Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roelos
Bankzitter
Berichten: 179
Lid geworden op: 10-03-2003 19:20
Locatie: Het Zonnige Zuiden

Bericht door Roelos »

foppe57 schreef: Dat is natuurlijk onzin. Hansson is niet een man die snel weer zal vertrekken bij Heerenveen (hoop ik, en denk ik), waardoor hij ook als een echte clubspeler kan worden gezien, en tja, jammer dat hij niet echt uit de buurt komt maar het is wel een typisch persoonlijkheid in het veld die de club herkenbaar maakt.
Ach, Hansson is een goede verdediger maar verder is het toch een grijze muis. Qua uitstraling en herkenbaarheid kan hij toch totaal niet tippen aan Klompe.

Verder staat in het artikel dat Venema voorbij gestreeft is door Haarrala (en door Seip). Maar toch zag ik op de een of andere manier veel liever Venema spelen dan Seip of Haaralla.

En als je nu kijkt naar de selectie voor volgend jaar dan moet je toch gewoon concluderen dat het een hele karige en matige selectie is zonder een eigen gezicht.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Freezeman schreef:Je kan het natuurlijk ook omdraaien en zeggen jarenlang heeft hij op kosten van de club kunnen revalideren en de club heeft daar geen wanklank over gehad.

Toch blijf ik het ook jammer vinden, Tieme is/was/blijft mijn held.
Voor de club is dit begrijpelijk dat ben ik met je eens maar het blijft doodzonde nauurlijk want ook Klompe is mijn held.Maar ik vrees voor Tieme dat zijn profcarriere over is en ik meende dat hij ooit eens een Trainercurcus is begonnen toen hij zwaar geblesseerd was.
Misschien dat hij hier (zoals Talan) jeugdtrainer kan worden of een andere functie want Klompe moet ''gewoon'' behouden blijven bij deze club..

''Wees niet bang want Tieme is erbij"
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Er is nog hoop!

In een intervieuw (dat je kunt horen op http://www.omropfryslan.nl) geeft Tieme aan dat hij in principe weg moet, maar dat de deur nog niet geheel gesloten is.
Tevens is hij dus weer in training en heeft hij zeer goede hoop dat hij weer volledig fit zal worden.

Voor Ronny is het zeker einde oefening. Jammer maar helaas. Prima, degelijke en betrouwbare verdediger.
Petter Hansson, rots in de branding.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tieme is top schreef:Er is nog hoop!
Precies was net ook op Omrop Fryslan (televisie)
Hij kan een contract verdienen als hij weer fit wordt dus Tieme wordt maar snel fit jongen :wink:
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

Uit bovenstaande blijkt wel de populariteit van de vertrekkende spelers. In het bijzonder Johan Hansma en Tieme Klompe zijn sterk medebepalend geweest voor de ontwikkeling van SC Heerenveen. Vooral hun houding in en rond het veld spreekt heel veel supporters aan. Goede voetballers die een voorbeeld kunnen zijn voor jeugdige spelertjes die vaak met veel bewondering naar hun favourieten kijken. Te vaak zien we getallenteerde voetballers hun voorbeeldfunctie die ze hebben vergeten. Ik hoop voor Tieme dat er nog mogelijkheden zijn, voor Johan wens en verwacht ik dat hij een net zo succesvolle carriere tegemoet gaat in zijn nieuwe functie.

Mannen het was me een genoegen om jullie te zien spelen.

Bedankt !!
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Volgens mij is dit ook de enige manier om een speler een contract te geven met een lager salaris. (Wat in Klompe zijn geval logisch zou zijn).

Hoop uiteraard ook dat Klompe zijn contract nog verdiend in de laatste wedstrijden....

KLOMPE HOORT ERBIJ !!
Zo......en nu weer gewoon 4e...
KingFoppe
Nieuw talent
Berichten: 109
Lid geworden op: 14-05-2003 09:06
Locatie: Utrecht

Bericht door KingFoppe »

Waarom is er geen sponsor die het salaris van Klompe wil betalen?
Gewoon buiten de begroting om, zoals bij veel clubs gebeurd.
Dit lijkt mij de manier om Klompe te behouden, aangezien de club er weinig vertrouwen meer in heeft, wat zeker te begrijpen is. :crying: :crying:
No retreat, No surrender!
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Ik neem aan dat het salaris geen probleem is, maar de fysieke gesteldheid van Klompe die laat wel wat te wensen over, het is ook terecht dat de directie daarom nog even wacht en mocht het zo zijn dat hij weer fit wordt, kunnen ze hem dan nog altijd een nieuw contract aanbieden.
Maar het zou natuurlijk ook geen ramp want zijn 'vervangers' doen het ook niet slecht.
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik hoop nu echt dat hij nog fit word, maar wie moeten er nu weg ik heb ergens gelezen dat er 10 weg moeten/willen:
Hansma
Venema
Fledderus
Klompe
Ebbinge
Vonk
van Hoving
van der Wey
de Vries
Rigters
Ik had het van Fledderus, Rigters, van der Wey al helemaal niet verwacht. Toch een beetje de talentjes van Heerenveen. Al zit van der Wey voor zijn leeftijd wel erg lang in t tweede.
Maar nou lees ik op de website van Heerenveen dat Wolfgang en Barto nog wel een jaar langer blijven
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Open sollicitatie Klompe bij FC

Verdediger Tieme Klompe van SC Heerenveen hoorde deze week dat zijn contract bij de Friese club niet verlengd zal worden. Vanochtend liet hij op Radio Noord weten, open te staan voor een aanbieding van FC Groningen.

Klopme, die geboren werd in Roden, maakte in 1996/1997 zijn debuut voor SC Heerenveen en speelde in de afgelopen zeven seizoenen 145 competitieduels in de hoofdmacht van de Friezen.
De binnenkort 28-jarige verdediger past niet in het plaatje van trainer Gert Jan Verbeek, die volgend jaar het stokje van Foppe de Haan overneemt bij SC Heerenveen. Voor de microfoons van RTV Noord reageerde hij op een eventuele overgang naar het Oosterpark: "FC Groningen is een mooie club."
bron: http://www.gic.nl / http://www.rtvnoord.nl

Dat zinnetje dat hij niet in de plannen van Verbeek past, lijkt mij een voorbarige conclusie. En als je zegt dat FCG een mooie club is doe je volgens mij nog geen open sollicitatie. Mocht Klompe hier niet meer aan de bak komen, is Groningen denk ik wel de meest logische club om naar toe te gaan.
Jonas van den Andel
Nieuw talent
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-11-2003 12:51

Bericht door Jonas van den Andel »

Klompe zet de deur wel open naar Groningen. Woont hij daar eigenlijk nog?
My name is Jonas!!
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

misschien is dit juist wel goed voor "onze" Tieme. Zo kan hij rustig gaan werken aan zijn herstel en kan dan later altijd nog een contract aangeboden worden. Misschien is een laag basissalaris iets met hogere premies. Het lijkt mij dat Tieme ook wel in is voor zo'n constructie,want een andere ploeg vinden zal niet zo gemakkelijk zijn.

Tieme is een echte fries.
Tink om de beam!!!!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Heb hier maar 1 dinge over te zeggen.

Laat verbeek voor hij gekomen is maar weer oprotten, Klompe is heerenveen en heerenveenn is klompe. zo,n speler moet je behouden.
Lang leve het censuur
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik gun Tieme het beste. Hij kreeg goed betaald en zijn functie spreekt boekdelen : Speler. Hij speelt niet en dus is dit volgens mij het enige juiste besluit. Hoe jammer dat ook is.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

De emoties regeren doorgaans bij de supporters en dat mag ook, maar gelukkig wordt onze club niet geleid door emoties alleen. In deze financieel pittige tijden voor het gehele nederlandse voetbal kan je een speler niet houden voor een paar ton omdat hij zo aardig, gezellig is, of in het VERLEDEN veel heeft betekend. Laten we hopen dat Tieme nog kan bewijzen dat hij nog iets voor het elftal kan betekenen en zo niet, dan wens ik hem veel succes bij wat hij ook gaat doen.
Foppe is fan van Joey, ik niet. Foppe is mijn held.
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Ik zie Tieme nog wel bij AZ uit komen.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Oogje schreef:Ik zie Tieme nog wel bij AZ uit komen.
Met alle respect voor Klompe,Maar AZ is op dit moment gelijkwaardig (ongeveer) met Heerenveen dus als zijn toekomst hier niet ligt dan lijkt het me sterk dat Klompe wel naar AZ zou gaan.

Als Klompe hier niet verder zou willen misschien moet hij dan denken aan de 1e divisie of FC Zwolle (volgend jaar 1e divisie?) of FC Groningen.Toch heb ik nog hoop dat Klompe weer fit wordt en toch nog verder gaat bij Heerenveen.Voor Tieme hoop ik niet dat hij zijn carriere nu al moet opgeven als profvoetballer.Zou hij dat wel doen dan denk ik dat hij hier wel als jeugdtrainer (?) of in een andere functie zal komen omdat Tieme gewoon het ''meubilair'' van de club is en zulke spelers moet je gewoon voor de club behouden
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Wat een enorme klotezooi zeg. Dat de andere spelers weg moeten is begrijpelijk. Maar het vertrek van Tieme is erg zuur en voor mij totaal onbegrijpelijk.

Natuurlijk is Tieme een speler die de laatste twee jaren geen speler is geweest met een toegevoegde waarde. Maar je moet verder kijken dan je neus lang is. Ik vind het weinig respectvol van de club richting Tieme. Hij heeft enorm veel voor de club betekent. Hij is de speler die ons voor een groot gedeelte gebracht heeft naar wat we nu zijn. Met Hansma, Venema en Mitrita waren ze in die tijd de beste verdediging van Nederland en zelfs vaak het minst gepasseerd. In de jaren dat we CL en Europees hebben gehaald heeft hij een enorme toegevoegde waarde gehad. Hij is een echte publiekspeler. Ik kon soms een hele wedstrijd alleen naar Tieme kijken. Hoe fanatiek coachend en met zoveel passie hij speelde . Hij stortte zich helemaal op zijn directe tegenstander en ging er 90 minuten vol voor. Tieme is de enige speler van de laatste 5 jaar die speelt met een grote passie en verbondheid met de club. Foppe, Riemer, Hansma, allemaal mensen die belangrijk zijn geweest voor het imago van de club. Maar dat imago is altijd het ideale-schoonzonen-en-Fryslan-boppe-imago geweest. Ook belangrijk, maar anders. Tieme liet de andere kant zien. Buitenshuis er vol voor gaan, maar vooral het team op sleeptouw nemen. Ik kom niet naar het stadion voor passieloze spelers als Hansson, Radomski, Seip of Selakovic. Ik kom voor Bakkati, Vayrinen en vooral voor Tieme. Als de club dan ook maar enig gevoel heeft voor wat belangrijk is voor een ploeg, de club en voor de supporters, dan geef je Tieme nog een jaar de kans om iets op het veld te laten zien. Die kans zal hij nu niet gaan krijgen en dat doet pijn. Vooral voor Tieme, maar mij doet het ook wat. Ik zie straks Tieme al spelen in het shirt van Groningen. Dat kan gewoon niet. Dan kijk ik elke week met (nog meer) afschuw naar Groningen. Ik schaam me voor deze beslissing van de club. Triest...
Mister Grie
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 02-12-2002 17:39
Locatie: Woudsend
Contacteer:

Bericht door Mister Grie »

Ben het met helemaal met je een Roelof! Jammer dat ie weg moet bij Heerenveen.
Gabber Ben Je Niet Even, Gabber Ben Je Voor Het Leven!!
devito
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-04-2003 16:32
Locatie: Gorredijk

Bericht door devito »

Ik vind de keuze van de clubleiding om Klompe (en Venema) geen nieuwe contract aan te bieden volledig juist. Een speler die in zeven seizoenen nog niet de helft van de wedstrijden mee kan doen, daar kun je niet op bouwen. Zeker op de positie centraal achterin moet je spelers hebben staan die 32-34 competitiewedstrijden per jaar mee kunnen doen. Klompe heeft de 30 nooit gehaald.

En wat betreft de kwaliteiten van Klompe betreft, verdedigend is hij sterk, hij kan een man uitschakelen en weet de verdediging goed te organiseren. Opbouwend is hij echter gewoon slecht. Ik heb wel eens mijn twijfels gehad of Klompe wel goed genoeg is voor het niveau van Heerenveen. De vele blessures zijn misschien wel het gevolg van het geforceerd mee willen komen op het niveau van Heerenveen.

Wat mij betreft is Hansson verweg de beste centrale verdediger van Heerenveen. Hij is niet voor niets op weg naar een gouden, zilveren of bronzen schoen. Een fitte Klompe zou volgens mij met Seip moeten strijden om de andere plaats achterin. Mits fit zou hij nog zeker van toegevoegde waarde kunnen zijn, al was het alleen maar om zijn inbreng in de spelersgroep. Ik kan me herinneren dat in het jaar dat Heerenven CL haalde er werd gewezen op de inbreng van Harris Huizingh in de spelersgroep. Ook hij was niet altijd fit, maar had wel een goede invloed op de sfeer waardoor het team beter ging voetballen.

Misschien is het mogelijk om Klompe voor volgend jaar een contract te geven op basis van het aantal optredens in het eerste. Niet spelen, geen geld - het hele jaar fit, een volwaardig salaris.
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

devito schreef:................
Misschien is het mogelijk om Klompe voor volgend jaar een contract te geven op basis van het aantal optredens in het eerste. Niet spelen, geen geld - het hele jaar fit, een volwaardig salaris.
Ja, :D Klompe zal wel goed zijn maar niet gek! Zal jouw baas maar tegen je zeggen: "Je mag bij ons werken maar als aan het eind van het jaar blijkt dat het toch is tegen gevallen dan krijg je niets".

Leuk zo'n werkgever die zulke arbeidsvoorwaarden creëert.
Nee wel reëel blijven, hoe vervelend het ook is dat Klompe niet meer uit kan komen voo Heerenveen.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Ik kom niet naar het stadion voor passieloze spelers als Hansson, Radomski, Seip of Selakovic. Ik kom voor Bakkati, Vayrinen en vooral voor Tieme. Als de club dan ook maar enig gevoel heeft voor wat belangrijk is voor een ploeg, de club en voor de supporters, dan geef je Tieme nog een jaar de kans om iets op het veld te laten zien. Die kans zal hij nu niet gaan krijgen en dat doet pijn. Vooral voor Tieme, maar mij doet het ook wat. Ik zie straks Tieme al spelen in het shirt van Groningen. Dat kan gewoon niet. Dan kijk ik elke week met (nog meer) afschuw naar Groningen. Ik schaam me voor deze beslissing van de club. Triest...
Wat zal dat een teleurstelling zijn geweest Roelof, om 2 jaar lang bij elke wedstrijd te moeten zien, dat je favoriete speler door een passieloze speler werd vervangen!

Ik begrijp best dat mensen er bepaalde emoties bij hebben, wanneer een speler die toch veel voor de club gedaan heeft nu in principe moet vertrekken, maar laten we wel een beetje objectief blijven. De laatste 2 jaar is Tieme niet tot nauwelijks aan spelen toegekomen wegens blessureleed. In principe hebben we de huidige positie dus ook zonder een Klompe en een Hansma kunnen realiseren. Wanneer we straks Europees voetbal spelen is dat dan de verdienste van Tieme?

Ik vind het een juiste beslissing om in dit geval het contract van Klompe niet te verlengen, en dat Gert Jan Verbeek met een fitte selectie wil aanvangen het komende seizoen is ook niet meer dan begrijpelijk. We zeuren allemaal over het gemis van spelers wegens blessures en dat er weinig vervanging is, maar moet je een niet fitte speler op de loonlijst laten staan terwiijl er voor datzelfde salaris een fitte speler te krijgen is die er wel op de momenten wanneer het nodig is klaar voor is?
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het schijnt ook dat campvuur intresse heeft in venema, zou een leuke versterking voor hun zijn :D
Maar voor venema zat er geloof ik nog wel een kansje in want hij krijgt nog een gesprek met het bestuur..
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Als ik Venema was zou ik er niet eens over pijnzen om voor Cambuur te gaan voetballen. Het niveau is dramatisch en het salaris laat ook wel te wensen over. Ik denk dat Venema wel beter kan krijgen dan dat.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Vooral wat Klompe betreft een harde ingreep, maar wel noodzakelijk om de boel gezond te houden denk ik. Als een speler maar blijft sukkelen met blessures en het maar niet goed lijkt te komen houdt het een keer op. Die keer komt in het voetbal dan als het contract afloopt.

Tieme is altijd mijn favoriet geweest, ik herinner mij zijn debuut tegen Roda nog, zo van de amateurs in de basis van Heerenveen. Vooral het het topjaar samen met Gerard de Nooijer was fantastisch, het beste centrale duo van Nederland op dat moment. Maar dat is verleden tijd, en voor Tieme is het einde nu (helaas veel te snel) gekomen.

Ook het gedwongen afscheid van Venema valt zwaar. Nooit was hij echt opvallend maar hij heeft een aantal goede jaren gehad. Wat mij betreft had hij nog een jaartje mogen blijven voor de breedte van de selectie maar blijkbaar heeft de club genoeg vertrouwen in de jonge spelers die er aan zitten de komen om evntuele opengevallen plekken over te nemen. Ik denk dat Ronnie nog wel twee of drie jaartjes mee kan op een wat lager niveau in de eredivisie of in de top van de eerste.
Tja....
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Klompe net wei by Hearrenfean, 28-3-2004

Yn tsjinstelling ta eardere berjochten
giet Tieme Klompe net by SC Hearrenfean
wei. Sa gau't er wersteld is fan syn
blessuere krijt er in nije kâns. Hans
Vonk hâldt wol op by Hearrenfean. Hy wol
graach in pear jier nei Ingelân, Japan
of Sina.

Ronnie Venema is net yn ûnderhanneling
mei Cambuur. Cambuur hat him wol melden mar Venema wachtet op belangstelling fan in klub út de earedivyzje. Venema slút Cambuur lykwols net hielendal út.

Dit stond op de site van omrop Fryslan.
Lijkt met duidelijk!
Petter Hansson, rots in de branding.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Tieme is top schreef:
Yn tsjinstelling ta eardere berjochten giet Tieme Klompe net by SC Hearrenfean wei. Sa gau't er wersteld is fan syn blessuere krijt er in nije kâns
Tja dus toch,Ik gun het Klompe van harte.
Klompe zal dan volgend seizoen niet altijd basisspeler zijn dat zal hij zelf ook wel begrijpen maar Klompe (fit) is toch heel nuttig :stan:
Zino
Nieuw talent
Berichten: 55
Lid geworden op: 26-10-2003 02:15

Bericht door Zino »

devito schreef:En wat betreft de kwaliteiten van Klompe betreft, verdedigend is hij sterk, hij kan een man uitschakelen en weet de verdediging goed te organiseren. Opbouwend is hij echter gewoon slecht. Ik heb wel eens mijn twijfels gehad of Klompe wel goed genoeg is voor het niveau van Heerenveen. De vele blessures zijn misschien wel het gevolg van het geforceerd mee willen komen op het niveau van Heerenveen.
Ik vind het jammer dat Venema vertrekt. We zitten nu ook weer niet zo dik in de ervaren verdedigers en hij kon het nivo prima aan. Ik hoop dat Venema een goede club vind, 1 beter als Cambuur.
Voor Klompe is het sneu maar terecht en ik ben het met Devito eens dat hij opbouwend absoluut te kort komt maar dat heb ik hier al eens vaker geroepen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

In de LC stond dat Radomski vrijwel zeker bij tekend alleen is de vraag wanneer het zou mooi zijn als hij blijft hij is uiterst stabiel!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Tieme is top schreef:Klompe net wei by Hearrenfean, 28-3-2004

Yn tsjinstelling ta eardere berjochten
giet Tieme Klompe net by SC Hearrenfean
wei. Sa gau't er wersteld is fan syn
blessuere krijt er in nije kâns. Hans
Vonk hâldt wol op by Hearrenfean. Hy wol
graach in pear jier nei Ingelân, Japan
of Sina.

Ronnie Venema is net yn ûnderhanneling
mei Cambuur. Cambuur hat him wol melden mar Venema wachtet op belangstelling fan in klub út de earedivyzje. Venema slút Cambuur lykwols net hielendal út.

Dit stond op de site van omrop Fryslan.
Lijkt met duidelijk!
Vraag me af of de hoon die de club over zich heen heeft gekregen geholpen heeft om Tieme nog een kans te geven??


Verder .... Tsja.... Venema......Cambuur


VUILE OVERLOPER
Lang leve het censuur
Plaats reactie