Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 15:57

pes5 schreef:Ik wacht nog steeds op jouw onderbouwing van het saaie spel onder Foppe in zijn laatste 4 seizoenen Sinjoor.
Ik heb dat destijds weerlegd, maar tijdens de drie zeges op rij, heb je daar niet meer op gereageerd. Nu verliezen we punten en kom je weer opduiken. Frappant. Ik zou graag nog even een onderbouwing zien voor je stelling hier. Anders kunnen we hier allemaal wel zomaar dingen gaan roepen.


Kijk de eerste pagina's van dit onderwerp maar eens terug. Als het onder Foppe de laatste 4 jaar zo goed was had iedereen het vreselijk jammer gevonden. Niemand was er rouwig om dat Foppe er een jaar eerder mee ophield.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 22-02-2016 16:08

Grimo schreef:
Daar gaat het toch niet om wat er bij andere clubs gebeurd, jij vergelijkt prestaties met vorig seizoen van onze club. Je slaat de plank volledig mis.


Je speelt toch met 18 clubs in een competitie? Dan gaat het er toch ook om wat er bij andere clubs gebeurd?

En toen Foppe het in oktober overnam en in de stellige overtuiging verkeerde dat hij binnen een paar weken heel wat voor elkaar zou gaan krijgen liep iedereen daar achteraan. Ik heb niemand gehoord die toen waarschuwde voor de jeugdige wisselvalligheid. Sterker nog, Foppe was volgens velen de uitgelezen man met de jeugdige talenten aan de slag te gaan.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 22-02-2016 16:10

Waar wil je met deze discussie naar toe Sinjoor? Onze selectie is niet beter dan dit, wat wil je horen? Dat Foppe er niks van kan? Zeg het maar, want dit is een uitzichtloze discussie.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 22-02-2016 16:42

sinjoor schreef:
Je speelt toch met 18 clubs in een competitie? Dan gaat het er toch ook om wat er bij andere clubs gebeurd?

En toen Foppe het in oktober overnam en in de stellige overtuiging verkeerde dat hij binnen een paar weken heel wat voor elkaar zou gaan krijgen liep iedereen daar achteraan. Ik heb niemand gehoord die toen waarschuwde voor de jeugdige wisselvalligheid. Sterker nog, Foppe was volgens velen de uitgelezen man met de jeugdige talenten aan de slag te gaan.


Jij vergelijkt het Heerenveen van vorig seizoen met die van nu, we hebben het niet over de 18 andere maar over Foppe zijn selectie en Lodeweges zijn selectie. Wij zijn duidelijk minder geworden tov seizoen.

Foppe pakte gelijk punten ook al was het tegen ploegen uit het linkerrijtje. Dat was Lodeweges niet gelukt die was helemaal van zijn padje met zijn opstellingen, wissels etc. Op dat moment keerde het en pakten we de broodnodige punten, Ik zie nu spelers met meer inhoud. Ja tegen Twente verliezen we en we pakken maar een punt tegen NEC maar er wordt wel 90 minuten hard gewerkt. Onder Lodeweges was de batterij al veel sneller op tijdens de wedstrijd. Foppe is ook een ideale man voor jeugdig talent, spelers als Larsson en Thorsby hebben ook al meerdere keren aangeven dat ze van zijn trainingen een betere voetballer worden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 22-02-2016 18:51

Grimo schreef:Jij vergelijkt het Heerenveen van vorig seizoen met die van nu, we hebben het niet over de 18 andere maar over Foppe zijn selectie en Lodeweges zijn selectie. Wij zijn duidelijk minder geworden tov seizoen.

Foppe pakte gelijk punten ook al was het tegen ploegen uit het linkerrijtje. Dat was Lodeweges niet gelukt die was helemaal van zijn padje met zijn opstellingen, wissels etc. Op dat moment keerde het en pakten we de broodnodige punten, Ik zie nu spelers met meer inhoud. Ja tegen Twente verliezen we en we pakken maar een punt tegen NEC maar er wordt wel 90 minuten hard gewerkt. Onder Lodeweges was de batterij al veel sneller op tijdens de wedstrijd. Foppe is ook een ideale man voor jeugdig talent, spelers als Larsson en Thorsby hebben ook al meerdere keren aangeven dat ze van zijn trainingen een betere voetballer worden.


Ik ben wel overtuigd van de argumenten van Sinjoor. Eindelijk iemand op dit forum die eens wat zinnige dingen vermeldt. Daar kunnen wij ( ik ook) nog wat van leren. Helaas moet ik als Foppefan Sinjoor wel gelijk geven dat het eigenlijk niet veel beter gaat dan onder Lodeweges. Hiernaast ben ik ook bang dat heerenveen een trainerskerkhof blijft. Zelf Jans en van Basten werden vakkundig opzij gezet door de druk van onze orakels.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor feanryp23 » 22-02-2016 20:34

Welke trainer geeft dan wel een garantie voor succes met een elftal dat er ieder seizoen anders uitziet? Je moet daarbij gewoon geluk hebben, óf de middelen hebben om ieder jaar kwaliteit voor kwaliteit te kopen. En aangezien wij lang niet altijd in die positie zijn, is het steeds een kwestie van afwachten wat de nieuwkomers kunnen brengen. Als je Foppe drie jaar met deze spelers laat werken, dan ben ik ervan overtuigd dat het stukken beter gaat. Dat is alleen niet de realiteit.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor gwgwgw » 22-02-2016 23:13

Dat het onder Lodeweges niet meer ging, waren we denk het allemaal wel over eens. Maar als we puur naar wat feitjes kijken in vergelijking met Foppe, zien we toch wat punten wat de vraag oproept of het wel beter is gegaan sinds de trainerswissel. Uiteraard hebben we onder Foppe 7 wedstrijden gewonnen, echter wel tegen de kleintjes waar Lodeweges niet tegen gespeeld heeft.

Na 24 wedstrijden kunnen we toch wel een beetje concluderen dat we staan, waar we blijkbaar horen te staan.

- Tegen de 11 ploegen die boven ons staan hebben zowel Lodeweges als Foppe 4 punten gepakt
- Tegen de 11 ploegen die boven ons staan heeft Lodeweges 4x verloren. Foppe heeft 5x verloren.
- Tegen de 6 ploegen die onder ons staan, heeft Lodeweges 1 wedstrijd gespeeld. Foppe 8 wedstrijden
- Tegen de 6 ploegen die onder ons staan heeft Lodeweges zijn enige wedstrijd gewonnen, Foppe heeft van de 8 wedstrijden 6 gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren.

Feitelijk is het tegen de ploegen die boven ons staan niet beter gegaan na de trainerswissel. Tegen de ploegen die nu onder ons staan, heeft Lodeweges maar tegen 1 ploeg gespeeld. Foppe tegen 8. Wat het onder Lodeweges zou zijn geworden, kunnen we alleen naar gissen. We zullen dat nooit zeker weten.

Is het nu echt beter gegaan sinds Foppe? Zeg het maar.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-02-2016 07:37

Sinjoor, wat heeft Foppe jou in het verleden aangedaan jongen? Er zit wat Foppe frustratie. Wel grappig leesvoer. Foppe heeft door verschrikkelijk prutsbeleid een kwaliteitsarme spelersgroep. Kan er net als Lodeweges weinig mee.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Boffy » 23-02-2016 08:57

Ik snap deze discussie ook niet zo. Lodeweges is zelf weggegaan, dus om te kijken of hij het beter gedaan had, heeft geen enkele zin. Hij wou namelijk zelf niet meer. Sinjoor bouwt nu hele verhalen op één zinnetje, dat Foppe zich een beetje vergaloppeerd heeft in de kwaliteit van deze selectie. En dat ene zinnetje gebruikt Sinjoor nu, om te zeggen dat Foppe er niks van kan? Vind het een beetje vergezocht allemaal. We moeten blij zijn dat Foppe er uberhaupt aan begonnen is en ik ben blij dat we zo goed als veilig zijn. Deze selectie is namelijk niet zoveel beter dan die van Roda en Willem II, ploegen die vlak boven de streep staan. Nu moet de focus op het nieuwe seizoen, de selectie moet nu eindelijk eens evenwichtig en versterkt worden. Room je de selectie nog een keer af, en vul je dat aan met nog meer jeugd, dan speel je volgend jaar op zeker degredatievoetbal. En dan kan je nog zoveel trainers ervoor zetten, ze zijn gewoon niet beter.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor 12eMan » 23-02-2016 09:19

Wat is dit voor een zinloze discussie.

Doet Foppe het beter dan Dwight? Ja en wel omdat er in ieder geval weer een duidelijk idee achter zit in plaats van de zwalkende beslissingen van Dwight, die het gewoon niet meer wist.

Loopt het goed? Bij vlagen, er zijn broodnodige punten gepakt en bovenal bijna elke wedstrijd(behalve Vitesse uit) volop kansen gecreëerd. Dat die er niet in gaan is een kwestie van kwaliteit en pech.

Laten we blij zijn dat er een fatsoenlijke trainer in gestapt is met de wetenschap dat bijvoorbeeld ook zomaar een Booy voor de groep had kunnen staan als Foppe het niet had gedaan. Ik weet veel dingen niet zeker maar wel dat ik daar absoluut niet blij van was geworden.....
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Crash » 23-02-2016 10:52

De Haan presteert naar de kwaliteiten van de selectie. Net als dat Lodeweges dit deed. Net als dat Langeler, Faber, Streppel of zelfs Cruijff dit zal/zou doen. Alles valt of staat bij een evenwichtige selectie met voldoende (potentieel) subtop materiaal voorhanden. En die spelers hebben we gewoonweg te weinig.

Subtopwaardig (op termijn) in mijn ogen: Mulder, Van Aken, St. Juste, Thern, Zeneli en Larsson. Wellicht kunnen spelers als Marzo, Van Anholt, Otigba, Thorsby en Namli daar ook nog aanhaken mits ze constanter worden en hun ondergrens omhoog weten te krijgen. Wanneer de zwakkere plekken in het elftal worden versterkt moet dit mogelijk zijn.

Spelers die helaas niet voldoen om op subtop niveau wekelijks te presteren en waarschijnlijk ook niet het groeipotentieel hebben dit te gaan bewerkstelligen: Schmidt, Bijker, Cavlan, Van Boomen, Van den Berg, Slagveer, Te Vrede en Veerman. Ook heb ik bij Zahovic écht mijn twijfels op termijn. Bij de laatste duurt het wel erg lang voordat hij aanhaakt en zijn prestaties bij de beloften zijn zelfs niet in het oogspringend.

De balans opmakend denk ik dat iets meer balans in de selectie er voor zou kunnen zorgen dat we iets beter zouden kunnen presteren dan nu het geval is, maar met zoveel posities kwalitatief onderbezet is het een illussie play-offs te behalen. En als we die al halen zijn we kansloos tegenover de daadwerkelijke subtop (Vitesse, Feyenoord en AZ).
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Lardy » 23-02-2016 11:06

Je moet Zahovic ook beoordelen als hij in het eerste speelt, en daar speelt hij bijna nooit. Ik denk dat Zahovic een goede spits kan worden gezien de spelers die er omheen staan. Larsson en Zeneli zijn veel van het inspelen en doorbewegen, en dan heb je een technische speler in de spits nodig. Bij Veerman is het namelijk lachwekkend.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor GeraldSibon35 » 23-02-2016 11:39

Even gekeken naar de discussie of onze selectie zo onervaren is ten opzichte van onze concurrenten. Het antwoord is een duidelijke JA!. Ook al zijn sommige jongens van de concurrenten minder in kwaliteit, ze zijn wel stuk stabieler in het veld.

Selecties van onze concurrenten

ADO Den Haag: Vito Wormgoor (27 jaar), Aaron Meijers (28 jaar), Martin Hansen (25 jaar), Thimoty Derijck (28 jaar), Gianni Zuiverloon (29 jaar), Tom Beugelsdijk (25 jaar), Dion Malone (27 jaar), Mike Havenaar (28 jaar), Ruben Schaken (33 jaar), Eduard Duplan (32 jaar).

FC Groningen: Sergio Padt (25 jaar), Ettiene Reijnen (28 jaar), Rasmus Lindgren (31 jaar), Hedwiges Maduro (31 jaar), Michael de Leeuw (29 jaar) + paar jongens van 25 zoals Hoessen, Antonia, Linssen, Burnet en Tamata.

PEC Zwolle: Bram van Polen (30 jaar), Bart van Hintum (29 jaar) , Dirk Marcellis (27 jaar) , Kevin Begois (33 jaar), Wout Brama (29 jaar), Stef Nijland (27 jaar)

NEC: Brad Jones (33 jaar), Marcel Appiah (27 jaar), Rens van der Eijden (27 jaar), Christian Santos (27), Navarone Foor (24), Wojciech Golla (24 jaar), Dario Dumic (24 jaar).

Heracles Almelo: Bram Castro (33 jaar), Ramon Zomer (32 jaar), Tim Breukers (28 jaar) , Wout Droste (26 jaar), Mark Jan Fledderus (33 jaar), Thomas Bruns (24 jaar), Gonzalo Garcia (32 jaar).

Vitesse: Eloy Room (27 jaar), Maikel van der Werff (26 jaar), Arnold Kruiswijk (31 jaar), Guram Kashia (28 jaar), Sheran Yeini (29 jaar), Denys Oliynyk (28 jaar), Renato Ibarra (25 jaar).

FC Utrecht: Robbin Ruiter (28 jaar), Ramon Leeuwin (28 jaar) , Mark van der Maarel (26 jaar), Chris Kum (30 jaar), Kevin Conboy (28 jaar), Willem Janssen (29 jaar), Ruud Boymans (26 jaar), Andreas Ludwig (25 jaar)

FC Twente: Nick Marsman (25 jaar), Bruno Uvini (24 jaar), Robert Schilder (29 jaar), Felipe Gutierez (25 jaar), Kamohelo Mokotjo (24 jaar), Chinedu Ede (29 jaar), Jerson Cabral (25 jaar)

SC Heerenveen: Erwin Mulder (26 jaar), Joey van den Berg (30 jaar). + paar jongens van 24 zoals Van Anholt, Marzo en Te Vrede.
GeraldSibon35
Selectiespeler
 
Berichten: 497
Geregistreerd op: 18-06-2013 12:31

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 23-02-2016 14:43

Je kan dan ook Veerman erbij noemen, hij is ook 24. http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/ ... isie.dhtml In het begin van het seizoen waren er 5 teams jonger en die presteren verder prima. Zo onervaren is het niet en het is overigens ook helemaal geen excuus in de eredivisie. We benutten bij lange na niet de kwaliteit die er in dit elftal zit.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Marça » 23-02-2016 15:29

Het is maar net hoe je de gemiddelde leeftijd beoordeeld, dat hangt ook af van wat je onder eerste selectie beschouwt. Volgens het Duitse Transfermarkt beschikt Heerenveen ook dit seizoen over de selectie met de laagste gemiddelde leeftijd: http://www.transfermarkt.nl/eredivisie/ ... bewerb/NL1.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Knipecity » 23-02-2016 22:38

rust schreef:Je kan dan ook Veerman erbij noemen, hij is ook 24. http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/ ... isie.dhtml In het begin van het seizoen waren er 5 teams jonger en die presteren verder prima. Zo onervaren is het niet en het is overigens ook helemaal geen excuus in de eredivisie. We benutten bij lange na niet de kwaliteit die er in dit elftal zit.

Onzin.
Je kan wel 6,7 talentvolle jongens van 19 hebben die zorgen voor een lage gemiddelde leeftijd, als je daarnaast, liefst in de as, 4, 5 jongens van 27 jaar en ouder hebt.
Wij hebben in het veld slechts 1 ervaren jongen en die gedraagt zich ook nog vaak als een jonge hond.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2016 07:06

Vitesse?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Superfries1994 » 24-02-2016 10:27

Feyenoord had erg veel geluk aan het begin van het seizoen en presteert nu al weken niet, hoe kan dat dan? Erg ervaren jongens met El Ahmadi, Kuijt, Vermeer, Elia en jongens die al jaren meedraaien in de Eredivisie, Van der Heijden, Botteghin, Vejinovic.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Grimo » 24-02-2016 10:57

Feyenoord is al jaren in alles een uitzondering op de regel. In alles.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor rust » 24-02-2016 13:03

Alle teams zijn jong in de eredivisie. Alleen AZ heeft een ervaren leider. De rest van de aanvoerders kunnen het niet waarmaken en kun je vergelijken met Joey. Je zal het als aanvoerder moeten doen met een pseudo vedette als Henkie Veerman..
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 13:32

Knipecity schreef:
Onzin.
Je kan wel 6,7 talentvolle jongens van 19 hebben die zorgen voor een lage gemiddelde leeftijd, als je daarnaast, liefst in de as, 4, 5 jongens van 27 jaar en ouder hebt.
Wij hebben in het veld slechts 1 ervaren jongen en die gedraagt zich ook nog vaak als een jonge hond.


Maar hoe kan het dan dat jij het 2 weken geleden nog helemaal zag zitten in deze groep Knipe?
Toen verkondigde jij dat je allang wist dat we hele goede spelers hadden en de ketchup uit de fles kwam.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 14:18

Lardy schreef:Sinjoor, de selectie is gewoon te slecht. Maar je kan wel zien dat de spelers wat meer inzet en passie tonen, en dat kan je wel toeschrijven aan Foppe. Maar volgens mij is Foppe ook niet gekomen om even te laten zien dat Lodeweges er geen reet van kon. Ik weet niet waar je heen wil met je verhalen.



Nou, volgens mij heeft Foppe bij zijn komst toch aardig weten te verkondigen dat er onder Dwight van alles mankeerde. Er werd niet hard genoeg getraind, er van alles en nog wat verandert moest worden, de fysieke gesteldheid van spelers niet goed was en wijzigde het elftal direct op 5 posities. Daarnaast was Foppe er heilig van overtuigd dat hij met zijn kennis en kunde in een paar weken tijd heel wat voor elkaar zou gaan krijgen.

De meesten hier vonden het allemaal prachtig dat Foppe dat allemaal vertelde, ik vond het vrij oncollegiaal, zeker omdat dwight op Foppe's voorspraak is aangesteld, hij als senior coach en adviseur vrij dicht op de groep zat, veelvuldig overleg voerde met Dwight en zelfs de trainingsschema's schreef.

En als je nou bekijkt wat er sinds Foppe's komst echt verbetert is, dan is dat bar weinig. Er wordt nu gezegd dat Dwight aan het zwalken was met opstellingen en wissels en er onder Foppe weer een duidelijk idee is.
Sorry hoor, maar volgens mij heeft Foppe ook aardig lopen goochelen met opstellingen, en is er van de aanvankelijke 5 omzettingen waarmee hij zijn eerste wedstrijd startte weinig meer over. De verdediging werd alleen maar kwetsbaarder door VDB daar te posteren.
De formatie waarmee Foppe de 2e seizoenshelft begon kon al meteen de schop op na PEC. En het elftal waarmee Foppe grotendeels in de laatste wedstrijden speelde was pas tot stand gekomen toen hij het elftal de in de rust tegen Willem 2 op zn kop zette.
Daarnaast was de kansloze 5-2 in Amsterdam grotendeels te wijten aan de vurige wens van Foppe om in de Arena te stunten, het leek wel een suïcide-mission waarmee H'veen die wedstrijd inging. Ook is er genoeg aan te merken op Foppe's matige wissels.

Dat het spel langzaam aan ietsje beter wordt lijkt me logisch. Als wij een paar maanden met z'n allen gaan voetballen zal het samenspel naar verloop van tijd ook steeds wat beter gaan.

Maar als je nou echt gaat bekijken wat er onder Foppe echt beter is geworden? Ik zie het niet. Maar dat zal wellicht komen door mijn tunnelvisie ;-)
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 14:19

Al sinds vorig jaar hebben we de jongste selectie van de eredivisie. Uiteraard moet je naar een selectie kijken en niet naar een elftal; we praten over een eerste selectie.
Kwalitatief kunnen we niet concurreren met een Ajax of Vitesse en dus zullen we een routinier in het elftal nodig hebben, bijvoorbeeld zoals AZ met Hendriksen. Waar Ajax vorig seizoen nog regelmatig een beroep deed op Schöne, hebben wij geen dergelijke routinier in het elftal. Daarnaast hebben teams als Ajax en Vitesse ook gelouterde verdedigers als Veltman en Kashia achterin staan, terwijl wij het doen met broekjes van nog geen 20.
Natuurlijk moet je spelers als St. Juste, Otigba en Van Aken als jeugdspelers de kans geven in het eerste. Doe je dat niet, zijn ze snel vertrokken (net zoals een Kada). Dat betekent wel dat je dan je ervaring in andere linies moet inzetten. Bijvoorbeeld op de backs of nog liever, op het middenveld.
Foppe is een coach die jonge spelers kan motiveren en beter maken. Het verleden heeft dat bewezen. Maar ook in een veredeld jeugdelftal heb je routiniers nodig, verbindingsspelers. Het is duidelijk dat Joey dat (nog) niet kan. Thorsby zou dat op den duur kunnen, maar is op dit moment zelf nog zoekende.
Joey kan het best op zoek gaan naar een leuke Duitse middenmoter, en de club zal op zoek moeten naar 1 of 2 ervaren spelers die een elftal op sleeptouw kunnen nemen. In zo'n jong elftal zou je het liefst 2 ervaren spelers zien.

Dat Foppe zo moet goochelen is nogal wiedes. De selectie kampte met een aantal blessures en schorsingen, en dan is het altijd schuiven met poppetjes wanneer je elke positie niet Eredivisie-waardig dubbelbezet hebt. Dat bijvoorbeeld Joey in de verdediging naast Otigba werd gezet was duidelijk (liever hij dan Bijker).
Het is geen hosanna onder Foppe; er is ook niemand die dat roept. Toch leken we onder Dwight meer naar beneden te kijken en gaan we onder Foppe weer met de kopjes omhoog. Het is nog zoekende en de balans ontbreekt overduidelijk. Ik ben blij dat Foppe erin is gestapt in zo'n zwalkend en onsamenhangend elftal. Ook hij wist vantevoren dat hij geen hoge ogen zou gooien met dit team. Maar toch is hij erin gestapt voor de club. Dan verdien je in mijn ogen veel respect. Veel meer dan sommigen hier uiten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Harmiej » 24-02-2016 14:53

Wizard schreef:Al sinds vorig jaar hebben we de jongste selectie van de eredivisie. Uiteraard moet je naar een selectie kijken en niet naar een elftal; we praten over een eerste selectie.
Kwalitatief kunnen we niet concurreren met een Ajax of Vitesse en dus zullen we een routinier in het elftal nodig hebben, bijvoorbeeld zoals AZ met Hendriksen. Waar Ajax vorig seizoen nog regelmatig een beroep deed op Schöne, hebben wij geen dergelijke routinier in het elftal. Daarnaast hebben teams als Ajax en Vitesse ook gelouterde verdedigers als Veltman en Kashia achterin staan, terwijl wij het doen met broekjes van nog geen 20.
Natuurlijk moet je spelers als St. Juste, Otigba en Van Aken als jeugdspelers de kans geven in het eerste. Doe je dat niet, zijn ze snel vertrokken (net zoals een Kada). Dat betekent wel dat je dan je ervaring in andere linies moet inzetten. Bijvoorbeeld op de backs of nog liever, op het middenveld.
Foppe is een coach die jonge spelers kan motiveren en beter maken. Het verleden heeft dat bewezen. Maar ook in een veredeld jeugdelftal heb je routiniers nodig, verbindingsspelers. Het is duidelijk dat Joey dat (nog) niet kan. Thorsby zou dat op den duur kunnen, maar is op dit moment zelf nog zoekende.
Joey kan het best op zoek gaan naar een leuke Duitse middenmoter, en de club zal op zoek moeten naar 1 of 2 ervaren spelers die een elftal op sleeptouw kunnen nemen. In zo'n jong elftal zou je het liefst 2 ervaren spelers zien.

Dat Foppe zo moet goochelen is nogal wiedes. De selectie kampte met een aantal blessures en schorsingen, en dan is het altijd schuiven met poppetjes wanneer je elke positie niet Eredivisie-waardig dubbelbezet hebt. Dat bijvoorbeeld Joey in de verdediging naast Otigba werd gezet was duidelijk (liever hij dan Bijker).
Het is geen hosanna onder Foppe; er is ook niemand die dat roept. Toch leken we onder Dwight meer naar beneden te kijken en gaan we onder Foppe weer met de kopjes omhoog. Het is nog zoekende en de balans ontbreekt overduidelijk. Ik ben blij dat Foppe erin is gestapt in zo'n zwalkend en onsamenhangend elftal. Ook hij wist vantevoren dat hij geen hoge ogen zou gooien met dit team. Maar toch is hij erin gestapt voor de club. Dan verdien je in mijn ogen veel respect. Veel meer dan sommigen hier uiten.


Markus Henriksen van AZ een routinier?
Deze Henriksen is net als Otigba 23 jaar oud. Hij doet het prima in Alkmaar maar het is zeker geen routinier.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 15:06

Harmiej schreef:
Markus Henriksen van AZ een routinier?
Deze Henriksen is net als Otigba 23 jaar oud. Hij doet het prima in Alkmaar maar het is zeker geen routinier.


Ik zou zeggen 'bekijk es een wedstrijd van AZ en volg dan vooral hoe Henriksen speelt en zijn medespelers coacht'. Een routinier hoeft niet persé iemand te zijn die erg oud is. Een routinier kan naast een ervaren persoon ook iemand zijn die uitstekende leiderschapskwaliteiten heeft en deze erg goed gebruikt/overbrengt richting medespelers. Precies zo'n speler missen wij.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 15:07

@Wizard:

Natuurlijk heeft AZ het geluk gehad met Vlaar. Maar we vergeten even dat AZ na afloop van vorig seizoen een compleet elftal zag vertrekken met oa Berghuis, Gudelj, Hoedt, Poulsen en Aron Johanson . Vincent Jansen komt van Almere City, Van der Linden van Eagles en Ben Rienstra van Zwolle.

Wellicht mag je ook gewoon zeggen dat John van den Brom wel een trainer is die er elk jaar wat van weet te maken.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 15:17

Van den Brom is absoluut een prima trainer; dat zullen weinig ontkennen denk ik.
Uiteraard heeft John het geluk gehad met Stewart, welke een uitstekend technisch directeur is geweest. Stewart wist altijd goed samenhangende elftallen samen te stellen. Hoe het daar zal gaan nu Huiberts technische directeur is, is dus afwachten.
Het is dus ook maar de vraag hoelang Van den Brom nog bij AZ blijft.
Maar kijk eens naar de samenstelling van AZ. Het is veel meer een mix van ervaring en talent. Ook hun middenveld heeft een grote diversiteit aan soort spelers.
Wanneer je kijkt naar de spelers individueel tussen AZ en Heerenveen zal je zien dat ze op 'pak-em-beet' 8 van de 11 posities beter zijn. Daarnaast is de samenstelling onderling in het elftal ook beter.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 15:28

Wizard schreef:
Daarnaast hebben teams als Ajax en Vitesse ook gelouterde verdedigers als Veltman en Kashia achterin staan, terwijl wij het doen met broekjes van nog geen 20.
Natuurlijk moet je spelers als St. Juste, Otigba en Van Aken als jeugdspelers de kans geven in het eerste.


Otigba speelt al 3 seizoenen in het eerste, St Juste voor het 2e jaar en Van Aken voor het 3e jaar. Marzo is voor het 3e jaar bij H'veen, Van Anholt voor het 3e jaar, Larsson voor het 2e jaar, Slagveer voor het 3e jaar, Thorsby voor het 2e jaar. Met Zeneli, Cavlan, Bijker en Veerman/Te Vrede hebben we idd een aantal 1e jaars spelers.

Maar er staan bij meerdere clubs jonge, eerstejaars spelers in het team. Veltman is overigens verre van een gelouterde verdediger.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor sinjoor » 24-02-2016 15:30

Wizard schreef:Van den Brom is absoluut een prima trainer; dat zullen weinig ontkennen denk ik.
Uiteraard heeft John het geluk gehad met Stewart, welke een uitstekend technisch directeur is geweest. Stewart wist altijd goed samenhangende elftallen samen te stellen. Hoe het daar zal gaan nu Huiberts technische directeur is, is dus afwachten.
Het is dus ook maar de vraag hoelang Van den Brom nog bij AZ blijft.
Maar kijk eens naar de samenstelling van AZ. Het is veel meer een mix van ervaring en talent. Ook hun middenveld heeft een grote diversiteit aan soort spelers.
Wanneer je kijkt naar de spelers individueel tussen AZ en Heerenveen zal je zien dat ze op 'pak-em-beet' 8 van de 11 posities beter zijn. Daarnaast is de samenstelling onderling in het elftal ook beter.



John van den Brom heeft ook met ADO de Play off´s gewonnen, daar was geen Steward. Daarnaast heeft hij ook met Vitesse de PO´s gewonnen en werd hij met Anderlecht kampioen.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Foppe de Haan

Berichtdoor Wizard » 24-02-2016 15:38

sinjoor schreef:John van den Brom heeft ook met ADO de Play off´s gewonnen, daar was geen Steward. Daarnaast heeft hij ook met Vitesse de PO´s gewonnen en werd hij met Anderlecht kampioen.

Wat is je punt nu Sinjoor? Een bevestiging op hetgeen ik stel 'Van den Brom is een uitstekend trainer' ?
Anderlecht is een topploeg die elk jaar voor het kampioenschap gaat en elk seizoen weer favoriet is.
Vitesse is een geweldige ploeg met legio mogelijkheden qua geld, investeringen en talent. En met die geweldige ploeg werd hij maar 7e.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten