Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

FeanFanForLife
Wereldspeler
Berichten: 1204
Lid geworden op: 02-02-2005 17:41
Locatie: Fryslân

Bericht door FeanFanForLife »

Moet zeggen, nadat ik het volledige artikel heb gelezen, dat ik het toch wel knap vindt hoe hij daar op terugkijkt. Heel realistisch en eerlijk. Dit stelt mijn beeld wat ik van hem had toch wel een beetje bij.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

'Vitesse en Heerenveen akkoord over transfer Drost'
21/04/2009 09:08

SC Heerenveen en Vitesse zijn het eens over een transfer van Jeroen Drost, bericht De Telegraaf. De verdediger komt momenteel op huurbasis uit voor de Arnhemse club, die hem definitief wil inlijven.

Drost staat nog tot de zomer van 2010 onder contract bij SC Heerenveen. Bij de Friese club kwam hij de laatste seizoenen echter sporadisch in actie. Namens Vitesse verscheen de centrale verdediger in de huidige jaargang veelvuldig in het veld, waaronder 25 duels in de Eredivisie.

Drost had onlangs zelf al laten weten graag bij de Arnhemse club te willen tekenen. 'Ik heb me goed ontwikkeld als centrumverdediger. De club ziet daar mijn rol in de toekomst. Mij maakt het niet uit op welke plek ik speel. Voor mij is het belangrijkste dat ik bij Vitesse wil blijven.'

Aldus VI.nl
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Vitesse komt er niet uit met Jeroen Drost

ARNHEM - Na weken onderhandelen is Vitesse er niet uitgekomen met Jeroen Drost over een contract bij de Arnhemse club.

Vitesse bereikte wel overeenstemming met Heerenveen, waarvan Drost afgelopen seizoen werd gehuurd. De linksbenige verdediger heeft nog een contract voor één jaar in Friesland.

Jeroen Drost was één van de zeven aanwinsten van Vitesse vorige zomer en groeide in tegenstelling tot de andere zes uit tot een vaste waarde. Hij speelde aanvankelijk linksback, maar na de winterstop onder trainer Theo Bos is Drost centrumverdediger.

Bron: omroepgelderland
Toch wel typisch.. Volgens mij (afgaande op z'n interview in de VI een poosje terug) had Jeroen het wel naar z'n zin in Gelderland. Dan vraag ik me af wat er 'mis' is gegaan.. Verdorie weer terug geknokt tot basisspeler en dan nu niet verder (willen) gaan? Zou hij wat anders op het oog hebben? Of wil hij terug keren als stand-in achter/concurrent voor Dingsdag/Popov?
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Nou ik denk dat het "mis" gegaan is toen het op salaris aankwam.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ItFean82 schreef:Nou ik denk dat het "mis" gegaan is toen het op salaris aankwam.
Salaris is natuurlijk maar één van de onderdelen van het contract. Het kan ook stukgelopen zijn op de contractduur, bepaalde voorwaarden, wellicht een clausule en ga zo maar door.

Indien het salaris het daadwerkelijke probleem is zou me dat wel verbazen van Drost. Volgens mij is dat best een aardig salaris en veel meer zal hij bij een Nederlandse club niet gaan verdienen, want de clubs staan zeker niet voor hem in de rij. Sterker nog: ik heb van een Vitesse-supporter begrepen dat hij nog vol aan de bak moet om wekelijks in de basis te beginnen in Arnhem.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Daarom, heb je eindelijk een plekje in de basis verdient op basis van inzet.. Laat je het schieten na weken onderhandelen. Dan vraag ik me af of de eisen van Jeroen zo hoog zijn geweest of het bod van Vitesse zo laag?
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Jeroen Drost is waarschijnlijk van de loonlijst af. Hij is tot een akkoord gekomen met Vitesse. Zal wel enkele tonnetjes opleveren nog.
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

AMSTERDAM - Jeroen Drost heeft een vierjarig contract bij Vitesse getekend. De 22-jarige verdediger speelde afgelopen seizoen al op huurbasis voor Vitesse en komt over van sc Heerenveen.

“Hij heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt en kan nog zeker stappen maken als voetballer”, verklaarde technisch directeur Marc van Hintum dinsdag op de clubsite.

Drost speelde dit seizoen 26 competitieduels voor Vitesse. In 2008 werd hij door Heerenveen een half jaar uitgeleend aan aartsrivaal NEC.

(c)Infostrada Sports
Jeroen Drost heeft dus een contract voor vier jaar gekregen bij Vitesse.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Bij de FIFA hebben ze kennelijk ook last van komkommertijd... :mrgreen:

Plus een mirror voor het geval dat Tony Alberda plots vertrekt bij HHC..
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Mwoa, je kunt het komkommertijd noemen, van de andere kant, het gaat hier wel over een transfer die te maken heeft met de bekerwinnaar uit Nederland!
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Er is een reële kans aanwezig dat Henrico zijn 'kunsten' mag vertonen in Noord Limburg.
http://www.feanonline.nl/item/581/henri ... ij-vvv.htm
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Mooie club voor die jongen. Heeft daar meer kans op speelminuten en ik hoop voor hem dat hij zijn kansen daar kan pakken. Voor ons te licht, maar voor VVV een aanwinst. Hoezo een win-win situatie :D
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Henrico Drost mag VVV-Venlo op huurbasis verlaten. De verdediger, die dit seizoen wordt gehuurd van SC Heerenveen, komt bij VVV nauwelijks aan spelen toe en hoopt elders wel aan speelminuten te komen.
'VVV doet het momenteel uitstekend in de Eredivisie. Patrick Paauwe en Frank van Kouwen vormen een goed centraal duo. Mijn contract loopt af en daarom wil ik graag aan spelen toekomen om elders een contract te verdienen', aldus Drost op de website van de Venlonaren.
Drost, die bij Heerenveen een aflopend contract heeft, speelde dit seizoen slechts één duel voor de promovendus.
Zowel voor Jeroen als Henrico: Het was niks, is niks en zal ook nooit wat worden.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Nog minder speeltijd dan bij Heerenveen dus. Waar moet dat heen? Al is het uiterard wel zo dat VVV een betere verdediging heeft dan Heerenveen en dat minder speeltijd dan ook logisch is..... ( :oops: )
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Enkeltje Jupiler League voor de gebroeders. Jammer is het wel, 5 jaar geleden stonden ze bekend als grote talenten, die samen de verdediging van onze club hadden moeten leiden. Nog steeds talentvolle jongens, maar kerels zullen het nooit worden.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Volgens mij heeft Jeroen dit seizoen de nodige wedstrijden gemist door blessures, maar zijn ze wel degelijk tevreden over hem in Arnhem. Ze hebben hem ook voor meerdere seizoenen overgenomen van Heerenveen. Wat dat betreft geef ik hem nog wel een serieuze kans om op Eredivisieniveau te blijven spelen.

Henrico moet gewoon een paar stappen terug gaan doen, ergens wekelijks gaan spelen en proberen om in de toekomst terug te komen op Eredivisieniveau. Gezien de leeftijd is dat nog prima mogelijk.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En toch speelde Henrico- Ribery uit de wedstrijd daar in Marseille....
Maar verder heeft ie helaas niets weer laten zien.
SCH
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die keren dat Henrico Drost Bak Nielsen verving achterin heeft hij het altijd prima gedaan. Had hem nog graag bij Heerenveen centraal achterin zien spelen.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Lardy schreef:Die keren dat Henrico Drost Bak Nielsen verving achterin heeft hij het altijd prima gedaan. Had hem nog graag bij Heerenveen centraal achterin zien spelen.
Ik niet. Drost komt zwaaaaaar tekort voor de subtop. Veel te lief, veel te slap, veel te slaperig: geen kerel. Het is kraak noch smaak.

Ik kan me die wedstrijd uit bij NAC nog wel herinneren. Breuer en Dingsdag zouden er jaloers op kunnen zijn.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Blizzard schreef: Ik kan me die wedstrijd uit bij NAC nog wel herinneren. Breuer en Dingsdag zouden er jaloers op kunnen zijn.
Als je je dat kan herrineren, weet je ook nog dat hij die wedstrijd op de back stond. Centraal heeft hij best redelijke wedstrijden gespeeld.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als je je dat kan herrineren, weet je ook nog dat hij die wedstrijd op de back stond. Centraal heeft hij best redelijke wedstrijden gespeeld.
Af en toe een aardig wedstrijdje ja. Maar het is en blijft een twijfelaar. Totaal ongeschikt voor de subtop van de Eredivisie.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Dat is zeker waar, maar ik vraag me af of hij nu zoveel slechter zou zijn als Bak en Dingsdag op dit moment.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Drost wil Vitesse verlaten voor Engeland'
17 december 2010
Jeroen Drost wil weg bij Vitesse. De oud-speler van sc Heerenveen kan onder trainer Albert Ferrer niet rekenen op een basisplaats en wil daarom vertrekken, meldt Omroep Gelderland.
De 23-jarige linksback komt momenteel alleen in aanmerking voor een basisplaats als teamgenoten geblesseerd zijn. Drost heeft daarom zijn zinnen gezet op een transfer naar een club uit de Engelse Premier League of het Championship.

Ook een andere oud-speler van sc Heerenveen, Lasse Nilsson, lijkt Arnhem in de winterstop te gaan verlaten. De aanvaller valt onder Ferrer volledig buiten de boot. Ook voor de wedstrijd tegen NAC behoort Nilsson niet tot de wedstrijdselectie. Een vertrek lijkt daarom onvermijdelijk.
Jah want met de duelkracht van drost heb je wel kans van slagen in engeland.... Totaal geen inzicht in zijn eigen kunnen volgens mij. Hij komt toch echt te kort voor het engelse voetbal als je het mij vraagt vooral de championship is niets voor hem. Dat is nog bij veel clubs kick and rush voetbal nou daar past hij dus totaal niet in
Jalba
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 25-09-2003 00:22

Bericht door Jalba »

Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Tsjah, hier staat voor de gemiddelde stapper in Heerenveen geen nieuws in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Het zoveelste verhaal van een 'groot talent' dat het niet waar heeft kunnen maken en op latere leeftijd aangeeft het leven als topsporter niet serieus genoeg te hebben genomen in zijn tijd bij ons.
Het was indertijd veelbelovend, de tweeling Henrico en Jeroen. Met nog 26 jaar hebben ze gelukkig nog een aantal jaren voor de boeg om het een en ander, al is het alleen maar voor henzelf, recht te zetten. Henrico is daar mee op de goede weg bij NAC, voor Jeroen is het te hopen dat hij de geest nog krijgt.
In case of doubt, make it sound convincing
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Vergeet de wedstrijd van Henrico destijds in Marseille niet weer. Speelde daar een puike partij centraal op het middenveld!

Waar speelt Jeroen op dit moment?
SCH
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

CSV Apeldoorn
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Surhuisterveen schreef:Waar speelt Jeroen op dit moment?
Gezellig samen met een andere ooit veelbelovende speler in de Hoofklasse bij CSV Apeldoorn
Alderaarst!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wie is de andere rottevalle?
SCH
Plaats reactie