Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Fantastische documentaire was het op Fox. Heel mooi in beeld gebracht en verteld hoe de trainersloopbaan van Foppe is verlopen. Ook mooie oude beelden erbij van legendarische wedstrijden.

Voor de liefhebber even gezocht, maar op youtube is nog niets te vinden(weet ook niet of dat gaat gebeuren of dat het kan, heb er niet zoveel verstand van....).
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

12eMan schreef:Voor de liefhebber even gezocht, maar op youtube is nog niets te vinden(weet ook niet of dat gaat gebeuren of dat het kan, heb er niet zoveel verstand van....).
Volgens Marco Heerschop liggen de rechten de eerste 3 maanden bij Fox. Daarna wordt de documentaire ook via de openbare kanalen van de club vertoond. Ik hoop dat de documentaire voor die tijd al ergens opduikt. :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanfan 1 schreef: Ja klopt, maar heb het helaas niet gezien
Komt er ook een herhaling? Zo ja, wanneer
Vandaag om 18.00 uur op Fox5.
Zal dan over een maand of 3 wel op de clubsite verschijnen denk ik.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Allemaal leuk hoor die docu`s over Foppe, maar krijgt dit zooitje ook niet aan het voetballen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Foppe kloot ook maar wat aan. Bijker, die iedere wedstrijd garant staat voor 5 fouten, in de as zetten. Terwijl van den Berg eerst dé oplossing was. Totaal geen voetbal in de as, in de eindfase niemand hebben die iemand voor de keeper zet. Spits wordt alleen met wat lange ballen van achterui aangespeeld. Het voetbal is slecht, de spelers ook, maar Foppe stelt ook de verkeerde mensen op. Lijkt nergens naar en het doet pijn aan de ogen.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Baggerraartje schreef:Allemaal leuk hoor die docu`s over Foppe, maar krijgt dit zooitje ook niet aan het voetballen!
Resultaten uit het verleden.... zucht. Een prachtige docu, een ongelofelijke zaadpot.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het begint met inzet Lardy. Dat weigerden ze vandaag weer eens. Sinds ze na DKV uit mooi zijn onthaald, denken ze dat het niet meer hoeft blijkbaar. Foppe kan opstellen wie hij wil, maar zolang ze werk weigeren kan ook hij niets.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Des te matiger de selectie des te belangrijker wordt inzet.
Juist een trainer moet dat laatste erin brengen. Precies waar het vanavond fout ging.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Afschuiven op inzet is te simpel, Vitesse was beter en dan kom je overal te laat. Het spelletje dat wij sinds de winterstop spelen is te simpel. Wat lange ballen op Veerman pompen vanuit de laatste linie en hopen dat de bal dan bij Zeneli of Larsson komt, en dan hopen dat die er wat leuks mee doen. Veel te simpel dus.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Simpel voetballen met simpele spelers :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wou jij gaan voetballen dan Lardy met een houthakker in de spits en drie zeer beperkte middenvelders? En wat anders is er niet. Met dit team moet je volop strijden want voor het overgrote deel zijn het JL voetballers.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Een trainer zet een tactiek uit maar heeft verlengstukken nodig in het veld. Alleen maar omdat Joey vandaag jarig was hebben we weer een dertiger in het team. Dit team is te jong, en daarom zeer wisselvallig. Omdat we een Jong team hebben gaan we niet constant presteren. Maar het ontwikkelen van talent is wel de weg terug, liever dan constante middelmaat. Ramon Zomer staat derde met Heracles, hoeveel mensen waren rouwig om zijn vertrek?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

fuotbalgek schreef:Alleen maar omdat Joey vandaag jarig was hebben we weer een dertiger in het team.
Drie jaar geleden was Joey de eerste om te vervangen.. Nu kunnen we niet zonder hem #sneutoch?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

BK2007 schreef:Des te matiger de selectie des te belangrijker wordt inzet.
Juist een trainer moet dat laatste erin brengen. Precies waar het vanavond fout ging.
Een trainer moet voor inzet zorgen? :roll:
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Een trainer zet een tactiek uit maar heeft verlengstukken nodig in het veld. Alleen maar omdat Joey vandaag jarig was hebben we weer een dertiger in het team. Dit team is te jong, en daarom zeer wisselvallig. Omdat we een Jong team hebben gaan we niet constant presteren. Maar het ontwikkelen van talent is wel de weg terug, liever dan constante middelmaat. Ramon Zomer staat derde met Heracles, hoeveel mensen waren rouwig om zijn vertrek?
Daar geven wél genoeg spelers alles om te willen winnen. Bij ons missen we een paar die dat willen en/of kunnen. Maar de startopstelling met Bijker centraal was weer absoluut niet sterk van Foppe. Zijn ongelijk is bewezen. Kenneth heeft het druk zat met zijn eigen prestaties. Die moet je gewoon niet ook nog eens opschepen met iemand anders zijn (letterlijke) tekortkomingen. Bijker is géén versterking. Slechts voor de breedte van de selectie en voor de bank. Terwijl hij de échte linksback is. Met hem in het team spelen er nog 2 spelers zwakker dan normaal omdat er te veel druk ontstaat. Je zag dit echt van tevoren aankomen. Maar Foppe leest vast geen forums en leest niet over andere mogelijkheden. Dit was hartstikkene kut. En boos kon hij niet worden want hij heeft deze wanvertoning zelf georganiseerd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

De opmerking van Foppe dat Vitesse fysiek en mentaal labiel is, wordt nu wel heel dubieus, als hij dat echt meende.
Wat is ons elftal dan wel niet...
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

john2p schreef:De opmerking van Foppe dat Vitesse fysiek en mentaal labiel is, wordt nu wel heel dubieus, als hij dat echt meende.
Wat is ons elftal dan wel niet...
Is las het vannacht toen ik uit Arnhem kwam, daar is onze trainer flink op afgerekend, Vitesse heeft ons overvleugeld, we waren nergens!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

john2p schreef:De opmerking van Foppe dat Vitesse fysiek en mentaal labiel is, wordt nu wel heel dubieus, als hij dat echt meende.
Wat is ons elftal dan wel niet...
Media en Rob Maas hebben een citaat redelijk uit verband gerukt. Onderstaand verhaal:

'We moeten op de juiste momenten het duel aangaan, de fysieke strijd zoeken, daar heeft Vitesse een hekel aan', legt De Haan uit op de clubsite. 'Vorige week tegen AZ was Vitesse 25 minuten dominant, maar toen AZ het over een andere boeg gooide, zag je dat ze de kluts kwijt waren.'
De Fries is vol lof over de Arnhemmers. ,,Ze hebben enorm getalenteerde spelers. ,,Ze kunnen elkaar goed vinden, zijn vaardig en altijd in beweging. Als het draait is het fantastisch. Als het niet draait, valt het team uit elkaar. Mentaal is Vitesse kwetsbaar.''

Vite$$e maakt daar dan van:
De Haan suggereerde dat Vitesse zowel fysiek als mentaal kwetsbaar was, maar daar had de ervaren Friese trainer zich even flink op verkeken.
De afgelopen weken liep Vitesse even wat stroever en kwam moeilijk tot scoren. Onder de nieuwe trainer begon het publiek soms te morren, maar Rob Maas bleef rustig.
Tegen de Friezen maakte zijn elftal met fris voetbal een einde aan een kleine sportieve crisis en beantwoordde hij de verbale pesterijtjes van collega Foppe de Haan door even haarfijn duidelijk te maken wie er de baas is in de GelreDome.

Ach ja iets groter laten lijken dan het is, dát kunnen ze uitstekend in het Geldrome :lol:
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Ik geef gelijk toe dat ik geen harde bewijzen of concrete aanwijzingen heb, maar naar mijn idee ontbreekt het ook gewoon aan chemie tussen Foppe en zijn spelersgroep.

Foppe had zich naar mijn inziens veel meer als een vader over deze groep moeten ontfermen. Het maakt het vertrouwen tussen spelers en trainer er niet groter op als Foppe na elke verloren wedstrijd in de media met het vingertje naar zijn spelers wijst.

Tegen Twente was Foppe boos dat zijn spelers de wedstrijd niet in de slotfase bij een gelijkspel het slot gooiden, terwijl uit zijn wissels nou niet bepaald opgemaakt kon worden dat Foppe het gelijkspel wilde koesteren.

Na Vitesse had Foppe het over 'eigen schuld, dikke bult'
Ook dat zal niet bij alle spelers in goede aarde zijn gevallen.


Daarnaast vond ik het ook niet bijzonder slim van Foppe om op de clubsite een analyse over Vitesse te geven en daarin te benoemen dat Vitesse nog al snel kwetsbaar is. Ik heb het hele verhaal gelezen en Rob Maas heeft het zeker uit de context gehaald, maar daar kon je op wachten. Ik snap wel dat ze in Arnhem iets hadden van: Laat Foppe zich lekker met de kwetsbaarheid van zijn eigen cluppie bemoeien.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Het klopt dat Foppe iets teveel zegt wat hij denkt, maar het gebrek aan kwaliteit is de grootste oorzaak van de wisselvallige resultaten
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij bent dus duidelijk van de softe aanpak sinjoor. Ik ben blij dat Foppe niet zo is. Benoem het gewoon zoals het is. Er zijn zat grijze muizen in de voetbalweekend die alles goedpraten wat slecht is. Foppe zegt waar het op staat. En niet die vewende profs ook nog met fluwelen handschoenen benaderen. Als een vaderfiguur. Hou op....Slappe hap vind ik het.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Heerenveen rules schreef:Jij bent dus duidelijk van de softe aanpak sinjoor. Ik ben blij dat Foppe niet zo is. Benoem het gewoon zoals het is. Er zijn zat grijze muizen in de voetbalweekend die alles goedpraten wat slecht is. Foppe zegt waar het op staat. En niet die vewende profs ook nog met fluwelen handschoenen benaderen. Als een vaderfiguur. Hou op....Slappe hap vind ik het.

Ik ben niet voor een softe aanpak, maar voor een aanpak die aanslaat bij de spelersgroep. En dan kun jij als supporter wel blij zijn met een trainer die overal zijn mening over geeft, het zijn wel de spelers met wie hij moet werken.

En tuurlijk zijn het verwende duurbetaalde jochies met een veel te groot ego (al valt dat bij H'veen nog best mee), maar daar heb je als trainer nou eenmaal mee te dealen. Een trainer hoort ook een bepaalde sfeer te creeren.
Bij de 2 gewonnen jeugd EK's was het juist Foppe's kracht geweest om een dusdanige sfeer te creeren waarin spelers voor hem door het vuur gingen. Wanneer Foppe's belangrijkste inbreng tijdens die 2 EK's ter sprake komt heeft niemand het erover dat het elftal taktisch zo goed was neergezet, maar over de eenheid die Foppe ervan had weten te maken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Je baseert je opmerkingen op aannames. Misschien is er wel een klik met de spelersgroep. Ik heb medelijden met Foppe dat hij met zulke beperkte spelers moet werken.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Heerenveen rules schreef:Je baseert je opmerkingen op aannames. Misschien is er wel een klik met de spelersgroep. Ik heb medelijden met Foppe dat hij met zulke beperkte spelers moet werken.
Oh zeker, heb in de eerste post over dit onderwerp ook aangekondigd dat ik dit niet zeker weet. Wie weet is er een fantastische klik tussen Foppe en de spelers. Ik zie er alleen weinig van.


Medelijden met Foppe omdat hij met deze groep moet werken hoef je niet te hebben. Het is dezelfde groep waar volgens Foppe heel wat uit te halen zou vallen als hij er mee aan de slag zou gaan, en daar is Zenneli in de winterstop nog bijgekomen. En als je onze spelersgroep vergelijkt met de ploegen om ons heen (Heracles, Zwolle, Groningen, Utrecht, ADO, AZ, NEC) kun je gewoon niet zeggen dat wij veel minder zijn.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat zijn we wel, gezien de ranglijst. Zaterdag NEC en volgende week De Graafschap. Deze ploeg kan zo 6 punten halen, maar ook 0, en dat vind ik met dit team realistischer, want wij zijn een heel voorspelbaar team.
Driedubbele dekking op Larsson en Zeneli en je hebt een makkelijke avond
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dit is een ploeg met zat talent. Dit is typisch zo'n ploeg waar je met 2 gerichte aanwinsten zomaar stukken beter kan draaien. Zie Az. Zo'n Vlaar achterin is een wereld van verschil. Een leider, een routinier, een international die kort gelezen nog belangrijk voor Oranje was op een WK. Hij is voor een groot deel er voor verantwoordelijk dat Az na de winter zo draait. Dat kan hier ook.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ben ik het niet mee eens. Wij hebben twee matige backs, 3 beperkte middenvelders en een drama spits. En een zwaar overschatte linksbuiten. Dat ga je niet met 2 aankopen oplossen.
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Heerenveen rules schreef:Ben ik het niet mee eens. Wij hebben twee matige backs, 3 beperkte middenvelders en een drama spits. En een zwaar overschatte linksbuiten. Dat ga je niet met 2 aankopen oplossen.

Noem jij uit het rijtje PEC, Heracles, Groningen, NEC, Utrecht, ADO dan eens een ploeg die meer kwaliteit bevat dan H'veen.
Het verschil met een aantal van deze clubs is dat zij er wel een team van hebben weten te maken en dat er bij ons enkel beleving lijkt te zijn als we op achterstand komen of tegen Feyenoord of Cambuur spelen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Teletekstpagina 818
Misschien heeft Heerenveen op papier een betere selectie, maar een team kneden is ook een kunst. En ben het met HR eens, dat het nergens op lijkt. Achterin een chaos, op het middenveld drie houthakkers zonder enige creativiteit en voorin geen spits en twee vleugelspelers, waarvan Larsson heel vaak zijn dag niet heeft en Zeneli wel een goeie wordt, maar met driedubbele dekking komt hij ook geen steek verder. Tis dat we nog een goede keeper hebben, die heeft al mooi wat punten gepakt
sinjoor
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 06-12-2014 14:07

Bericht door sinjoor »

Feanfan 1 schreef:Dat zijn we wel, gezien de ranglijst. Zaterdag NEC en volgende week De Graafschap. Deze ploeg kan zo 6 punten halen, maar ook 0, en dat vind ik met dit team realistischer, want wij zijn een heel voorspelbaar team.
Driedubbele dekking op Larsson en Zeneli en je hebt een makkelijke avond

Als je onze spelers allemaal individueel afzet tegen de spelers van NEC en De Graafschap hebben we echt niks te klagen.
En wanneer Foppe het zo voor elkaar kan krijgen dat er voldoende energie in een wedstrijd wordt gelegd, niet tever van eigen goal wil verdedigen en wij onze snelle, lopende spelers steeds tussen de linies weten te lanceren zijn wij een levensgevaarlijke, moeilijk te bespelen ploeg. Laat Zenneli en Larsson maar constant van positie wisselen, zodat de dekking steeds moet worden overgeven. Dat zal ons al een stuk minder voorspelbaar maken.
Plaats reactie