB niet willen blijven, dan heb je misschien al een opvolger in huis en anders kun je zonder problemen een andere 2e keeper aantrekken.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Berichtdoor Akkrum fan » 08-01-2006 17:00

Goeie oplossing, net als frisian al zecht laat hem VDB maar scherp houden! 8)
Avatar gebruiker
Akkrum fan
Selectiespeler
 
Berichten: 335
Geregistreerd op: 06-01-2005 11:59
Woonplaats: Akkrum

Berichtdoor Surhuisterveen » 08-01-2006 17:03

Leuk detail is dat bij Telstar nu waarschijnlijk Harmen Kuperus de eerste keeper word.


Haha inderdaad. Ik weet nog wel dat ie bij ONS Sneek speelde, tegen Harkemase Boys. Was toen nog een showkeeper.
Heb gemengde gevoelens over deze keeper. We zullen het zien.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Kaka » 09-01-2006 17:54

Wel opmerkelijk dat Heerenveen nu ook interesse schijnt te hebben in Westerveld, lijkt me niet meer echt nodig na het aantrekken van Moeliker..
Avatar gebruiker
Kaka
Basisspeler
 
Berichten: 508
Geregistreerd op: 03-08-2005 16:06

Berichtdoor Onedayflyer » 09-01-2006 18:02

Volgens mij waren de geruchten rond Westerveld er ook al voor de komst van Moeilijker :wink: Dus mogelijk is deze optie al helemaal niet meer van toepassing.

Kan me ook niet voorstellen dat Westerveld hier een 2e keeper wil zijn.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Forza » 09-01-2006 18:04

Wel opmerkelijk dat Heerenveen nu ook interesse schijnt te hebben in Westerveld, lijkt me niet meer echt nodig na het aantrekken van Moeliker..


Moeliker tekent voor een half jaar, overgang Westerveld is pas aan het eind van het seizoen aan de orde. Als zowel de contracten van Moeliker als Vandenbussche aflopen, dus.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten

cron