Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 16:22

Wizard schreef:
Wat is je punt nu Sinjoor? Een bevestiging op hetgeen ik stel 'Van den Brom is een uitstekend trainer' ?
Anderlecht is een topploeg die elk jaar voor het kampioenschap gaat en elk seizoen weer favoriet is.
Vitesse is een geweldige ploeg met legio mogelijkheden qua geld, investeringen en talent. En met die geweldige ploeg werd hij maar 7e.


Ja tuuuuurlijk! en bij ADO was het puur geluk en bij AZ is het voor het 2e jaar op rij allemaal de verdienste van Steward.
Die 7e plek met Vitesse en het winnen van de Play Off's was gewoon schandalig, hij had kampioen moeten worden!
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 16:28

[quote="Wizard"

Wanneer je kijkt naar de spelers individueel tussen AZ en Heerenveen zal je zien dat ze op 'pak-em-beet' 8 van de 11 posities beter zijn. Daarnaast is de samenstelling onderling in het elftal ook beter.[/quote]


Tuuuurlijk! je hebt helemaal gelijk! AZ heeft dit seizoen 9 nieuwe spelers ingepast, waarvan het merendeel voor een appel en en ei weggekocht bij eerste divisie clubs, maar 8 van de 11 posities zijn zoveel beter ingevuld dan de onze.

Yeah right!
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 16:35

sinjoor schreef:Ja tuuuuurlijk! en bij ADO was het puur geluk en bij AZ is het voor het 2e jaar op rij allemaal de verdienste van Steward.
Die 7e plek met Vitesse en het winnen van de Play Off's was gewoon schandalig, hij had kampioen moeten worden!

Je maakt er weer een leuk verhaal van. Zoals gewoonlijk.
Van den Brom is een prima trainer. Dat zal niemand ontkennen.

Ik wacht nog steeds op je antwoord wat je punt is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 16:42

sinjoor schreef: AZ heeft dit seizoen 9 nieuwe spelers ingepast, waarvan het merendeel voor een appel en en ei weggekocht bij eerste divisie clubs, maar 8 van de 11 posities zijn zoveel beter ingevuld dan de onze.


Zet het eerste elftal van AZ maar eens tegen de basiself van ons. Ik zou zeggen: Oordeel zelf.
Alleen Mulder vind ik beter dan Rochet en Larsson beter dan Dos Santos/Tankovic.
Van Anholt wint het wellicht van Haps, maar daarmee is het ook gezegd.

Maar goed, zoals vaker, er wordt afgedwaald.

Graag weer on topic over De Haan. De discussie over AZ kan in het topic 'overige profclubs' worden gevoerd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 24-02-2016 20:34

Wizard schreef:Ik wacht nog steeds op je antwoord wat je punt is.


Zijn punt is je toch hopelijk wel duidelijk? Sinjoor is juist de enige die een duidelijk punt maakt en dit een beetje logisch beargumenteerd.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 25-02-2016 11:22

rust schreef:Zijn punt is je toch hopelijk wel duidelijk? Sinjoor is juist de enige die een duidelijk punt maakt en dit een beetje logisch beargumenteerd.

Nee, zijn punt is allesbehalve duidelijk. Sinjoor heeft een persoonlijke vete met Foppe en doet er alles aan om Foppe in een kwaad daglicht te zetten. Feiten worden zelfs verdraaid om zijn mening te bekrachtigen.
Nu impliceert Sinjoor dat wat Van den Brom bij AZ presteert hij ook bij Heerenveen zou kunnen. Hij weet zelf ook heel goed dat dit een vergelijking is van niks, maar probeert nu op een andere manier z'n negatieve lading versus Foppe weer gestalte te geven. V/d Brom kwam bij een stabiele club met een ervaren TD en heeft de beschikking over een goed samengesteld team. Foppe kwam terecht in een instabiele club, met een onervaren TD, een zwalkende teamgeest en niet-samenhangend geheel.
Wellicht dat een andere coach het beter had gedaan. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat Foppe de ideale man is om Dwight op deze korte termijn op te volgen. Hij kent de club en is iemand die talenten maakt. Verder beschikt de man over veel kennis en ervaring wat hard nodig is gebleken gezien de plek op de ranglijst op 'dat' moment.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Otsje P » 25-02-2016 11:36

rust schreef:Zijn punt is je toch hopelijk wel duidelijk? Sinjoor is juist de enige die een duidelijk punt maakt en dit een beetje logisch beargumenteerd.


Nee dat punt is niet duidelijk. Sinjoor probeert Wizard te overtuigen dat van de Brom een hele goede trainer is, terwijl Wizard al 3x bevestigd dat van den Brom dat inderdaad is.

Maar in al zijn overtuigende teksten vergeet Sinjoor echter wel om de beide selecties van naast elkaar te leggen. Waar Heerenveen ervaring mist. Haalt AZ in de vorm van van der Linden, Rienstra, Vlaar en ook Jahanbaks (meervoudig international) een karrenvracht aan ervaring binnen.

Henrikssen werd overigens op zijn 17e al kampioen met Rosenborg, en had op zijn 18e een basisplaats. Bovendien is hij ook al sinds 2010 international. Bijna 40 Europese duels. 20 interlands en om en nabij 250 proffesionele wedstrijden op het hoogste niveau. Oftewel, dat is gewoon een routinier. En onvergelijkbaar met Otigba.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Joucke » 25-02-2016 11:47

rust schreef:Alle teams zijn jong in de eredivisie. Alleen AZ heeft een ervaren leider. De rest van de aanvoerders kunnen het niet waarmaken en kun je vergelijken met Joey. Je zal het als aanvoerder moeten doen met een pseudo vedette als Henkie Veerman..

Psv heeft Guardado ;-)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 25-02-2016 17:34

rust schreef:Alle teams zijn jong in de eredivisie. Alleen AZ heeft een ervaren leider. De rest van de aanvoerders kunnen het niet waarmaken en kun je vergelijken met Joey. Je zal het als aanvoerder moeten doen met een pseudo vedette als Henkie Veerman..

Er zijn echt wel enorme verschillen:
PSV heeft inderdaad een absolute topper als Guardado, maar ook ervaring in jongens als De Jong, Van Ginkel etc.
Ajax heeft de inmiddels wel redelijk ervaren Klaassen. Ook 1 van de besten van Nederland en niet te vergelijken met vd Berg
Feyenoord heeft jongens als Kuyt en El Ahmadi, maar ook een Elia loopt al lang mee, Toornstra.
FC Twente heeft een ervaren middenveld met: Ziyech, Guiterez en Mokotjo
Vitesse heeft met name achterin ervaring met Kashia en Kruiswijk en vd Werff
Fc Groningen heeft ervaring met Maduro, De Leeuw, Lindgren en een Tibbling vind ik spelen als een routinier, hoewel hij nog erg jong is.
NEC, Heracles, PEC, ze hebben allemaal meer routiniers dan wij.

Kortom, ik vind ons niet te vergelijken met de teams boven ons. Leeftijd is wel degelijk een excuus. Waarom draaien wij anders zo wisselvallig? Want kwaliteit hebben een boel spelers echt wel.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 25-02-2016 22:58

Kom op jongens, natuurlijk hebben wij geen Guardado. Wij mogen ons toch niet vergelijken met psv of ajax. We zijn zo verdomd wisselvallig en dat is niet te verklaren door simpel de leeftijden bij elkaar op te tellen en te delen door 11. Want zo jong zijn we niet.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 25-02-2016 23:28

Knipecity schreef:
Er zijn echt wel enorme verschillen:
PSV heeft inderdaad een absolute topper als Guardado, maar ook ervaring in jongens als De Jong, Van Ginkel etc.
Ajax heeft de inmiddels wel redelijk ervaren Klaassen. Ook 1 van de besten van Nederland en niet te vergelijken met vd Berg
Feyenoord heeft jongens als Kuyt en El Ahmadi, maar ook een Elia loopt al lang mee, Toornstra.
FC Twente heeft een ervaren middenveld met: Ziyech, Guiterez en Mokotjo
Vitesse heeft met name achterin ervaring met Kashia en Kruiswijk en vd Werff
Fc Groningen heeft ervaring met Maduro, De Leeuw, Lindgren en een Tibbling vind ik spelen als een routinier, hoewel hij nog erg jong is.
NEC, Heracles, PEC, ze hebben allemaal meer routiniers dan wij.

Kortom, ik vind ons niet te vergelijken met de teams boven ons. Leeftijd is wel degelijk een excuus. Waarom draaien wij anders zo wisselvallig? Want kwaliteit hebben een boel spelers echt wel.


Echt één van je sterkere posts Knipe. Dat Ajax, PSV en Vitesse boven ons staan is logisch. Twente haalt ons nog wel in. En wat betreft die andere 9 ploegen die momenteel boven ons staan kan ik ook een aantal redenen bedenken waarom ze boven ons staan, maar kan een nog groter aantal redenen bedenken waarom wij daar hadden moeten staan. Trouwens: Kruiswijk is door ons afgedankt, evenals Zomer. Geen haan die er ooit om gekraaid heeft. En: H'veen wilde toch ook graag met de jeugd verder? En Foppe is toch de beste trainer om met jeugd te werken?

Ik vind het sowieso geen volledig dekkend excuus om ons achter de jeugdigheid van onze ploeg en zgn routine bij andere ploegen te verschuilen.
Je zou heel makkelijk een aantal aanpassingen kunnen doen waardoor die jonge gasten veel meer houvast hebben aan het systeem. Denk je nou echt dat andere ploegn met nog veel beperktere financiele middelen als ons veel betere spelers hebben? Of zou het komen omdat het gros van die ploegen toch meer vanuit de reactie opereert en minder de nadruk legt om zelf het spel te willen maken?
Wat zou het bij ons al een slok op de borrel schelen als wij wat minder hoog druk willen zetten en wat dichter op de eigen goal spelen. Dan hoeven onze CVérs minder ruimte te bespelen en te verdedigen, waardoor de kans groter is dat ze op het juiste moment op de juiste plek staan? Wanneer je achterin de ruimtes kleiner maakt wordt de ruimte voor onze aanvallers steeds groter, vooral als je meer de nadruk legt op de omschakeling. Met onze snelle komende vleugels en de enorme draaicirkel van onze spitsen louter voordelen.
Het is als ploeg veel makkelijker voetballen om je compact op te stellen in plaats van direct hoge druk te willen zetten. Foppe moppert na verloren wedstrijden nog weleens dat spelers hun afspraken niet nakomen, maar in mijn ogen is het geen kwestie van willen, maar kunnen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor 12eMan » 26-02-2016 09:03

Sinjoor:

Tactisch gezien denk ik dat je gelijk hebt. Wij hebben (nog)niet de spelersgroep om het spelletje te spelen(hoog druk zetten) zoals we dat nu doen. Denk overigens dat met wat wijzigingen in het elftal het wel goed mogelijk zou zijn en dat dat op termijn ook gaat gebeuren. Veerman en Te Vrede lijken mij geen blijvertjes voor de lange termijn. Zou op die positie graag Zahovic eens een paar wedstrijdjes zien spelen, in een vol stadion onder volle druk.

In die zin wijken wij dan wel weer af over onze mening over Foppe. Denk nl dat er bewust op deze manier gespeeld wordt zodat er volgend seizoen met de juiste poppetjes op de juiste plaats wel resultaat is/komt. Zie deze periode als een voorbereiding op volgend seizoen aangezien er nu weinig meer te halen/verliezen is.

Off: Accell(Heerenveen) heeft een beste winst gemaakt(33 mln). Is daar al een belletje naar toe gegaan? Ze boeken een diefstal ad 4 mln af dus hebben wel wat vet op de botten. Zou mooi zijn als zij er een paar jaar in stappen. Groot bedrijf met een enorme doelgroep(ook internationaal).
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 26-02-2016 11:43

Terecht dat gebrek aan ervaring wordt genoemd. Maar ik ben het compleet oneens met de stelling van Knipe dat de selectie 'echt wel kwaliteit' heeft. Waar dan?

Larsson en Zeneli zijn voor mij de enige twee spelers die er echt uit springen, maar zij zijn ook afhankelijk van hun medespelers. We hebben geen goede '9' en '10', dus komen zij ook minder uit de verf. St. Juste vind ik een heel groot talent, maar hij is nog wat te jong om het verschil te maken. En Mulder is een prima keeper voor Heerenveen (beter dan Nordfeldt vind ik).

Voor de rest vind ik het matig:
- Van Aken, Otigba en Cavlan kunnen nu (met een beetje goede wil) het niveau subtop aan. Misschien een klein stapje hoger in de toekomst. Van Anholt zou in dit rijtje kunnen passen, maar hij valt mij wat tegen dit jaar.
- Slagveer is een nuttige aanvaller, maar door gebrek aan fijne techniek zie ik hem geen grote vooruitgang meer boeken.
- Thorsby kan een prima box-to-box middenvelder worden op niveau subtop eredivisie. Voor hogerop komt hij domweg tekort in techniek en handelingssnelheid. En natuurlijk niet geschikt als meest aanvallende middenvelder.
- Namli wordt hier vaak als redder aangehaald, maar ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Leuke techniek, maar niet heel functioneel getuige zijn ene assist tot dusver. Bovendien erg blessuregevoelig gebleken.
- Thern vind ik wel een hele goeie voetballer, maar zou fysiek wel eens ongeschikt kunnen zijn voor topsport.
- Over de rest (Van den Berg, Marzo, Van den Boomen, Veerman, Te Vrede, Huizing, Schmidt, etc, etc) kan ik kort zijn: opvulling zonder heel veel toegevoegde waarde.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 26-02-2016 11:55

12eMan schreef:Sinjoor:

Tactisch gezien denk ik dat je gelijk hebt. Wij hebben (nog)niet de spelersgroep om het spelletje te spelen(hoog druk zetten) zoals we dat nu doen. Denk overigens dat met wat wijzigingen in het elftal het wel goed mogelijk zou zijn en dat dat op termijn ook gaat gebeuren. Veerman en Te Vrede lijken mij geen blijvertjes voor de lange termijn. Zou op die positie graag Zahovic eens een paar wedstrijdjes zien spelen, in een vol stadion onder volle druk.

In die zin wijken wij dan wel weer af over onze mening over Foppe. Denk nl dat er bewust op deze manier gespeeld wordt zodat er volgend seizoen met de juiste poppetjes op de juiste plaats wel resultaat is/komt. Zie deze periode als een voorbereiding op volgend seizoen aangezien er nu weinig meer te halen/verliezen is.



Ik vind het ook gewoon he-le-maal niks dat Foppe zich overal mee wilt blijven bemoeien. Nu hij weer in de belangstelling staat als interim krijgt hij de smaak weer te pakken. Zoals hij laatst opperde dat de komende trainer enkel nog accenten zou mogen leggen en zich dient te conformeren aan een vaste werk- en speelwijze is naar mijn mening gewoon niet hoe het zou moeten. Op die manier sluit je bijvoorbaat al een groot trainers uit, want die hebben daar helemaal geen trek in.
En laten we gewoon eerlijk zijn. Foppe's bemoeienissen met onze trainers hebben de club in het verleden geen goed gedaan.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 26-02-2016 12:28

sinjoor schreef:


Ik vind het ook gewoon he-le-maal niks dat Foppe zich overal mee wilt blijven bemoeien. Nu hij weer in de belangstelling staat als interim krijgt hij de smaak weer te pakken. Zoals hij laatst opperde dat de komende trainer enkel nog accenten zou mogen leggen en zich dient te conformeren aan een vaste werk- en speelwijze is naar mijn mening gewoon niet hoe het zou moeten. Op die manier sluit je bijvoorbaat al een groot trainers uit, want die hebben daar helemaal geen trek in.
En laten we gewoon eerlijk zijn. Foppe's bemoeienissen met onze trainers hebben de club in het verleden geen goed gedaan.


Jij blijft ook maar onzin verkopen he Sinjoor. Alles om Foppe een veeg te geven. Het begint autistische vormen aan te nemen.

Het zou juist goed zijn voor een club dat je een vaste werkwijze en speelwijze hebt door de hele club. Zo kan je spelers vanaf jongsaf aan opleiden. Het gebeurt overigens nu al. De vaste werkwijze en speelwijze die Foppe en Gertjan hanteerden gaven destijds al stabiliteit en leverde prestaties op. Juist daarna werd het hier onstabiel met trainers. Een vaste speelwijze zorgt alleen maar voor herkenbaar voetbal. Je kunt in sommige duels heus wel eens iets aanpassen maar de basis is de vaste speelwijze van de club. Zodat niet elke passant als trainer maar wat kan aanrommelen. Dat dan een aantal trainers niet bij ons passen so be it. Er zijn ook voldoende trainers die bij voorbaat niet bij ons passen. Mooi zo houden.

Ik wil nu wel eens weten van jou wat die bemoeienissen dan waren van Foppe bij andere trainers. Kom niet met teksten aan van "dat heb ik gehoord". Kom met feiten en citaten van trainers dat zijn bemoeienissen er uberhaupt waren en als ze al waren niks toevoegden. Kom maar met de bewijzen en niet met je eigen waarheden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 26-02-2016 13:12

Ik ben net als jij een Foppefan en ik kan eigenlijk ook niet tegen kritiek tegen Foppe. Echter heeft Sinjoor toch wel een punt hoor. Foppe bemoeide zich toch met Jans, van Basten en Lodeweges? Daarnaast gaat het nu ook nog niet echt lekker qua voetbal en resultaten. Maar wat er ook gebeurt, Foppe blijft natuurlijk een clubheld.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 26-02-2016 13:32

rust schreef:Ik ben net als jij een Foppefan en ik kan eigenlijk ook niet tegen kritiek tegen Foppe. Echter heeft Sinjoor toch wel een punt hoor. Foppe bemoeide zich toch met Jans, van Basten en Lodeweges? Daarnaast gaat het nu ook nog niet echt lekker qua voetbal en resultaten. Maar wat er ook gebeurt, Foppe blijft natuurlijk een clubheld.



Is dat zo? Vertel waar bemoeide hij zich mee dan? Misschien had hij een mening over dingen, net zo als jij en ik en die uiten wij ook. Hij mag dat net zo doen. Als jij van Basten, Lodeweges vraagt of Foppe zich ergens mee bemoeide zullen ze allebei zeggen dat dat niet zo is. Op verzoek van Lodeweges schreef Foppe zelf de trainingsopbouw cq periodiseringschema.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 26-02-2016 14:31

Grimo schreef:

Is dat zo? Vertel waar bemoeide hij zich mee dan? Misschien had hij een mening over dingen, net zo als jij en ik en die uiten wij ook. Hij mag dat net zo doen. Als jij van Basten, Lodeweges vraagt of Foppe zich ergens mee bemoeide zullen ze allebei zeggen dat dat niet zo is. Op verzoek van Lodeweges schreef Foppe zelf de trainingsopbouw cq periodiseringschema.


Of Foppe op verzoek van Dwight de trainingsschema's opstelde of dat dit een voorwaarde was bij zijn aanstelling weten we niet, maar goed, laten we er vanuit gaan dat Dwight hem dit heeft gevraagd als vriendendienst, zoals Verbeek dat voor Henk de Jong deed. Hoe collegiaal is het dan wel niet van Foppe om na het opstappen van Dwight ineens kritiek te spuien op de manier van trainen en fysieke gesteldheid? Dit terwijl Dwight nota bene op Foppe's voorspraak werd aangesteld

Bij Van Basten bood Foppe zich via de media aan als hulp, omdat hij slapeloze nachten had van het vertoonde spel. Dat is geen aanbieden, maar afdwingen. Wanneer je je hulp aanbiedt doe je dat intern, en niet via de media. Geen enkel zichzelf respecterend trainer zou daar aan toegeven.

Verbeek had zijn aflopende contract in 2008 het liefst verlengd. Het was mede Foppe die adviseerde om met een andersoortige trainer verder te gaan.

Wizard zegt dat Sollied en Foppe intern juist heel goed overweg konden. Nou, dat hebben beide heren dan goed verborgen weten te houden. En wie dit forum terugbladert naar de periode van toen zal erachter komen dat ik lang niet de enige was die vond dat Foppe zich wat collegialer mocht opstellen en er met mij veel meer leden waren die Foppe van jaloezie verdachtten toen Sollied de beker won. H'veen heeft rond de gewonnen bekerfinale een dvd gemaakt. Kijk die dvd eens terug zou ik zeggen....

Nog voor Sollied ontslagen werd had Foppe zichzelf al naar voren geschoven als interim. De club koos echter voor Jan de Jonge, waarbij Foppe nadrukkelijk betrokken zou worden als senior coach. We weten hoe dat gegaan is. Het ging moeizaam onder Jan en Foppe vertrok al na enkele weken alweer om in te gaan op een aanbieding van Ajax cape Town.

Hier wordt ook regelmatig gesuggereerd dat laatste jaren onder Foppe fenomenaal waren. Blader even terug naar die periode. Iedereen was van mening dat Foppe een groots afscheid verdiende, maar over het algemeen was de mening ook dat Foppe al 2 jaar eerder had moeten stoppen.
Dat werd mede bepaald omdat Foppe door de Europese wedstrijden tot een hernieuwd inzicht was gekomen waarin hij zijn ploeg zakelijker wilde laten spelen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 26-02-2016 15:22

sinjoor schreef:
Of Foppe op verzoek van Dwight de trainingsschema's opstelde of dat dit een voorwaarde was bij zijn aanstelling weten we niet, maar goed, laten we er vanuit gaan dat Dwight hem dit heeft gevraagd als vriendendienst, zoals Verbeek dat voor Henk de Jong deed. Hoe collegiaal is het dan wel niet van Foppe om na het opstappen van Dwight ineens kritiek te spuien op de manier van trainen en fysieke gesteldheid? Dit terwijl Dwight nota bene op Foppe's voorspraak werd aangesteld


En was er wat aan gelogen? Er werd niet hard getraind en de spelers stonden er fysiek niet goed op. Alle spelers gaven aan dat er nu meer en harder werd getraind onder Foppe.
Foppe heeft overigens ook al meerdere keren in de media aangegeven dat hij zich verkeerd heeft geuit en dat het zeker niet zijn bedoeling was om Lodeweges te beschadigen. Het negatieve weet je wederom goed te belichten, het excuus niet. Zo zijn al je berichten.

sinjoor schreef: Van Basten bood Foppe zich via de media aan als hulp, omdat hij slapeloze nachten had van het vertoonde spel. Dat is geen aanbieden, maar afdwingen. Wanneer je je hulp aanbiedt doe je dat intern, en niet via de media. Geen enkel zichzelf respecterend trainer zou daar aan toegeven.


Foppe bood het aan. Dat jij dat afdwingen vindt is jouw mening en geen waarheid. Maar wederom Foppe negatief wegzetten.
Wie zegt dat Foppe het intern al lang niet had aangeboden? Daar weet je helemaal niks van. Ook Gio en Cocu kregen hulp van een ervaren coach. Dat heeft Cocu zeker geholpen. Kijk waar van Basten zijn carriere nu staat.. Maar jij belicht het graag negatief.

sinjoor schreef: Verbeek had zijn aflopende contract in 2008 het liefst verlengd. Het was mede Foppe die adviseerde om met een andersoortige trainer verder te gaan.


Is dat zo? Heb je Foppe dat horen zeggen? Stel dat het zo was, dan deed hij dat als RVC lid en had hij het volste recht om dat advies te geven vanuit zijn functie. Verbeek lag slecht bij sponsors en vooral bij medetrainers in de club. Dat hij mede (samen met anderen) iets vind is zijn goed recht en daar is hij dus NIET ALLEEN verantwoordelijk voor. Overigens was alleen het laatste jaar onder Verbeek prachtig met veel doelpuntenmakers, Sulejmani, Sibon,Bradley, Pranjic, Het 1,5 jaar daarvoor teerde hij op de kwaliteiten van Alves en scoorde er praktisch verder niemand.

sinjoor schreef: Wie zegt dat Sollied en Foppe intern juist heel goed overweg konden. Nou, dat hebben beide heren dan goed verborgen weten te houden. En wie dit forum terugbladert naar de periode van toen zal erachter komen dat ik lang niet de enige was die vond dat Foppe zich wat collegialer mocht opstellen en er met mij veel meer leden waren die Foppe van jaloezie verdachtten toen Sollied de beker won. H'veen heeft rond de gewonnen bekerfinale een dvd gemaakt. Kijk die dvd eens terug zou ik zeggen....


Wederom weer geen waarheden maar slecht je mening. Geen feiten,slechts jouw mening.

sinjoor schreef:Nog voor Sollied ontslagen werd had Foppe zichzelf al naar voren geschoven als interim. De club koos echter voor Jan de Jonge, waarbij Foppe nadrukkelijk betrokken zou worden als senior coach. We weten hoe dat gegaan is. Het ging moeizaam onder Jan en Foppe vertrok al na enkele weken alweer om in te gaan op een aanbieding van Ajax cape Town.


Wederom complete onzin. Dit was destijds zijn reaktie in het voetbalblad ELF; Na het ontslag van Trond Sollied viel in Friesland direct de naam Foppe de Haan, hij zou Sollied opvolgen. "Zelf weer in de rol van trainer kruipen? Nee! Geen denken aan", laat De Haan duidelijk weten."
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 26-02-2016 17:31

AllardP schreef:- Namli wordt hier vaak als redder aangehaald, maar ik vraag me af waar dat op gebaseerd is. Leuke techniek, maar niet heel functioneel getuige zijn ene assist tot dusver. Bovendien erg blessuregevoelig gebleken.

Hij was topscorer in de de voorbereiding. Dan wordt er altijd wat van zo'n speler verwacht. Dan kun je de discussie over het niveau aangaan, maar andere spelers speelden tegen dezelfde tegenstander dus is eigenlijk geen discussiepunt.
Verder heeft hij dan nu een vervelende buikspierblessure gehad, maar dan maakt hem volgens mij niet per definitie een blessuregevoelige speler.
AllardP schreef:- Thern vind ik wel een hele goeie voetballer, maar zou fysiek wel eens ongeschikt kunnen zijn voor topsport.

Waarom? Dit seizoen heeft een oude blessure opgespeeld waaraan hij geopereerd is.
Vorig seizoen dachten we ook dat Larsson een blessuregevoelige speler was met zijn scheenbeenblessures steeds. Maar daar gaat het nu toch ook goed mee qua lichamelijke gesteldheid? Hij mag alleen wel wat meer inhoud krijgen.
Ik heb zo'n idee dat dat met Thern ook zo is. Wellicht dat het ook met hem volgend seizoen beter gaat. Nu weer fit raken. Op 't laatst van het seizoen misschien als invaller nog wat minuten maken, een goede zomer genieten en dan volgend seizoen weer knallen!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 26-02-2016 17:38

Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, Mackan, maar blessures hebben de neiging zich op te stapelen. Echt fit heb ik zowel Namli als Thern nog niet gezien in hun periode bij Heerenveen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 26-02-2016 17:40

Grimo schreef:Foppe heeft overigens ook al meerdere keren in de media aangegeven dat hij zich verkeerd heeft geuit en dat het zeker niet zijn bedoeling was om Lodeweges te beschadigen. Het negatieve weet je wederom goed te belichten, het excuus niet. Zo zijn al je berichten.


Weet je toevallig ook nog in welke media, of nog liever, heb je daar een linkje van? Het staat mij namelijk niet helder voor de geest dat dit wel absolute waarheid is. Maar ik ben geen 18 meer dus het kan zo zijn dat het ergens op de harde schijf verloren is gegaan....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Mackan68 » 26-02-2016 17:47

AllardP schreef:Ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt, Mackan, maar blessures hebben de neiging zich op te stapelen. Echt fit heb ik zowel Namli als Thern nog niet gezien in hun periode bij Heerenveen.

