Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Wil iets posten over zijn broer Henrico, wist niet waar het anders moest dus doe ik het maar in het topic over zijn broer.

Ik heb gisteren eens op Henrico gelet. Vond Henrico weer slecht spelen, oke hij moest tegen alves, moeilijke tegenstander. Maar hij is net als zijn broer, steeds het mannetje laten lopen en dan een beetje verward kijken waar zijn man ook alweer is. Het eerste doelpunt was natuurlijk een amateuristische fout van H. Drost. Zelfs als Alves die bal had gemist stond er nog iemand van ons(weet ff niet wie dat is) achter om hem inte tikken. En waar stond onze grote vriend, juist die stond op 4 meter afstand toe te kijken hoe Alves zijn 17de maakte.

Het lijkt me dat de broertjes volgende jaar weer samen spelen bij Excelsior. Jammer want het zijn aardige jongens, en het zullen wel hele grote tallenten zijn, maarja ze bewijsen het maar niet.
Een onderschrift: wat is dat?
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

denk dat henrico nog wel de meeste potentie heeft van de twee
Jeroen is drama lijkt wel alsof hij bang is voor de man/bal soms :lol:
Maar heb hemc bijvoorbeeld nog nooit fatsoenlijk zien glijen als t nodig was
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Beiden hebben ze te weinig potentie... Henrico is drama, zelfs bij Excelsior. En als je daar al drama bent dan ben je zeker niet goed genoeg voor sc Heerenveen.


We hebben de vervanger van Jeroen Drost al in huis.... Calvin Jong-A-Pin (hopen dat hij zich zo blijft ontwikkelen)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Voor Jeroen is er bij de volgende thuiswedstrijd vast wel plaats in het " vul - je - vak ". Kampen is inmmers aan de beurt.
Overigens betreur ik deze ontwikkeling ( bedoeld die van Jeroen ) wel, hij begon destijds veelbelovend.
Gebruikersavatar
tobi-heerenveen
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 05-01-2007 18:39
Locatie: surhuisterveen

Bericht door tobi-heerenveen »

jammer voor drost ja maar hij speelt inderdaad heel zwak.
soms staat ie gwoon te kijke hoe zijn man hem voorbij loopt
jammer want hij leek me een goeie speler te zijn en een talent :(
Heerenveen=Heerenveen!!
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Ik hoop dat die broertjes drost volgend seizoen mooi vertrekken! Ben er nooit van onder de indruk geweest! Zei halen het niveau van heerenveen enorm naar beneden als ze spelen! Verdedigend durfen ze nooit in te grijpen en nooit initiatief tonen! Misschien wel iets voor Cambvuur! :lol: Heerenveen heeft eigenlijks nooit echt sterke backs gehad! Alleen Dimitrita dat vond ik een geweldige back en jan de visser maar die stond meestal links mid!

Hopen dat ze voor volgend seizoen eens een goede back aan trekken! Zuiverloon vind ik net als poulsen meer een middenvelder! Maar ik hoop dat Calvin zich zo door ontwikeld dan komt het wel goed
FORZA SC HEERENVEEN
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Tom Sier, Erik Edman waren spelers van een veel hoger niveau dan Drost ooit zal halen, alleen al vanwege zijn slechte motoriek voor die positie.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Ole Tobiasen was ook altijd erg goede back
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Welke Drost bedoel je? :wink:

Volgens mij is het Henrico.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Ik zie het neit zo goed haha :lol: daarom hier maar geplaatst
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Is jeroen geblesseerd of is Verbeek alle vertrouwen in hem verloren. Hij staat weer niet in de basis, terwijl hij het seizoen toch echt als 1e keus begon.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

vlqrt schreef:Is jeroen geblesseerd of is Verbeek alle vertrouwen in hem verloren. Hij staat weer niet in de basis, terwijl hij het seizoen toch echt als 1e keus begon.
Het laatste, en terecht.
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Smitte schreef:
Het laatste, en terecht.
Ik weet dat ik dit niet moet doen, maar wat erger ik me kapot aan dit soort opmerkingen. Noem mij een andere verdediger van dezelfde leeftijd die beter speelt. Nu wordt Jong a Pin hier regelmatig geprezen als enorm talent, terwijl hij volgens mij echt niets beter is dan Jeroen. Natuurlijk hoef je talenten die eindeloos te prijzen en mag je best kritisch zijn op hun presteren, maar zo'n opmerking; 'en terecht', bah...
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Klaas Pier schreef: Ik weet dat ik dit niet moet doen, maar wat erger ik me kapot aan dit soort opmerkingen. Noem mij een andere verdediger van dezelfde leeftijd die beter speelt. Nu wordt Jong a Pin hier regelmatig geprezen als enorm talent, terwijl hij volgens mij echt niets beter is dan Jeroen. Natuurlijk hoef je talenten die eindeloos te prijzen en mag je best kritisch zijn op hun presteren, maar zo'n opmerking; 'en terecht', bah...
Ik ben het met je eens dat Jong a Pin soms iets te veel de hemel wordt ingeprezen door sommigen hier. Dat komt volgens mij doordat we eigenlijk nauwelijks fatsoenlijke backs hebben gehad in het verleden ( en nu nog steeds niet als je het mij vraagt), en mensen dus al snel tevreden zijn.

Maar je kan niet ontkennen dat Jeroen Drost absoluut geen basisplaats verdiend momenteel (en dus terecht er buiten staat, wat Smitte zegt).. Hij werd als veelbelovend talent gebracht. In het begin was het publiek zeer vergevingsgezind tegenover hem, maar dat houdt een keer op.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Drost speelt niet zoveel slechter dan toen hij net in het team kwam alleen zijn onze verwachtingen wel gegeroeid. Terwijl jonge voetballers allemaal een fase krijen dat het niet meer lekker loopt. Dan haken ze af naar een lager niveau of ze vechten zich er door heen en 'maken het waar'. Jong-a-pin gaat precies hetzelfde meemaken.
Laatst gewijzigd door Gekko op 26-01-2007 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Je kan het ook net andersom zien. Misschien is Drost gewoon wel teveel "gehyped" als een wereldtalent. Ik heb echt het idee dat hij niet veel meer in zijn mars heeft dan hij tot nu toe heeft laten zien. Ik mis de pure snelheid, de felheid en het voetballende vermogen om aanvallend de achterlijn te halen.

En het klopt dat ook Jong-a-Pin niet heel erg veel beter is. Hij is gewoon een ander type voetballer, wat meedogenlozer, maar daarmee ook zeer kwetsbaar.

Een goede linksback zie ik graag komen, type Edman. Ook al was hij verdedigend soms wat laks, tegenstanders waren altijd bang voor zijn rushes.
sf-NN
Selectiespeler
Berichten: 519
Lid geworden op: 11-03-2006 14:58

Bericht door sf-NN »

Klaas Pier schreef: Ik weet dat ik dit niet moet doen, maar wat erger ik me kapot aan dit soort opmerkingen. Noem mij een andere verdediger van dezelfde leeftijd die beter speelt. Nu wordt Jong a Pin hier regelmatig geprezen als enorm talent, terwijl hij volgens mij echt niets beter is dan Jeroen. Natuurlijk hoef je talenten die eindeloos te prijzen en mag je best kritisch zijn op hun presteren, maar zo'n opmerking; 'en terecht', bah...
Ik erger me kapot aan jouw opmerking, die jonge heeft vaak genoeg bewezen niet in de basis thuis te horen.

En als je hem dan blijft opstellen krijg je het zelfde gezeur als met Yildirim vorig seizoen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Klaas Pier schreef:Ik weet dat ik dit niet moet doen, maar wat erger ik me kapot aan dit soort opmerkingen. Noem mij een andere verdediger van dezelfde leeftijd die beter speelt. Nu wordt Jong a Pin hier regelmatig geprezen als enorm talent, terwijl hij volgens mij echt niets beter is dan Jeroen. Natuurlijk hoef je talenten die eindeloos te prijzen en mag je best kritisch zijn op hun presteren, maar zo'n opmerking; 'en terecht', bah...
Vind jij Jeroen Drost een goede verdediger? Dat is hij absoluut niet.

1) Laat zijn man veel te makkelijk lopen.
2) Zal nooit een "echt" duel aangaan.
3) Niveau is te hoog voor hem.
4) Jeroen in basis dan spelen we met 10 man.

En ga nou niet lopen roepen dat hij "te" jong zou zijn. Als ik Jong-A-Pin zie spelen dan heb ik er veel meer vertrouwen in dat hij zijn paadje schoonveegt.
En wat zou het dat Jong-A-Pin hier en daar een foutje maakt?
Drost maakt niks anders dan fouten.
Kijk ook maar eens naar Henrico (exact dezelfde type speler) bij Excelsior. Is zowat de zwakste schakel in de verdediging. Ik kan met niet voorstellen dat zij niet iets beters hebben rondlopen dan hem.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Klaas Pier
Invaller
Berichten: 347
Lid geworden op: 02-12-2002 18:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Klaas Pier »

Voorstopper schreef:Je kan het ook net andersom zien. Misschien is Drost gewoon wel teveel "gehyped" als een wereldtalent.
Dat zou heel goed kunnen, maar dat maakt hem ook niet meteen een waardeloze voetballer.
sf-NN schreef:Ik erger me kapot aan jouw opmerking, die jonge heeft vaak genoeg bewezen niet in de basis thuis te horen.
Ik beweer toch ook niet dat hij in de basis moet staan? Ik vind het best dat hij een tijd wat rust krijgt, vorig jaar heeft hij veel gespeeld maar zijn ritme werd constant onderbroken door liesblessures. Het kan best goed voor hem zijn een paar maand goed mee kunnen trainen. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan die berichten die niets toevoegen, waarmee men alleen even een speler wil afbranden.
Flying Tilster schreef:Vind jij Jeroen Drost een goede verdediger? Dat is hij absoluut niet.
1. Dekking is inderdaad niet zijn sterkste punt
2. Ben ik het niet mee eens, zie hem vaak genoeg een bal veroveren, dat hij dat vaak met een goed geplaatste voetbeweging of sliding doet ipv vol het duel ingaan maakt mij weinig uit.
3. Drogreden, dat is nu juist de vraag
4. idem

Ik noem Jong a Pin alleen maar even om aan te geven dat ik hem niets beter vind en dat ik het daarom zo raar vind dat iedereen hem zo veelbelovend vindt, in vergelijking met Jeroen Drost. Een ding waar ik Jeroen altijd erg goed in vind en wat ik hier zelden of nooit hoor, is zijn passing en positiespel. Ik vind het samenspel tussen hem, Pranjic en Nilsson altijd erg goed als ze met zijn drieen op de flank spelen. Ook Drost komt dat regelmatig mee naar voren geeft voorzetten. Je hoeft niet als Roberto Carlos te spelen om aanvallend toegevoegde waarde te hebben.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Pin is ondertussen wel voorgeselecteerd voor Jong Oranje. Maar dat terzijde.

(Ook Waterman en Zuiverloon zitten in die selectie, net als Maceo Rigters trouwens.)
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Flying Tilster schreef: En ga nou niet lopen roepen dat hij "te" jong zou zijn. Als ik Jong-A-Pin zie spelen dan heb ik er veel meer vertrouwen in dat hij zijn paadje schoonveegt.
En wat zou het dat Jong-A-Pin hier en daar een foutje maakt?
Drost maakt niks anders dan fouten.
Kijk ook maar eens naar Henrico (exact dezelfde type speler) bij Excelsior. Is zowat de zwakste schakel in de verdediging. Ik kan met niet voorstellen dat zij niet iets beters hebben rondlopen dan hem.
Over een jaar hebben we hier waarschijnlijk dezelfde forummers die Jong-A-Pin een enkeltje Jupiler league toewensen. Drost komt wel terug op een hoger niveau. Zoals Klaas Pier al zei: Een goede tackle of een goede voetbeweging verovert net zo goed een bal als een schouderduw. Dat hij een terugval heeft is niet meer dan logisch, dat heeft vrijwel elke jonge sporter die een opmerkelijk debuut maakt (zoveel basisplaatsen in een seizoen vind ik opmerkelijk op die leeftijd ja). Tiendalli is ook zo een voorbeeld. Vorig jaar kampioen met de jeugd geworden in Portugal, nu op de bank bij Feyenoord.

Oh ja, als jij elke week op de tribune zit bij Excelsior om te zien dat Henrico de zwakste schakel is heb ik respect voor je. Meestal zijn dit soort opmerkingen echter gebaseerd op 3 minuten samenvatting bij Talpa.

Tot slot (alles in 1 post is makkelijker), ik ben het helemaal met Klaas Pier eens dat one-liners die niets toevoegen en er alleen op gericht zijn om een speler de grond in te boren thuishoren op het Abelenstra.com reactieformulier. Laten we dat hier alsjeblieft achterwege laten.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Klaas Pier schreef:Ik beweer toch ook niet dat hij in de basis moet staan?
Dan is het toch niet meer dan terecht dat hij dat nu niet staat?
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

wat een simpele vraag al niet teweeg kan brengen :mrgreen:

Tsja, je moet een speler nooit te snel afschrijven. Ik zei afgelopen weekend nog tegen iemand dat we vorig jaar Johnny Heitinga hadden moeten halen toen hij in die extreme dip terecht kwam, als iemand kan voetballen dan verleer je dat niet 1-2-3. Toch zul je zo'n jongen nu niet in de basis moeten neerzetten, daar worden beide partijen niet beter van.

Mijn opmerking is trouwens niet bedoeld om een flamewar over Johnny Heitinga te starten.
Lasse4evah
Wereldspeler
Berichten: 1310
Lid geworden op: 09-02-2006 19:07

Bericht door Lasse4evah »

Jeroen Drost is volgens de ochtendeditie van De Telegraaf hoofdkandidaat om de selectie van FC Utrecht te versterken. De 20-jarige verdediger van SC Heerenveen moet bij de Domstedelingen de naar FC Twente vertrokken Edson Braafheid opvolgen.

De club uit de Domstad wil Drost eerst een halfjaar op huurbasis overnemen en daarna de speler definitief een contract aanbieden. Aanstaande maandag bekijken de scouts van Utrecht de verdediger nog een keer tijdens Jong Feyenoord-Jong Heerenveen.

De jeugdinternational uit Kampen is bij de Friese club uitgegarangeerd. Trainer Gertjan Verbeek geeft op de linksbackpositie momenteel de voorkeur aan Calvin Jong-A-Pin en Michel Breuer. Met het oog op het EK onder 21 - in juni in eigen land - wil Drost graag weer spelen.

In totaal kwam Drost 47 wedstrijden in actie voor de Friese club, terwijl tweelingbroer Henrico 29 maal aan het grote werk mocht ruiken. Beide spelers werden bij hoofdklasser DOS Kampen gescout, de club waar Jaap Stam actief was.
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

't Is maar wat je versterken noemt. ;)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Verhuur 'm maar voor een halfjaar. Momenteel is hij bij ons 3-4e keus. Lijkt me niet dat hij dit seizoen nog aan spelen toe zal komen.

Verkopen zie ik niet zo zitten. Ik denk dat hij in halfjaartje Utrecht wel weer op zou kunnen bloeien.
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

tot wanneer loopt jeroens contract eig in h'veen?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

2010, ook ik ben een voorstander om hem te verhuren, en dan volgend seizoen weer gewoon bij de selectie te namen.
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Jeroen Drost wil naar FC Utrecht
Foto: Orangepictures29 januari 2007, 19:41
Door: Reon Boeringa
Jeroen Drost wil deze winterstop graag vetrekken bij sc Heerenveen. De linksback heeft zijn hoop gevestigd op FC Utrecht, dat al een paar dagen niets meer van zich heeft laten horen. Van de clubleiding mag Drost op huurbasis vertrekken.
"Hij moet weer spelen en wij willen hem voor een acceptabel bedrag wel verhuren", vertelt voorzitter Koos Formsma aan de Leeuwarder Courant. "Maar we hebben dit weekeinde niets van FC Utrecht gehoord."

Drost begon dit seizoen als basisspeler, maar raakte zijn plek kwijt aan Michel Breuer. Ook Calvin Jong-A-Pin lijkt de verdediger in de pikorde te zijn gepasseerd.
Plaats reactie