Contract Venema en Klompe niet verlengd

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zat vanavond nog even het AZ-forum door te lezen en toen viel m'n oog ook op het topic over Waterman. Men was daar positief over Boy, maar vinden hem erg tegenvallen dit seizoen. Met name de bekende verwijten als "geen puntenpakker" lees je daar. Sommigen willen nu al de Argentijn Romero op goal zien staan.

Kwestie van tijd voordat Romero daar de kans krijgt, denk ik.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Superfries88' schreef:Zat vanavond nog even het AZ-forum door te lezen en toen viel m'n oog ook op het topic over Waterman. Men was daar positief over Boy, maar vinden hem erg tegenvallen dit seizoen. Met name de bekende verwijten als "geen puntenpakker" lees je daar. Sommigen willen nu al de Argentijn Romero op goal zien staan.

Kwestie van tijd voordat Romero daar de kans krijgt, denk ik.
Inderdaad. Waterman maakt het seizoen niet af als basisspeler in Alkmaar. Straks zit hij weer in dezelfde situatie als bij Heerenveen.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Van een aantal uit alkmaar afkomstige studiegenoten heb ik gehoord dat die Romero een hele goede indruk maakt. Volgens die jongens duurt het dan ook niet lang voordat Romero z'n kans krijgt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Gladbach heeft met 2-1 gewonnen van Achen. Friend speelde een goede wedstrijd, zo heb ik mij laten vertellen. Na 8 minuten een schot tegen het houtwerk en na 15 minuten scoorde hij de 2-0. Website Gladbach:
Die Fans bejubelten diesen Treffer noch, als der Ball schon wieder im Aachener Kasten einschlug. Marko Marin spielte einen brillanten Pass auf Rob Friend, der den Ball ebenso butterweich über Aachens Schlussmann Stephan Straub hob – das 2:0 für Gladbach (15.).
:)
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

In de vorige (uit)wedstrijd scoorde hij ook al, hij staat intussen voorzover ik weet op 3 doelpunten.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Friend heeft er 4 gemaakt voor Gladbach. In de laatste 4 duels scoorde hij telkens één keer, dus hij lijkt zijn draai daar gevonden te hebben.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

De duitse competitie zal hem ook beter liggen, vooral in de 2de bundesliga is het bikkelen en dat kan Friend wel.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Klopt. Overigens had ik vanochtend via een ander forum contact met een Gladbach-supporter, die afkomstig is uit Nederland. Deze supporter is zeer enthousiast over Friend en vergeleek hem zelfs met Jan Koller. Mooi om te horen 8) .
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Heerenveen had Friend natuurlijk moeten behouden. Dan hadden ze Sibon ook niet hoeven aantrekken.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik denk ook niet dat Friend weg hoefde, maar goed een basisplaats zat er niet in en Gladbach was bereid 2 (?) miljoen voor hem te betalen. Dit was dus wel het verstandigst.

4 goals in de 2e Bundesliga zeggen trouwens nog niet heel veel.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

BS schreef:Heerenveen had Friend natuurlijk moeten behouden. Dan hadden ze Sibon ook niet hoeven aantrekken.
Jij hebt echt wel de pest aan Sibon he. ;)

Maar ergens ben ik het met je eens. Friend kan veel beter voetballen dan dat we hebben mogen zien. Zet Pranjic en Yildirim op de flanken en Friend had er zo 20 ingelegd. Bovendien is het met een spits als Sibon of Friend ook gemakkelijker mooi voetballen dan met Nilsson-Alves.
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

En city blijft winnen, dat wordt kassa :D
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Romero staat vanmiddag onder de lat bij AZ. Waterman is echter (nog) niet gepasseerd, maar is geblesseerd achtergebleven in Alkmaar. Ben benieuwd of Boy na de blessure weer in de basis komt.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Skopperij schreef:Jij hebt echt wel de pest aan Sibon he. ;)

Maar ergens ben ik het met je eens. Friend kan veel beter voetballen dan dat we hebben mogen zien. Zet Pranjic en Yildirim op de flanken en Friend had er zo 20 ingelegd. Bovendien is het met een spits als Sibon of Friend ook gemakkelijker mooi voetballen dan met Nilsson-Alves.
Ik heb helemaal geen hekel aan Sibon. Ik vind hem gewoon niet goed genoeg. Zeker omdat we al een betere versie van hem in huis hadden. Ik vind het gewoon vreemd beleid.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Ik vind het niet een vreemd beleid. Friend wilde weg als hij geen basisplaats zou hebben. Op dat moment stonden oa Alves en Nilsson nog onder contract bij Heerenveen. In principe zouden we dus genoeg spitsen hebben. Friend was niet echt uit de verf gekomen, dus is het mooi dat je er ook nog wat geld voor kunt vangen. Je kunt ook niet vantevoren incalculeren dat Alves moeilijk gaat doen (want als Alves gewoon vanaf de 1e wedstrijd op de club was, zou Sibon hoogstwaarschijnlijk geen basisspeler zijn, maar invaller). Ik geloof niet dat Friend samen met Alves in de spits zou staan, gezien hij vorig seizoen ook verhuurd is in de winterstop en wij ook Matusiak en Sulejmani nog hebben.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

pieterpieter schreef:Ik vind het niet een vreemd beleid. Friend wilde weg als hij geen basisplaats zou hebben. Op dat moment stonden oa Alves en Nilsson nog onder contract bij Heerenveen. In principe zouden we dus genoeg spitsen hebben. Friend was niet echt uit de verf gekomen, dus is het mooi dat je er ook nog wat geld voor kunt vangen. Je kunt ook niet vantevoren incalculeren dat Alves moeilijk gaat doen (want als Alves gewoon vanaf de 1e wedstrijd op de club was, zou Sibon hoogstwaarschijnlijk geen basisspeler zijn, maar invaller). Ik geloof niet dat Friend samen met Alves in de spits zou staan, gezien hij vorig seizoen ook verhuurd is in de winterstop en wij ook Matusiak en Sulejmani nog hebben.
Ik vind het anders niet van goed beleid getuigen om Friend te verkopen als er nog geen vervanger beschikbaar is. Daarnaast was het al lang duidelijk dat Nilsson weg zou gaan.

Dat Friend basisspeler wilde zijn was niet het probleem van Heerenveen. Sibon in plaats van Friend is gewoon een achteruitgang. Daarom is het vreemd beleid.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Friend en Sibon zijn qua kwaliteit hetzelfde als je het mij vraagt, Sibon is alleen een slordige 2 miljoen goedkoper.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Garcia-Garcia schreef:Friend en Sibon zijn qua kwaliteit hetzelfde als je het mij vraagt, Sibon is alleen een slordige 2 miljoen goedkoper.
Dat ben ik niet met je eens. Als Sibon drie jaar jonger was geweest zou dat misschien het geval zijn maar nu absoluut niet meer.

Friend heeft meer dynamiek en kan nog verder groeien. Ik had verwacht dat hij nog wel een kans zou krijgen na zijn debuutjaar waarin hij zich aan het Nederlandse voetbal kon aanpassen. Sibon heeft jammer genoeg het vereiste niveau niet meer.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Friend heeft ook niet bewezen dat hij het niveau aankan. Sibon is gewoon gehaald als pinchitter. Had alves gewoon normaal gedaan dan hadden we nu steeds met een voorhoede gespeeld Alves, Sulejmani en Sibon als pinchhitter. Met de komst van Matusiak zal Sibon straks gewoon op de bank zitten als breekijzer. Friend had ook gewoon op de bank gezeten als alles gewoon was verlopen. Alves, Matusiak, Sulejmani en Friend was de volgorde geweest en dat wou hij niet. Gewoon logische keuze dus.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Garcia-Garcia schreef:Friend heeft ook niet bewezen dat hij het niveau aankan. Sibon is gewoon gehaald als pinchitter. Had alves gewoon normaal gedaan dan hadden we nu steeds met een voorhoede gespeeld Alves, Sulejmani en Sibon als pinchhitter. Met de komst van Matusiak zal Sibon straks gewoon op de bank zitten als breekijzer. Friend had ook gewoon op de bank gezeten als alles gewoon was verlopen. Alves, Matusiak, Sulejmani en Friend was de volgorde geweest en dat wou hij niet. Gewoon logische keuze dus.
Als, als, als. Zo zie je maar weer dat je nooit zomaar ergens van uit kunt gaan, zeker niet in het voetbalwereldje. Ik blijf het niet slim vinden om Friend van de hand te doen als je nog geen vervanger hebt en je weet dat er een basisspeler gaat vertrekken (Nilsson). Dat ze dan met Sibon aankomen vind ik een beetje een zwaktebod.

Friend begon trouwens ook steeds beter te functioneren, hij had dan ook best nog een kans mogen krijgen.
makkingacity
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 31-08-2006 09:40
Locatie: makkinga

Bericht door makkingacity »

friend is mede clubtopscoorder met 4goals uit 8 wedstrijden
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Mark de superVries ( :mrgreen:) heeft een nieuwe club:
Mark de Vries speelt de komende maand bij Leeds United, dat de Nederlander leent van Leicester City.

Het is niet voor het eerst dat Leicester zijn spits verhuurd. Twee seizoenen geleden kwam de voormalig Volendam-speler naar sc Heerenveen. Vorig seizoen speelde De Vries op huurbasis bij ADO Den Haag.

Leeds-manager Dennis Wise, die als voetballer furore maakte in het shirt van Chelsea, kan dinsdagavond al een beroep op De Vries doen. Dan staat de uitwedstrijd tegen Oldham Athletic op het programma.
Bron: Voetbalprimeur.nl
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Friend won vandaag met Borussia M'gladbach met 0-5 bij TuS Koblenz. Friend vond twee keer het net, Paauwe overigens één keer.. Doet het goed dus. Heb Nilsson even een paar weken in de gaten gehouden en hij speelt zelden bij Saint-Étienne. Vooral bij het tweede elftal. Hoe het met Yildirim is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Daniel Jensen had ook gescoord toch dit weekend?
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Ja de 1-1 tegen Duisburg. En Hansson dan nog even mee pakken. Die mocht na 17 minuten al invallen bij Rennes. Rennes won met 1-3 bij PSG. Overigens heeft Hansson geen basisplaats bij Rennes zie ik nu. Of hij geblesseerd was in de afgelopen weken weet ik niet.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heeft Nilsson al eens meegedaan? Ik hoor helemaal niets meer over hem.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Superfries88' schreef:Heeft Nilsson al eens meegedaan? Ik hoor helemaal niets meer over hem.
Eind augustus is hij voor het eerst ingevallen en begin september heeft hij 1x basis gestaan. Voor de rest nog niks gespeeld (ook niet gescoord).
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

pieterpieter schreef:Eind augustus is hij voor het eerst ingevallen en begin september heeft hij 1x basis gestaan. Voor de rest nog niks gespeeld (ook niet gescoord).
Dat was eigenlijk ook wel te verwachten. Ik vond hem voor Heerenveen al niet goed genoeg, terwijl de Nederlandse competitie een stuk minder zwaar is voor spitsen dan de Franse. Ik denk niet dat hij daar zal slagen.
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

Paauwe en Friend scoren voor Mönchengladbach

Borussia Mönchengladbach ligt goed op koers om na één seizoen alweer terug te keren in de Eerste Bundesliga. De ploeg van de Nederlandse trainer Jos Luhukay nestelde zich zondag aan kop van de Tweede Liga, door Koblenz met 0-5 te kloppen.


Voormalig Feyenoorder Patrick Paauwe nam het openingsdoelpunt voor zijn rekening. Het betekende de tweede treffer van de verdediger dit seizoen. Rob Friend (ex-Heerenveen) was met twee goals de meest trefzekere man bij die Fohlen. Hij bracht zijn seizoentotaal hiermee op zes. Ook Nando Rafael pikte zijn goaltje mee
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik kwam op YouTube een reportage tegen over Paul Bosvelt en zijn nieuwe team T.O.G.-R. 5. Wellicht leuk voor anderen om ook eens te bekijken. Bekijk em hier..
Plaats reactie