Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Contract Venema en Klompe niet verlengd

Berichtdoor Jonas van den Andel » 25-03-2004 09:20

Tieme Klompe en Ronnie Venema moeten aan het eind van dit seizoen vertrekken bij SC Heerenveen. Van geen van beiden wordt het per 1 juli van dit jaar aflopende contract verlengd. Zowel Klompe (27) als Venema (29) behoort tot 'het meubilair' van de Friese club.

Tieme Klompe maakt sinds het seizoen 1996-1997 onafgebroken deel uit van de eerste selectie van SC Heerenveen. Ronnie Venema debuteerde in het seizoen 1994-1995 in de hoofdmacht van de nationale subtopper. Tussendoor is hij ruim twee jaar uitgeleend geweest aan BV Veendam.

Klompe is door blessureleed zijn plaats in het hart van de defensie kwijtgeraakt. Venema is van de rechtsbackplaats verdrongen door de 22-jarige Said Bakkati, terwijl de Fin Hannu Haarala, eveneens 22, zich dit seizoen ook heeft aangediend als rechtervleugelverdediger.


Jammer...
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor Arjen » 25-03-2004 09:26

Van met name Klompe vind ik het opvallend en jammer. Waarom geen contract voor een jaar want zo ruim zitten we niet in de ervaren verdedigers. Hij was aan het begin van dit seizoen de aanvoerder.
Waar haal je dit overigens vandaan?
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jonas van den Andel » 25-03-2004 09:29

Het staat in het Dagblad van het Noorden.

Venema kan het ook nog wel doen vind ik...
My name is Jonas!!
Jonas van den Andel
Nieuw talent
 
Berichten: 79
Geregistreerd op: 26-11-2003 12:51

Berichtdoor J Stam » 25-03-2004 09:31

Tja, geheel logische redenen natuurlijk... je kunt wel zeggen, die jongens hebben hun sporen verdiend, maar dat lijkt me idd geen reden om ze nog een nieuw contract te geven als je ze toch niet inzet. Voor Klompe zal het sowieso lastig worden om nog weer aan t voetballen te komen denk ik, voor Venema zal zich wellicht vrij snel een club melden.
Zij ook weg, dan blijft er weinig 'Heerenveens' meer over...
Vonk
Klompe
Venema
Foppe zelf
Hansma (blijft bij de club, niet meer in t veld)
kan n gemis worden, laten we hopen dat t bij een 'verfrissing' blijft!
Bier op z'n Grolsch...
Avatar gebruiker
J Stam
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 05-02-2004 12:23
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Robert » 25-03-2004 10:09

Ik vind het jammer voor Klompe, maar aan de andere kant, Heerenveen heeft hem 2 jaar lang de gelegenheid geboden om te herstellen van al zijn blessures, terwijl ze daar nooit weer iets van terug gezien hebben. Op al die goede jaren die Klompe had voor zijn blessure viel nu niet meer terug te vallen.
Van Venema verbaasd het me minder, bij hem was het al duidelijk dat hij op zijn tenen moest lopen om het niveau aan te kunnen. Bovendien heeft hij dit seizoen amper gespeeld en is zelfs Haarala hem voorbij op die positie.

Maar goed, aan het eind van het seizoen dus ook het afscheid van onze verdediging; Hansma - Klompe - Venema... Laten we eerlijk wezen, in hun goede jaren waren ze een van de beste verdedigingen van Nederland.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Berichtdoor Roelos » 25-03-2004 11:08

En daar gaan de laatste clubspelers... Jammer dat we nu helemaal geen clubmensen meer over hebben, we houden nu alleen maar spelers over die binnen een aantal jaren weer weg willen naar een grote club. Ook gaan er op deze manier weer 2 jongens uit de streek weg en dus weer 2 Nederlanders.

Bovendien vond ik Klompe altijd hét gezicht van Heerenveen, Hansson is dit totaal niet.

Ik vind dat de club door het vertrek van Vonk, Hansma, Foppe, Klompe en Venema toch een stuk aan identiteit heeft ingeleverd...
Avatar gebruiker
Roelos
Selectiespeler
 
Berichten: 179
Geregistreerd op: 10-03-2003 19:20
Woonplaats: Het Zonnige Zuiden

Berichtdoor J Stam » 25-03-2004 11:28

Roelos schreef:Bovendien vond ik Klompe altijd hét gezicht van Heerenveen, Hansson is dit totaal niet.


Dat is natuurlijk onzin. Hansson is niet een man die snel weer zal vertrekken bij Heerenveen (hoop ik, en denk ik), waardoor hij ook als een echte clubspeler kan worden gezien, en tja, jammer dat hij niet echt uit de buurt komt maar het is wel een typisch persoonlijkheid in het veld die de club herkenbaar maakt.
Bier op z'n Grolsch...
Avatar gebruiker
J Stam
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 05-02-2004 12:23
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Jaap F. » 25-03-2004 11:37

Ik het bericht op de frontpage gezet met de vermelding dat ik het Dagblad van het Noorden niet heel serieus kan nemen na hun stellige bewering over Neeskens als opvolger van De Haan.

Als het waar is, mis ik Tieme nu al. Hij is de echte mister Heerenveen en de club kan hem niet zomaar laten gaan, vind ik.
Jaap F.
Erelid
 
Berichten: 883
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor (pl)euro » 25-03-2004 11:52

Waarschijnlijk zal het blessureleed van Klompe een overweging zijn geweest om het contract niet te verlengen en daar kan ik persoonlijk wel begrip voor opbrengen. Verder denk ik dat de contracten van de gebroeders Drost (2 jaar plus optie voor nog eens 3 jaar) ook een reden zijn geweest om de contracten van Klompe respectievelijk Venema niet te verlengen.
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor J Stam » 25-03-2004 12:04

Nou... die Drostes zijn nog wel behoorlijk jong hoor... maar goed, ze kunnen meespelen (haha). Klompe is n echte Heerenveener, maar een reputatie kun je geen voorrang geven op kwaliteit en belang voor het team. Dus ookal is het misschien speculaas van DvhN, er zijn wel geldige redenen op te geven voor zo'n stap.
Bier op z'n Grolsch...
Avatar gebruiker
J Stam
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 05-02-2004 12:23
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Vincent » 25-03-2004 12:21

Roelos schreef:Ik vind dat de club door het vertrek van Vonk, Hansma, Foppe, Klompe en Venema toch een stuk aan identiteit heeft ingeleverd...


Zeker.. Geheel mee eens.. :crying:
Al eerder vond ik ook bijvoorbeeld Sibon en Knopper geen typische spelers voor de SC. 't Wordt steeds een beetje moeilijker je te identificeren met de club.

Ook gaan er zo alleen maar Nederlanders weg. Gelukkig gaf Foppe al aan dat er misschien een stop op de Scandinavische invoer moet komen. Het moet niet te gek worden natuurlijk.

Jaap, het staat inmiddels ook in de Leeuwarder.

Wij waren niet bang want Tieme was erbij!
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Gurbe » 25-03-2004 12:22

Heb is dus wel waar........

sc-heerenveen.nl schreef:sc Heerenveen beëindigt arbeidsovereenkomsten met tien spelers
De directie van sc Heerenveen heeft besloten de per 30 juni 2004 aflopende arbeidsovereenkomst met een tiental spelers niet te verlengen. De werkgever dient dit volgens de CAO voor contractspelers vóór 1 april 2004 aan de betrokkenen kenbaar te maken. Bij de tien zijn ook Tieme Klompe en Ronny Venema.

Behalve Tieme en Ronny betreft het Johan Hansma, Hans Vonk, Arjan Ebbinge, Stephan van Hoving, René van der Wey, Mark Jan Fledderus, Jacob de Vries en Maceo Rigters.

Johan Hansma blijft in dienst van sc Heerenveen. Per 1 juli aanstaande gaat hij in de functie van account manager voor de afdeling commerciële zaken werken.

Hans Vonk heeft onlangs aangegeven dat hij aan het einde van het seizoen de club zal verlaten.

Arjan Ebbinge was het afgelopen seizoen verhuurd aan NEC Nijmegen. Bij die club heeft hij inmiddels een tweejarige overeenkomst gesloten.

Stephan van Hoving is tot het einde van dit seizoen verhuurd aan Cambuur Leeuwarden. Hij heeft daar een éénjarig contract gesloten.

Mark Jan Fledderus is tot het einde van het huidige seizoen verhuurd aan Stormvogels-Telstar.
Gurbe
Selectiespeler
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 03-12-2002 16:04
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor J Stam » 25-03-2004 12:34

Allemaal Nederlanders dus die weg gaan.
Bier op z'n Grolsch...
Avatar gebruiker
J Stam
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 05-02-2004 12:23
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-03-2004 12:39

Op Vonk na (maar die wil zelf weg) allemaal jongens die niet of nauwelijks speeldem en dus is het goed te begrijpen. Een jongen als Tieme is natuurlijk belangrijk geweest, maar om iemand een paar ton te betalen terwijl hij nooit speelt, alleen maar om wat hij heeft betekent, tsja, dat kan geen enkel bedrijf zich verantwoorden! Ik kan hier mee leven. Zoveel jongens die niet meer speelden van de loonlijst, dat geeft ruimte voor versterking in de selectie!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Romy » 25-03-2004 12:41

Ik denk dat het een goede beslissing is van de club om die contracten niet te verlengen. Het blijft jammer natuurlijk, dat spelers als Klompe en Venema nu toch weg gaan, maar het zat er al aan te komen met het blessureleed van Tieme en de concurrentie voor Venema. Ik denk dat het belang van de club boven het belang van individuele spelers gaat, dus mensen worden afgerekend op resultaten. Als die er niet of onvoldoende zijn, stopt het helaas.

Het maakt mij overigens volstrekt niet uit dat er nu allemaal Nederlanders weggaan. Ook heb ik geen moeite met alle Scandinaviërs die hier rondlopen. Als iemand goed kan voetballen is-ie welkom, het maakt niet uit waar hij vandaan komt.
Romy
Nieuw talent
 
Berichten: 108
Geregistreerd op: 10-08-2003 13:35
Woonplaats: Stockholm

Berichtdoor Jeroen » 25-03-2004 12:44

Jammer dat de jonge jongens het net niet redden. Zo'n van Hoving en Fledderus had ik graag door zien breken. Maar als dat teveel kwaliteitsverlies betekent moet je dat gewoon niet doen.

Klompe en Venema hebben veel voor de club betekent, maar wat Joep al zegt, Heerenveen is natuurlijk geen filantropische instelling. Geef ze een fantastisch afscheid, en we zullen ze nooit vergeten. Het is ook niet zo dat ze nu afgedankt worden.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Arjen » 25-03-2004 12:45

Van het hierboven genoemde tiental vind ik het echt zonde dat Klompe weg moet. Hij was tot aan het begin van het seizoen de belangrijkste speler achterin en misschien wel van het hele elftal. Om hem nu zo snel af te schrijven vind ik echt jammer, natuurlijk heeft hij dit seizoen geen meerwaarde, maar als hij weer fit is nog steeds wel is mijn overtuiging. Helaas is dat fit worden wel een onzekere factor en daarom zal ook wel besloten zijn om hem geen nieuw contract aan te bieden. Ik hoop dat ze hem alsnog een nieuwe (verlaagde) aanbieding doen en als ze dat niet doen dan hoop ik dat hij elders kan bewijzen dat hij nog van waarde had kunnen zijn voor Heerenveen.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Sikke » 25-03-2004 13:06

Altijd jammer natuurlijk wanneer je contract niet verlengd wordt,
Met name Klompe is een treurig geval, we zien hem allemaal graag spelen maar Heerenveen is een voetbaslclub en darr heb je fitte spelers voor nodig dus is geen onligische gang van zaken.
Zou me niet verbazen dat er een aantal naar onze oosterburen gaan.

sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor J Stam » 25-03-2004 13:16

De oosterburen van Veendam dus?
Bier op z'n Grolsch...
Avatar gebruiker
J Stam
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 05-02-2004 12:23
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Vincent » 25-03-2004 13:54

:idea: Selectie 2004/2005
- Doel: Vandenbussche, Waterman (2)
- Verdediging: Bakkati, Edman, Haarala, Hansson, Hooiveld, Seip, Verbiest (7)
- Middenveld: Berg Hestad, Knopper?, De Lange, Radomski?, Rose, Väyrynen?, Yildirim (4-7)
- Aanval: Correia, Denneboom?, Håkansson, Kolk?, Samaras, Selakovic, Sibon (5-7)
- Beloften: Prager, Van Eijk, ...?

Ze moeten zeker twee van die drie middenvelders houden. En dan moet er in de aanval nog wat bij; liefst twee goeie vleugelspelers, want we hebben zo bijna alleen maar centrumspitsen (ok, Correia op links). Verder blijft het wel kiele-kiele allemaal, voor elke linie maximaal 7 man. Hopelijk kunnen ze inderdaad nog wat halen met de uitgespaarde salarissen en oplopende recettes. Het is nu wel de tijd van de spelers zonder club, al zijn dat natuurlijk de mindere goden.. Misschien kent GJ nog wat briljantjes in de eerste divisie.
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Lipton » 25-03-2004 14:15

Ik vind het voor beide spelers zeer jammer dat ze vertrekken..
Venema was altijd een goeie verdediger en klompe ook Klompe was altijd een zeer sterke verdediger maar ja.. de blessures van laaste tijd maar dat had van nistorooy ook die kwam ook weer helemaal terug dus moet het met klompe wel lukken denk ik..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor ALS 26.000 » 25-03-2004 14:52

Vincent, je kan het beter zo op een rijtje zetten, is wat duidelijker:

Goal: Waterman, Vandenbussche
Rechtsback: Bakatti, Verbiest, Hoep, H. Drost
Centrum: Hansson, Seip, Verbiest, Hooiveld, Wolfgang
Linksback: Edman, Bakatti, Hooiveld, J.Drost
Middenveld (kunnen op alle posities spelen): Radomski?, Vayrynen?, Hakansson, Hestad, Rose, De Lange, Prager, Türk, van Eijk?
Rechtsbuiten: Yildrim, Selakovic
Spits: Sibon, Hakansson, Samaras
Linksbuiten: Quito, aankoop
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor MannusD » 25-03-2004 14:59

Dit is niet te geloven Tieme Klompe moet weg bij Heerenveen. Een ideale prof die altijd zijn mannetje stond en helaas van de ene in de andere blessure viel. Waarom geven ze hem niet gewoon een contract voor een jaar om te kijken hoe die terug komt van zijn blessure. Ik vindt dat de club wel wat meer opheldering mag geven waarom ze Tieme geen nieuw contract geven. Want Klompe hoort gewoon bij Heerenveen!!
MannusD
Bankzitter
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Arie de Boer » 25-03-2004 15:23

Mee eens! Ik snap t ook wel dat ze zeggen, oke je bent teveel geblesseerd geweest de laatste twee jaar maar ik had tog meer verwacht van het bestuur, hij is tog een beetje mister heerenveen.
Erg jammer, misschien als hij geen club kan vinden wil hij wel bij Langezwaag komen spelen, in de 6e klasse maakt t niet zoveel uit of we nou met 4-0 of 4-1 winnen.
Tieme kom maar!!!
Arie de Boer
Selectiespeler
 
Berichten: 213
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor KingBee » 25-03-2004 15:54

Erg jammer... Zeker van Klompe en ik ben het met mijn bovenburen eens dat zeker hij het verdient had om zich in het komend seizoen nog een keertje te bewijzen. Msschien heeft de medische staf van Heerenveen geconcludeerd dat Klompe zo zwaar 'beschadigd' is dat het gewoon niks meer kan worden.....

Als hij over ander half seizoen maar niet de sterren van de hemel speelt bij FC Twente of zoiets..... Niet dat ik het hem persoonlijk niet gun maar dat zou ik de technische/medische staf zeer kwalijik nemen!
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Superfries88' » 25-03-2004 16:27

Voor Klompe vind ik dit onterecht.Jarenlang heeft gevochten voor de club om weer fit te worden.Nooit heeft hij een wanklank naar de club gehad en dan krijgt ie stank voor dank naar mijn mening:Zeer zuur :(

Wat betreft de andere spelers:
Jammer voor Venema en Fledderus want ook die had ik graag behouden zien worden.
De rest kan ik wel inkomen en Van Hoving,Ebbinge,Vonk en Hansma waren al bekend natuurlijk :urgs:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Knipecity » 25-03-2004 17:04

Club is geen liefdadigheidsinstelling. Er moet op de centen gelet worden; begrijpelijk!
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Berichtdoor 1920 » 25-03-2004 17:26

Het lijkt me nu vreselijk moelijk voor Klompe om een nieuwe club te vinden. Hij heeft weinig gespeeld afgelopen 2 jaren en niet veel clubs zullen het risico willen lopen om hem aan te trekken. Dat lijkt me erg zuur, vooral dat je zo dichtbij een comeback (zomerstop) zit. En dan dit.... Ik vrees dat zijn voetbalcarriere helemaal afgelopen is....

Erg jammer!

Verder vind ik het ook erg teleurstellend, dat zoveel beloften weggaan. Terwijl ze in hun leeftijdscategorieen een van de beteren waren! Ik krijg steeds meer het idee dat SC Heerenveen moet bezuinigen...
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Freezeman » 25-03-2004 17:28

Superfries88' schreef:Voor Klompe vind ik dit onterecht.Jarenlang heeft gevochten voor de club om weer fit te worden.Nooit heeft hij een wanklank naar de club gehad

Je kan het natuurlijk ook omdraaien en zeggen jarenlang heeft hij op kosten van de club kunnen revalideren en de club heeft daar geen wanklank over gehad.

Toch blijf ik het ook jammer vinden, Tieme is/was/blijft mijn held.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Sjoerd » 25-03-2004 17:41

Dit is klote!
Petter Hansson, rots in de branding.
Sjoerd
Selectiespeler
 
Berichten: 184
Geregistreerd op: 18-08-2003 18:25
Woonplaats: Wommels

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten