Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Hij zal wel moeten vranderen anders wordt hij niet geselecteerd. Van Basten wil alleen mensen die zich goed gedragen en in een groep kunnen functioneren. Dus geen Seedorf, Kluivert en v. Persie.
Luna
Bankzitter
Berichten: 183
Lid geworden op: 21-01-2004 22:32
Locatie: Rotterdam-Centrum

Bericht door Luna »

Joho schreef:Van Basten wil alleen mensen die zich goed gedragen en in een groep kunnen functioneren. Dus geen Seedorf.
Ah juist, nee dan begrijp ik waarom hij wél Sneijder en vd Vaart selecteert. :grmbl:
Fanatic 4-ever schreef:En mensen kun je altijd veranderen, hij weet waarschijnlijk zelf ook wel dat als hij anders wordt veel beter is.
Van Persie kan je niet veranderen,dat had men in de jeugd moeten doen....
Hij heeft het vaak genoeg voor ziijn team verpest, het zal ook niet de laatste keer zijn, Of het nou Jong Oranje of Arsenal is, het blijft van Persie.... eigenwijs, driftig, maar geniaal.
tic.
Grutte Pier

Bericht door Grutte Pier »

Die van persie moet maar opzouten
Ze kunnen beter die neger van arsenal selecteren
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Luna schreef:
Van Persie kan je niet veranderen,dat had men in de jeugd moeten doen....
Hij heeft het vaak genoeg voor ziijn team verpest, het zal ook niet de laatste keer zijn, Of het nou Jong Oranje of Arsenal is, het blijft van Persie.... eigenwijs, driftig, maar geniaal.
Kom op, mensen kun je later ook nog veranderen, en zo oud is hij nog niet. Hij mag dan eigenwijs en driftig zijn, maar dat kan ook in mindere mate, met zeuren haal je jezelf en je hele team uit de wedstrijd.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Luna schreef:De "arme" jongen is veel te goed voor jong Oranje, en dat weet Foppe ook wel, het is een voetbalgenie, en iedereen weet dat genieën opvliegend kunnen zijn.
Dhr van Persie kijkt met lede ogen toe hoe van Basten de ene na de andere tiener bij de selectie haalt,terwijl hij samenspeelt met spelers als Roijer en Braafheid.
Dat je dan gaat zeuren op van Persie omdat hij rotzooi gaat lopen maken op het veld heeft niet veel zin... Van Persie is gewoon zo, kan je niet veranderen.
Dat is het niet alleen. Foppe merkt op dat er een trend in Nederland ontstaat dat er over alles wat er fout gaat word gezeurd op de scheids. En daar heeft ie gelijk in, ikzelf doe er ook aan mee. En dat is een verkeerde instelling.

Dat Van Persie daar een prima voorbeeld van is lijkt me duidelijk. Sommige dingen moet je achterwege laten en dat doet ie niet. Foppe maakt hem verschrikkelijk belangrijk, hij is de grote vedette, maar met dit soort taferelen kun je hem die rol moeilijk laten vervullen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Foppe maakt hem verschrikkelijk belangrijk, hij is de grote vedette, maar met dit soort taferelen kun je hem die rol moeilijk laten vervullen.
Ik geloof niet dat Foppe zo in elkaar zit, om iemand als de grote vedette te bestempelen in een team. Het vedette stempeltje heeft van Persie zichzelf opgedrukt.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

(pl)euro schreef: Ik geloof niet dat Foppe zo in elkaar zit, om iemand als de grote vedette te bestempelen in een team. Het vedette stempeltje heeft van Persie zichzelf opgedrukt.
Dat is wel degelijk door Foppe zo gezegd. Niet als vedette, maar als 'de belangrijke man' van U20.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef: Dat is wel degelijk door Foppe zo gezegd. Niet als vedette, maar als 'de belangrijke man' van U20.
Ja maar dat valt toch ook moeilijk te ontkennen? Hij is ook de belangrijke man bij U20!
Hij heeft de meeste ervaring op hoog nivo, dat maakt hem de belangrijke man. Of je dat persé uit moet spreken weet ik niet, maar het is wel een feit.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Of het zo is weet ik niet. Toen Foppe het zei (rond de wedstrijd tegen Jong Tsjechie, gespeeld in het ALS) waren bijvoorbeeld ook Hofs en Huntelaar in het veld. Foppe bedoelde dat Persie het team op sleeptouw moest nemen, en zich belangrijk maken. Dat lukte in die wedstrijd trouwens van geen kant.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Jeroen schreef:Of het zo is weet ik niet. Toen Foppe het zei (rond de wedstrijd tegen Jong Tsjechie, gespeeld in het ALS) waren bijvoorbeeld ook Hofs en Huntelaar in het veld. Foppe bedoelde dat Persie het team op sleeptouw moest nemen, en zich belangrijk maken. Dat lukte in die wedstrijd trouwens van geen kant.
Ok, laat ik het zo zeggen, in mijn ogen lijkt ie de belangrijkste man van het team ;-)
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Het schijnt dat Foppe Kalou ook er bij wil hebben. Maar Van Basten wil hem ook wel. Van persie en kalou voorin dat moet lukken
Gerrits
Selectiespeler
Berichten: 687
Lid geworden op: 14-04-2003 12:46
Locatie: Axel

Bericht door Gerrits »

Het is op zich wel raar geregeld met het NL team en onder 21.Bijvoorbeeld Castelen:
Hij reist mee met het team onder de 21 maar dan valt er iemand af bij het A team van Nederland(Meerdink) en van Basten zegt:Ok castelen kom jij maar.Foppe de haan blijft met de problemen zitten die in het NL elftal zijn ontstaan.Nou is het NL elftal belangrijker dan onder 21,dat weet ik ook.Maar hoe vaak komt het voor dat een basisspeler van onder 21 op de bank komt bij het NL elftal.Dan is het toch handiger om zo´n jongen bij het elftal onder de 21 te laten en iemand anders op te roepen.Dat nederland onder 21 wil ook een keer naar de olympische spelen en het ek.Dat gaat niet als je alle sterspelers op de bank bij het NL elftal zet. :roll:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Volgens mij stond Castelen in de basis.
Wie moet er kapot?
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

Bekijk het volgende even:

http://www.voetbalprimeur.nl/artikel_bekijk.php?id=739

Hier staat een vier-delig interview mat Foppe de Haan.
Leuk!
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

"Ricky Kruys zou ik er in de WK-selectie wel eens uit kunnen houden. De mensen vinden hem beter dan hij is"

Dit vind ik de meest opmerkelijke uitspraak. Misschien dat Foppe wel gelijk heeft maar dat hij zo iets in het openbaar zegt verbaasd me.
Freeze
Selectiespeler
Berichten: 626
Lid geworden op: 15-05-2005 15:57
Locatie: Leiden

Bericht door Freeze »

Onder die links naar het interview met Foppe staat een link naar een interview met Ron Jans;
http://www.voetbalprimeur.nl/artikel_bekijk.php?id=485
U schijnt nogal wat bouwmaterialen in bezit te hebben in verband met de derby tussen FC Groningen en sc Heerenveen. Hoe kijkt u daar tegenaan. Leven de gevoelens bij u ook extra?

Ja, ik denk dat het steeds meer een derby begint te worden zolang Cambuur niet op het hoogste niveau speelt. Er groeit toch iets. Aan de kant van FC Groningen zit toch iets van jaloezie. Wij vinden dat Groningen de enige echte stad is van het noorden. Echter, Heerenveen heeft het fantastisch gedaan. Wij vinden dat we minstens naast het Friese platteland moeten kunnen staan. Maar momenteel liggen we gewoon achter. Onze begroting is een stuk lager en de prestaties van de laatste jaren spreken voor zich. Maar ik vind dat er absoluut plaats is voor die twee clubs naast elkaar. Het moet een gezonde rivaliteit zijn.
Ik vond Jans altijd al een zeer sympathiek persoon... en dit laat maar weer eens zien waarom
Üvverall jitt et Fans vom FC Kölle
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tsja, vreemde uitspraak van Foppe. Heeft misschien wel gelijk, want Kruys is bij Utrecht (wat ik nooit hoog heb zitten, heb iets tegen die schreeuwers) bankzitter, maar om dat nou te zeggen....
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Jelmer P.
Bankzitter
Berichten: 194
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46

Bericht door Jelmer P. »

Kruys is bij Utrecht helemaal geen bankzitter, heeft vorig seizoen de hele 2e seizoenhelft gespeeld en staat nu ook is de basis.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik zo bijna supporter worden fan Groningen, met die Jans. Ik ben wel fan van hem.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ron Jans is een topper inderdaad. Gek genoeg zijn de supporters van Groningen helemaal niet zo weg van hem..
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Kruys zat zondag gewoon op de bank.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Jeroen schreef:Ron Jans is een topper inderdaad. Gek genoeg zijn de supporters van Groningen helemaal niet zo weg van hem..
Ron Jans schreef:De betrokkenheid is enorm. Bij Heerenveen is het zo dat het altijd muisstil is in het stadion maar de mensen zijn hartstikke betrokken bij de club. De Graafschap, FC Twente, NAC Breda, Utrecht en Feyenoord hebben ook die betrokkenheid en een aantal clubs hebben dat weer veel minder.
Hij is positief over Heerenveen en vergeet bij het rijtje clubs met fanatieke aanhang vergeet hij zijn eigen cluppie :wink:
Het is maar een spelletje
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ik geloof dat Foppe eens zij dat hij nog wel eens bondscoach van Ierland wilde worden.

Ierland niet verder met bondscoach Brian Kerr

Het bestuur van de Ierse voetbalbond (FAI) heeft besloten het aflopende contract van Brian Kerr niet te verlengen. De FAI wil met een nieuwe bondscoach verder. Onder Kerr liep Ierland plaatsing voor het WK en een plek in de play-offs mis.

'Het bestuur weet dat Brian zeer begaan is met het Ierse voetbal en dat hij veel heeft betekend voor de nationale jeugdteams. Maar we hebben besloten dat het tijd is om te veranderen. Vanaf woensdag gaan we dan ook op zoek naar een nieuwe bondscoach', legde algemeen directeur John Delaney uit aan RTE.

De matige prestaties van Ierland kostten Kerr de kop. 'De resultaten waren simpelweg niet waar we op gehoopt hadden. We zijn gezakt op de FIFA-ranglijst en we zijn van de tweede naar de vierde groep gedaald voor de EK-kwalificatie. We hebben zonder emotie alles beschouwd en hebben een zakelijke beslissing genomen.'

Ierland eindigde onder Kerr achter Frankrijk, Zwitserland en Israël op de vierde plaats in Groep 4 van de WK-kwalifiactie. Het EK 2004 in Portugal liepen de Ieren ook al mis.

Bron: vi.nl
SCH
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Johan Derksen meldde zojuist dat Vitesse in de zoektocht om een trainer Foppe de Haan heeft benaderd. Foppe heeft het voorstel uiteindelijk afgewezen en wil zijn contract bij de KNVB uitdienen. Gelukkig maar..
SCH
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Het hele bericht:
VI.nl schreef:Vitesse vangt bot bij 'man van zijn woord' De Haan

22/5/2006 22:43

EXCLUSIEF - Vitesse trok aan zijn mouw, maar Foppe de Haan is een man van zijn woord. En dus blijft de Friese coach bij de KNVB, met als uitstapje zijn werk in Indonesië.
Na zijn vertrek bij SC Heerenveen vond De Haan in maart 2004 een nieuwe uitdaging in de Zeister bossen, waar hij als bondscoach van Jong Oranje aan de slag ging. Hoewel het aanbod van Vitesse hem aan het denken zette zijn carrière als clubcoach nieuw leven in te blazen, blijft hij de KNVB trouw. 'Ik ben een man van mijn woord', zegt De Haan deze week in Voetbal International.

Toch zal De Haan komend jaar niet alleen de KNVB dienen. De Friese coach heeft van de KNVB toestemming gekregen om naast zijn werk als bondscoach van Jong Oranje tijdelijk het Olympisch elftal van Indonesië vóór en tijdens de Asian Games te begeleiden.

Voor Vitesse is het de tweede vruchteloze poging de zoektocht naar een nieuwe trainer met succes af te ronden. De Arnhemse club was zo goed als akkoord met Jan Boskamp. Maar omdat de KNVB geen compensatie wilde geven voor de ontbrekende trainersdiploma bij Boskamp, kwam het niet tot een dienstverband.
All clubs are equal, but some are more equal than others :-(
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Prachtig. Foppe past ook totaal niet bij Vitesse.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Tuurlijk past Foppe wel bij Vitesse, alleen niet in onze ogen. :wink:

@gekko: hoeveel spelers van Heerenveen zijn er geselecteerd?
Laatst gewijzigd door Ruud Huntbäck op 23-05-2006 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Op Omrop Fryslan meldde Foppe nog dat FC Groningen zich bij de KNVB had beklaagd over het feit dat er een assisitent (Dusseldorp)en een materiaalman (M de Jong)bij Jong Oranje werken die ook aan Heerenveen verbonden zijn. DIt zou de objectiviteit in gevaar brengen. Foppe (en ik) vond het onzin.
ZKV
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 03-11-2005 21:22

Bericht door ZKV »

Gekko schreef: Foppe vond het onzin.
Goh, da's raar. Ik had eigenlijk verwacht dat hij het toe zou geven, dat het inderdaad een beetje vreemd is 8)

Net als Marco (met ajax-assistenten) liever ajacieden lijkt te kiezen die daar amper 1 wedstrijd in de basis hebben gestaan, vind ik de gedachtengang niet echt vreemd van Groningen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat het zo is (behalve Huntelaar en Castelen ken ik de selectie niet eens), maar het 'riekt' wel ergens naar.
iffit kantko lijkkit sjoet, it sjoetko lijkkit kan
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

Dan zou je dus toch even naar de selectie moeten kijken.
Doel: Remko Pasveer (FC Twente), Kenneth Vermeer (Ajax), Michel Vorm (FC Den Bosch).

Verdediging: Edson Braafheid (FC Utrecht), Urby Emanuelson (Ajax), Arnold Kruiswijk (FC Groningen), Gijs Luirink (FC Groningen), Dwight Tiendalli (FC Utrecht), Paul Verhaegh (Vitesse), Ron Vlaar (Feyenoord), Ramon Zomer (FC Twente).

Middenveld: Ismail Aissati (PSV), Nicky Hofs (Feyenoord), Stijn Schaars (AZ), Demy de Zeeuw (AZ), Haris Medunjanin (AZ).

Aanval:

Fred Benson (Vitesse), Romeo Castelen (Feyenoord), Patrick Gerritsen (FC Twente), Klaas Jan Huntelaar (Ajax), Collins John (Fulham), Daniël de Ridder (Celta de Vigo).
Drost en Waterman zijn er niet bij vanwege blesures.
Vreemde gedachtengang van Groningen 8)
Plaats reactie