Danijel Pranjić

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Hij was wel altijd gecharmeerd van feyenoord. Maar zou niet weten hoe ze het zouden betalen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Dat hij nauwelijks aan spelen toekomt is grote onzin en daarmee dus ook de rest van het artikel.
Pranjic heeft dit seizoen gewoon een basisplaats bij Bayern en heeft sinds de winterstop nog geen minuut gemist.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Gaat het hier om een verlate 1 april grap of zo? Ik weet niet hoe betrouwbaar Kroatische media zijn (lijkt me niet heel erg betrouwbaar), maar dit kan niet serieus zijn. Ze kunnen hem en Bayern nooit betalen, en zou de knvb zo'n investering wel goedkeuren gezien Feyenoord in catagorie 1 zit? Daarnaast denk ik dat Danijel wel wat beters kan krijgen dan een Nederlandse middenmoter.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Als Pranjic naar Feyenoord gaat zal dat te danken zijn aan externe financiers. Die kunnen namens de club wel een transfersom ophoesten, want daar heeft de KNVB in principe 0,0 over te zeggen. Het salaris zal voornamelijk van Feyenoord afhangen, al is zelfs daarop wellicht nog wel een creatieve oplossing te bedenken.

Overigens is het gerucht zowel op een Kroatische site als een fansite van Feyenoord verwijderd vanavond. Misschien zegt het niets, maar ik neem het gerucht vooralsnog met een zak zout.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Lijkt mij niet waar.

Daarnaast, Pranjic zijn contract loopt nog één jaar door. Ik hoop dat de club zo verstandig is om al in een vroeg stadium aan Pranjic kenbaar te maken dat we hem hier weer graag terug willen hebben. Als we het hebben over binding met de club en de aanhang en het als supporters herkennen in een speler dan heb je het over Pranjic.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Pranjic heeft flink wat wedstrijden geheel of gedeeltelijk gespeeld. Gaat echt niet naar Excelsior 2.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik denk dat Pranjic, in welke situatie dan ook, hier graag terugkomt. Hij zal alleen wel wat eisen hebben. Dan denk ik niet alleen aan salaris, maar ook over hoe het met de club moet. Pranjic is in die paar jaar een echt Heerenveen-icoon geworden die meedenkt met de club.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Frisian Viking schreef:Ik denk dat Pranjic, in welke situatie dan ook, hier graag terugkomt. Hij zal alleen wel wat eisen hebben. Dan denk ik niet alleen aan salaris, maar ook over hoe het met de club moet. Pranjic is in die paar jaar een echt Heerenveen-icoon geworden die meedenkt met de club.
Sibon en Yildirim terug. Knallen :wink: Maar Pranjic is een geweldige speler en ook een speler met goede mentaliteit. Zie hem graag terugkeren.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Frisian Viking schreef:Ik denk dat Pranjic, in welke situatie dan ook, hier graag terugkomt. ....
Samen met van Gaal hier heen halen in ruil voor een paar euro en Breuer, de Koning, Kopic, Kruiswijk.
Wereld deal. :D
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Kan Van Gaal ons eindelijk kampioen maken :P Werd Van Gaal in zijn 2e jaar en voor het kampioensjaar ook niet 14e met AZ?

Maar waarom zou Pranjic weggaan / weg willen bij Bayern? Speelt toch redelijk veel en de wedstrijden die ik gezien heb doet hij dat zeker niet onaardig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

De geruchten gaan dat Danijel Pranjic voor 4 miljoen naar Ajax gaat.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

'Pranjic moet middenlinie Ajax gaan versterken'

Frank de Boer heeft zijn oog laten vallen op Danijel Pranjic. De trainer van Ajax ziet in de middenvelder van Bayern München de ideale aanvulling op zijn selectie. Dat meldt Jutarnji List maandag.

De 29-jarige Kroaat maakte in de zomer van 2009 de overstap van sc Heerenveen naar Bayern München, maar in Duitsland wist hij nimmer te overtuigen. Pranjic heeft nog een contract tot medio 2012, maar een transfer wordt door beide partijen niet uitgesloten.

Ajax houdt de situatie nauwlettend in de gaten. Pranjic, die in de vier seizoenen in Friesland tot 32 competitietreffers kwam, zou op zijn beurt wel wat voelen voor een terugkeer naar de Eredivisie. Eerder werd hij al gelinkt aan Feyenoord.
Pranjic verdiend een betere club dan dat kutvolk uit de hoofdstad
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Ik hoop niet dat dit gaat gebeuren.
Volgend jaar Pranjic en Sulejmani als grote aangevers op Dost zeker ? :roll:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Dit zal toch niet he...

Alsjeblieft Heerenveen! Maak kenbaar dat je Pranjic hier graag weer wil hebben. Ik denk dat de keuze voor Pranjic echt niet zo moeilijk is, zijn hart ligt hier.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Frisian Viking schreef:Alsjeblieft Heerenveen! Maak kenbaar dat je Pranjic hier graag weer wil hebben. Ik denk dat de keuze voor Pranjic echt niet zo moeilijk is, zijn hart ligt hier.
Maar de centjes helaas niet...
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Feanfan 1 schreef:maar in Duitsland wist hij nimmer te overtuigen.
pfff, gewoon basisspeler daar.
Als speler die door van Gaal is gehaald zal het overigens niet makkelijk voor hem worden.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Hij wilde vorig jaar best blijven, maar wel voor 8 ton per jaar. Die salariseisen zijn behoorlijk te hoog voor het huidige Heerenveen.
Ladies and gentleman: We've got him!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

mitrita schreef: pfff, gewoon basisspeler daar.
Als speler die door van Gaal is gehaald zal het overigens niet makkelijk voor hem worden.
@ Mitrita: Je berichtje laat zien dat ik niet onder de indruk ben van Pranjic (correct me if I'm wrong)
Pranjic kan zeker een waardevolle speler worden Bayern. Als ik zie hoe Rubery opgehemeld wordt dan kan Pranjic dat ook aan de linkerflank.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Trainer Frank de Boer denkt nog na over een linksbenige middenvelder.

.... Het zal toch niet!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Danijel Pranjic kan ondanks zijn marginale rol bij Bayern München toch promotie maken. De linkspoot geniet belangstelling van landskampioen Borussia Dortmund. Bayern staat welwillend tegenover het vertrek van de voormalig speler van SC Heerenveen, mits er een bedrag van zeven miljoen euro op tafel komt. Dat vindt der Meister echter wat aan de hoge kant
Spijt heb je morgen maar!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Een 'marginale rol'? Volgens Kicker heeft Pranjic dit seizoen 28x gespeeld in de Bundesliga, slechts vijf spelers hebben er meer gespeeld. Daarbij heeft hij alle vier de bekerwedstrijden gespeeld en vier van de zeven CL-wedstrijden. In de wetenschap dat hij een aantal wedstrijden door blessures heeft gemist heeft hij juist een hele duidelijke rol gehad, alleen een niet heel opvallende als je zijn Heerenveen-verleden (goals/assists) als vergelijkingsmateriaal neemt. Maar dat is niet heel erg gek.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ook een mooi filmpje:

Blijft toch een held!
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Pranjic voorlopig nog niet klaar bij Bayern:
'Ik weet dat mijn kwaliteiten ook voor Bayern München bruikbaar zijn'
Woensdag, 27 juli 2011 om 14:21

Danijel Pranjic staat aan de vooravond van zijn derde seizoen in dienst van Bayern München. De voormalig sc Heerenveen-middenvelder kwam in de afgelopen twee jaar onder Louis van Gaal nooit helemaal uit de verf, maar gaat opnieuw voor zijn kans nu Jupp Heynckes de nieuwe trainer van der Rekordmeister is. “Ik weet dat mijn kwaliteiten ook voor Bayern München bruikbaar zijn.”

De 29-jarige Kroaat vindt het niet erg dat weinigen denken dat hij een basisplaats gaat veroveren. “Het is misschien zelfs beter dat mensen niet zo veel van mij verwachten”, vertelt Pranjic aan TZ. “Tot nu toe is het ieder jaar hetzelfde geweest. Ik wacht mijn kans af en benut die zodra ik hem krijg. Vorig jaar kwam ik uiteindelijk toch tot een redelijk aantal wedstrijden”, aldus de linkspoot, die 28 keer in actie kwam in de Bundesliga.

Pranjic sprak veel met Van Gaal, maar doet dat ook met diens opvolger Heynckes. “Het verschil is dat hij altijd het positieve aspect benadrukt. Van Gaal wees vooral op wat je als speler fout deed”, herinnert de kroatisch international zich. “Heynckes is anders. Zo vergeleek hij het niveau van onze selectie direct met dat van Real Madrid, zo veel kwaliteit loopt er volgens hem rond bij ons. Zo’n opmerkelijk standpunt geeft spelers moed.”
The two most powerful warriors are patience and time.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Schijnt toch vrij typisch Nederlands te zijn om te kijken naar wat iemand niet kan ipv wat iemand wel kan.
Hiddink is zo'n uitzondering en zo zullen er meer zijn, maar wat Pranjic over Van Gaal zegt is veelzeggend.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Dat is natuurlijk altijd wat een welles niettes discussie. Een speler moet weten wat hij goed doet, maar een speler moet ook weten wat hij fout doet. De meeste spelers weten natuurlijk wel als ze een fout maken. Maar een speler mag niet twee keer de zelfde fout maken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Er zijn trouwens ook genoeg buitenlandse spelers die de directe confrontatie prefereren. Dat is dus helemaal niet een typisch Nederlands aspect. Overigens geloof ik ook helemaal niet zo dat de benadering zoveel anders is dan in het buitenland. Kritiek is inherent aan topsport, zowel nationaal als internationaal. Het enige wat misschien nog als typisch kan worden neergezet is het veldspel een hoge prioriteit geven in plaats van vooral naar de resultaten te kijken, maar daar blijft het ook wel bij.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Danijel Pranjic is niet meer welkom in de Kroatische selectie. Bondscoach Slaven Bilic stelt zelfs dat hij de oud-speler van sc Heerenveen nooit meer hoeft te zien.

De 29-jarige Pranjic was woensdag na de oefeninterland in Dublin tegen Ierland (0-0) ontevreden over zijn rol in het team. Bovendien weigerde de middenvelder van Bayern München op het veld de hand te schudden van Bilic en zijn assistenten.

"Mijn besluit staat vast. Ik wens hem nog veel succes in zijn carrière toe", liet Bilic een tikje cynisch weten. Pranjic speelde 39 interlands sinds zijn debuut in 2004.
(VoetbalPrimeur)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

' schreef:Bondscoach en Pranjic roken de vredespijp
Danijel Pranjic is weer welkom bij het Kroatische nationale elftal. Bondscoach Slaven Bilic zei eerder de middenvelder nooit meer te willen zien, maar donderdag roken ze de vredespijp.

Pranjic was na de oefeninterland in Dublin tegen Ierland (0-0) ontevreden over zijn rol in het team. Bovendien weigerde de speler van Bayern München op het veld de hand te schudden van Bilic en zijn assistenten.

De 29-jarige oud-speler van sc Heerenveen heeft deze week zijn excuses aangeboden, Bilic heeft die inmiddels geaccepteerd. Pranjic is er volgende week tegen Malta en Israël nog niet bij, maar daarna mag hij weer aansluiten.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Wat is de status van Pranjic bij Bayern? Heeft hij (nog) een basisplaats? Eerder zei hij nog niet klaar te zijn in Duitsland, zou dat nog steeds het geval zijn? Ik zou als bestuur zijnde toch eens serieus bij hem te rade gaan. Als hij wil valt Bayern vast wel te porren als hij daar niet in de plannen voorkomt. Voor zijn loon zijn vast wel wat sponsoren te vinden die elk 10.000 euro willen lappen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie