Paul Bosvelt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Is bosvelt goed genoeg voor de basis?

Poll eindigt op

ja
57
86%
nee
9
14%
 
Totaal aantal stemmen : 66

Berichtdoor Janneman » 10-04-2007 15:41

robke schreef:Dat Heerenveen tot 2x toe is uitgefloten was volkomen terecht. Dit uitfluiten komt echter niet alleen van NN! Dat Bosvelt dan zonder even te klappen de kleedkamer opzoekt zal mij een zorg zijn. Dat had eigenlijk het hele team moeten doen. Gewoon met het schaamrood op de kaken aftaaien naar de kleedkamer. En er mag tijdens de interviews ook wel worden gezegd dat het publiek terecht de ploeg uitfluit. Net zoals Kluivert afgelopen zaterdag heeft gedaan. Het is jammer dat Bosvelt dit niet doet. Hij is de aangewezen persoon daarin het goede voorbeeld te geven.


De bste man doet altijd zijn best en zal nooit verzaken. Hij is de oudste speler van de selectie en je moet geen MEGA-wonderen van hem meer verwachtten. louter en alleen dat het team slecht speeld vind ik het NIET terecht om te fluiten. Wat voor meerwaarde heeft dat nu eigenlijk, spelen ze daardoor de volgende keer beter? Nee, denk het niet, het gaat alleen maar tegen de spelers en het team werken. En dat heeft Bosvelt donders goed door en het zou mij niet verbazen dat tie daardoor de aandacht vestigd op zijn persoontje zodat de jongeren, die er niet mee om kunnen gaan, in de schaduw blijven!!! :upto:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Voorstopper » 10-04-2007 23:52

Voetballers verdienen tonnen aan Euro's, alleen omdat ze een balletje kunnen trappen. Ik vind Bosvelt een goede speler en hij lijkt me een sypathieke vent. Het beste is er misschien af, toch heeft hij nog veel kunnen betekenen voor de club. Tevens heeft hij een imposante carrière waar ik veel respect voor heb.

Echter, als er iets mij nijdig maakt zijn het wel spelers die geen begrip hebben voor een kritische houding van het publiek. Ik werk ook elk jaar weer om naar het voetbal te kunnen (reis, seizoenkaart, Europees, consumpties) en met mij velen. We hebben vele aardige voetballers, waaronder meneer Bosvelt. Wanneer deze spelers een wanprestatie op de mat leggen, is het publiek over het algemeen niet erg tevreden. Een keer is prima, een tweede keer misschien ook nog. Maar een seizoen lang kutvoetbal maakt mij niet vrolijker. Wanneer dan een deel van het publiek begint te fluiten en een aantal van onze "sterren" kan daar niet tegen, dan moeten ze vooral zo snel mogelijk een andere club opzoeken.

Dit is niet zo zeer tegen Bosvelt (ik keur zijn wegwerpgebaren absoluut niet goed, vind het een teken van onbegrip), maar meer tegen de houding van de spelers jegens het publiek. Wij verwachten toch niets meer dan een selectie die er gewoon 100% voor gaat??? (En Bosvelt gaat altijd voorop in de strijd, hem treft ook weinig blaam, je zou van hem juist eerder verwachten dat hij de situatie zou begrijpen!)
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 11-04-2007 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor paparazzi » 11-04-2007 02:35

Voorstopper schreef:Het beste is er misschien af, toch heeft hij nog veel kunnen betekenen voor de club.


Noem eens een paar voorbeelden dan? Behalve z`n naam.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor H-J » 11-04-2007 07:39

Ik zou een serieuze reactie posten, maar haak toch af. Dat heeft namelijk niet zoveel zin richting personen die tegen ADO Den Haag puur (en alleen) op basis van het scorebord de eigen ploeg uitfluiten.

Paul, een dikke middelvinger was op zijn plaats geweest.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Berichtdoor ALS 26.000 » 11-04-2007 08:29

Eens. Heerenveen speelde helemaal niet zo slecht
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Voorstopper » 11-04-2007 09:09

Paul, een dikke middelvinger was op zijn plaats geweest.


Hij hoeft van mij ook niet blij te zijn met het fluitconcert van bepaalde delen van het publiek (overigens zal ik zelf spelers nooit uitfluiten), toch had ik verwacht dat iemand als Bosvelt daar wel boven zou kunnen staan, of het nu terecht is of niet.

Wat betreft de "betekenis" van een Bosvelt voor onze club: hij heeft de afgelopen jaren wat rust in het spel weten te brengen. Prager en Hanssen zijn een stuk jonger en wat onbesuisder. Die zullen het de komende jaren moeten laten zien. Hoe hij op de training met de jongere spelers bezig is, daar kan ik moeilijk over oordelen. Ik kan me voorstellen dat hij met z'n ervaring toch wel wat over zou kunnen brengen.
Laatst bijgewerkt door Voorstopper op 11-04-2007 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Caspar » 11-04-2007 09:13

paparazzi schreef:Noem eens een paar voorbeelden dan? Behalve z`n naam.


Ik denk dat Bosvelt met al zijn ervaring zowel binnen als buiten het veld een grote invloed heeft op de jongeren uit de selectie.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor paparazzi » 11-04-2007 16:21

@ caspar; Ja dat zou kunnen, maar dat valt natuurlijk niet aan te tonen. Ik heb persoonlijk ook helemaal niks tegen paul Bosvelt,integendeel. De man heeft een mooie carriere gehad en zijn piek lag een paar seizoenen geleden bij Feyenoord. Ik vindt alleen dat hij vanaf het begin voetballend gezien ,niet echt een toegevoegde waarde is geweest voor Heerenveen. Ik kan me slechts een moment herinneren en dat was die mooie goal tegen Groningen.

Naast dat hij ontzettend traag is vindt ik dat de aanvoer naar de spitsen toe niet goed is geweest mede vanaf zijn kant.
Hij haalt de snelheid uit het spel en vertraagd daardoor de aanvoer naar Alves e.c.
Toen hij een paar keer niet mee heeft gespeeld was het elftal beter!

Wat ik niet begrijp is dat een trainer als Verbeek dit niet opvalt. Je zou bijna gaan denken dat het een soort persoonlijk agreement is geweest tussen beide heren om Bosvelt wekelijks te laten spelen.

Wat ik ook onbegrijpelijk vindt is dat een geweldig talent als Prager dan niet de voorkeur krijgt. Maar ja, ik heb er alweer genoeg over gezegd...pfff.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Janneman » 11-04-2007 16:45

Paparazzi, aan de ene kant heb je gelijk, Bosvelt vertraagd het spel wel maar heeft soms ook prachtige steekpaasjes en heeft een behoorlijk goed inzicht en overzicht. Dit kan het huidige Heerenveen wel gebruiken want verder zijn het allemaal jonge honden. En iemand moet toch de jeugd aansturen.... :wink:

Waar ik ook niet kan inkomen is dat Prager niet speelt Maar daar is dit topic weer niet voor :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor vlqrt » 17-05-2007 12:02

Bosvelt: 'Lekker op de camping voetballen'

17/5/2007 9 :30

De profloopbaan van Paul Bosvelt zit erop. De 37-jarige middenvelder speelde in het shirt van SC Heerenveen zijn laatste wedstrijd. In een uitgebreid interview in Nummer 14 kijkt hij terug op zijn lange en succesvolle carrière.
'Op mijn achttiende kwam ik als amateur in het tweede elftal van Go Ahead Eagles. Dat geeft wel aan dat je geen toptalent bent.' Bosvelt speelde zich desalniettemin snel in de hoofdmacht. 'Een zaakwaarnemer had ik niet, die kreeg ik vervolgens door de club aangewezen. Het leek er vooral op dat ik blij mocht zijn dát ik een contract kreeg.'

Bosvelt speelde vervolgens liefst achttien jaar betaald voetbal. Na Go Ahead vertrok hij naar FC Twente en speelde vervolgens voor Feyenoord, Manchester City, SC Heerenveen en het Nederlands Elftal. 'Toen ik Oranje haalde, verbaasde me dat wel. Je kunt zeggen dat het de volgende logische stap was, maar aan de andere kant was ik al dertig.'

'Qua inzet en mentaliteit ben ik altijd wel geprezen, maar ik denk dat ik voetballend vaak wordt onderschat. Ik heb tijdens mijn carrière een gevoel voor ruimte en slimmigheid ontwikkeld. Je hoeft in principe niet eens veel te lopen om goed te spelen. Het gaat om die paar meters op het juiste moment.'

Bosvelt zal ze als prof niet meer maken. 'Voetballen is nog steeds het mooiste om te doen. Maar dat kan net zo goed onderling op een camping. Da's ook hartstikke leuk.' Het complete interview met de karaktervolle middenvelder lees je in de nieuwe editie van Nummer 14, die nu verkrijgbaar is in de winkels. Klik hier voor de inhoud van Nummer 14.


bron: vi.nl
Het is maar een spelletje
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor ItFean82 » 01-07-2007 19:00

Bosvelt heeft een nieuwe club. :wink:

Paul Bosvelt draagt komend seizoen de clubkleuren van TOGR. De 37-jarige middenvelder gaat met vrienden en bekenden uit Barendrecht in een lager elftal van de Rotterdamse club spelen. ,,Het wordt of het vierde of het vijfde,’’ vertelt voorzitter Ad van der Poort.

Bosvelt is geenszins van plan om in de selectie te gaan spelen. Van der Poort: ,,Paul wil niet meer trainen. Daarnaast heeft hij weinig zin om tegenover voetballers te komen te staan die zich ten opzichte van hem willen bewijzen. Hij wil met vrienden ballen, dat is alles.’’

Paul Bosvelt stopte aan het einde van het vorig seizoen. Hij speelde 497 competitieduels voor Go Ahead Eagles, FC Twente, Feyenoord, Manchester City en Heerenveen. Ook kwam hij 24 keer voor Oranje uit.
Op naar het volgende seizoen....
Avatar gebruiker
ItFean82
Superster
 
Berichten: 5832
Geregistreerd op: 27-04-2006 15:35

Re: Paul Bosvelt

Berichtdoor heerenveenown » 20-03-2012 16:00

Contract word niet verlengd..

http://www.vi.nl/nieuws/218010/Go-Ahead-neemt-afscheid-van-assistenttrainer-Bosvelt.htm

Leuke veldtrainer voor bij ons?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Paul Bosvelt

Berichtdoor Gekko » 21-03-2012 14:29

Die kun je er inderdaad prima bij hebben. Was ook mijn eerste gedachte. Maar de technische staf is rond voor komend seizoen, meen ik.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Paul Bosvelt

Berichtdoor Superfries88' » 21-03-2012 14:39

Bosvelt zou zomaar eens naar Feyenoord kunnen gaan. Ze werken daar met een hoop oud-spelers, van hoog tot laag. Koeman, Lodewijks, Van Bronckhorst, Van Gastel, Makaay en zo zullen er meer zijn. Ik zie hem ook wel in dat project betrokken worden. Het is ook zijn club, dus het lijkt mij een realistische stap.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten