Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Wizard schreef:
Je chargeert opnieuw.
1) Pas vanaf 2005 had Heerenveen de 4e begroting van de Eredivisie. In de jaren dat Foppe Heerenveen naar de Eredivisie leidde en tot 2004 (z'n aanstelling) veranderde Heerenveen van een laagvlieger naar een middenmoter. In de laatste jaren van Foppe had ons stadion immers nog 14.400 plekken en waren clubs als Vitesse en Utrecht (maar ook Roda) ons al die jaren voorbij qua begroting. Pas na de uitbreiding kon de begroting omhoog. In het voorlaatste jaar van Foppes vertrek waren we bijvoorbeeld nr. 6 qua begroting (2003), maar was het gat met clubs als Roda, NEC, Twente erg klein. Het is dan eerder stuivertje wisselen met dat soort clubs dan met de top3 waarvan de begroting x3 tot 4 de onze was. Dit terwijl de verschillen met onze concurrenten ca. 1-2M was. Een prestatie van formaat om dan zo constant te presteren.
2) Verder was het zowel intern als extern bekend dat Verbeek Foppe zsm zou opvolgen. Foppe had al een deal beklonken met de KNVB inzake Jong Oranje (ruim vantevoren) en het was wachten op Verbeek totdat hij er klaar voor was. Intern was 2005 afgesproken, maar aangezien Verbeek er klaar voor leek te zijn en Foppe naar JO kon, is het een jaar vervroegd. Lijkt me positief en niet merkwaardig.
3) Het spel onder Foppe in zijn laatste jaren hier was juist femonenaal. Attractief en aanvallend voetbal wat m.n. elke thuiswedstrijd genieten was.
Ik weet niet waar jij steeds die wijsheid vandaan lijkt te halen maar er klopt gewoon helemaal niks van!

Wij hebben jarenlang een giga voorsprong gehad omdat wij als eerste club het profijt van een nieuw, publieksvriendelijk stadion hadden waardoor we niet alleen toegankelijk werden voor hele gezinnen, maar vooral voor sponsoren.

Ons stadion heeft idd nog vrij lang een beperkte capaciteit gehad van 14.400 duizend, maar in 1996, 1997 en 2000 werden er wel steeds meer VIP loges en bussinesseats (1000) bijgebouwd.

Ter vergelijking: Groningen speelde tot 2006 in het verouderde Oosterpark, Twente tot 2003 in het Diekman, AZ tot 2006 in de Alkmaarderhout, Zwolle tot 2009 in het Oosterenk etc etc.

Roda heeft tot 2000 op Kaalheide gespeeld, en had daar idd een capaciteit van 14 duizend, maar speelde daar gemiddeld voor amper 6 duizend man. Vitesse is in 1998 overgegaan naar het Gelredome, maar is vanwege de Karel Aalbers soap in 2001 alweer teruggegaan van subtopper naar (sub)tobber. Utrecht kreeg in 1982 wel het Nieuwe Galgenwaard stadion, maar indertijd was er nog nauwelijks sprake van skyboxen, viploges en bussinessseats, waardoor Utrecht qua inkomsten steeds een middenmoter bleef.

Daarnaast hebben wij het geluk gehad dat Cambuur jarenlang van eredivisievoetbal verstoken bleef, waardoor wij een groot gedeelte van hun achterland (publeik en sponsoren) konden innemen. Wij hadden op een gegeven moment hogere sponsorinkomsten dan Feijenoord.

Ook jouw stelling dat Foppe een jaar eerder plaats maakte, louter en alleen omdat Verbeek er toen klaar voor was klopt oook van geen kant. Er is de laatste jaren onder Foppe heel veel kritiek geweest op het zoutloze spel.


Dit werd met name veroorzaakt door de hernieuwde visie van Foppe, opgedaan in de europese wedstrijden. Foppe voorstond de laatste 4 jaren een zakelijkere manier van spelen. Daarnaast werden de verwachtingen steeds hoger.

Ook klopt het van geen kanten dat Foppe Foppe een jaar eerder stopte omdat hij een deal beklonken had met de KNVB inzake Jong Oranje. Foppe zou aanvankelijk de jeugdopleiding bij H'veen op poten zetten.

Je kunt het niet eens zijn met mijn stellingen, mijn feiten kloppen altijd. Die check ik namelijk voordat ik iets opschrijf.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

sinjoor schreef: Wij hadden op een gegeven moment hogere sponsorinkomsten dan Feijenoord.


Je kunt het niet eens zijn met mijn stellingen, mijn feiten kloppen altijd. Die check ik namelijk voordat ik iets opschrijf.
Check dat nog maar eens.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

sinjoor schreef: Ik weet niet waar jij steeds die wijsheid vandaan lijkt te halen maar er klopt gewoon helemaal niks van!

Je kunt het niet eens zijn met mijn stellingen, mijn feiten kloppen altijd. Die check ik namelijk voordat ik iets opschrijf.
Ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee.

Zoek eerst alles maar eens op en benader me dan maar via een pb. Graag daarbij ook je bronnen vermelden, zodat we ze beide kunnen verifiëren. Mocht je gelijk hebben, zal ik openlijk m'n excuses op dit forum aanbieden :wink:
Ik geef je al 1 tip: Mijn bronnen zijn de begrotingen van de eredivisieclubs van 2000 t/m heden. Leg ze eens allemaal naast elkaar en dan zie je voor wat betreft dat gegeven je er al wezenlijk naast zit.
Ik snap totaal niet hoe je erbij komt om capaciteit van stadionnen naast elkaar te leggen wanneer je het zelf nog over de begrotingranglijst hebt. Die vergelijking snijdt totaal geen hout aangezien het één van de begrotingsfactoren is en niet de feitelijke begroting zelf. Zoals ik zeg, pak de officiële begrotingen erbij en leg ze naast elkaar. Pas in het seizoen 05/06 had Heerenveen de 4e begroting van de Eredivisie, maar op dat moment was Verbeek al trainer. In de jaren van Foppe waren we qua begroting gewoon een middenmoter dat qua begroting pas in zijn laatste jaren op de 7e plek kwam.
Voor wat betreft de uitbreiding idem dito. Je feiten zijn blijkbaar geen betrouwbare bronnen, want de uitbreidingen begonnen pas na 2004 en dus na Foppes periode. Genoeg bronnen daarover intern en extern.

Onder Foppe waren juist de laatste jaren prima. Twee keer 4e en eenmaal 7e. In 2001 de CL en 2002 en 2004 UEFA. Resultaten die we lang niet meer hebben gezien. Natuurlijk kon het nog attractiever en frisser, maar kritiek is er altijd en bij elke voetbaltrainer. Eenmaal werd Heerenveen 10e (ik geloof in 2002 of 2003) en was er inderdaad kritiek op het spel en de speelstijl. Maar om nou die eenmalige prestatie door te trekken over de hele laatste 4 jaren van Foppe is natuurlijk chargeren.
Verder was het intern de bedoeling dat Foppe (ooit) de jeugd zou trainen na Foppes contract, maar was publiek bekend dat de KNVB Foppe al meerdere malen had benaderd om JO te coachen. Daarbij heeft Foppe intern en via media meerdere malen bekend gemaakt dat hij eerst graag nog een avontuur wilde na Heerenveen. Uiteindelijk is hij gezwigt voor de KNVB; te meer omdat Gert-Jan er eerder dan gedacht klaar voor leek te zijn.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Jammer dat jullie discussie verdergaat met privéberichten Wizard en Sinjoor. Ik las jullie berichten met veel plezier en ik ben benieuwd wie er nu uiteindelijk gelijk heeft. Mocht een openlijke excuses van Wizard uitblijven ga ik ervan uit dat hij gelijk had. Ben heel benieuwd.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Wat mij betreft mag de discussie hier ook verder worden gezet. Graag zelfs. Ik kan me alleen niet voorstellen dat de bronnen die sinjoor gebruikt voor een ieder te staven zijn. Wat dat betreft mag hij deze mij via de pb aanreiken. Kan hij eea wel staven (wat voor een ieder toetsbaar is), nodig ik hem van harte uit deze op het forum te posten en de discussie voort te zetten.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Wizard heeft gelijk dat H'veen onder Foppe niet constant werkte met de 4e begroting.

Volgens mijn info had H'veen onder de Foppe als volgt:

jaar begroting eindstand ere
93/94 9e (13e geëindigd)
94/95 7e (9e)
95/96 6e (7e)
96/97 6e (7e)
97/98 5e (6e)
98/99 4e (7e)
99/00 5e (2e)
00/01 4e (10e)
01/02 5e (4e)
02/03 6e (7e)
03/04 6e (4e)

Dus of we nou de 4e, 5e of 6e begroting hadden, mijn stelling dat er onder Foppe gewoon conform de mogelijkheden heeft gepresteerd blijft onverandert staan.

En daar gaat het in deze discussie om.


Foppe heeft het een jaar of 5 prima gedaan, maar nadat hij in 2000 de CL haalde leek het langzaam uit te werken. Dat werd mede veroorzaakt door Foppe zelf, die door de Europese wedstrijden anders was gaan denken. Hij vond dat H'veen zakelijker en minder frivool moest spelen, en meer op resultaat. Hoewel de resultaten de laatste 3 jaar op zich prima waren werd de kritiek op het vertoonde spel steeds groter en kwam de positie van Foppe steeds verder onder druk te staan. Dát was uiteindelijk ook de reden dat Foppe een jaar eerder stopte. En niet omdat Foppe persé een jaar eerder aan een buitenlands avontuur wilde beginnen of bondscoach van Jong Oranje wilde worden. Die man is hier vanaf 1985 werkzaam geweest, die had het liefst zijn contract als hoofdtrainer uitgediend.

En lees de eerste pagina´s van dit subject over Foppe maar eens na: over het algemeen vond iedereen het een goede zaak dat Foppe stopte.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik zie vooral minder presteren tov de begroting. Ook dit jaar weer. We staan nu zelfs slechts 3 punten hoger dan Excelsior.
Trieste balans. Ik vraag me af wat er in zijn geheel genomen fout gaat bij de club. Kijk ook eens naar ons stadion, een van de grootste in de ere divisie.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef: Trieste balans. Ik vraag me af wat er in zijn geheel genomen fout gaat bij de club.
Heb je onder een steen geleefd de afgelopen tien jaar? :roll:
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Wizard en Sinjoor bedankt voor deze heerlijk leesbare en interessante discussie (tot op heden). Met plezier en interesse gelezen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

sinjoor schreef: 1)Wizard heeft gelijk dat H'veen onder Foppe niet constant werkte met de 4e begroting.

2) Dus of we nou de 4e, 5e of 6e begroting hadden, mijn stelling dat er onder Foppe gewoon conform de mogelijkheden heeft gepresteerd blijft onverandert staan. En daar gaat het in deze discussie om. .
Nee. Jij stelt letterlijk dat, ik citeer je: "Daarnaast werkte H'veen in de jaren van Foppe met de 4e begroting van NL, die zo'n beetje het dubbele was dan waarmee de rest van de subtop/middenmoot moest werken.Eigenlijk is er onder Foppe gewoon conform de begroting gepresteerd".

De 4e begroting van NL onder Foppe:
Heerenveen heeft onder Foppe als trainer bij Heerenveen nog nooit met de 4e begroting van NL gewerkt. Daarnaast waren de verschillen in de suptop qua begroting minimaal.Ik wacht nog steeds op feiten, Sinjoor. Je roept de hele tijd heel veel, maar het is compleet uit de duim gezogen. Het grappige is dan ook nog dat je stelt dat je eerst feiten checkt, voordat je ze opschrijft, terwijl dat complete lariekoek is. Je maakt nu een tabel met begrotingranglijst waarbij je jezelf al onderuit haalt, doordat je stelde dat in de jaren van Foppe we met de 4e begroting van NL werkten. En zelfs je tabel is feitelijk onjuist, omdat er onjuistheden in zitten. Zo niet, dan zie ik graag je brondocumentatie.

1) Heerenveen heeft onder Foppe als trainer nog NOOIT met de 4e begroting gewerkt. Onzin dus. Ga dat hier niet neerzetten tenzij je met een bewijs komt (Ik help je even: dat is er niet).
2) Onjuist. Jij stelde dat er onder Foppe met de 4e begroting van NL werd gewerkt. Ik zal je helpen: we hebben nooit de 4e begroting gehad (lees: onder Foppe). Toen het ALS kwam werkten we met een gemiddelde Eredivisie begroting en is er langzamerhand omhoog gewerkt, naar uiteindelijk een begroting van rond de 30M in 2000-2001. In datzelfde jaar had Vitesse een begroting van 59M; dus je tabel klopt hier al niet. In 98-99 bijvoorbeeld was onze begroting zelfs minder dan de helft van die van Vitesse. Hoe kom je erbij dat we dan de 4e begroting hadden? Je plaatst weer onjuistheden om je gelijk te halen.

De 4e begroting van NL in Foppes jaren is dus al onjuist. Verder licht ik je toe dat je tabel veel onjuistheden bevat qua begrotingranglijst. Het klopt wel ongeveer, maar je laat Heerenveen bijna elk seizoen 1-2 plekken gunstiger op de ranglijst staan dan in werkelijkheid.

Je 2e punt is dat je stelt dat de subtop/middenmoot zo'n beetje met de helft van de begroting van Heerenveen moest werken. Hoe kom je hierbij? Dat je dat denkt is prima, maar je tabel haalt jezelf indirect al onderuit. Wellicht doel je op ons topjaar (qua begroting) 2000, maar dan trek je dat direct over alle seizoenen? We hebben slechts 2 seizoenen gehad dat we werkten met een begroting van 30M en 34M (2000). Die van de concurrentie lag toen tussen de 20 en 26M. Maar ook in onze topjaren was onze begroting de helft van die van Vitesse. In de jaren ervoor (voor 99 en na 00) waren de verschillen met clubs als NAC, NEC, Roda, Utrecht, AZ en Twente slechts 1-3M (hoger/lager). De verschillen met de top4 waren dus enorm, terwijl de verschillen met de subtop en middenmoot minimaal waren. In de eerste jaren vanaf 93 onder Foppe hadden zelfs clubs als Roda, NAC en Utrecht een hogere begroting. We haalden ze langzaam in maar de verschillen liepen niet echt uit. Pas vanaf 98 ging de begroting echt omhoog, waarbij deze vanaf 2001 weer drastisch naar beneden moest worden bijgesteld en de verschillen met de subtop/middenmoot weer minimaal waren. Het verhaal hierachter is bekend.

Conclusie: Onder Foppe heeft Heerenveen nog nooit met de 4e begroting van NL gewerkt. Verder waren de verschillen met de top4 wezenlijk en die met de subtop/middenmoot zeer minimaal (behoudens dan de topjaren 99-00, waarbij we uitliepen op de subtop/middenmoot qua begroting maar nog steeds de helft van Vitesse qua begroting hadden). Gemiddeld gezien hebben we onder Foppe met een subtop/middenmoot begroting (93-04) gewerkt waarbij de verschillen qua ranglijst en begroting zeer klein waren. Gegeven deze feiten heeft Foppe het prima gedaan.

Nog even op je motivatie inzake Foppes vertrek. Natuurlijk was er kritiek op Foppe functioneren (zoals op elke trainer van een eredivisieclub). Bij Heerenveen intern was de wens om van Heerenveen een top3 club te maken; vooral na het behalen van de 2e plek waren de heren van mening dat Heerenveen constructief om de landstitel moest meedoen. Toen dat niet haalbaar bleek te zijn en ook de begroting teruggeschroefd werd, werd er openlijk gesproken over een nieuwe wind. Wat er destijds intern is gebeurd, is bekend. Verder werd de perfecte schoonzoon Verbeek eerder gevraagd naar het oude nest terug te keren. Foppe had al lang intern bekend gemaakt z'n contract niet te willen verlengen om een andere uitdaging aan te gaan. Ook heeft hij diverse malen bekend gemaakt niet als hoofdtrainer van een andere club aan de slag te willen. Dat die frisse wind er nodig was (ook vanwege de bestuursperikelen en de situatie bij de club) heeft er toe geleid dat Verbeek een seizoen eerder terug is gekeerd en Foppe een seizoen eerder is gestopt. Daarvoor al had de KNVB De Haan al gepolst, maar is hij er pas later op ingegaan.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Chapeau Wizard.

@Sinjoor: Hoe kom je er nu bij dat Heerenveen niet aantrekkelijk speelde in Foppe zijn 4 laatste jaren?

Dat zijn dus de seizoenen 00-01 01-02 02-03 03-04

In Foppe zijn laatste jaar werden PSV, Ajax én Feyenoord verslagen in het ALS. Aanvallend was het soms iets minder, doordat men met blessures kampte en waardoor Selakovic of Knopper dan af en toe de flanken bezetten.

2002-2003 begon moeizaam, maar na het aantrekken van oa John de Jong hebben we grandioze wedstrijden gezien en speelde Heerenveen prachtig voetbal.

2001-2002 was een topseizoen met een geweldig voetballend team met spectaculaire zeges op Ajax en PSV en ook Feyenoord werd weer verslagen.

2000-2001 was het jaar van de combinatie met de CL. Helaas moesten we door blessures met Huizingh in de spits spelen, maar vanaf het moment dat Allbäck kwam, ging het alweer veel beter draaien. Ook hier hebben we schitterende duels met mooi combinatiespel gezien.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Kan iemand al dat gelul over de trainer van DKV verplaatsen?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mooi voor deze man dat het nu toch weer lijkt te gaan lopen en dat hij ook nog voor het eerst in de Kuip weet te winnen. Zou toch vervelend zijn als we zelfs nog in degradatieproblemen zouden komen. Nu kan er heel voorzichtig weer een beetje naar boven gekeken worden. Zeker als je zondag ook weet te winnen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het mag gezegd worden dat we na een dipje de laatste wedstrijden heel behoorlijk voetballen. Er zit aardig wat dynamiek en variatie in met een absolute aanwinst in de persoon Zeneli.
Dit mag je toch aan Foppe toeschrijven. Hopelijk gaan we nu niet al te veel meer schuiven in het team.
Samen maken we de club sterk.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ondanks dat het beter lijkt te gaan ben ik wel benieuwd hoe we het tegen Twente gaan doen. Die zijn goed uit de winterstop gekomen en lijken het weer een beetje op de rit te krijgen. Wij hebben de laatste drie wedstrijden tegenstanders gehad die hopeloos uit vorm zijn, dat is een geluk voor ons geweest want zo hebben we kunnen werken aan het vertrouwen. Nu wil ik het ook nog wel eens zien tegen een ploeg die wel in vorm is.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wij zijn nu ook in vorm, dat is het verschil.

Duidelijk was al heel lang (voor mij althans) dat we wel goede spelers hadden, maar het liep gewoon niet. Het was geen team.
Dat is nu opgelost. Dan groeit het zelfvertrouwen en komt er wel uit wat er in zit.

Door afgelopen wedstrijd van Twente zijn ze gewaarschuwd, dus van onderschatting zal geen sprake zijn. Kan dus mooi potje worden.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef: Duidelijk was al heel lang (voor mij althans) dat we wel goede spelers hadden, maar het liep gewoon niet. Het was geen team.Dat is nu opgelost. Dan groeit het zelfvertrouwen en komt er wel uit wat er in zit..
Ik ben blij dat het volleidg is opgelost. Kunnen we vol vertrouwen de rest van het seizoen in.
Een gelukkige wedstrijd tegen Willem II, een overwinning tegen een zwalkend Feyenoord dat al 3 wedstrijden op rij had verloren en winnen van een degradatiekandidaat betekent dat alles is opgelost?
Graag even weer terug met beide benen op de grond. 3 overwinningen doen een team en het zelfvertrouwen erg goed, maar het voetbal is nog steeds erg zwak. Tegen Twente kunnen we ook zo weer de boot in net als tegen PEC en ADO. Wat mij betreft is er nog niks opgelost; alleen dat ze weer voor elkaar willen knokken. Maar daar is 't ook mee gezegd.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Zo is het. Zodra we een paar wedstrijdjes winnen, slaat de stemming hier op het forum compleet om en doen we ineens niets onder voor de top-vijf. Vervolgens worden we weer op een kansloze wedstrijd te worden getrakteerd en moeten we blij zijn dat we middenmoot halen.

Ik blijf erbij, ook na drie overwinningen op rij: dit team komt op veel punten tekort ten opzichte van de concurrentie (zeker AZ, Groningen en Vitesse, maar ik vrees ook PEC, Utrecht, NEC en Heracles). We hebben twee matige centrumspitsen, geen goede verdedigende middenvelder en een schrijnend gebrek aan ervaring. Helaas is dat niet meer te repareren. Zou me zéér verbazen als we met dit team de playoffs zouden halen.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Met dit elftal is het inderdaad niet reeel te veronderstellen de playoffs te halen. Jammer, maar wanneer echte versterkingen niet haalbaar blijken is het beter een pas op de plaats te maken met het oog op de lange termijn. Erg ambitieus is het misschien niet, wél verstandig.

Ps. het is in mijn ogen naief te veronderstellen dat 'het lek boven is'. We zijn een middelmatige middenmotor. Niets meer, niets minder. Maar dat is nu dus een bewuste keuze.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wizard schreef: Ik ben blij dat het volleidg is opgelost. Kunnen we vol vertrouwen de rest van het seizoen in.
Een gelukkige wedstrijd tegen Willem II, een overwinning tegen een zwalkend Feyenoord dat al 3 wedstrijden op rij had verloren en winnen van een degradatiekandidaat betekent dat alles is opgelost?
Graag even weer terug met beide benen op de grond. 3 overwinningen doen een team en het zelfvertrouwen erg goed, maar het voetbal is nog steeds erg zwak. Tegen Twente kunnen we ook zo weer de boot in net als tegen PEC en ADO. Wat mij betreft is er nog niks opgelost; alleen dat ze weer voor elkaar willen knokken. Maar daar is 't ook mee gezegd.
Tsja, je kan het glas ook half leeg zien.
Naar mijn idee komt er nu gewoon uit wat er in zat. De ketchup komt uit de fles.
Foppe was zoekende naar de juiste samenstelling en nu met dit defensief versterkte middenveld en de komst van Zeneli is daar de juiste balans. En natuurlijk zullen wij nog wel eens verliezen, maar ik geloof er niks van dat teams als NEC, Heracles, PEC, etc beter zijn dan wij.
Sommige teams draaien gevoelsmatig een heel goed seizoen. Wij draaien een slecht seizoen en staan maar een paar puntjes achter op die teams. NEC en Utrecht beginnen nu te verliezen omdat ze boven hun stand staan. Heracles komt de klad al in en clubs die van oudsher meedraaien in de subtop beginnen nu te draaien; AZ, Heerenveen en Twente.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Loop nu maar niet te ver op de zaken vooruit Knipe. Thuis tegen Twente zullen we het spel moeten maken, ipv op de counter te leunen tegen Feijenoord en Cambuur. Dit kan zo maar eens weer een compleet andere wedstrijd worden dan je verwacht.

9 uit 3 is echt even heerlijk, het lijkt ook echt een stuk beter te staan, maar reken je nog maar niet rijk. Eerst nog maar eens een paar potjes spelen voordat we concluderen dat er daadwerkelijk een stukje balans en stabiliteit is ontstaan.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Otsje P schreef:Loop nu maar niet te ver op de zaken vooruit Knipe. Thuis tegen Twente zullen we het spel moeten maken, ipv op de counter te leunen tegen Feijenoord en Cambuur. Dit kan zo maar eens weer een compleet andere wedstrijd worden dan je verwacht.

9 uit 3 is echt even heerlijk, het lijkt ook echt een stuk beter te staan, maar reken je nog maar niet rijk. Eerst nog maar eens een paar potjes spelen voordat we concluderen dat er daadwerkelijk een stukje balans en stabiliteit is ontstaan.
Elke wedstrijd is er weer een en Twente lijkt ook op de juiste weg en het zal hen een enorme impuls geven dat Ziyech is gebleven, dus die pot is niet gespeeld, maar ik heb bij de huidige samenstelling minder het idee dat het zo in elkaar kan donderen. En dat we het spel kunnen maken hebben we de 2e helft tegen Willem 2 wel gezien.

Zwolle hadden we overigens ook gewoon nog kunnen winnen als Vd Berg geen rood had gekregen..
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Crash schreef:Met dit elftal is het inderdaad niet reeel te veronderstellen de playoffs te halen. Jammer, maar wanneer echte versterkingen niet haalbaar blijken is het beter een pas op de plaats te maken met het oog op de lange termijn. Erg ambitieus is het misschien niet, wél verstandig.

Ps. het is in mijn ogen naief te veronderstellen dat 'het lek boven is'. We zijn een middelmatige middenmotor. Niets meer, niets minder. Maar dat is nu dus een bewuste keuze.
Eens. En daarmee presteer je dus ondermaats. Een verloren seizoen en dat kunnen we juist nu niet gebruiken. Het is nog vrij rustig, omdat Foppe er zit, maar je hebt een dramatische eerste seizoenshelft gehad en PO lijkt er ook nog niet in te zitten. Verstandig zijn is een pré, wederom je fans voor de gek houden niet. Vonk moet kappen met die praatjes. Leuk allemaal, maar weinig ambitieus.


Ik hoop dat Foppe eerst zo blijft spelen. Met 2 controleurs dus. Alleen de spitspositie blijft dan een probleem vind ik. Ook het 2e doel; spektakel in eigen stadion lijkt echter onhaalbaar met deze selectie. Jammer.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Spektakel kan in mijn ogen nog altijd geboden worden. Zij het misschien iets minder dan in de 'goede jaren'. Maar vergeet ook niet dat het gehele niveau van de Eredivisie drastisch minder is geworden. Een strak ingespeelde pass over tien meter naar de juiste voet van een medespeler is tegenwoordig al heel wat.

Daarbij leveren de playoffs en voorrondes Europees voetbal veel te weinig op om uitgaven extra versterkingen te verantwoorden. Ook met één of twee goede versterkingen vliegen we er tegen de eerste de beste Poolse of Slowaakse ploeg weer uit.

Ik baal net zo goed dat Schaars (of liever nog) Serrero de geledingen niet heeft kunnen versterken. Dat Uth niet teruggehuurd is om maar wat te noemen. Maar zoals gezegd, het is onverantwoord teveel geld uit te geven. We draaien nog altijd (dik) operationeel verlies.

In mijn ogen valt Vonk niet zoveel kwalijk te nemen deze transferperiode. De vorige transferperiode (achteraf) des te meer, gezien het aantrekken van Bijker, Te Vrede en (vooralsnog) Van Boomen. Die allen tekort (lijken te) komen vooralsnog.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Sluit me bij je aan Crash.

Voorlopig is het zaak om pas op de plaats te doen. We draaien nog een behoorlijk operationeel verlies, en hoe graag we allemaal ook die goede/ervaren controleur of creatieve middenvelder hadden willen zien komen, gaat de financiële stabiliteit voor; hoe jammer dat ook is. Als rasechte voetballiefhebbers en heerenveenfans willen we weer dat onze club attractief en sprankelend aanvallend voetbal laat zien. Het is nu nog even behelpen.
Ik hoop van harte dat m.n. onze verdedigers en keeper hier ook nog volgend seizoen spelen. Wat meer ervaring en stabiliteit in deze linie is een must. Verder verwacht ik dat er komende zomer die rots op het middenveld komt; dat kan bijna niet anders.

Over onze mooie serie van 3 wedstrijden. Het is lopen op een eenzame roze wolk wanneer je denkt, dat het lek boven is. Het is nog te fragiel en het voetbal/positiespel biedt absoluut nog geen vertrouwen voor een hoopgevend vervolg. Het is momenteel passen en meten, maar vooral heel hard knokken voor elkaar. Want juist met die mentaliteit kan je een labiel en zwalkend twente verslaan. Marzo op Ziyech, en voor de rest lekker voetballen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Het is idd nog allemaal zeer fragiel, gelukkig wat bij de onderste regionen weg, geeft wat lucht, maar om de play-offs te halen heb je meer stabiliteit in het elftal nodig!!
Ben er ook niet gerust op dat we zaterdagavond winnen van Twente.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Prachtige docu op Fox. Echt prachtig.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Heel mooi inderdaad. Hij verdient een groots afscheid 1 mei.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik neem aan dat het de betaalde fox zender is?!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

abegoal schreef:Ik neem aan dat het de betaalde fox zender is?!
Ja klopt, maar heb het helaas niet gezien
Komt er ook een herhaling? Zo ja, wanneer
Plaats reactie