In voorgaande seizoenen was Namli nooit geblesseerd. Dan zou hij op basis van een half seizoen hier ineens gebombardeerd worden tot blessuregevoelige speler. Ik vind dat vreemd. Thern kwam hier terwijl hij (net als Larsson) eigenlijk niet voldoende rust had gehad. Hij heeft uiteraard wel het nadeel aan zijn blessurelijst hangen dat hij eerder vanwege een enkelbreuk meende ik de nodige tijd er uit was. Maar hij is hier dus nogmaals aan geopereerd en de arts heeft gezegd dat het er goed uit zag. Nu goed revalideren en niet te snel weer te veel willen. En nogmaals wil ik het voorbeeld van Larsson aanhalen. Die mankeert nu ook niks meer waar het vorig seizoen ook een paar keer goed mis leek. Of zou het komen omdat het zo'n aartsluie topper is? :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 27-02-2016 00:25

@ Grimo:

Je kan er wat Dwight betreft van maken wat je wilt. Dwight zou mijn keuze als trainer indertijd ook niet zijn geweest, maar vorig jaar heeft hij het over het algemeen gewoon prima gedaan. Een aantal forumleden gaf aan vorig jaar al te hebben opgemerkt dat er niet hard genoeg werd getraind en spelers niet fit genoeg waren. Waarom is zijn contract dan mede op advies van Foppe verlengd? Of wist Foppe dat toen nog niet en zagen jullie het al relatieve leken beter dan hem? Er werd vorig jaar toch ook volgens de trainingsschema's van Foppe gewerkt?

Je zegt dat Foppe zich misschien intern al had aangeboden om Van Basten te begeleiden. Wat is dan de toegevoegde waarde om dat aanbod later nog eens via FOX Sports te herhalen? Of zouden ze hem de eerste keer niet gehoord hebben? En als Foppe dat al had gevraagd, en het antwoord was 'nee' geweest, dan is het toch alsnog proberen af te dwingen om dat aanbod via de media nog eens te herhalen? Vooral omdat hij ook nog aangaf voor het eerst slapeloze nachten te hebben gehad over het vertoonde spel.
En als Foppe slapeloze nachten had tijdens die moeilijke eerste seizoenshelft onder Van Basten, en daarom zo graag bij het eerste betrokken wilde worden , had ie ook moeten blijven als senior coach toen het met Jan de Jonge zo moeizaam ging. Die gaf nota bene zelf aan dat hij de hulp van Foppe goed kon gebruiken.


Wat Verbeek betreft volg ik je niet helemaal goed. Eerst verkondig je dat er onder Foppe en Verbeek zoveel stabiliteit in de club heerste. Maar als ik dan zeg dat Verbeeks contract -mede op advies van Foppe- niet meer werd verlengd vind je dat weer volkomen terecht omdat Verbeek niet goed bij sponsoren en mede-trainers lag. Dan heerste er blijkbaar toch niet zoveel stabiliteit.

We verschillen van mening of het goed is voor de club wanneer Foppe zich er mee blijft bemoeien. De geschiedenis heeft geleerd dat het eerder voor onrust zorgt dan dat het wat oplevert.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 27-02-2016 02:15

Mackan68 schreef:
Weet je toevallig ook nog in welke media, of nog liever, heb je daar een linkje van? Het staat mij namelijk niet helder voor de geest dat dit wel absolute waarheid is. Maar ik ben geen 18 meer dus het kan zo zijn dat het ergens op de harde schijf verloren is gegaan....


Ik heb geen link maar dit zei hij in het programma Bynt van Omrop Fryslan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 27-02-2016 02:19

Sinjoor je lult er in om. En haalt dingen door elkaar. Zo ging het over stabiliteit van speelstijl van Verbeek en Foppe. Niet over stabiliteit in de club. Je verdraait al mijn woorden. Zeer treurig. Maar goed alles om de Haan te bashen of niet?

Ook inzake van Basten lul je er maar wat in en zijn het slechts je eigen hersenspinsel. Geen waarheid; geen feiten slecht jouw negatieve mening.

Mede op advies van Foppe is het contract van Lodeweges verlengd? Waar haal je die wijsheid, in dit geval onzin vandaan. Je lult er zo in om.

Tevens klopt je verhaal over Jan de Jonge helemaal niet. Vraag er Jan de Jonge maar na of nog beter Gerald Sibon. De Jonge werd totaal niet gepruimt door de selectie en dat lag helemaal aan Jan zelf. Zelfs Foppe kon dat niet keren.

Je verzint dingen en breng je eigen mening als waarheid. Niks kan je onderbouwen met feiten. Wat een treurigheid.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor AllardP » 27-02-2016 11:25

Mackan68 schreef:In voorgaande seizoenen was Namli nooit geblesseerd. Dan zou hij op basis van een half seizoen hier ineens gebombardeerd worden tot blessuregevoelige speler.


Daarvoor speelde hij op het tweede niveau in Denemarken. Niet te vergelijken qua intensiteit. Ik wijs er alleen maar op dat Namli in ruim een jaar nog nauwelijks iets heeft laten zien; naast de blessures twijfel ik ook sterk of hij voetballend wel iets toe te voegen heeft. Bij Thern heb ik die twijfels niet, maar die heeft dan weer een langer blessureverleden.

Tuurlijk kan het alsnog goed aflopen met beide jongens, maar ik durf er niets onder te verwedden.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 27-02-2016 11:46

AllardP schreef:Daarvoor speelde hij op het tweede niveau in Denemarken. Niet te vergelijken qua intensiteit. Ik wijs er alleen maar op dat Namli in ruim een jaar nog nauwelijks iets heeft laten zien; naast de blessures twijfel ik ook sterk of hij voetballend wel iets toe te voegen heeft. Bij Thern heb ik die twijfels niet, maar die heeft dan weer een langer blessureverleden.

Tuurlijk kan het alsnog goed aflopen met beide jongens, maar ik durf er niets onder te verwedden.

Het was een buikwandblessure die hij heeft opgelopen, als leek zijnde denk ik niet dat dat een blessure is die heel veel voorkomt bij het voetbal. En dat hij nog niet veel heeft laten zien is ook niet zo gek vind ik, kwam uit de tweede divisie in Denemarken en moest dus logischerwijs eerst wennen, speelde toen behoorlijk goed in de voorbereiding en raakte ongelukkig geblesseerd. Mij staat ook nog die uitwedstrijd tegen Heracles bij, werd 4-1 en Namli, Larsson en Uth speelden toen zeer goed. Je kan ook zo zien dat hij technisch heel vaardig is en makkelijk passeert, in flitsen was dat ook te zien tegen NEC. Gaat bij de beloften ook steeds beter zoals ik af en toe lees. Moet het nu gaan koppelen aan efficiëntie, maar dat moet te ontwikkelen zijn.

Thern komt er ook wel inderdaad, hopelijk volgend seizoen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 27-02-2016 11:51

Grimo schreef:Sinjoor je lult er in om. En haalt dingen door elkaar. Zo ging het over stabiliteit van speelstijl van Verbeek en Foppe. Niet over stabiliteit in de club. Je verdraait al mijn woorden. Zeer treurig. Maar goed alles om de Haan te bashen of niet?

Ook inzake van Basten lul je er maar wat in en zijn het slechts je eigen hersenspinsel. Geen waarheid; geen feiten slecht jouw negatieve mening.

Mede op advies van Foppe is het contract van Lodeweges verlengd? Waar haal je die wijsheid, in dit geval onzin vandaan. Je lult er zo in om.

Tevens klopt je verhaal over Jan de Jonge helemaal niet. Vraag er Jan de Jonge maar na of nog beter Gerald Sibon. De Jonge werd totaal niet gepruimt door de selectie en dat lag helemaal aan Jan zelf. Zelfs Foppe kon dat niet keren.

Je verzint dingen en breng je eigen mening als waarheid. Niks kan je onderbouwen met feiten. Wat een treurigheid.



Tuurlijk Grimo, je hebt helemaal gelijk. Het is gewoon normaal om jezelf steeds via de media aan te bieden en dat heeft niks met afdwingen te maken. Yeah right!

Toen de evt contractverlenging van Van Basten speelde hebben Riemer en Foppe daar hun advies over gegeven. Dat is geen verzinsel maar waarheid. En dan zou de contractverlenging van Dwight Lodeweges, die nota bene op inspraak van Foppe is binnengehaald buiten het advies van Foppe zijn omgegaan? Denk je nou werkelijk dat Foppe zich daar niet mee heeft bemoeid of tegen de club en Hans Vonk heeft gezegd: "Doe maar wat jou het beste lijkt?" Wie geloofd dat Hans Vonk autonoom beslist over een het verlengen van een sleutelpositie als trainer geloofd waarschijnlijk ook nog in sinterklaas.

Jan de Jonge is begin september 2009 bij H'veen begonnen en stapte in februari 2010 op. Foppe is al in oktober van 2009 vertrokken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Crash » 27-02-2016 19:18

Sinjoor, mag ik je wijzen op het feit dat we meer topics hebben op dit forum. :D

Je mening over De Haan is duidelijk en heb je mijns inziens goed verwoord. Ik ben het, net als velen hier naar ik vermoed, niet met je eens. Grimo heeft met feiten ook weten aan te geven dat je er hier en daar wat naast zit met betrekking tot een aantal zaken. Duidelijk is dat je het niet helemaal op hebt met De Haan en dan met name hoe hij zich uitspreekt over zittende trainers het afgelopen jaar. Mijn mening is dat ik het vaak wel met De Haan eens ben, maar het is ook duidelijk dat De Haan naar buiten toe geen blad voor de mond neemt. Dat dit misschien niet altijd handig is omdat sommige quotes uit zijn verband worden gerukt in de media is iets waar ik het wel mee eens ben. Maar écht over de grens of stuitend vond ik het nooit.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten