Uğur Yıldırım

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Kasimpasaspor, 5e club van Istanbul en net gepromoveerd naar de Turkcell Superlig.
The two most powerful warriors are patience and time.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Volgens Transfermarkt.de is Yildirim transfervrij vertrokken bij Kasimpasaspor. Onbekend is waar hij nu weer gaat spelen.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2023
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Van het Nederlands Elftal naar FC Oss. Die zag zijn toekomst vijf jaar geleden heel anders voor zich.
'Yildirim gaat zich in de picture spelen bij FC Oss'

FC Oss heeft binnenkort waarschijnlijk een Nederlands international in de gelederen. Ugur Yildirim gaat bij de Jupiler League-club spelen, aldus Voetbal International.

Yildirim speelde de afgelopen seizoenen in Turkije, maar daar slaagde hij door uiteenlopende omstandigheden niet. Achtereenvolgens bij Gaziantepspor, Sivasspor en Kasimpasa slaagde de éénvoudig international niet.

In Nederland maakte Yildirim met zijn befaamde traptechniek furore bij sc Heerenveen en Go Ahead Eagles. Daarnaast won hij een officieus WK vrije trappen. Bij Oss hoopt de rechtsbuiten weer in beeld te komen bij de Nederlandse clubs.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Tsja, dat krijg je wanneer je onprofessioneel leeft. Laat dit een voorbeeld voor o.a. Paolo H. zijn hoe het niet moet.
SCH
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Die Ugur toch. Lekker afgezakte 'prof'.
Jelle654
Nieuw talent
Berichten: 57
Lid geworden op: 27-06-2009 22:10

Bericht door Jelle654 »

Ik hoop dat hij weer goed gaat spelen voor Oss, ik was altijd wel een beetje fan van hem.
Gebruikersavatar
McReo
Bankzitter
Berichten: 192
Lid geworden op: 07-11-2008 17:12
Locatie: Heerenveen

Bericht door McReo »

Leuk voor hem, hopen dat hij zich wat in de kijkers kan spelen en wie weet wat er nog uit kan komen....
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

From hero to zero...
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

We hebben toch veel plezier aan hem beleefd, al toen hij nog bij de Eagles speelde ( :D ). Jammer dat hij zich niet heeft weten door te ontwikkelen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gekko schreef:We hebben toch veel plezier aan hem beleefd, al toen hij nog bij de Eagles speelde ( :D ).
Vrijdagavond zou hij eventueel in Leeuwarden kunnen debuteren. Zou hij het nog kunnen? :mrgreen:
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Hij is niet eerder dan maandag speelgerechtigd las ik ergens.

Maar die pot tegen Oss gaat er morgen wel uit, gok ik.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Leestip: het interview met Ugur Yildirim in de VI van vandaag. Oftewel: hoe een veelbelovende loopbaan uiteen kan spatten.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Op 18 januari tekende Ugur Yildirim een contract bij FC Oss, hij heeft echter nog altijd zijn debuut niet kunnen maken. Ook de streekderby tegen FC Den Bosch moet de éénmalig international aan zich voorbij laten gaan. Het Turkse Kasimpasa, zijn vorige club, heeft hem nog steeds niet vrijgegeven.

FC Oss is tot op heden machteloos in deze kwestie. Dit omdat de KNVB de overschrijving dient af te handelen. Het is nog onduidelijk wanneer de voormalig speler van SC Heerenveen kan debuteren voor de hekkensluiter in de eerste divisie.
De UEFA heeft altijd de mond vol over diverse dingen, maar bestraf dit soort achterlijke gedrag eens hardhandig. Zal wel bij cultuur horen, dit soort acties lees ik zelden / nooit over clubs uit beschaafde landen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Alsog de UEFA wel een beschaafde organisatie is.... Nee, daarin zitten net zulke boeven als bij dergelijke clubs.
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Voormalig international Yildirim traint bij AGOVV
09/07/2010 11:24

Ugur Yildirim houdt zijn conditie op peil bij AGOVV Apeldoorn. De 28-jarige Apeldoorner van Turkse komaf zit momenteel zonder club en meldt zich vanaf zaterdag bij AGOVV.

De enkelvoudig Oranje-international zou het afgelopen seizoen gaan spelen voor FC Oss. De Turkse voetbalbond wilde het contract met Kasimpasa SK echter niet tussentijds ontbinden.

Yildirim trainde de afgelopen maanden alleen mee met FC Oss, dat toen onder leiding stond van trainer Hans de Koning. Die volgde onlangs de naar ADO Den Haag vertrokken John van den Brom op bij AGOVV.
vi.nl
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Yildirim heeft ambities: "Ik wil naar de Eredivisie"
AGOVV lijkt Ugur Yildirim voorlopig uit het hoofd te moeten zetten. De geboren Apeldoorner heeft ambities die hoger reiken dan de club die uitkomt in de Jupiler League. "Ik wil naar de Eredivisie."

Yildirim trainde de laatste weken wel met AGOVV mee, maar zoekt naar een club op hoger niveau. "Ik ben pas 28 jaar, voel me topfit en nu alle problemen met Kasimpasa zijn opgelost, voel ik me bevrijd", zegt hij in De Pers. "Het is niet zo dat ik me moreel verplicht voel om bij AGOVV te blijven."

"Ik wil naar de Eredivisie. Dat snapt Hans (AGOVV-trainer Hans de Koning, red.) ook. Hij zal de eerste zijn om me te feliciteren. Ik heb nu een half uurtje meegedaan tegen Vitesse. Nou, als dit het niveau van de Eredivisie is, dan kan ik makkelijk mee."

De aanvaller laat op de trainingen in Apeldoorn zien dat hij het nemen van vrije trappen nog niet is verleerd. De wereldkampioen van 2004 beseft dat het een belangrijke kwaliteit is. "Mooi hè? Het is mijn specialiteit, dat verleer je niet. Zonder die vrije trap zou ik een middelmatige voetballer zijn. Hiermee onderscheid ik me."

Geld maakt niet gelukkig, zo heeft hij tijdens zijn avontuur in Turkije wel geleerd. Het was een inktzwarte periode, die Yildirim nu achter zich heeft gelaten. "Ik ben een liefhebber. Vroeger droomde ik nog weleens over grote auto’s en zo. Maar nu weet ik: voetbal is wat me écht gelukkig maakt", aldus de éénvoudig international, die reeds met enkele eredivisionisten zou hebben gesproken.
voetbalprimeur.nl
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Jurjenv schreef:"Ik heb nu een half uurtje meegedaan tegen Vitesse. Nou, als dit het niveau van de Eredivisie is, dan kan ik makkelijk mee."
Ja, dan heb je ook over Vitesse... ;)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Vitesse is inderdaad niet bepaald een goeie graadmeter voor het niveau van de Eredivisie van komend seizoen.
Op dat niveau zou zelfs Piet Keur nog meekunnen :wink:
Als je die selectie van hun ziet: http://www.vitesse.nl/spelers/vitesse/14
Dan zou je daar als supporter niet erg blij van worden denk ik. Bos gaf in vi aan dat er absoluut nog wat bij moet komen want zo kunnen ze het seizoen niet ingaan volgens hem. Niet zo vreemd dan ook dat er pas 7.500 seizoenskaarten zijn verkocht tot op heden. Boven Excelsior eindigen moet lukken maar dat lijkt haast het maximale met die groep.

Ontopic: Yildirim zou juist voor Vitessse wellicht een versterking zijn maar heel veel hoger dan dat hoeft hij het denk ik niet te zoeken denk ik.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Blijkbaar overschat Yildirim zichzelf nog steeds na die uitverkiezing voor het Ned. Elftal. Laat eerst maar eens wat zien voordat je praatjes krijgt over het niveau van de eredivisie. In 3 jaar tijd amper 20 officiële wedstrijden gespeeld. Meer dan een leuke trap heeft hij niet.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Hij mag van mij best naar de eredivisie, alleen geef ik aan dat hij eerst maar eens moet presteren voordat hij praatjes krijgt. Ik vind juist dat Yilderim, buiten zijn traptechniek heel weinig kwaliteiten heeft. Hij is niet snel en heeft geen passeeractie, lijken me wel handige kwaliteiten voor een buitenspeler. Kortom het enige wat hij kan is een bal voor de goal gooien. Als de tegenstander dat weet, en dat weet heel Nederland wel, dan is hij zeer makkelijk verdedigbaar.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

ItFean82 schreef:Hij mag van mij best naar de eredivisie, alleen geef ik aan dat hij eerst maar eens moet presteren voordat hij praatjes krijgt. Ik vind juist dat Yilderim, buiten zijn traptechniek heel weinig kwaliteiten heeft. Hij is niet snel en heeft geen passeeractie, lijken me wel handige kwaliteiten voor een buitenspeler. Kortom het enige wat hij kan is een bal voor de goal gooien. Als de tegenstander dat weet, en dat weet heel Nederland wel, dan is hij zeer makkelijk verdedigbaar.
Dat zeg je wel maar de praktijk is juist niet zo. Hoevaak ging Pranjic voorbij aan zijn tegenstanders met nagenoeg dezelfde actie? Hoeveel voorzetten gaf Ugur in zijn jaren bij SCH wel niet? Mika Nurmela ook vergeten? Arjen Robben?
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Jurjenv schreef:Dat zeg je wel maar de praktijk is juist niet zo. Hoevaak ging Pranjic voorbij aan zijn tegenstanders met nagenoeg dezelfde actie? Hoeveel voorzetten gaf Ugur in zijn jaren bij SCH wel niet? Mika Nurmela ook vergeten? Arjen Robben?
Dat ben ik niet met je eens. In Ugur's eerste jaar bij de club kreeg hij regelmatig de ruimte om een voorzet te geven. Het jaar erna zaten de backs van de tegenstander er veel korter op en kon hij weinig uitrichten. In tegenstelling tot Mika Nurmela, die ook over een goede traptechniek en voorzet beschikte, heeft Yildirim niet de kwaliteit een bal om een tegenstander heen te draaien en voor de pot te gooien.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Jurjenv schreef:Dat zeg je wel maar de praktijk is juist niet zo. Hoevaak ging Pranjic voorbij aan zijn tegenstanders met nagenoeg dezelfde actie? Hoeveel voorzetten gaf Ugur in zijn jaren bij SCH wel niet? Mika Nurmela ook vergeten? Arjen Robben?
Pranjic en Robben hebben een passeerbeweging en snelheid, iets wat Yildirim niet heeft. Nurmela had in mijn ogen ook meer functionele techniek dan Yildirim. Ik blijf erbij als je Ugur kort dekt, dan zie je hem de hele wedstrijd niet. Hij komt zijn directe tegenstander niet voorbij met een actie, en zeker niet op snelheid.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Dat was zijn kracht ook, hij hoefde niet perse de man voorbij om de bal voor te gooien.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat was hoofdzakelijk in zijn eerste seizoen. Toen was Yildirim nog relatief onbekend en kreeg ook wel enige vrijheid om zijn traptechniek volop te gebruiken. De seizoenen daarop was er veel meer aandacht van tegenstanders voor hem en direct bleef er weinig van over. Want dan moet je het gaan compenseren door bijvoorbeeld passeeracties te gaan gebruiken, iets wat hij amper beheerst. Al moet ik zeggen dat zijn laatste seizoen op dat gebied wel wat hoop gaf, alleen was hij toen te vaak geblesseerd en werd er gekozen voor andere jongens.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Superfries88' schreef:Al moet ik zeggen dat zijn laatste seizoen op dat gebied wel wat hoop gaf, alleen was hij toen te vaak geblesseerd en werd er gekozen voor andere jongens.
Hij werkte zich dat seizoen een slag in de rondte inderdaad, hij kwam er ook wel eens op wilskracht langs dat seizoen. Toch mist hij teveel om een echt goede buitenspeler te zijn.
Dat was zijn kracht ook, hij hoefde niet perse de man voorbij om de bal voor te gooien.
Klopt, daarom is kort dekken genoeg, dan kan hij die voorzet niet geven.
Op naar het volgende seizoen....
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Waar speelt Yildirim momenteel?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Yildirim heeft op dit moment geen club. Heb er ook al langere tijd niets meer van vernomen. Waarschijnlijk gaat zijn carrière als een nachtkaars uit.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zonde, altijd zo genoten van zijn voetbal bij sc Heerenveen. Je wist als we het laatste kwartiertje nog wat vrije trappen kregen dat we de wedstrijd nog konden doen kantelen bij een achterstand. Iets wat we de laatste jaren niet meer zien helaas. Jammer van zijn verkeerde keuzes destijds.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Hij zal nog wel kunnen voetballen toch? Mocht Beerens weggaan... :D
Plaats reactie