Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Je weet dat je al een keer geel hebt gekregen. Je weet ook dat Wegereef een pietje precies is wat betreft de regels. Dan is het gewoon oliedom om die bal nog eens weg te trappen. Hij had de bal gewoon op moeten pakken en in z'n handen moeten houden. De tegenstander kan op die manier geen (snelle) vrije trap nemen en je hebt zelf tijd om weer op je positie te gaan staan. Bovendien wordt daar nooit een gele kaart voor gegeven. De scheidsrechter waarschuwt in zo'n situatie alleen om die bal te laten liggen. Garcia kan beter maar eens bij zichzelf te rade gaan.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Ik vond het een overdreven gele kaart. Ja hij trapt de bal weg maar hij pegelt hem niet weg zoals Jans deed bijvoorbeeld. Hij trapte de bal vrij rustig het veld uit naar mijn idee.

Wat betreft alves is het overduidelijk dat hij niet lekker mee kan draaien bij middlesborough. Denk dat het goed voor hem zou zijn wanneer hij ergens anders in een nieuwe competitie een nieuwe kans krijgt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het opzettelijk wegtrappen van een bal na een fluitsignaal is spelbederf en wordt betrsaft met geel. Zie de regels.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, je kunt de vaak niet al te slimme Groningers (die nu zo lopen te schreeuwen) niet eens verwijten dat ze het als onrecht zien, zolang ze een coach hebben die zich zo gedraagt als de scheidsrechter de regeltjes naleeft. Hij kreeg gisteren ook aardig onder uit de zak van vd Gijp trouwens. En waar hij eerst aangaf dat hij er geen spijt van had zag Jans het nu maar als een leermoment.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ja dat vond ik ook vreemd, na de wedstrijd had hij geen spijt maar gister ineens wel. Misschien dat hij toch op zijn vingers getikt is door iemand.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Afonso Alves in quarantaine na virusinfectie

Afgelopen zondag was Alfonso Alves een opvallende afwezige bij de selectie van Middlesbrough voor het FA Cup-duel met Everton (2-1 voor The Toffees). De Braziliaan kampte met een buikvirus.

'Alves werd vrijdagnacht gegrepen door het virus en het werd al snel duidelijk dat hij niet kon spelen tegen Everton', vertelde Middlesbrough-manager Gareth Southgate aan SkySports. 'We hebben hem bij de selectie weggehouden omdat we bang waren dat hij zijn teamgenoten zou infecteren.'

De manager van Boro rekent erop dat de quarantaine voldoende is voor een snel herstel. 'Hij heeft het weekend kunnen gebruiken om het virus kwijt te raken. Als het goed is, is hij voldoende fit om zaterdag mee te kunnen doen tegen Portsmouth.'

Middlesbrough staat op de voorlaatste plaats in de Premier League en heeft twee punten achterstand op de zeventiende plek die een plaats op het hoogste Engelse niveau garandeert.

De spits die bij SC Heerenveen in 39 competitieoptredens liefst 45 goals maakte, heeft in Engeland nog niet zijn reputatie bevestigd. Dit seizoen scoorde hij slechts vier keer in 24 duels.
Bron: vi.nl
Miereneukert!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Een wel heel bijzonder verhaal over Erik Edman: http://www.sc-heerenveen.nl/web/show/id ... entid=9570
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Opmerkelijk inderdaad. Ik neem aan dat ie tegenwoordig een andere zaakwaarnemer heeft? :wink:

Sinds ik supporter ben van Heerenveen (begin '90) de beste linksback die ik hier heb zien voetballen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik heb het bericht ook doorgestuurd naar de redactie van VI met de vraag of snor nu ook bereid is zijn meermaals geuite ongenuanceerde kritiek over deze kwestie in te slikken. Die redactie heeft overigens niet de ballen om ooit te reageren op mial.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Wat een klasse actie van Edman, groot respect. Zo kan het dus ook nog.
Bedankt Torcida:-)
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En zo is dus ook deze zaak uiteindelijk gewonnen. Niet juridisch destijds maar nu wel moreel. Mooi en een bewijs dat de directie weet wat ze doet arbeidsrechtelijk gesproken.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Gekko schreef:Ik heb het bericht ook doorgestuurd naar de redactie van VI met de vraag of snor nu ook bereid is zijn meermaals geuite ongenuanceerde kritiek over deze kwestie in te slikken. Die redactie heeft overigens niet de ballen om ooit te reageren op mial.
Je kan beter Derksen zelf mailen in één van zijn dagelijkse rubriekjes denk ik.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gekko schreef:En zo is dus ook deze zaak uiteindelijk gewonnen. Niet juridisch destijds maar nu wel moreel. Mooi en een bewijs dat de directie weet wat ze doet arbeidsrechtelijk gesproken.
Dit heeft naar mijn idee weinig met het arbeidsrecht te maken. Is een kwestie geweest van mijn woord (SC Heerenveen) tegen jouw woord (zaakwaarnemer/Edman).

Als de rechter het contract er bij pakt en daarin de clausule ziet staan, zonder dat er andere stukken worden overlegd waarin afgezien wordt van de clausule. Dan is dat een koud kunstje voor de rechter.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Ook hier maar even, er is in Fansite & forum een discussie aangezwengeld over de topics van vertrokken spelers, met poll.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Ebiede schreef: Dit heeft naar mijn idee weinig met het arbeidsrecht te maken. Is een kwestie geweest van mijn woord (SC Heerenveen) tegen jouw woord (zaakwaarnemer/Edman).

Als de rechter het contract er bij pakt en daarin de clausule ziet staan, zonder dat er andere stukken worden overlegd waarin afgezien wordt van de clausule. Dan is dat een koud kunstje voor de rechter.
Je hoeft voor de Rechtbank niet altijd een sluitend bewijs te leveren hoor. Soms is iets "voldoende aannemelijk maken" ook voldoende om de rechtbank te overtuigen (een negatief feit kun je zowieso al vrijwel nooit bewijzen). Dat zal de directie toen ongetwijfeld gedaan hebben want bwijzen kon zij het immers nooit daar het niet op papier stond.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik bedoel dingen die in het algemeen voorvallen tussen werkgever en werknemer. Je mag er van mij ieder labeltje aanhangen dat je wilt. Daar heeft de club de boel aardig voor elkaar.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Misschien vergis ik me, maar ik meende me te herinneren dat de rechtbank destijds Edman ook niet volledig in het gelijk gesteld heeft. Vanwege het gebrek aan bewijs is er een middenweg gekozen. Oftewel: slechts een deel van het verlangde bedrag moest worden betaald.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Dat is vast wel terug te vinden in het oude Edmantopic. 8)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gekko schreef:Ik bedoel dingen die in het algemeen voorvallen tussen werkgever en werknemer. Je mag er van mij ieder labeltje aanhangen dat je wilt. Daar heeft de club de boel aardig voor elkaar.
Dat is wat anders, maar dat ben ik wel met je eens.
Spijt heb je morgen maar!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

Jeroen schreef:Dat is vast wel terug te vinden in het oude Edmantopic. 8)
viewtopic.php?f=11&t=1816&start=0

Groot respect voor Edman dat hij dit jaren later goed maakt. Dat zouden niet veel mensen doen!
Dit riekt zelfs naar clubliefde, nou ja niet doordraven maar ik vind het wel grote klasse.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik zou zoiets hebben van, ach Erik, laat die 180.000 maar zitten en kom lekker weer hier ballen ;-)
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Zou best kunnen dat hij een beetje heimwee heeft! Het loopt niet zo lekker met zijn carriere, ziet dat landgenoten successen vieren bij Heerenveen en wil weer een bruggetje slaan.

Van mij mag hij, onze beste linksback ooit.
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Dat er nog zulke mensen bestaan in de voetballelarij ... enne, kan ie ook rechtsback? Ik zie daar een vacature komen namelijk .. (wat mij betreft).
100% achter Marco van Basten!
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou daar zit ik dus ook aan te denken, ik bedoel hartstikke aardig van Edman dat hij het doet, maar volgens mij was de zaak al lang afgedaan en had niemand het er nog over.
Zo hij de weg glad willen strijken om eens terug te komen? Eerst om te spelen en wellicht dan later in een andere functie?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Venderwel schreef:Nou daar zit ik dus ook aan te denken, ik bedoel hartstikke aardig van Edman dat hij het doet, maar volgens mij was de zaak al lang afgedaan en had niemand het er nog over.
Zo hij de weg glad willen strijken om eens terug te komen? Eerst om te spelen en wellicht dan later in een andere functie?
Dat was ook meteen mijn eerste gedachte. Lijkt me de ideale aanvulling op onze laatste linie.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ideaal zou zijn als hij rechtsbenig was en minder blessuregevoelig. Maar als hij zou komen hebben we met Popov en hem de linksachterpositie wel erg sterk bezet.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Gekko schreef:En zo is dus ook deze zaak uiteindelijk gewonnen. Niet juridisch destijds maar nu wel moreel. Mooi en een bewijs dat de directie weet wat ze doet arbeidsrechtelijk gesproken.
Als ze helemaal wisten wat ze arbeidsrechtelijk doen hadden ze de afspraak op papier gezet natuurlijk :wink:
Vind het trouwens wel een mooi gebaar van Edman al lees ik in het stuk wel dat het aan zijn geweten knaagde en dat hij het daarom heeft gedaan. Eigenlijk voor zichzelf dus.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

forca hveen schreef:Als ze helemaal wisten wat ze arbeidsrechtelijk doen hadden ze de afspraak op papier gezet natuurlijk :wink:
Vind het trouwens wel een mooi gebaar van Edman al lees ik in het stuk wel dat het aan zijn geweten knaagde en dat hij het daarom heeft gedaan. Eigenlijk voor zichzelf dus.
Juridisch bekeken was het misschien niet al te handig, maar ze hebben er wel van geleerd. De directie van Heerenveen was de grote overwinnaar in het Alves-verhaal, dat stond keurig netjes op papier. Misschien wel dankzij Edman ;)
Wiggs
Wereldspeler
Berichten: 1315
Lid geworden op: 03-12-2006 17:24

Bericht door Wiggs »

Benfica wil Alves en Boro van elkaar bevrijden
Afonso Alves vertoont vanaf volgend seizoen zijn kunsten wellicht in Portugal. Benfica heeft zich officieel gemeld voor de spits van Middlesbrough, schrijft Sky Sports.

De Portugese topclub zou al enkele malen met Alves en zijn vertegenwoordigers hebben gesproken. De Braziliaan staat naar verluidt positief tegenover een transfer naar Zuid-Europa. In Middlesbrough kan hij zijn draai maar niet vinden.

Ook Middlesbrough staat open voor een vervroegd afscheid. Alves heeft nog een contract voor ruim drie seizoenen, maar door zijn geringe doelpuntenproductie is men in Noord-Oost Engeland niet onder de indruk van de oud-speler van sc Heerenveen.

Boro moet bij een verkoop van Alves wel een flink verlies op de koop toe nemen. De spits kwam vorig jaar voor ongeveer zestien miljoen euro naar Engeland, maar zou nu voor een bedrag tussen de vijf en tien miljoen de deur uitgaan.
dat verlies valt mee toch :oops:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Lijkt mij een goede stap voor Alves. Ze spreken daar bovendien ook zijn taal en ze spelen aanvallender.
Voor Middlesbrough helemaal goed omdat ze dan van hem af kunnen. Hadden ze ook niet meer verwacht denk ik :D
Plaats reactie