Ole Tobiasen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Ole Tobiasen

Bericht door Heert-Jan »

19/01/2003: OLE TOBIASEN PER DIRECT NAAR FC KOPENHAGEN



ALKMAAR/CADIZ - Ole Tobiasen (27) vertrekt per direct bij AZ en verhuist naar het Deense FC Kopenhagen, waar hij vandaag na zijn medische goedkeuring een driejarige verbintenis aanging. Als vervanger van Tobiasen huurt AZ tot het eind van het seizoen, 1 juli, PSV-verdediger Michael Lamey (23). Lamey voegt zich donderdag a.s. bij het AZ gezelschap, wanneer de selectie is teruggekeerd van het trainingskamp in het Spaanse Cadiz.

Op vrijdag 10 januari jongstleden meldde FC Kopenhagen zich voor het eerst bij AZ met het verzoek rechterveugelverdediger Ole Tobiasen over te nemen. Tobiasen, die van 1992 tot 1996 al uitkwam voor de huidige Deense koploper, stond hier zelf niet onwelwillend tegenover. Voorwaarde voor AZ was dat het een minimaal gelijkwaardige vervanger kon aantrekken. Deze mogelijkheid werd gevonden in het huren van PSV¨s Michael Lamey. Ontbindende voorwaarde voor de transfers was een mogelijk negatief advies na de medische keuring van Tobiasen.

Zaterdagmorgen vertrok Tobiasen vanuit het trainingskamp naar Kopenhagen voor de medische keuring. Zondagmorgen kwam in Cadiz het bericht binnen dat de verdediger was goedgekeurd, waarna met PSV contact werd opgenomen en de transactie met Lamey werd geeffectueerd.

Ole Tobiasen kwam afgelopen zomer over van Ajax, waar hij na lang blessureleed niet kon rekenen op contractverlenging. Bij AZ kreeg de Deen de gelegenheid weer op eredivisieniveau te acteren. Het contract van Tobiasen zou na dit seizoen aflopen. Wel had AZ een eenzijdige optie het contract met de verdediger met twee jaar te verlengen. Dit diende dan voor 30 april a.s. te geschieden.

De vervanger van Tobiasen, Michael Lamey (29 november 1979) speelde de vorige twee seizoenen voor RKC Waalwijk. Het laatste jaar hiervan op huurbasis van PSV. Hiervoor speelde de geboren Amsterdammer in de jeugdopleiding van Ajax. Dit seizoen kwam Lamey in Eindhoven nauwelijks aan spelen toe, door de goede ontwikkeling van Kasper Bogelund.

AZ, PSV, Ole Tobiasen en Michael Lamey toonden zich vandaag alle vier blij met de overeenkomsten.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Het is jammer van al die blessures, maar hij is en blijft één van mijn favorite (ex) Heerenveen spelers.
Anti anti. :)
MannusD
Jeugdspeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MannusD »

Het leuk voor hem dat die een club heeft gevonden die hem gewoon een driejarig contract aanbied. Ik heb goeie herrineren van Tobiasen. Als ik weer aan het moment denk dat die zijn debuut maakte voor AZ tegen heerenveen bezorgt mij nog steeds kippevel. Jammer dat foppe het niet meer aandurfde met Tobiasen
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

MannusD schreef:Jammer dat foppe het niet meer aandurfde met Tobiasen
Misschien jammer gezien het verleden, maar ik zie Tobiasen het constante niveau van Venema niet evenaren, laat staan overtreffen!
hetto
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 03-12-2002 21:08
Locatie: knibbeltsjebrege on the beach

Bericht door hetto »

Ik hoop voor hem dat hij een beetje blessurevrij blijft. Het blijft een sympathieke speler die toch veel pech in zijn carriere gehad heeft.
http://www.hetto.nl
the future's so bright..I gotta wear shades...
MannusD
Jeugdspeler
Berichten: 49
Lid geworden op: 02-12-2002 20:07
Locatie: Apeldoorn

Bericht door MannusD »

Misschien jammer gezien het verleden, maar ik zie Tobiasen het constante niveau van Venema niet evenaren, laat staan overtreffen!
Tuurlijk weet je niet of hij het niveau weer had gehaald! Maar ik kan me nog herrineren dat Tobiasen ook wel in het centrum heeft gespeeld en hij is wel iemand die goed kan opbouwen.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Toch wel maf dat zowel Tobiassen ans Nygaard in dezelfde week Nederland verlaten. Als ik me goed herinner kwamen ze ook tegelijk naar Nederland.
Wéér uit!!!!
Plaats reactie