Niklas Tarvajärvi

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Theo » 09-06-2007 13:08

Lipton schreef:Over de komst van Tarvajärvi is de TD optimistisch gestemd. "Hij kon naar Sparta, waarmee Heerenveen een samenwerkingsverband heeft, maar wilde niet. Ook Heracles wilde hem huren, maar ook dat zag hij niet zitten. Hij wil wel graag naar De Graafschap. Komende week zal er waarschijnlijk duidelijkheid komen."


Komt natuurlijk door De Jonge.
Theo
Superster
 
Berichten: 1641
Geregistreerd op: 07-05-2006 11:28

Berichtdoor Janneman » 09-06-2007 15:53

Tja, de Jonge kent hem en dat spreekt altijd in het voordeel voor Nicklas. Ik hoop dat hij bij de Graafschap veel aan spelen toekomt en daar zijn waarde echt laat zien. Zo kan Heerenveen volgend seizoen weer beschikken over een goede spits met het nodige spelritme.
Want van de tijd die Nicklas van Verbeek kreeg doet geen enkele speler veel ritme op...
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-06-2007 16:24

janneman schreef:Zo kan Heerenveen volgend seizoen weer beschikken over een goede spits met het nodige spelritme.
.


Ik denk niet dat Tarvajarvi bij de Graafschap een goede, bruikbare spots zal worden vor ons. Hij is veel te traag en heeft een veel te trage handelingssnelheid. IK denk niet dat hij hier ooit basisspeler kan worden. Omdat hij daar gewoon de weinig kwaliteit voor heeft.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Lipton » 09-06-2007 17:28

janneman schreef:Want van de tijd die Nicklas van Verbeek kreeg doet geen enkele speler veel ritme op...


Ik kan nou ook niet zeggen dat Niklas zoveel beter is dan Alves of Nilsson... :wink:
Hij heeft denk ik wel enorm veel pech gehad dat hij zo vroeg een zware blessure kreeg, daardoor kon hij een maand of 4 niet spelen terwijl wij op dat moment hem wel hadden kunnen gebruiken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Flying Frisian » 10-06-2007 08:33

Heerenveen rules schreef:
janneman schreef:Zo kan Heerenveen volgend seizoen weer beschikken over een goede spits met het nodige spelritme.
.


Ik denk niet dat Tarvajarvi bij de Graafschap een goede, bruikbare spots zal worden vor ons. Hij is veel te traag en heeft een veel te trage handelingssnelheid. IK denk niet dat hij hier ooit basisspeler kan worden. Omdat hij daar gewoon de weinig kwaliteit voor heeft.


Technische Directeur Han Berger heeft al gemeld dat er nog twee spitsen bijkomen, waar onder andere Tarva en ook Sibon voor in de race zijn. Dan heeft de Graafschap Berry Powell al in de selectie dus het is zeker, mocht hij komen, dat Niklas zal moeten vechten voor zijn positie.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Janneman » 10-06-2007 13:21

Flying Frisian schreef:
Technische Directeur Han Berger heeft al gemeld dat er nog twee spitsen bijkomen, waar onder andere Tarva en ook Sibon voor in de race zijn. Dan heeft de Graafschap Berry Powell al in de selectie dus het is zeker, mocht hij komen, dat Niklas zal moeten vechten voor zijn positie.


Ik zeg ook niet dat hij speeld maar het zou wel mooi zijn dat Nicklas daar weer z'n goede vorm kan opdoen zodat Heerenveen eventueel hiervan de vruchten het seizoen erop kan gaan plukken.
Ik kan nu iet na al die 10 minuten die Nicklas stond te voetballen zeggen dat hij niet goed genoeg is voor het 1ste eftal. En dat valt ook niet af te leiden uit zijn optreden in het 2de want dat team is van een heel ander niveau!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Raider » 10-06-2007 20:25

Ze hebben bij Sibon er al een streep doorgehaald
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Korneev » 10-06-2007 21:00

Het spijt me zeer, maar Tarvajarvi kan het niveau van SCH bij lange na niet aan. Misschien een goeie spits voor de top van de eerste divisie, met zijn fysiek. Ben ook geen fan van Friend, maar die is toch echt beter.
Ik begrijp zijn populariteit ook niet. Toevallig twee keer als supersub een goal gemaakt, maar de wedstrijden diehij in de basis is gestart waren allemaal matig/slecht.
Een goeie De Haan kraait twee keer!!
Avatar gebruiker
Korneev
Basisspeler
 
Berichten: 522
Geregistreerd op: 25-02-2006 16:32
Woonplaats: Damwâld

Berichtdoor Lipton » 10-06-2007 21:28

In het voorjaar van 2006 heeft Niklas een paar hele goeie wedstrijden in de basis gespeeld, maar toen raakte hij geblesseerd (tegen Feyenoord zo goed als ik mij het kan herinneren.)

Dit seizoen is gewoon een mislukt seizoen geweest, maar hij is absoluut geen "eerste divisie" spits, wat moet Boersma dan wel niet zijn? :huh:

Ik heb er wel vertrouwen in dat hij het kan gaan maken bij de Graafschap, slecht is hij echt niet!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Royce_SCH » 12-06-2007 14:26

Niklas Tarvajärvi naar De Graafschap
12 juni 2007
Niklas Tarvajärvi wordt komend seizoen door Heerenveen verhuurd aan De Graafschap. De 24-jarige Finse aanvaller speelde twee seizoenen voor Heerenveen. Tarvajärvi kwam in totaal 34 maal uit in de hoofdmacht van de Friese club, waarin hij vier maal scoorde. Bij promovendus De Graafschap wordt Tarvajärvi herenigd met trainer Jan de Jonge.


Bron: Offiiciele Heerenveen site
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Berichtdoor Caspar » 12-06-2007 15:13

Goed voor hem, goed voor ons.

Met deze speelwijze komt hij hier toch niet aan de bak, los van het feit dat ik er persoonlijk heel weinig potentie in zie.

Benieuwd of hij bij De Graafschap vaker kan uitblinken dan hier.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Booijstra » 12-06-2007 16:32

Ik vind De Graafschap goed inkopen voor het volgende seizoen. Ze hebben al zeker 5 aardige aankopen gedaan. Mooi werk. Dat Niklas naar Doetinchem is natuurlijk ook mooi werk.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor ItFean82 » 12-06-2007 16:45

Caspar schreef:Benieuwd of hij bij De Graafschap vaker kan uitblinken dan hier.


Hij mocht zo nu en dan 10 a 15 minuten invallen, dan valt het niet mee een goede indruk achter te laten. Niklas werkt altijd keihard (hij moet het dus niet van zijn techniek hebben) en daarom gun ik het hem wel. Ik verwacht ook zeker dat hij het bij de Graafschap goed gaat doen. Suc6 bij de superboeren!
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Edmanian Devil » 12-06-2007 17:32

Garcia-Garcia schreef:Hij mocht zo nu en dan 10 a 15 minuten invallen, dan valt het niet mee een goede indruk achter te laten.
Hij voetbalde in het tweede (bijna) altijd en ik kan niet zeggen dat hij daarin een onuitwisbare indruk op me heeft gemaakt. Ja, hij heeft een aantal goede en belangrijke goals gescoord, maar helaas springen de ballen meestal wel erg ver van z'n voeten af.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor feanfanhannes » 12-06-2007 18:10

Goeie stap voor niklas zo kan hij zich ontwikkelen en de graafschap heeft een goede spits aan hem.
Avatar gebruiker
feanfanhannes
Basisspeler
 
Berichten: 832
Geregistreerd op: 13-02-2007 19:50
Woonplaats: balk

Berichtdoor Lipton » 12-06-2007 18:18

Booijstra schreef:Ik vind De Graafschap goed inkopen voor het volgende seizoen. Ze hebben al zeker 5 aardige aankopen gedaan. Mooi werk.


Vergeleken met VVV hebben ze zich heel erg versterkt!
Ik denk ook dat Niklas een goeie spits voor ze kan worden, hij is zeker geen slechte Target man.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Feanfan » 12-06-2007 18:21

Bron vi.nl

De Graafschap heeft beet bij Tarvajärvi

12/6/2007 15:27

Sparta Rotterdam en Heracles Almelo waren in de markt, maar Niklas Tarvajärvi versterkt komend seizoen de aanval van De Graafschap.
Heerenveen-aanvaller Tarvajärvi stond bovenaan het verlanglijstje van De Graafschap. 'Niklas hebben wij al langer op het oog', zegt directeur Han Berger deze week in Voetbal International. 'Trainer Jan de Jonge kent hem nog van zijn tijd in Friesland.'

De komst van de Fin betekent dat De Graafschap geen belangstelling meer heeft voor Oleg Iachtchouk. De Oekraïner was benaderd voor het geval Tarvajärvi geen optie meer was.

De Graafschap neemt Tarvajärvi op huurbasis over van SC Heerenveen. In Friesland was de 24-jarige aanvaller mede door blessures niet in staat gebleken een basisplaats te veroveren.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Avatar gebruiker
Feanfan
Basisspeler
 
Berichten: 585
Geregistreerd op: 30-08-2003 10:47
Woonplaats: Gorredijk/Boxtel

Berichtdoor Gekko » 12-06-2007 19:34

Niet goed genoeg voor Heerenveen dus is dit een goede stap. Hij past prima bij zo'n club. Ik verwacht hem echter niet terug in de toekomst.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor mitrita » 12-06-2007 20:08

Ik heb een zwak voor Tarva, maar objectief bekenen had hij er gezien zijn leeftijd al wel moeten staan. Op het nivo van de Graafschap zal hij zich best redden, ik heb het idee dat hij er goed zal passen. Bij Heerenveen zou hij niet verder komen als pinchhitter. Ook nuttig natuurlijk, maar het zal niet zijn ambitie zijn.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Niklas Tarvajärvi » 12-06-2007 20:13

Mooi voor Niklas. Waarschijnlijk komt hij daar wel meer aan spelen toe. Ik blijf het jammer vinden dat hij hier niet echt een kans heeft gehad. Laat hem daar in Doetinchem het ongelijk van Verbeek c.s. maar bewijzen.
Niklasse spits!
Avatar gebruiker
Niklas Tarvajärvi
Selectiespeler
 
Berichten: 175
Geregistreerd op: 01-12-2006 15:22
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor elp » 13-06-2007 09:57

Niklas Tarvajärvi schreef:Mooi voor Niklas. Waarschijnlijk komt hij daar wel meer aan spelen toe. Ik blijf het jammer vinden dat hij hier niet echt een kans heeft gehad. Laat hem daar in Doetinchem het ongelijk van Verbeek c.s. maar bewijzen.


Vind ik onzin. Als je in het tweede er al niet met kop en schouders bovenuit steekt dan heb je weinig recht van spreken. Komt bij dat hij Alves en Nilsson voor zich had, die beiden een, zo niet twee of drie, klassen beter zijn. Verder stond ook Friend tot aan de winterstop hoger in de pikorde. Nee, ik denk dat Tarva gewoon het niveau niet heeft maar het is idd aan hem om het tegendeel te bewijzen. Hier heeft hij, in ieder geval in het tweede, de kans zeker wel gehad.
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Frisian Viking » 13-06-2007 14:18

Niklas Tarvajärvi schreef:Mooi voor Niklas. Waarschijnlijk komt hij daar wel meer aan spelen toe. Ik blijf het jammer vinden dat hij hier niet echt een kans heeft gehad. Laat hem daar in Doetinchem het ongelijk van Verbeek c.s. maar bewijzen.

Nu ben ik een groot fan van Tarva. Vind het een zeer goede speler. Maar het ongelijk van Verbeek? Daar kun je toch echt niet van spreken. Als je spelers als Huntelaar en Alves in de selectie hebt dan is de keuze snel gemaakt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-06-2007 16:27

Frisian Viking schreef:[Nu ben ik een groot fan van Tarva. Vind het een zeer goede speler. .


Meningen verschillen.....
Ik vind hem een Heerenveen onwaardige speler. Te traag, te lomp en een lage handelingssnelheid. Het voetbal van De Graafschap past beter bij hem.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor geert23 » 05-07-2007 13:12

tarva scoorde in een oefen duel voor de graafschap!


Ruime zege voor De Graafschap
Evenals VVV-Venlo is mede-promovendus De Graafschap met een ruime zege aan het oefenseizoen begonnen. De Doetinchemmers wonnen bij amateurclub Sv Bredevoort met 0-8.

Voor rust speelde een totaal ander elftal als in de tweede helft. Jan de Jonge gaf iedereen een kans. Zo debuteerden Stephan Keller (overgekomen van RKC Waalwijk), Arnar Vidarsson en Resit Schuurman (beiden FC Twente) en Niclas Tarvajärvi (SC Heerenveen) voor rust. Bij de rust stond het al 0-5 door tweemaal Berry Powel (foto), een goal van Keller, Tarvajärvi en Schöne. Een goal van Joost Volmer werd wegens buitenspel afgekeurd.

Na rust mochten Cerezo Fung a Wing (RKC), Marcel van der Sloot (TOP Oss) en Donny de Groot (AEK Lacarna) debuteren. Mark Bloemendaal en twee keer De Groot zorgden voor de 0-8 eindstand.

Nieuwkomeling Will Johnson kwam nog niet in actie. De van Heerenveen gehuurde aanvaller is momenteel actief op het WK voor spelers onder 20 namens gastland Canada
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Berichtdoor elp » 23-09-2007 09:21

Niklas lijkt ook bij de Grafschap op een dood spoor te zitten. Gisteren niet eens ingevallen.. Hij heeft de bank van Heerenveen verruilt voor die van de Graafschap, dat was niet helemaal de bedoeling. Einde van zijn avontuur in de achterhoek???

Schone speelt daar trouwens wel elke wedstrijd, en niet onverdienstelijk. Johnson moet het ook voornamelijk doen met invalbeurten. Ik ben denk dat we ze niet meer in Heerenveen zullen zien.

Voor de Jonge is dit natuurlijk een prachtige seizoensstart, na de 8-1 tegen Ajax heeft hij het aardig op de rails!
Eala Frisia!
elp
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 09-01-2006 07:52
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Lipton » 23-09-2007 09:58

Johnson moet denk ik nog wat op "gang" komen, het is voor beide spelers natuurlijk wennen in een nieuwe omgeving. En de seizoen is nog lang, we zijn pas 5 wedstrijden op gang. Ik denk toch dat Johnson een basisplaats gaat veroveren, maar dat zal lastiger worden voor Nilkas, maar dat had hij zelf ook al voorspeld.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor ItFean82 » 23-09-2007 10:05

Ik had gister hetzelfde idee een beetje, Niklas lijkt nu al op een dood spoor te zitten. Ja als het bij de Graafschap al niet lukt, waar moet hij dan nog heen? 1ste divisie?
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-09-2007 10:23

Garcia-Garcia schreef:Ja als het bij de Graafschap al niet lukt, waar moet hij dan nog heen? 1ste divisie?


Dat is zijn niveau ook, dus dat zal het wel ongeveer worden......
Johson zal het wellicht ook niet halen. Heeft denk ik ook het niveau niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Damaster » 23-09-2007 19:17

Ik weet niet of hij gisteren er wel bij was, meestal valt hij altijd wel in.
Want hij is vader geworden vanochtend van een zoon genaamd Maliek.
Heb het voetbal niet gezien, maar volgens mij was hij er gisteravond niet bij in Arnhem om deze reden.
Avatar gebruiker
Damaster
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 24-09-2007 10:27

Heb gisteravond even contact gezocht met een De Graafschap-supporter mbt Tarväjarvi. In de voorbereiding was Tarva basisspeler en maakte een positieve indruk. In de competitie scoorde hij echter (nog) niet en Donny de Groot scoorde wel. DdG heeft daardoor een basisplaats gekregen en dat gaat ten koste van de basisplek van Tarva. Never change a winning team, toch? Spelen gaat hij dit seizoen nog wel, maar hij zal wederom geduld moeten hebben. Ik vrees dat hij het niet gaat redden in Nederland, helaas...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten