Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 23-03-2016 17:00

Grimo schreef:Zoals ik eerder zei, Foppe is een interim trainer. Die hoeft geen vrienden te maken. Ja ik vind het een verademing dat Foppe de pijnpunten bloot legt. De mensen op de tribune zijn niet blind. Die zien precies hetzelfde. Geen gedraai maar gewoon het beestje bij de naam noemen.


De vraag is of dat een verstandige werkwijze is met een selectie waar de gemiddelde leeftijd rond de 21/22 zit. Ik denk het niet.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 17:13

sinjoor schreef:
Jij beschuldigt een ander er wel elke keer van niet goed te lezen, maar jij leest zelf niet goed!
Ik zeg dat ik Verbeek helemaal nooit zie trainen bij Bochum, net zoals jij.
Ik zeg alleen dat ik Verbeek niet zonodig terughoefde en dat een principe als 'het dagprogamma gaat boven het team, en het team boven het individu' in mijn ogen getuigen van starheid.

Dan kom je weer aan dat het logisch is dat het team boven het individu gaat, en vergeet je wat er voor staat. Kun jij wel helemaal goed lezen Grimo? of lees je enkel de dingen die je wilt lezen?

Ik snap ook niet dat jij zo hard moet lachen nu. H'veen staat 13e! Foppe geeft in de media aan dat het bij wijze van spreken morgen voorbij mag zijn als het zo moet gaan. Als ik Foppe steeds zo verdedigt had als jij dat deed en doet, zou ik intussen iets minder hard lachen.


Weet je niet meer wat je allemaal uitkraamt?


"Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek. Jij wilt toch niet inzien hoe anders het tegenwoordig werken is als trainer. "

Daarom moet ik lachen, dat jij zegt dat je hem niet trainen hebt zien geven maar met de uitspraak hierboven van jezelf geef je aan dat de wijze van trainen van Verbeek niet meer kan. Ik lees wel goed.

Och ben ik een zinnetje ervoor vergeten over het dagprogramma? Ik vind dat ook met die zin erbij een prima instelling. Ten Hag doet het bij Utrecht niet anders.

We staan 13e had je anders verwacht met deze selectie, deze aanvallers en dit middenveld? Met slechts één speler, Larsson die wat extra's heeft? Toen Lodeweges de spelers dolende maakte met al zijn wisselingen en vervolgens zijn opstappen wist elke leek al dat dit seizoen naar de klote was. Iedereen weer dat statistisch gezien een trainerswissel nooit goed of beter uitpakt tijdens een seizoen. Die 13e plek is klote maar was vroegtijdig te verwachten met of zonder Foppe.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 17:28

Grimo schreef:


Ik neem van jou helemaal niks aan. Waarom? Alles wat je roept is nergens op gebaseerd. Kom maar op, wie zijn de grote groep spelers dan die hem uitkotsten? Namen en rugnummers? Of is dit weer één van je conclusies. Zoals ik eerder zei, Foppe is een interim trainer. Die hoeft geen vrienden te maken. Ja ik vind het een verademing dat Foppe de pijnpunten bloot legt. De mensen op de tribune zijn niet blind. Die zien precies hetzelfde. Geen gedraai maar gewoon het beestje bij de naam noemen. Foppe maakt het seizoen af, maak je geen zorgen en wat die uitspraak betreft, je snapt kennelijk de hele context niet.[/quote]

Dat is nou juist het probleem! Jij vindt het een verademing dat Foppe zijn spelers openlijk bekritiseert. Spelers vinden dat niet! Het is ook verre van verstandig, zeker bij zo'n jonge rgoep die toch al niet overloopt van vertrouwen. Foppe lijkt meer bezig zichzelf in te dekken dan dat hij gezamelijk met deze jonge spelersgroep ergens naartoe wilt werken.

Foppe is toch zo'n expert op het gebied van jonge talentjes? (overigens werd er in zijn tijd nauwelijks aandacht aan een jeugdopleiding besteed en was hij afhankelijk van de briljantjes waar Riemer mee aan kwam zetten) Hij wil jeugdtrainers toch helpen beter te worden? Hij trainde toch zo nu en dan de A1? En dan verbaasd hij zich er nu over dat de jeugd nog zijn tekortkomingen heeft. Als het dan zo'n goede trainer was voor de jeugd, had hij dat toch van tevoren kunnen zien aankomen? Dan weet je toch dat je één stap vooruit zet en dan weer 2 stappen terugvalt? Of praat ik nu zo'n onzin?

Jij mag er vanuit gaan dat Foppe gewoon het seizoen afmaakt en niemand (incl de spelers waarmee hij uiteindelijk mee moet werklen) zich druk maakt om zijn uitspraken. Ik heb daar een andere kijk op. Ik denk en voorspel dat zijn uitspraken helemaal niet goed zijn gevallen. Niet bij de spelers, niet bij de clubleiding.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 17:45

Grimo schreef:
We staan 13e had je anders verwacht met deze selectie, deze aanvallers en dit middenveld? Met slechts één speler, Larsson die wat extra's heeft? Toen Lodeweges de spelers dolende maakte met al zijn wisselingen en vervolgens zijn opstappen wist elke leek al dat dit seizoen naar de klote was. Iedereen weer dat statistisch gezien een trainerswissel nooit goed of beter uitpakt tijdens een seizoen. Die 13e plek is klote maar was vroegtijdig te verwachten met of zonder Foppe.


Je lijkt Foppe wel! Die lijkt ook helemaal te zijn vergeten wat hij bij zijn komst geroepen heeft! En die geeft ook enkel de spelers de schuld om zijn eigen falen te maskeren! Ik heb jou die eerst weken toen Foppe het overnam nooit gehoord dat iedereen weet dat een tussentijdse trainerswissel nooit goed uitpakte. Sterker nog, jij was hartstikke hoopvol en vond Foppe de aangewezen persoon spelers als Larsson, St Juste, Thorsby en Cavlan beter te maken. Daarnaast zag jij direct de opwaartse lijn sinds Foppe het had overgenomen en was je benieuwd waar het nog allemaal toe zou leiden. Ik heb je er nooit over gehoord dat we er maar niet teveel van moesten verwachten!

Terwijl ik van meet af aan heb gezegd en voorspeld dat het zo zou gaan lopen en tussentijds van trainer wisselen op de lange termijn zelden resultaat heeft. Wat ben ik toen weggehoond! En nu het kalf half verdronken is zeg je gewoon hetzelfde.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 17:51

Grimo schreef:Daarom moet ik lachen, dat jij zegt dat je hem niet trainen hebt zien geven maar met de uitspraak hierboven van jezelf geef je aan dat de wijze van trainen van Verbeek niet meer kan. Ik lees wel goed.

Och ben ik een zinnetje ervoor vergeten over het dagprogramma? Ik vind dat ook met die zin erbij een prima instelling. Ten Hag doet het bij Utrecht niet anders.


Waar heb ik gezegd dat de wijze van trainen van Verbeek niet meer kan? Nergens! Ik heb enkel gezegd dat hij van mij niet zonodig terug hoefde te komen en zo'n principe als 'dagprogamma gaat boven het team, en team boven individu' in mijn optiek nogal star is. Weinig buigzaam kan een prima eigenschap zijn, maar kan een trainer ook de das om doen. Verbeek heeft beide ervaringen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 18:02

Haha nu krijgt hij ook al de schuld van de tekortkomingen van jeugdspelers. De jeugdspelers die er nu instaan zijn Otigba, van Aken, van Anholt en Slagveer. Hun ontwikkeling stagneert maar dat had hij ook moeten voorspellen dus haha. Koop jij die glazen bol even voor hem? Het is nu wel duidelijk, je probeert alles in de schoenen te schuiven van Foppe.

Je andere kijk, je denkt, je voorspelt..pfff! Of de uitspraken van Foppe niet goed zijn gevallen bij de clubleiding? Who cares? Deze clubleiding heeft een dramatische selectie neergezet. Dat zullen ze zelf hopelijk ook zien, wij op de tribune zien het immers ook. Juist in de clubleiding, de mensen die met het technisch beleid bezig zijn moeten zich dit aantrekken. We mogen hopen dat de clubleiding zich dit aantrekt, want nog een seizoen met deze selectie kan funest zijn. En wat de spelers ervan vinden? Die jongens krijgen goed betaald,wie niet presteert krijgt een draai om z'n oren. Jij hebt het over topsport? Dit hoort ook bij topsport. Dit is een verloren seizoen, ik ben blij dat De Haan de vinger op de zere plek legt ipv de boel maar wat verzacht.
Ik heb niet met de spelers te doen, ik heb wel met de 24000 mensen op de tribune te doen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 18:08

sinjoor schreef:
Waar heb ik gezegd dat de wijze van trainen van Verbeek niet meer kan? Nergens! Ik heb enkel gezegd dat hij van mij niet zonodig terug hoefde te komen en zo'n principe als 'dagprogamma gaat boven het team, en team boven individu' in mijn optiek nogal star is. Weinig buigzaam kan een prima eigenschap zijn, maar kan een trainer ook de das om doen. Verbeek heeft beide ervaringen.



Dit is wat jij zei;

"Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek. Jij wilt toch niet inzien hoe anders het tegenwoordig werken is als trainer"

Hiermee geef jij aan dat de manier van Verbeek niet meer kan "omdat het tegenwoordig anders werken is als trainer".

Jouw woorden.

Verbeek heeft zeker met beide ervaringen. Hier werkte weing buigzaam zijn meer dan goed.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 19:05

Grimo schreef:Haha nu krijgt hij ook al de schuld van de tekortkomingen van jeugdspelers. De jeugdspelers die er nu instaan zijn Otigba, van Aken, van Anholt en Slagveer. Hun ontwikkeling stagneert maar dat had hij ook moeten voorspellen dus haha. Koop jij die glazen bol even voor hem? Het is nu wel duidelijk, je probeert alles in de schoenen te schuiven van Foppe.

Je andere kijk, je denkt, je voorspelt..pfff! Of de uitspraken van Foppe niet goed zijn gevallen bij de clubleiding? Who cares? Deze clubleiding heeft een dramatische selectie neergezet. Dat zullen ze zelf hopelijk ook zien, wij op de tribune zien het immers ook. Juist in de clubleiding, de mensen die met het technisch beleid bezig zijn moeten zich dit aantrekken. We mogen hopen dat de clubleiding zich dit aantrekt, want nog een seizoen met deze selectie kan funest zijn. En wat de spelers ervan vinden? Die jongens krijgen goed betaald,wie niet presteert krijgt een draai om z'n oren. Jij hebt het over topsport? Dit hoort ook bij topsport. Dit is een verloren seizoen, ik ben blij dat De Haan de vinger op de zere plek legt ipv de boel maar wat verzacht.
Ik heb niet met de spelers te doen, ik heb wel met de 24000 mensen op de tribune te doen.


Kerel, wat ben jij vermoeiend zeg! Ik heb nergens gezegd dat de stagnatie in de ontwikkeling van jeugdspelers aan Foppe ligt. Het ene jeugdige talent is het andere niet. De een ontwikkelt zich door, de ander stagneert. Wat mij verbaasd is dat Foppe van zichzelf vindt dat hij zo goed met jeugd overweg kan, en vindt dat hij een grote rol kan betekenen in het beter maken van jeugdtrainers. Dat Foppe kennelijk nu pas inziet dat jeugdige spelers nog een aantal tekortkomingen hebben, wedstrijden niet goed lezen en nog teveel bezig zijn met hun eigen wedstrijd vind ik dan frappant. Een goede jeugdtrainer weet precies wat hij wel en niet van jeugdig talent mag verwachten. Foppe heeft zich daar blijkbaar in verkeken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 19:17

Grimo schreef:


Dit is wat jij zei;

"Jij verdedigd de man toch steeds als hij zegt dat we terug moeten naar de manier van trainen onder Foppe en Verbeek. Jij wilt toch niet inzien hoe anders het tegenwoordig werken is als trainer"

Hiermee geef jij aan dat de manier van Verbeek niet meer kan "omdat het tegenwoordig anders werken is als trainer".

Jouw woorden.

Verbeek heeft zeker met beide ervaringen. Hier werkte weing buigzaam zijn meer dan goed.


Mijn woorden of vul jij mijn woorden zelf in? Denk het laatste.

Maar het is goed zo Grimo. je probeert nu in kleine dingen je gelijk te halen terwijl het hier over het functioneren van Foppe gaat. Jij vindt het allemaal prachtig en prima hoe hij het doet, ik zet daar grote vraagtekens bij.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 23-03-2016 19:39

Grimo schreef:
Je andere kijk, je denkt, je voorspelt..pfff! Of de uitspraken van Foppe niet goed zijn gevallen bij de clubleiding? Who cares?



Je verwoordt de gedachte van de gemiddelde supporter in elk geval prima. Foppe wordt nog de Verbeek van Feyenoord. geliefd bij hardwerkende supporters, ongeliefd bij 'dikbetaalde profs'. Maar laat het nou net die dikbetaalde profs zijn waar hij mee moet werken.
Maar dacht dat jij zoveel verstand van zaken had? Volgens mij is H'veen een handelshuis dat mede afhankelijk is van transferopbrengsten. Door zijn spelers keer op keer zo openlijk af te vallen zorgt hij er in elk geval voor dat de marktwaarde van een aantal spelers er niet hoger op wordt.
Maar goed, wat maakt het ook allemaal uit. We hebben in elk geval een trainer die volgens jou de pijnpunten openlijk benoemt. Nu zijn eigen pijnpunten nog, want als 24000 man op de tribunes konden zien hoe slecht de spelers waren konden ze ook zien dat Foppe er met zijn rare keuzes en wissels ook vrij weinig van weet te bakken
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-03-2016 19:54

Wat een lachertje dat Foppe uitgekotst zou worden door een deel van de spelersgroep. De spelersgroep laat door hun dramatische spel al zien net een stel amateurs te zijn, maar als ze niet tegen kritiek kunnen van Foppe dan zijn ze helemaal niet geschikt. Een stel mieten zijn het. Ik heb medelijden met Foppe, dat hij met zulke spelers moet werken. Ik heb de spelers uitgekotst door hun herhaaldelijke falen in thuiswedstrijden. Ik laat de komende wedstrijden thuis lopen. Kom alleen Groningen nog om Foppe een applaus te geven omdat hij het met deze prutsers heeft aangedurfd op 72 jarige leeftijd.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor BK2007 » 23-03-2016 20:08

Heerenveen rules schreef:Wat een lachertje dat Foppe uitgekotst zou worden door een deel van de spelersgroep. De spelersgroep laat door hun dramatische spel al zien net een stel amateurs te zijn, maar als ze niet tegen kritiek kunnen van Foppe dan zijn ze helemaal niet geschikt. Een stel mieten zijn het. Ik heb medelijden met Foppe, dat hij met zulke spelers moet werken. Ik heb de spelers uitgekotst door hun herhaaldelijke falen in thuiswedstrijden. Ik laat de komende wedstrijden thuis lopen. Kom alleen Groningen nog om Foppe een applaus te geven omdat hij het met deze prutsers heeft aangedurfd op 72 jarige leeftijd.


Klets toch niet zo man.
Een slimme trainer stuurt dezelfde jongens met een betere tactiek het veld op. Dan loop je ook niet zulke slechte resultaten op.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-03-2016 21:14

Haha, jij hebt vertrouwen dat deze spelers tactiek kunnen uitvoeren? Wie kletst hier nu dom man! Ze zijn te bang om te falen dat ze juist gaan falen. Schuif jij het maar toe aan de trainer. Ik aan hun beperkte kwaliteiten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 23-03-2016 21:20

Heerenveen rules schreef:Haha, jij hebt vertrouwen dat deze spelers tactiek kunnen uitvoeren? Wie kletst hier nu dom man! Ze zijn te bang om te falen dat ze juist gaan falen. Schuif jij het maar toe aan de trainer. Ik aan hun beperkte kwaliteiten.


Leg jij de teams van Heracles en Heerenveen van afgelopen zaterdag eens naast elkaar, per positie. Hoeveel zou jij er van Heracles willen? Zo slecht is het nou ook allemaal niet, er wordt te weinig uit gehaald. Ik zeg niet dat we top 6 zijn, maar wel beter dan dit.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-03-2016 21:54

Van dit team vind ik Mulder, Otigba, Marzo en Larsson op 10 subtop waardig. De rest onderkant ere of JL-niveau. Het is Lodeweges ook niet gelukt en ze zakken de laatste thuiswedstrijden extreem door de ondergrens. Het zijn geen mannen. Ze zijn zo beperkt aan de bal.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor BK2007 » 23-03-2016 22:08

Heerenveen rules schreef:Van dit team vind ik Mulder, Otigba, Marzo en Larsson op 10 subtop waardig. De rest onderkant ere of JL-niveau. Het is Lodeweges ook niet gelukt en ze zakken de laatste thuiswedstrijden extreem door de ondergrens. Het zijn geen mannen. Ze zijn zo beperkt aan de bal.


Ook Lodeweges kreeg de verkeerde tactiek opgedrongen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-03-2016 22:25

De verkeerde selectie bedoel je. Dit is de zwakste selectie in 20 jaar. Hier kunnen weinig trainers wat mee.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 22:51

sinjoor schreef:Mijn woorden of vul jij mijn woorden zelf in? Denk het laatste.

Maar het is goed zo Grimo. je probeert nu in kleine dingen je gelijk te halen terwijl het hier over het functioneren van Foppe gaat. Jij vindt het allemaal prachtig en prima hoe hij het doet, ik zet daar grote vraagtekens bij.


Ik vul niks in. Het zijn jouw woorden. Tja komt je niet uit he, nu zijn het ineens kleine dingen...hahaha!

Sorry maar wie vult nu wiens woorden in?!
Je moet niet zoveel voor een ander denken of praten. Je hebt het al moeilijk genoeg met je eigen zo blijkt.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 23-03-2016 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 22:53

BK2007 schreef:
Ook Lodeweges kreeg de verkeerde tactiek opgedrongen.


Opgedrongen? Hou toch op man.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 23:07

sinjoor schreef:Kerel, wat ben jij vermoeiend zeg! Ik heb nergens gezegd dat de stagnatie in de ontwikkeling van jeugdspelers aan Foppe ligt. Het ene jeugdige talent is het andere niet. De een ontwikkelt zich door, de ander stagneert. Wat mij verbaasd is dat Foppe van zichzelf vindt dat hij zo goed met jeugd overweg kan, en vindt dat hij een grote rol kan betekenen in het beter maken van jeugdtrainers. Dat Foppe kennelijk nu pas inziet dat jeugdige spelers nog een aantal tekortkomingen hebben, wedstrijden niet goed lezen en nog teveel bezig zijn met hun eigen wedstrijd vind ik dan frappant. Een goede jeugdtrainer weet precies wat hij wel en niet van jeugdig talent mag verwachten. Foppe heeft zich daar blijkbaar in verkeken.


Er is hier één vermoeidend en dat jij met je obsessie om Foppe zwart te schrijven en er werkelijk alles, grotendeels onzin aan te halen.
Ook deze conclusie slaat werkelijk nergens op. Je hele manier van schrijven, je insinueert dingen, 'hij vindt zich zelf zo goed' en meer van dit onzin hou er mee op zeg.
Wat jezelf zegt de ene speler ontwikkeld zich sneller dan een ander en bij een ander stagneer het. Maar nu moet hij ook al alles van te voren weten. Man wat een grote onzin. De Haan heeft het fantastisch gedaan met Heerenveen, promotie, finale Intertoto, EL, CL gespeeld, twee bekerfinales gehaald en twee keer Europees kampioen geworden, Olympische Spelen gespeeld. Maar goed hij kan er niks van, snapt niks van jeugd. Wat ben jij een lachertje man! Je bent een Heerenveen supporter onwaardig hoe jij over deze man praat , één van de grootste clubmannen die de club kent en één van de meest succesvolle coaches ooit van de club en jij zet hem steeds weer weg als een koekebakker eerste klas. Walgelijk.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 23:28

sinjoor schreef:Je verwoordt de gedachte van de gemiddelde supporter in elk geval prima. Foppe wordt nog de Verbeek van Feyenoord. geliefd bij hardwerkende supporters, ongeliefd bij 'dikbetaalde profs'. Maar laat het nou net die dikbetaalde profs zijn waar hij mee moet werken.


De man is interim trainer, die hoeft in de toekomst niet meer met deze jongens te werken. Als deze spelers niet met kritiek om kunnen gaan zijn ze totaal ongeschikt als profvoetballer.


Maar dacht dat jij zoveel verstand van zaken had? Volgens mij is H'veen een handelshuis dat mede afhankelijk is van transferopbrengsten. Door zijn spelers keer op keer zo openlijk af te vallen zorgt hij er in elk geval voor dat de marktwaarde van een aantal spelers er niet hoger op wordt.
Maar goed, wat maakt het ook allemaal uit. We hebben in elk geval een trainer die volgens jou de pijnpunten openlijk benoemt. Nu zijn eigen pijnpunten nog, want als 24000 man op de tribunes konden zien hoe slecht de spelers waren konden ze ook zien dat Foppe er met zijn rare keuzes en wissels ook vrij weinig van weet te bakken


Ben je nou echt zo naïef? Denk jij nou echt dat scouts en clubs zelf ook niet de tekortkomingen zien?! Denk je nou echt dat zij op de woorden van De Haan afgaan en het zelf niet zien? Wij zien het toch allemaal ook!
Ah nu gaan we het over de wissels hebben.. Je hebt weer iets nieuws gevonden. Wat een obsessie. Heb hier genoeg coaches gezien die goede wissels pleegden en minder goede. Zo ook bij de Haan. Cambuur thuis zette hij het iets anders neer, wat Cambuur compleet verraste, tegen Willem2, zet Foppe het om in de rust waardoor er een kanteling in de wedstrijd kwam. In de Kuip zette hij het ook goed neer wat ons punten opleverde. Maar zo zal hij net als elke andere coach ook wel wissels doen die niets uithalen. Soms wordt er ook gewisseld naar aanleiding van een week trainen, zijn we allebei niet bij en kunnen daar allebei ook niks van vinden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 23-03-2016 23:34

BK2007 schreef:Een slimme trainer stuurt dezelfde jongens met een betere tactiek het veld op. Dan loop je ook niet zulke slechte resultaten op.


Ben benieuwd met welke tactiek we wel hadden moeten spelen BK. Heb je een idee hoe het beter kan?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-03-2016 00:35

Lardy schreef:
Leg jij de teams van Heracles en Heerenveen van afgelopen zaterdag eens naast elkaar, per positie. Hoeveel zou jij er van Heracles willen? Zo slecht is het nou ook allemaal niet, er wordt te weinig uit gehaald. Ik zeg niet dat we top 6 zijn, maar wel beter dan dit.


Volkomen mee eens. Wij zijn kwalitatief echt niet minder dan onze directe concurrenten PEC, Heracles, NEC, Groningen en ADO. Zelfs zonder De Roon en Mark Uth. Overigens heeft elke club jaarlijks te maken met het vertrek van een aantal sleutelspelers.

We klagen steen en been over onze spitsen en gelet op het niveau dat we gewend zijn terecht. Maar kijk je naar de ploegen hierboven hebben enkel veldwijk van Zwolle en Havenaar van ADO meer goals gescoord dan Te Vrede. En die staan wekelijks in de basis. Te Vrede is echt geen veel mindere spits dan Lars Veldwijk en Havenaar en scoort per aantal speelminuten nog vaker ook. Leg je de 9 goals van te Vrede en de 6 van Veerman naast elkaar dan heb je op de positie van centrumspits al 15 goals. Zo verkeerd is dat helemaal niet en hadden we al heel anders tegen zo´n spits aangekeken. Ik snap best dat Foppe in de verleiding is gekomen om met die 2 te gaan switchen, maar hij had er meer aan gehad om Te Vrede het vertrouwen van eerste spits te blijven geven. Ten eerste omdat een spits het vertrouwen vaak uitbetaald, maar ook vanwege de rust en duidelijkheid. Nu zijn beide spitsen eigenlijk teleurgesteld en missen beide spitsen het nodige vertrouwen van de trainer.
En kom op zeg, Heracles doet het met Fledderus en Zomer, is Tannane kwijtgeraakt en heeft in Bel Hassani een even groot talent als wij met Larsson.

De kritiek van Foppe op de matige selectie is indirect toch ook een verwijt aan eigen adres. Foppe en Riemer wilden zo graag Hans Vonk als Technisch Manager aanstellen. Er was binnen H'veen veel weerstand om een onervaren man als Vonk aan te stellen en het is vrij veilig aan te nemen dat Vonk er nooit gekomen was zonder de steun van Riemer en Foppe.
En of Vonk nou als loopjongen van Riemer en Foppe fungeert of autonoom beslissingen kan nemen over aankopen en aanstellingen van trainers, feit blijft dat beiden kennelijk zo tevreden over Vonk zijn dat zij hem het liefst laten zitten.
Deze spelers zijn direct of indirect allemaal met steun van Foppe binnengehaald.

Daarnaast heb ik Foppe ook niet horen klagen over de selectie toen hij het overnam van Dwight. Sterker nog, toen lag het allemaal aan de manier van trainen, en zou hij dit varkentje wel even wassen. Als hij dan eind maart 13e staat en ziet wat de ploeg maar een enkele keer heeft weten te brengen, mag Foppe de hand best wat nadrukkelijker in eigen boezem steken. Als we nou alle wedstrijden -geen enkele uitgezonderd- ontzettend slecht waren, dan had Foppe misschien gelijk. Maar we hebben ook enkele fases gezien waarin het ineens heel aardig liep. Dan is het toch ook de taak van een coach om om zulke fases met grotere regelmaat voor elkaar te krijgen.
Het is toch ook de taak van een coach om spelers in de juiste mentale staat af te stemmen? Als spelers niet durven of geen vertrouwen hebben is het ook de taak van een coach om die lef en dat vertrouwen wel te krijgen. Oók DAT is de taak van een trainer/coach. En het is zeker niet de taak van een trainer om steeds openlijk je spelers af te vallen. Vertrouwen geef je spelers niet door hun gogme openlijk met het niveau van Ajax Cape Town te vergelijken. Als Foppe het interessant vindt overal openlijk zijn mening over te geven, moet hij als analist bij FOX gaan werken. Als trainer heb je andere verantwoordelijkheden.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-03-2016 00:57

Grimo schreef:
Ben benieuwd met welke tactiek we wel hadden moeten spelen BK. Heb je een idee hoe het beter kan?


Los van de taktiek gaat het ook om de mentale staat van de spelers. We hebben ook fases gehad waarin het wel liep en spelers wél durfden. Hoe verklaar je dat dan als we zulke slechte spelers hebben? Een trainer is er ook om spelers in de juiste mentale staat af te stemmen, zeker als het jonge spelers betreft.
Na afloop van Heracles stelde Snoek van de NOS dat het spel van H'veen voer voor psychologen was. "Mwoah", antwoordde Foppe, "ik ben ook wel een goede psycholoog hoor...." Hoe groot kan je ijdelheid zijn.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-03-2016 01:33

Grimo schreef:Ah nu gaan we het over de wissels hebben.. Je hebt weer iets nieuws gevonden. Wat een obsessie. Heb hier genoeg coaches gezien die goede wissels pleegden en minder goede. Zo ook bij de Haan. Cambuur thuis zette hij het iets anders neer, wat Cambuur compleet verraste, tegen Willem2, zet Foppe het om in de rust waardoor er een kanteling in de wedstrijd kwam. In de Kuip zette hij het ook goed neer wat ons punten opleverde. Maar zo zal hij net als elke andere coach ook wel wissels doen die niets uithalen. Soms wordt er ook gewisseld naar aanleiding van een week trainen, zijn we allebei niet bij en kunnen daar allebei ook niks van vinden.



Ah joh, mag je het bij Foppe nou ineens niet over zijn wissels hebben? Onder elke trainer van H'veen werden en worden wissels besproken, zeker als ze fout uitpakken. Hoevaak zal jij geen commentaar gehad hebben op de wissels van Van Basten, Ron Jans en Dwight Lodeweges. Vond je toen ook dat we eigenlijk geen mening konden hebben over opmerkelijke wissels die fout uitpakten? Volgens mij is het wisselbeleid van Dwight Lodeweges steeds één van de eerste zaken die je hem aanrekent. Hij zal zijn wissels toch op baseren op zaken die hij zag tijdens een training waar wij beiden geen mening over kunnen hebben.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-03-2016 06:56

Sinjoor, sta je ook onder behandeling voor je Foppe obsessie? Je hebt het er maar moeilijk mee. Sterkte jongen! :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 24-03-2016 09:43

Haha dit gaat wel heel ver ja! Al kunnen we niet ontkennen dat hij wel een aantal sterke punten heeft.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 24-03-2016 10:06

sinjoor schreef:

Ah joh, mag je het bij Foppe nou ineens niet over zijn wissels hebben? Onder elke trainer van H'veen werden en worden wissels besproken, zeker als ze fout uitpakken. .


Wie zegt dat we het niet over Foppe's wissels mogen hebben. Ik zeg toch ook dat Foppe net als andere coaches wel eens goede en ook mindere wissels heeft gepleegd? Het gaat er om dat je met je obsessie steeds weer een nieuw punt aanhaalt/bedenkt om De Haan zwart te maken. Het is bij het zielige af wat je doet. Er zijn praatgroepen voor mensen met een obsessie he.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 24-03-2016 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 24-03-2016 10:09

sinjoor schreef:Na afloop van Heracles stelde Snoek van de NOS dat het spel van H'veen voer voor psychologen was. "Mwoah", antwoordde Foppe, "ik ben ook wel een goede psycholoog hoor...." Hoe groot kan je ijdelheid zijn.


Volgens mij vroeg ik jou niks.. Maar goed jij neemt alles wel heel serieus, dingen met een knipoog heb je niet door of je snapt de context niet.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 24-03-2016 12:08

rust schreef:Haha dit gaat wel heel ver ja! Al kunnen we niet ontkennen dat hij wel een aantal sterke punten heeft.


Op de wijze hoe hij zoekt kan je elke coach afmaken.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten