Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
SCH-4-LIVE
Selectiespeler
Berichten: 578
Lid geworden op: 16-12-2004 19:31

Bericht door SCH-4-LIVE »

SpongeBob schreef: Hoe jammer het ook klinkt, maar Heerenveen blijft gewoon een tussenstation voor zulke spelers... :grmbl:
Dat komt door de ambitie van deze club. We zijn een subtopper maar durven het niet uit te spreken. Je moeit altijd blijven groeien, het stapje omhoog is top eredivisie, als we die maken willen spelers ook langer blijven. Is het makkelijker dergelijke spelers te halen. Want wie wil nou niet strijden om een plaats in de CL?

Maar dan nog blijf je een tussen station, en dat zijn Ajax en PSV ook.
SC Heerenveen: Grootse spitsen, ronde prijzen, hamsteren!!
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

jah kijk maar naar twente die hebben grootse plannen die doen nog maar paar jaar mee in subtop en heerenven al langer en die wil gewoon niet groeien twente wle die wil net zoals az worden zo moet heerenveen dat ook doen hoor investeren in die club nu zit het nog vol maar als we zo doorgaan zit het stadion binnen 2 jaar niet elke wedstrijd meer vol hoor dat is erg triest vind ik :(
Gebruikersavatar
UK
Bankzitter
Berichten: 167
Lid geworden op: 31-12-2004 16:31

Bericht door UK »

In Engeland gaan geruchten dat er een club is die hem nu al wil hebben. Vandaar natuurlijk maar eens een balletje opgooien.

UK
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Pranjic zegt wel dat hij op zich wel wil blijven en met 2/3 goede spelers kan Heerenveen volgend jaar mee met de bovenste 3/4 meedraaien.
Laatst gewijzigd door Theo op 14-03-2007 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Ow zo lekker duidelijk :lol: hij zegt in vi dat heerenveen veel beter kan en hij heeft gelijk ze kunnen veel beter.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

feanfanhannes schreef:jah kijk maar naar twente die hebben grootse plannen die doen nog maar paar jaar mee in subtop en heerenven al langer en die wil gewoon niet groeien twente wle die wil net zoals az worden zo moet heerenveen dat ook doen hoor investeren in die club nu zit het nog vol maar als we zo doorgaan zit het stadion binnen 2 jaar niet elke wedstrijd meer vol hoor dat is erg triest vind ik :(
Dit slaat natuurlijk nergens op. Heerenveen wil ook het maximale uit haar mogelijkheden halen. Pranjic zegt vandaag zelf ook al dat de SC gewoon te laag staat. En dit heb ik Formsma ook horen zeggen op OF. Daarnaast heeft Twente de mazzel dat ze zo vaak in de media komen omdat ze goed presteren. Vorig jaar wou Groningen bijvoorbeeld nog de nieuwe topclub worden en daar hoor je momenteel niks meer over.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Ja ik geloof ook niet dat twente topclub wordt maar ik vind wel dat heerenveen zijn doelstelling eens een keer moet veranderen.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

feanfanhannes schreef:Ja ik geloof ook niet dat twente topclub wordt maar ik vind wel dat heerenveen zijn doelstelling eens een keer moet veranderen.
Over welke doelstelling heb jij het dan? Heerenveen wil op termijn ook gewoon een topclub worden. Daar hoor je niemand binnen de club iets over zeggen, maar ze willen het wel degelijk.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Hoe weet jij het dan als ze het binnen de club niet eens zeggen weet jij het ook niet dat denk je dat is iets heel anders.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

feanfanhannes schreef:Hoe weet jij het dan als ze het binnen de club niet eens zeggen weet jij het ook niet dat denk je dat is iets heel anders.
Momenteel zijn ze een stabiele subtopper, maar elk bedrijf wil het hoogste nastreven. Als je hoger dan de subtop gaat kijken dan kom je bij de top. Daar wil Heerenveen uiteindelijk heen, want stilstand betekend achteruithang dus moet je de top nastreven wil je je achterban tevreden houden. En wil je als club verder groeien.
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Waarom groeien ze dan niet ze staan al een paar jaar stil ze willen groeien waarom doen ze dat dan niet?
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

feanfanhannes schreef:Waarom groeien ze dan niet ze staan al een paar jaar stil ze willen groeien waarom doen ze dat dan niet?
Wie?
Wat?
Waar?
Wanneer?
Waarom?

M.a.w. waar heb je het over? :erm:
Laatst gewijzigd door Ebiede op 14-03-2007 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Spijt heb je morgen maar!
feanfanhannes
Basisspeler
Berichten: 832
Lid geworden op: 13-02-2007 19:50
Locatie: balk
Contacteer:

Bericht door feanfanhannes »

Waarom heerenveen blijft stil staan ze moeten de zelfde stap zetten als az en dat doen ze niet ze blijven maar in de subtop hangen. maar ik ga nu niet weer te veel reageren want dan krijg ik weer een bericht dat het hier geen chatbox is :shock:
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Ebiede schreef: Wie?
Wat?
Waar?
Wanneer?
Waarom?

M.a.w. waar heb je het over?
Moet je even die overige posts hierboven lezen. FFH wil graag weten waarom Heerenveen niet verder groeit als club.

Nu maar weer ontopic over Pranjic.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Theo schreef:Nu maar weer ontopic over Pranjic.
:!: :!: :!:
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Danijel Pranjic in belangstelling Olympiakos

24/03 (9:42) Danijel Pranjic staat in de belangstelling van Olympiakos Piraeus. De middenvelder van sc Heerenveen zou er de opvolger moeten worden van de bijna 35-jarige Pedrag Djordjevic. Pranjic: ,,Er is niets concreet, maar er is contact geweest.''

< Home - ,,Portsmouth wil Alves'' >

Djordjevic speelt al jaren voor Olympiakos (hij deed al mee in de twee Champions Leaguewedstrijden tegen sc Heerenveen in 2000), maar is nu bijna 35 jaar en heeft een aflopend contract. Olympiakos Piraeus ziet in Pranjic de ideale opvolger, maar vindt de transfersom vooralsnog te hoog. sc Heerenveen kocht Pranjic in de zomer van 2005 voor zes ton van Dinamo Zagreb en vraagt voor dezelfde speler nu het tienvoudige. Dat is aan de hoge kant, vindt de speler zelf: ,,De club vraagt een te hoge transfersom voor me. Dat bedrag moet omlaag, tenzij ze willen dat ik over twee jaar transfervrij vertrek.''

Pogingen van sc Heerenveen om het contract met Pranjic tot 2011 te verlengen, liepen op niets uit. De kans dat hij deze zomer (of anders over een jaar) vertrekt, is dus levensgroot aanwezig. Olympiakos is dan dus een van de kandidaten. ,,Er is nog niets concreets afgesproken, maar er is inderdaad contact geweest'', zegt Pranjic. De Kroaat speelde tot nu toe 82 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen. Daarin scoorde hij tien keer.

bron: abelenstra.com
Gebruikersavatar
Johanvdw
Nieuw talent
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-03-2007 10:14
Locatie: Surhuisterveen
Contacteer:

Bericht door Johanvdw »

oke 6 miljoen is misschien wat aan de hoge kant. Maar Heerenveen heeft gelijk. Hoog inzetten!! Als er belangstelling blijft zal de prijs ietsjes zakken. Maar jah ik zou het jammer vinden dat hij dit seizoen al vertrok
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Gewoon de hoofdprijs vragen en vooral niet zakken...
Hij is een meerwaarde voor het team, als ze hem echt willen hebben moeten ze de hoofdprijs maar neerleggen..
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Tsja, de club 'drijft' zo'n beetje op transfergelden en daar waar ik in het verleden nog wel eens het gevoel had dat spelers te makkelijk werden verkocht denk ik dat dit nu een beetje de andere kant op is geslagen.

áls Heerenveen een goede prijs kan vangen dan zou ik het niet erg vinden dat Pranjic vertrekt, al moet ik daarbij toegeven dat mijn blinde vertrouwen in de scouting hier wel een (te) grote rol in speelt.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Pranjic speelt hier nu drie jaar, is zeker van grote waarde voor Heerenveen. Ik zou hem zeker wel een transfer gunnen, heb vaak genoeg van zijn acties genoten en Pranjic lijkt me ook toe aan een grotere uitdaging. 6 miljoen is dan ook meer een teken van de club dat ze hem alleen voor de hoofdprijs willen laten gaan.

Ik ben het eens met vlqrt eens dat de club op moet passen niet door te slaan met de transferprijzen. Dit kan veroorzaken dat spelers niet meer bij Heerenveen willen voetballen aangezien ze weten dat ze er niet meer vandaan kunnen komen wanneer ze goed presteren. Ja, wanneer er een ongelofelijk bod komt.

Een transferprijs van 3/4 miljoen lijkt me zeker redelijk. Pranjic is een gewaardeerde speler, die toe is aan een stap hogerop. Mocht Heerenveen hem willen behouden, dan zal hij vrijwel zeker transfervrij vertrekken. Hier heb ik overigens ook niks op tegen...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Voorstopper schreef:Ik ben het eens met vlqrt eens dat de club op moet passen niet door te slaan met de transferprijzen. Dit kan veroorzaken dat spelers niet meer bij Heerenveen willen voetballen aangezien ze weten dat ze er niet meer vandaan kunnen komen wanneer ze goed presteren. Ja, wanneer er een ongelofelijk bod komt.

Een transferprijs van 3/4 miljoen lijkt me zeker redelijk.
Het is alleen maar goed dat er hoge bedragen worden gevraagd. Het lijkt een beetje op alles of niets. Bij Hansson was het van de zomer net zo. Als ze niet willen betalen lopen ze gratis weg, maar hebben we ze wel kunnen behouden. En willen we groeien dan moeten we de spelersgroep bijeen houden. Doorslaan is weer niet slim, maar is 6 miljoen in de huidige tijd nu zoveel voor een Kroatisch international?
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

Pranjic is van grote waarde voor Heerenveen, maar als er een club komt met een miljoentje of 4 a 5 en de scouting heeft een vervanger op het oog die er direct staat, lijkt mij het reeel dat Pranjic deze zomer verkocht wordt.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Realistisch gezien is 6 miljoen speler voor één speler natuurlijk veel geld. Echter, Heerenveen moet ook mee in de tijd en moet af van het handelshuis. Persoonlijk heb ik zoiets van: indien je als club een speler wil contracteren moet je de gevraagde prijs maar betalen of anders gaat het niet door. Prima dat Heerenveen dus zo’n bedrag op een speler als Pranjic plaatst.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Doorslaan is weer niet slim, maar is 6 miljoen in de huidige tijd nu zoveel voor een Kroatisch international?
Pranjic wordt doorgaans als laatste speler aan de selectie toegevoegd, laat staan dat hij vaak op het wedstrijdformulier komt. Ik vind 6 miljoen wel echt de hoofdprijs (die ook vast niet betaald zal worden) voor een leuke speler met een aardige voorzet, maar die geen goals maakt.

Maar goed, Heerenveen zal er alles aan doen om hem te behouden en daar is op zich niets mis mee!
Gebruikersavatar
Niklas Tarvajärvi
Bankzitter
Berichten: 175
Lid geworden op: 01-12-2006 15:22
Locatie: Burgum

Bericht door Niklas Tarvajärvi »

Ik zou het jammer vinden als Pranjic vertrekt. Is een leuke speler, altijd goed voor een paar leuke acties, een assist of een geode vrije trap. Hij heeft een prima schot in de benen en pikt zn goaltje mee. Hij kan absoluut een hoger niveau aan. Ik vind het moeilijk om daar een prijskaartje aan te plakken, maar 6 miljoen lijkt me een prima prijs!
Niklasse spits!
Gebruikersavatar
forza heerenveen
Selectiespeler
Berichten: 645
Lid geworden op: 20-04-2006 21:06
Locatie: reduzum

Bericht door forza heerenveen »

zou zeer jammer zijn als hij vertrekt al haalt hij op dit moment zijn niveau niet.
daarom is hij nog wel belangrijk voor ons elftal. desondanks is de vraagprijs van 6 mil wel een klein beetje te hoog,5 was beter geweest,maar de club is ook niet achtelijk en wil hem ook niet kwijt
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Waarom zou ie überhaupt zo nodig weg willen?
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Waarom zou ie überhaupt zo nodig weg willen?
Misschien hoeft Pranjic inderdaad niet zo nodig weg (hij heeft in de VI vermeld dat hij zonder morren zijn contract zal uitdienen en dan wel wil vertrekken), maar als hij gaat zeggen dat hij vindt dat de vraagprijs omlaag moet, dan vind ik dit wel een teken aan de wand.

Overigens zijn er best wat redenen te bedenken:

- salaris (Olympiakos betaalt goed en staat als één van de weinige Griekse clubs niet bekend als wanbetalend)
- dichter bij Kroatië, de bondscoach kan hem beter in de peiling houden.
- CL spelen

Tis afwachten. Ik hoop uiteraard ook dat ie blijft, al gun ik hem die stap wel.
Gebruikersavatar
Caniggia
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 01-05-2005 17:48
Locatie: ZEVENHUIZEN
Contacteer:

Bericht door Caniggia »

Voorstopper schreef:
Pranjic is misschien wel een speler die niet zo vaak scoort dit seizoen 2 tot nu toe.
Dat hij vorig seizoen meer scoorde 5 kwam voornamelijk door de vrije trappen die hij mocht nemen.
Nu hebben we daar iemand anders voor die er ietsje beter in is en scoort Pranjic dus wat minder.
En wat mij betreft vasthouden aan die 6 miljoen hij is te belangrijk om zo maar te laten gaan.
En helemaal niet de concurrentie versterken met dit soort spelers laten die Nilsson maar halen voor 2 a 3 miljoen daar worden wij niet zwakker van in ieder geval.
Il prima Capo!
Invaller
Berichten: 425
Lid geworden op: 06-02-2006 17:14

Bericht door Il prima Capo! »

Ik heb eerder het gevoel dat Pranjic een gevoelsmens is en dat hij het niet zo goed kan vinden met de trainer. Gevoel en communiceren is toch één van zijn mindere punten. Als je het goed naar je zin hebt, ga je neem ik aan niet zo snel weg. Als er dan een topaanbieding komt, dan snap ik dat. Maar ik vind niet dat je bij Olympiakos kunt denken aan een klapper. Of hij moet echt veel meer kunnen verdienen.
Plaats reactie