Paul Bosvelt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is bosvelt goed genoeg voor de basis?

Peiling eindigde op 06-09-2005 09:50

ja
57
86%
nee
9
14%
 
Totaal aantal stemmen: 66

Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

[quote="Venderwel]
dat wij Drent een "minder fijne man" vinden en niet bij ons op het veld willen zien en de heer Bosvelt wel, die ook geen lieverdje is, dat moeten wij dus zelf weten.

Vindt het sowieso raar dat een groningen fan zoveel op een forum van Heerenveen is te vinden, je zou er wat van gaan denken! :mrgreen:

[/quote]

Dit klink al heel wat neutraler en meer oprecht!! Ik persoonlijk vond heel opvallend de reacties op beide spelers, en wat let me om mijn mening te spuien!! 99 % heeft hier een blauw/witte bril op!! En reageert dan heftig....best wel amusant.

Misschien ben ik wel een FAA-spion!! :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

poenkt moet jij je tijd niet nuttigen op dat gastenboek van fcg? trouwens die naam van die site is ook erg ongeloofwaardig niet?
SCH
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Súrhusterfeanfans schreef:poenkt moet jij je tijd niet nuttigen op dat gastenboek van fcg? trouwens die naam van die site is ook erg ongeloofwaardig niet?

Ik moet niks en op die site ben ik reeds aangelogd....en wat is er ongeloofwaardig???
Graaijax Hamsterdam!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

de naam van de site. volgens mij hoort die titel bij de SCH
SCH
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Súrhusterfeanfans schreef:de naam van de site. volgens mij hoort die titel bij de SCH
Ik ga hier niet de discussie aan over die tilel...is of topic... :P Als jij dat vindt...moet je zelf weten...hoe oud ben je? :wink: [/quote]
Graaijax Hamsterdam!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

18+ hoezo? :P
SCH
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Súrhusterfeanfans schreef:18+ hoezo? :P
Ik ben dat ook en mijn opa.....Hoelang volg je de club?
Graaijax Hamsterdam!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

zo'n 11 á 12 jaar
SCH
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Ik dus 33 jaar...en in die periode is hier meer bereikt dan waar dan ook in het Noorden.
Graaijax Hamsterdam!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

en daarmee is deze discussie afgesloten... terug naar Bosvelt, of een slotje... ga anders even pb-en... is poenkt erg goed in. :wink:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Poenkt schreef:[quote="Venderwel]


Misschien ben ik wel een FAA-spion!! :wink:

Ben jij veel te intelligent voor, althans zo kom je op me over..." :mrgreen:
Miereneukert!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Idd paparazzi. Bosvelt de ideale speler die we nodig hadden.
SCH
Poenkt
Superster
Berichten: 3038
Lid geworden op: 07-12-2004 13:04
Locatie: Where ever I lay my hat, that's my home
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Jeroen schreef:en daarmee is deze discussie afgesloten... terug naar Bosvelt, of een slotje... ga anders even pb-en... is poenkt erg goed in. :wink:
Thanx for saving me...master.. :P
Graaijax Hamsterdam!!
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Ben zeer verrast met deze aankoop! Persoonlijk denk ik dat hij wel wat "vechters"-mentaliteit in de groep kan brengen. ( al moet gezegd dat de jongens dat nu ook al meer dan eens hebben getoond ) Maar goed, dan nu met de nodige ervaring er naast. Tja, denk dus wel dat we wat aan hem zullen hebben, ondanks zijn 35jr!
En het zegt toch ook wel wat dat hij voor Heerenveen kiest en niet op Feyenoord blijft wachten. Heerenveen heeft zolangzamerhand al de nodige uitstraling!!! ( nu nog eens wat prijzen :!: )
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Afbeelding

Zo, dan is het nu officieel!!
Wel grappig dat ze bij Manchester City ook nog geen idee hadden dat ie wegging! Dat heet snel zaken doen door Riemer en consorten!

PS
Foto: Omropfryslan.nl

Voor het geval ze daar moelijk over gaan doen! ;-)
Poke
Invaller
Berichten: 415
Lid geworden op: 29-08-2004 15:51
Locatie: Assen

Bericht door Poke »

Eigenlijk best logisch dat ie voor Heerenveen heeft gekozen. Ik bedoel al die jaren bij Feyenoord is het geloof ik nooit gelukt en tja, als je dan toch perse eens in het A.L.S. wilt winnen kan je maar beter bij de club zelf gaan spelen, hahaha.
Bosvelt.......Welkom!

( en idd, das nog eens snel zaken doen!!! )
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Zoals Bosvelt zelf ook aan geeft in het intervieuw op de site van omropfryslan. Als je in staat bent om tijdens de drukke kerstdagen alle 5 wedstrijden de volle 90 minuten te spelen en verder ook blessure vrij bent, dan ben je fit.
Dus daar hoeven we niet over in te zitten. Die 35 stelt nog niets voor bij de leeftijd van Maldini die ook nog steeds op topniveau speelt.
Ik denk dus dat Paul Bosvelt een goede aankoop is, die ons, samen met de rest van de selectie ook volgend jaar weer een stapje omhoog gaat brengen.
Petter Hansson, rots in de branding.
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

Midfielder spells out his reasons for leaving

The chance of regular first team football was the crucial factor in Paul Bosvelt's decision to leave City.
The midfielder is set to link up with Dutch club Heerenveen subject to a medical.
The former skipper of Feyenoord who was signed on a two year deal by former manager Kevin Keegan will be out of contract at the end of this season.
He weighed up his options but with no guarantees from the Blues he decided to return home. "When Kevin Keegan was here I got an offer for half a year," explained the former Holland international.

"When Keegan left Stuart Pearce explained that he didn't know what was happening about his own job so he had to leave all contract talks until the summer.
"I thought that was fair but he also said as a Bosman I could look around and that is what I did.
"At this stage of my career I need to be seriously involved playing in a side on a regular basis".

"Heerenveen have shown me they are not worried about my age even though I am not as quick as in the early days."
The 35 year old made a total of sixty five League and Cup appearances for the Blues scoring three goals.
And he says he will leave with no regrets after his two year stay and believes that City are building effectively for the future.

"For me coming to City was a good option and I do not regret it at all. I needed time to settle as I had in every move I have made but this season I feel as if I have played solidly because there was less changing of the team".
"The fans have been great with me and I would like to thank them. I feel that the club has great chance to move up the Premiership now.
"Since the change of manager there is an improved spirit and that is what is important for the long term".
"You need honesty and straight talking and the basis of the squad is very good".
"If the right players can be added in the summer then from day one City should be challenging for a European spot next summer."

van de officiële Man City site
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik kon een glimlach niet onderdrukken om wat ik op het Go Ahead Eagles forum las.
vind het ook geen combinatie

bosvelt zal het lastig krijgen met het taalverschil...
hij spreekt volgens mij geen woord scandinavisch
:mrgreen:

In het Friesch Dagblad lees ik trouwens ook dat de cirkel hiermee kond komt.
Met zijn komst naar Heerenveen (,,ik mag hopen dat ik mijn carrière hier afsluit’’) is Paul Bosvelt een beetje terug waar het ooit begon. In de nacompetitie van 1989, die overschaduwd werd door SLM-ramp op vliegveld Zanderij in Parimaribo, maakte hij tegen Heerenveen zijn debuut in het betaalde voetbal voor Go Ahead Eagles. ,,Het waren de tijden van zwart-wit beelden, haha.’’ Voor de ware statistici: Heerenveen won die dag, in een wedstrijdje om des keizers baard, met 2-4.
Wéér uit!!!!
Oege Yilderim
Nieuw talent
Berichten: 101
Lid geworden op: 23-03-2005 05:50
Locatie: Lemmer

Bericht door Oege Yilderim »

Wat een wedstrijd was dan, het ging erom, The Eagles waren meer vijand dat DKV, wat een tijd, nog bid ik elk jaar op een reunie tegen The Eagles.
To Fast To Furious !!
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Sjoerd schreef:. Die 35 stelt nog niets voor bij de leeftijd van Maldini die ook nog steeds op topniveau speelt.
Noem je dat nog spelen wat maldini doet. Om eerlijk te zijn vind ik hem echt niet meer bij ac milaan passen veel te traag ect. Hij zit er alleen nog omdat hij al zo lang bij die club speeld daarom krijgt hij nog steeds een nieuw contract. Ze kunne het niet maken om zijn contract niet te verlengen. Hij gaat daar weg als hij tijd vind om te stoppen. Maar van zijn kwalitieten moet hij het zeker niet meer hebben.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Bosvelt haalt vandaag in het AD flink uit naar Gullit die hij verwijt over zijn rug mooi weer te spelen bij de Feyenoorsupporters. Komt niet meer goed tussen die twee.
Tja....
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

'Paul Bosvelt is geen Phillip Cocu'

10/5/2005 12:48

Het is een fenomeen waaraan vooral oud-spelers lijden. Met het stijgen van de jaren filtert het geheugen de slechte wedstrijden weg en blijven slechts de goede duels en mooie momenten over. Dat resulteert automatisch in verhalen dat vroeger alles beter was.
Toch is het niet iets wat alléén is voorbehouden aan oud-spelers. Velen maakten zich er schuldig aan toen Paul Bosvelt afgelopen week weer met Feyenoord in verband werd gebracht. Wie de naam Bosvelt laat vallen, denkt aan de onvermoeibare middenvelder van de ploeg die in 1999 de landstitel veroverde en in 2002 de UEFA Cup won. Een speler die altijd vooropging in de strijd, verdedigend zijn mannetje stond en daarnaast ook nog de kwaliteit bezat een doelpunt te maken. Een voetballer die anderen beter liet spelen.

Kortom: op het eerste oog inderdaad de ervaren speler die Feyenoord nodig heeft. Met als grote voorbeeld Phillip Cocu, de teruggekeerde routinier die bij PSV de ontbrekende schakel vormde in de jacht op succes. Het was terug te zien in De Kuip, waar het publiek uiterst gefrustreerd reageerde op de transfer van Bosvelt naar SC Heerenveen. 'Opnieuw te laat' stond op een van de spandoeken. Maar klopt dat wel?

Cocu had zeven jaar topvoetbal in de benen bij Barcelona en was – en is nog steeds – international. Bosvelt verliet Feyenoord in de zomer van 2003 omdat er geen plaats meer voor hem was. Na het succesvolle seizoen 2001/2002 moest trainer Bert van Marwijk noodgedwongen bouwen aan een nieuwe ploeg. In dat proces bleek Bosvelt, samen met Pierre van Hooijdonk, een remmende werking te hebben.

Het was het klassieke geval waarin de oude leiders in een nieuwe groep meer bezig zijn met het beschermen van hun eigen plaats dan met de progressie van de groep. De Bosvelt van het seizoen 2002/2003 speelde niet acht maar nog slechts vier van de tien wedstrijden goed. Bovendien zorgde zijn negatieve, kritische opstelling voor nogal wat ergernis in de groep.

Er volgde een onvermijdelijke botsing met Van Marwijk, zeker toen Bosvelt in de zomer van 2003 via een e-mail aan Jorien van den Herik een poging deed het bestuur ertoe te bewegen de oefenmeester naar Schalke 04 te laten vertrekken.

Het is duidelijk dat het huidige Feyenoord een dergelijke Bosvelt niet nodig heeft. Maar tegelijkertijd moet worden vastgesteld dat de Bosvelt van 2003 niet dezelfde is als die van 2005. Bosvelt zegt zelf dat voetballen in Engeland hem heeft veranderd. De wekelijkse verplichting honderd procent te geven heeft zijn perspectief veranderd.

Het vervelende en pijnlijke voor Feyenoord is dat de club niet eens weet hoe Bosvelt functioneert bij Manchester City. SC Heerenveen-trainer Gertjan Verbeek bracht Feyenoord zondag ernstig in verlegenheid door te verklaren dat hij Bosvelt allang bekeken had in een wedstrijd en daarna had gesproken met de middenvelder. Dat overtuigde hem van zijn meerwaarde.

Bij Feyenoord is de afgelopen maanden niemand gaan kijken, er is op 20 april slechts even gebeld met de zaakwaarnemer om de belangstelling te melden. Of Bosvelt volgend seizoen nu goed of slecht functioneert: dát is een blunder.

Regeren is vooruitzien. Bij het maken van beleid gaat het er juist om op dergelijke dingen voorbereid te zijn. Weten wat je wilt en nodig hebt zodat je op tijd weet waar je naar moet zoeken. In Heerenveen verstaan ze die kunst blijkbaar beter dan in Rotterdam.

Taco van den Velde

Bron Vi.nl
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Fotze schreef:'Paul Bosvelt is geen Phillip Cocu'
.....Enorme lap tekst....l
En wat wil je ons hier nu precies mee vertellen?
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Freezeman schreef: En wat wil je ons hier nu precies mee vertellen?
Dat vroeg ik me inderdaad ook af! Ik bedoel ipv die enorme tekst hadden er ook 2 foto's geplaatst kunnen worden, 1 van Bosvelt en 1 van Cocu...ik bedoel dan zeg je precies hetzelfde!

maar dan nog is de vraag....ja en?? :mrgreen:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Heren, het is gewoon een column van vi.nl... ter informatie hier geplaatst.
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Is Bosvelt nou een aanvallende of een verdedigende middenvelder??
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
Jazzy F.
Invaller
Berichten: 299
Lid geworden op: 30-01-2005 17:05

Bericht door Jazzy F. »

verdedigend
vak-26
Bankzitter
Berichten: 205
Lid geworden op: 02-04-2005 09:01
Locatie: hardergrijp

Bericht door vak-26 »

en radomski ook en prager ???
Wat kan voetbal toch mooi zijn
Gebruikersavatar
Mika_Ugur 4-ever..
Nieuw talent
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-06-2005 14:11
Locatie: Fryslan..

Bericht door Mika_Ugur 4-ever.. »

vak-26 schreef:en radomski ook en prager ???

Prager geloof ik ook.. :roll:
|-->Mika Vayrynen & Ugur Yildirim<--|
Sc Heerenveen 4-life..
Plaats reactie