Foppe de Haan

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor superfean » 04-02-2004 23:45

Tja wat is een goed en passend afscheid van deze man??
Ik heb er zelf weinig ideetjes over behalve dan dat het eerder genoemde vuurwerk ook in de middag wel effect heeft.
Borden/grote letters die de combi Foppe Bedankt combineren(bovenin 25/26 vast te regelen).
Natuurlijk massaal laten merken dat hij de waardering aanwezig is wie weet een lied?? is er iemand die origineel is en makkelijk teks(kort) in elkaar zet??
superfean
Selectiespeler
 
Berichten: 216
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:28

Berichtdoor Cross79 » 05-02-2004 00:39

Dat is Ajax Beetle en geen Riemer en Co, by the way heeft Ajax daar een niet normale boete voor gekregen, wil jij dat Ome Riemer aandoen?
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Patrick » 05-02-2004 13:01

Misschien een groot spandoek boven de hoofden met: Foppe, you'll never walk alone!!( hoe origineel :mrgreen: ) en die bandieri die er is een flink aantal keren kopieren!!
Patrick
Selectiespeler
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 10-12-2002 13:42
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor Sjoerd » 05-02-2004 13:42

Hoi,

Foppe is een bijzondere man die een bijzonder afscheid verdient.
Gelukkig hebben we het nog wel even aan tijd, een echt strak plan heb ik ook nog niet.
Het begint in ieder geval met een minutenlange ovatie voor dit unieke mens...voor de rest is het 'standaard' scanderen van zijn naam over een lange periode ook een mooi gebaar van waardering. Verder denk ik aan een aandenken van ons als supporters in de vorm van een foto / maquette of wat dan ook....
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor 0515 » 05-02-2004 14:25

Portret van foppe met borden net als in die reclame met die chineese dictator.
weet niet of dat haalbaar is en wie dat gaat betalen? maar lijkt me wel een idee.

Verder nog iemand die waat over foppe gaat zeggen een belangrijk persoon Ruud van Nistelrooy of de koningin ??

verder is het niet zoon raar idee om wat mensen uittenodigen die belagrijk zijn geweest voor foppe. en die dan een soort ere haag te laten vormen.
En wie niet springt.......
0515
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 03-02-2004 15:05
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor KingBee » 05-02-2004 15:14

fuss schreef:
KingBee schreef:en de laatste twee speelrondes worden toch altijd op zondag middag gespeeld?? dan zie je zo weining van het vuurwerk :mrgreen:

Maar Foppe verdient een hééél groot afscheid, afscheid nemen van zo'n man kan maar één keer dus het meot goed! Concrete, orginele ideen heb ik eigenlijk nog niet.....


was je vorig jaar bij ajax uit? je ziet het wel degelijk. En het ziet er wel degelijk vet uit dan :shock:


ik was bij Ajax uit ja, maar ik refereerde meer aan die vuurpijlen ed die op het andere plaatjes te zien zijn.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor montana » 05-02-2004 17:10

op de nieuwe tribune kan een groot spandoek over de mensen heen gaan ... op de zuidtribune vanwege de palen niet :S
Avatar gebruiker
montana
Selectiespeler
 
Berichten: 477
Geregistreerd op: 03-05-2003 16:46
Woonplaats: 015

Berichtdoor jeroentjeheerenveen » 05-02-2004 20:20

Ik weet niet of het een dillemma is, misschien is het ook wel niet jammer, dat weet ik niet.
Maar waar moet foppe het (grootste) afscheid krijgen, de kans dat ik na twente ga is vrij groot, thuis hoop ik er ook bij te zijn, maar dat zal wat lastiger zijn.
Jeroen B. zegt eerder "aangezien alles thuis plaatst vindt..."
Gelukkig blikken we op iets vooruit, dat nog ff duurt, ik meen dat ik ook in ander topic
las, dat iemand zij "hoop dat twente weet wat ze te w8en staat".
Zal wel sarcastische bedoeld zijn, maar toch, dilemma :?: , of 2 x afscheid......
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
jeroentjeheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 22-12-2003 17:40
Woonplaats: franeker

Berichtdoor Caspar » 05-02-2004 20:29

Ik hoop toch dat ze na Twente (of eventueel een andere datum) een groots afscheidsfeest geven op de koemarkt ofzo. gewoon met een podium. lijkt mij het beste.
Ladies and gentleman: We've got him!
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Niels » 06-02-2004 08:13

Euh... Misschien ligt het aan mij, maar moeten we niet uitgaan van wat Foppe mooi zou vinden? Wij kunnen wel allerlei luke dingen bedenken die wij zouden willen zien, maar het is zijn afscheid! :?
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Vrieskist » 06-02-2004 09:00

Een cheo zou wel kunnen lukken. Als er even wordt rondgeroepen door de stadion speaker dat het voor het afscheid van foppe is doet iedereen wel mee.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Heerenveen rules » 06-02-2004 09:11

Een groots afscheid moet het worden........ Er is tijd genoeg om daar over na te denken. Een ereronde en een speech is natuurlijk veel te weinig. :urgs: :urgs:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Riemer » 06-02-2004 19:18

Laat ik voorop stellen dat Foppe veel voor Heerenveen betekend heeft. Maar waarom moet hij een groots afscheid hebben, terwijl vele spelers het met iets simpels moesten doen.
Riemer
Basisspeler
 
Berichten: 745
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:32
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Blue White Billy » 06-02-2004 19:59

Nielshh schreef:Euh... Misschien ligt het aan mij, maar moeten we niet uitgaan van wat Foppe mooi zou vinden? Wij kunnen wel allerlei luke dingen bedenken die wij zouden willen zien, maar het is zijn afscheid! :?


Er bestaat ook nog zoiets al spontaniteit.... er moeten spontane gedachten vanuit het publiek komen....

Zoiets als de grootste TIFO-actie ooit in het ALS, ga met een oude pet door het stadion, vertel ze waar het aan besteed wordt en je hebt binnen een avondje voldoende geld voor een superafscheid!!
Let's Go Blue White Army!!
Avatar gebruiker
Blue White Billy
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 03-12-2002 17:02
Woonplaats: Middle Friesland

Berichtdoor Raider » 06-02-2004 20:22

Ben het niet met je eens Riemer,Foppe verdiend natuurlijk een groots afscheid. Wat deze man voor de club heeft betekend is toch groots? Geef die man o.a een onderscheiding ,dan kan Ruud van Nistelrooy die mooi uitreiken.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-02-2004 14:42

Jezus Riemer, is er één persoon in de clubhistorie die meer voor de club heeft betekend dan Foppe? Je gaat hem toch niet vergelijken met spelers die hier een paar jaar spelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor dekoning » 08-02-2004 19:22

Een cheo met hele stadion lijkt me wel wat, dat moet toch mogelijk zijn voor zo iemand.

En na afloop geven we hem een WISSELbeker :wink: .
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Roelof » 09-02-2004 10:01

Ik ben het met je eens Heerenveen rules. Maar als Riemer bedoelt dat er genoeg spelers hier zijn weg gegaan zonder een fatsoenlijk afscheid, dan geef ik hem weer gelijk. Dat contrast zou bij een groots afscheid van Foppe wel groot zijn.
Roelof
Wereldspeler
 
Berichten: 1436
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:16

Berichtdoor SCH Supporter » 10-02-2004 17:55

Riemer schreef:Laat ik voorop stellen dat Foppe veel voor Heerenveen betekend heeft. Maar waarom moet hij een groots afscheid hebben, terwijl vele spelers het met iets simpels moesten doen.


Omdat hij sinds 1985 in dienst is bij Heerenveen en andere spelers op een paar uitzonderingen na niet langer dan 3 jaar maar ik vind dat sommige spelers ook een mooier afscheid verdienen

Trouwens ik vond ook dat Talan maar een mager afscheid kreeg tegen RBC
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
SCH Supporter
Selectiespeler
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 19-09-2003 16:02
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor jeroentjeheerenveen » 02-03-2004 12:13

foppe had gister in voetbal inteelt een intervieuw met mari carmen, en foppe vertelde dat het grote feest wordt gehouden tijdens de laatste THUISwedstrijd.
hij wou van nix weten en riemer had de regie in handen.
uit zijn woorden vloeide iets van ook een feest in stad...??
behalve natuurlijk lijkt mij een paar rondjes langs de tribunes.

het is logisch denk ik dat het thuis wordt gedaan, bij twente kunnen (als we misschien een extra vak krijgen) hoogtens 800 man of zow aanwezig zijn.

zag bij volendam dat ado, aj*x en az de hele tribune tot hun beschikking hadden.

ik weet niet wat de animo is voor twente uit.
maar er was iemand die zij (cynische) is twente wel goed voorbereid.
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
jeroentjeheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 22-12-2003 17:40
Woonplaats: franeker

Berichtdoor Blizzard » 02-03-2004 12:23

Het zou mooi zijn als NN een groot spandoek maakte met de tekst: ''Foppe bedankt, we zullen je nooit vergeten''. Ongeveer van het formaat van het doek als één man achter Heerenveen. Maar jah wie ben ik...
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Chilly » 02-03-2004 20:09

Dat lijkt mij ook een goed plan.Maar dan moet je hier niet veel geld aan uitgeven omdat die spandoek maar eenmalig gebruikt zal worden. En dan is het toch zonde voor het geld. Maar een doek en wat zwarte verf zal nooit veel kosten.
Chilly
Nieuw talent
 
Berichten: 81
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:24
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Cross79 » 02-03-2004 23:07

Heb nog wel een offerte met korting liggen van DVC, willen erg goedkoop 1 maken voor Foppe. ;)
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Vrieskist » 03-03-2004 14:41

Een super borden actie op Hoofd tribune met Foppe (en dan omdraaien) Bedankt :)

Ok ik droom ff verder ;)
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Beetle » 08-03-2004 11:25

Gisteren in de Kuip geweest. In de rust kreeg het legioen de gelegenheid Bosvelt uit te zwaaien. Althans...

Straks gaan we in Heerenveen ook afscheid nemen van een aantal spelers en, niet in de laatste plaats, Foppe de Haan. Zoals het gisteren ging als bij Bosvelt moet het niet gebeuren. Wat een aanfluiting! Van de kant van de fans niets dan lof maar Bosvelt werd behoorlijk aan zijn lot overgelaten. Waarom werd hij niet beschermd? Waarom heeft de club geen duidelijke afspraken gemaakt met de heren van de pers? Waarom werd Bosvelt z'n ereronde zo gruwelijk verpest door een horde camera's en microfoons? Heerenveen moet het duidelijk zijn dat de ereronde voor de feestvarkens en het publiek zijn en niet van de fotografen!

Ik hoop dat het bestuur het ook door heeft en zich eenzelfde blamage als gisteren voorkomt.

Gelezen op een Feyenoordforum:
"Ik verwacht minstens vier foto's in elke krant..."
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor Vrieskist » 08-03-2004 12:14

Pfft... toen heerenveen 2e werd had je precies hetzelfde bij de ere ronde ...
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor ALS 26.000 » 08-03-2004 14:57

Beetle, jij doet ook niks anders dan tegen dingen aanschoppen. Jij weet het altijd beter. Het lukt je echt niet om fotografen te weren van het veld, die moeten nl. ook hun werk kunnen doen. Hoe meer er zijn hoe belangrijker de pers het blijkbaar vindt en het afscheid van een instituut als FOppe zal de pers zeker belangrijk vinden.
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Romy » 08-03-2004 15:37

Ik denk ook niet dat Beetle alle pers weg wil hebben, maar (en dat ben ik met hem eens) er is wel een verschil tussen een paar foto's maken en iemand constant op de lip zitten, waardoor het afscheid verstoord wordt. Ik hoop dat 'de pers' Foppe of wie dan ook gewoon uit respect rustig de ereronde laat lopen. Tijd voor foto's en interviews is er daarnaast nog genoeg.
Romy
Nieuw talent
 
Berichten: 108
Geregistreerd op: 10-08-2003 13:35
Woonplaats: Stockholm

Berichtdoor HaEmTeDe » 06-04-2004 22:36

Afscheid van een persoon die samen met anderen Heereveen heeft gemaakt dat wat het nu is. Niet een geringe prestatie. Wie in augustus 1985 zou vertellen, wat de SC Heerenveen de komende 20 jaar zou gaan presteren, zou volstrekt voor gek worden verklaard. Van een gezellige (financieel noodlijdende club) is er een landelijke suptopper ontstaan die zo nu en dan internationaal ook nog eens aan de bak moest. Van opportunisch kick en rush voetbal ontstond een gedegen structuur met continuiteit. Organisatorisch en financieel is er geen club geweest die de afgelopen 20 jaar zo'n sprong voorwaarts heeft gemaakt.


Foppe de Haan is daar samen met vele anderen verantwoordelijk voor geweest.


Hij stopt nu. Foppe stopt en dat is wat anders dan dat een gemiddelde eredivisie trainer stopt. FOPPE DIE STOPT !! Vele jaren het gezicht geweest voor de SC Heereveen. Vele jaren het gezicht geweest voor de provicie Fryslan. Vele jaren gestaan voor ideeen over voetbal en maatschappij (en hoe we met elkaar om hoort te gaan). Natuurlijk, hoef je dat daar niet mee eens te zijn. Maar hij stond daarvoor en hij hield zich daaraan.

Foppe stopt !!!! Vele jaren heeft hij, naast bijzondere resultaten met zijn team, ons ook een spiegel voorgehouden. Een spiegel waarin we soms konden zien dat we trots waren, trots op onze club. Jarenlang zagen we in de spiegel dat vele anderen, SC Heerenveen, de vrijwilligers en de supporters beoordeelden vanuit een positief perspectief. Tegen een dergelijke PR kan geen enkele AFUK actie op.

Samen met anderen is Foppe de Haan er in geslaagd om samenwerkend met de pers een beeld van SC Heerenveen te doen ontstaan, waar menig organsatiedeskundige jaloers op zou zijn. Ondanks zo nu en dan een dipje....... WAT EEN PLAATJE IS HIER NEERGEZET !!!!

Foppe stopt !!! Heeft menig supporter ergens ......tijdens of na een wedstrijd......ooit........in het Abe Lenstra Stadion......... niet met een brok in de keel gezeten van ontroering....... Heeft menig supporter niet TROTS gesproken over dat hij of zij .......het weekend daarvoor......... samen met SC Heerenveen heeft ervaren. TROTS..... echte trots.....komt bij de nuchtere noorderling niet zo heel snel boven.... MAAR NU WEL !!!!

WIJ gaan die man een afscheid geven. Een afscheid van Foppe van zijn supporters. Dit is geen afscheid van een vertrekkende trainer..... DIT IS HET AFSCHEID VAN FOPPE !!!

IK EIS........een afscheid............een afscheidsfeest met dezelfde klasse die weergegeven is in de ontwikkeling van SC Heerenveen.

ReSpEcT...........met heel veel ReSpEct...........kijken we terug naar de periode FOPPE de Haan, DE trainer die samen met vele anderen een kunstje flikte......een kunstje wat mij heeft verbaast........vertederd........blij maakte............ontroerde.

Foppe harstikke bedankt !!!
Laatst bijgewerkt door HaEmTeDe op 06-04-2004 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor HaEmTeDe » 06-04-2004 22:38

..............................................................................
Laatst bijgewerkt door HaEmTeDe op 06-04-2004 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 35 gasten