Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 01-08-2016 23:36

sinjoor schreef: Waarom iemand als Jan Everse, Leo Beenhakker of een andere ervaren rot niet tijdelijk toegevoegd aan de staf met Klompe en hansma?
Hansma??? Missen wij hier allemaal iets of doe jij het? :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 02-08-2016 12:58

Mackan68 schreef: Hansma??? Missen wij hier allemaal iets of doe jij het? :wink:


Oh gut ik maak ook een foutje hoor... het is wat... Maar volgens mij is het iedereen wel duidelijk dat ik Johny Jansen bedoelde. Overigens was Hansma een prima TD (het aantal miskopen van Hansma kan worden weggestreept door het aantal geslaagde aankopen en de enorme winsten die op zijn aankopen zijn gemaakt) en had Hansma er zonder de clubiconen nog steeds gezeten. De man moest enkel weg omdat Riemer en Foppe hem niet in zn broekzak hadden.

Ik hoop dat we Foppe nog terug gaan zien bij H'veen. Hij zou jeugdtrainers kunnen ondersteunen in het aanleren van procesmatige zaken in de organisatie.
Ik zou het ook toejuichen als Foppe als clubicoon betrokken wordt als een soort eregast voor sponsoren bij thuiswedstrijden. Dan kan hij gelijktijdig netwerken voor zijn Foppe fonds. Foppe zou nog zoveel waarde kunnen hebben voor de club.

Maar voetbaltechnisch moet Foppe zich nu afzijdig gaan houden. Het voetbal is de afgelopen 10 jaar zo enorm verandert. Het van achteruit opbouwen en rondspelen, inschuiven en een man-meer-situatie op het middenveld creeëren is niet meer van deze tijd en leidt 9 van de 10 wedstrijden alleen maar tot saaie, slaapverwekkende potjes. Het huidige voetbal draait niet op het zelf opzetten van aanvallen, maar afstraffen in de omschakeling.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Flying Tilster » 03-08-2016 22:42

sinjoor schreef:Er waren zat alternatieven geweest. Waarom iemand als Jan Everse, Leo Beenhakker


Duurde even voor ik uitgelachen was. Maar dit zijn geen serieuze alternatieven.

Sinjoor schreef:Ook Klompe heeft in Groot Groningen een interview gegeven waarin hij ernstige twijfels uitte aan de manier van leiding geven zoals Foppe dit het afg seizoen heeft gedaan:

"...Foppe de Haan heeft toen hij de taken van Lodeweges overnam van alles geprobeerd. Hij kwam echt als een tornado binnen. Was vanaf de eerste minuut keihard voor de spelers, ook in de media. Dit deugde niet, dat moest beter. Of dat heel verstandig is geweest, betwijfelde ik. Spelers moeten het uiteindelijk op het veld wel voor je als trainer/coach willen doen. Dat moet je nooit vergeten. En ik weet hoe het werkt: voor een trainer die je openbaar afmaakt loop je geen stap harder.’


Er klopt en deugde toch ook veel niet. Daar heeft Foppe groot gelijk in gehad. Als spelers daardoor al niet meer een stap harder willen zetten, dan kunnen ze beter bij de amateurs gaan spelen. Een prof hoort de motivatie uit zichzelf te halen en niet uit een trainer. Het had geen ene sodemieter uitgemaakt wie je na de winterstop voor de groep gezet had.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1996 » 04-08-2016 00:13

Foppe heeft keiharde kritiek geleverd op Sollied. Op Jans. Op van Basten. Op Lodeweges.. Maar toen het puntje bij paaltje kwam was meneer zelf misschien nog wel de slechtste van allemaal, in zijn tweede periode dan natuurlijk, bedankt voor bewezen diensten en onwijs veel respect voor zijn Heerenveenverleden, maar wát een afgang!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 04-08-2016 08:47

Superfries1996 schreef:Maar toen het puntje bij paaltje kwam was meneer zelf misschien nog wel de slechtste van allemaal, in zijn tweede periode dan natuurlijk, bedankt voor bewezen diensten en onwijs veel respect voor zijn Heerenveenverleden, maar wát een afgang!

Deze man heeft het op z'n 70+ toch maar even gedaan waar ontzettend veel mensen voor zouden bedanken. Ik heb zeer veel respect voor deze man en nog meer dat hij er op zo'n moment is ingestapt. Ook hij kende de consequenties en het scenario en ook hij heeft die bewust afgewogen voor dat hij z'n definitieve keuze maakte. Het is niet geworden wat hij en velen van ons hadden gehoopt; het heilige vuur bij Foppe was uitgeblust en daarbij had hij een selectie die totaal in disbalans was. Er zouden vast een paar trainers te vinden zijn geweest die het team een paar plekken hoger hadden laten eindigen, maar ook vast die het slechter hadden gedaan. Uiteindelijk moet je iemand vinden die er op zo'n moment op tijdelijke basis wil instappen, voor een juiste prijs en die het beter zou doen. Kortom, geen gemakkelijke klus voor een intern hevig tollende club.
En dat hij afgeeft op andere trainers? Het is niet chique inderdaad, maar dat is Foppe die te eerlijk en te direct z'n mening geeft wanneer er naar wordt gevraagd. Tegenwoordig zijn de mensen wat meer politiek correct (of moet ik zeggen minder eerlijk?).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Otsje P » 04-08-2016 09:09

Wizard schreef:Tegenwoordig zijn de mensen wat meer politiek correct (of moet ik zeggen minder eerlijk?).


1000x liever Foppe zijn eerlijke en oprechte mening dan dat gehuichel van ruggengraatloze, politiek correcte, slappe zeikerds.

Van Marwijk die gister zei dat Westerman er niet veel van kon, en dat hij dat kon weten omdat hij hem getraind had. Niet die speler beschermen omdat je hem nu toevallig persoonlijk kent, maar je werk doen en een eerlijk antwoord geven. Ben geen van Marwijk fan, maar dat kon ik gisteren wel waarderen. (Waarom Bert hem wel elke week opstelde, dat vertelde hij er overigens niet bij)
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 04-08-2016 12:16

Otsje P schreef:(Waarom Bert hem wel elke week opstelde, dat vertelde hij er overigens niet bij)

Jawel, dat hij de beschikking had over alleen maar matige verdedigers. Het ligt nooit aan Bert namelijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 05-08-2016 14:29

Foppe is zélf mede-verantwoordelijk geweest voor het technische beleid van de afg 2 jaar! Dankzij Foppe en Riemer moest Hansma weg en moest Hans Vonk komen. Puur en alleen omdat Riemer en Foppe via Vonk invloed hadden. Foppe heeft zelf Dwight Lodeweges aangedragen. Op basis waarvan? dwight lijkt me een prima man, eerlijk en nuchter, maar is geen inspirerende persoonlijkheid!


En toen Foppe zelf het trainers stokje overnam en er niks van bakte lag het aan de spelersgroep. Prima, maar waarom wilde Riemer en Foppe dan toch zo graag met Hans Vonk door?

Ook het verwijt dat de spelersgroep te soft, te weinig mentaliteit bezat en te passief was is een verwijt dat Foppe zichzelf indirect mag aanrekenen. H'veen heeft onder Foppe en Riemer altijd ideale schoonzonen willen hebben, en de scouting van de afg 2 jaar heeft zich teveel gericht op typische H'veen spelers: technisch vaardige, lichtvoetige veelal scandinavische spelers.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 16-08-2016 11:54

De lange tenen van Foppe de haan zijn weer duidelijk zichtbaar geworden.

Afgelopen seizoen acteerde Foppe met verve zijn rol als clubicoon en cultuurbewaker. Zo vond hij dat elke komende H'veen trainer zich zou moeten houden aan de door de club (lees Riemer & Foppe) gestelde kaders en normen en zou hij dit seizoen gaan bezighouden met het verbeteren van jeugd trainers én jeugdopleiding.

Nadat de club echter afscheid nam van hans Vonk, waardoor de invloed van Riemer & Foppe ingeperkt werd, is er van die clubliefde weinig meer over. Ineens had Foppe ook geen trek meer in het begeleiden van jeugdtrainers, of een steentje bij te dragen aan de jeugdopleiding, maar ziet hij op zn 73e een grotere uitdaging bij het vrouwenteam van de KNVB.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Joucke » 16-08-2016 13:30

*negeert sinjoor ook maar*

Geen idee wat het nut van dit bericht nou weer is. En aangezien 68% van zijn berichten over Foppe gaat, en dan de rest vrijwel alleen over historie, mis ik er ook niet zoveel aan.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Marça » 13-08-2017 22:14

Voor de liefhebber een uur lang Foppe de Haan aan het woord op Hogeschool Windesheim over het trainerschap en het inspireren van spelers: https://www.youtube.com/watch?v=AnyG0LjvqjE
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Feanfan 1 » 14-02-2021 09:15

Gisteren was Foppe te gast bij Mathijs gaat door
Mooi interview, met natuurlijk een stukje emotie
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten