Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Vorig seizoen lovend over Drost? Nou volgens mij valt dat wel een beetje mee, ik was tevreden over hem omdat ik absoluut niet verwacht had dat hij zich staande zou weten te houden achterin. Maar volgens mij is dat ook het maximale wat er uit deze jongen is te halen.

Ben het overigens wel met je eens dat het Sollied is aan te rekenen. Hij zet hem er neer en is verantwoordlijk. Maar laten we hopen dat hij ervan leert.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Ik vind het ook vooral de schuld van Sollied, maar dan nog deed Drost het gewoon verschrikkelijk slecht, hoor. Hij liet zich in duels te gemakkelijk aftroeven, rende lamlendig achter spelers aan als ze hem voorbij waren en gaf geen rugdekking op beslissende momenten, zoals de 4-1 van NAC. Dat zijn gewoon basisonderdelen bij het verdedigen en daarom was het ook zo teleurstellend wat hij liet zien. Hij zal waarschijnlijk ook nooit de killersmentaliteit krijgen om een goede verdediger voor Heerenveen te worden.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Henrico Drost is inderdaad ook niet mijn eerste keuze voor de bezetting van de rechtsbackplaats, maar ik erger me aan kreten als " weg met Henrico Drost. " Een beetje fatsoen moet je toch kunnen opbrengen, lijkt me. Het gaat tenslotte wel om een speler die al jaren de Heerenveenkleuren draagt.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik heb nooit vertrouwen gehad in Drost. Oke, hij hobbelde aardig mee toen hij Bak een paar wedstrijden verving maar ook toen deed hij dingen die niet horen op dit niveau. Ik kan me bijvoorbeeld nog zo'n situatie herinneren tegen FCT dat iedereen de buitenspelval hanteert behalve Drost die doodleuk 5 meter terugzakt waardoor (ik meende) Denneboom vrij in kon schieten.

Nu is mijn vraag, wat voegt hij toe, wat zijn zijn sterke punten? Van Breuer kan je zeggen dat hij nooit opgeeft, fysiek zijn mannetje staat en best snel is op de langere afstand (dus niet de eerste meters). Dingsdag heeft weer een fantastische pass in zijn benen, is fysiek prima in orde, redelijk kopsterk, coacht veel ect.

Maar wat voor specifieke kwaliteiten heeft Drost dan? Is hij fysiek sterk, een winnaar, snel, positioneert hij zich goed, sterk in de 1tegen1, kopsterk of een goede opbouwer? Ik zie niet echt aan welke van de bovengenoemde criteria hij voldoet om een goede verdediger te zijn (voor Heerenveen).

Centraal achterin vind ik hem al niet goed genoeg (voor SCH) maar dat Sollied hem dan ook nog eens rechtsback zet snap ik helemaal niet. Toch verwijt ik Drost ook wel wat. Hij had toch wel agressief Lurling kunnen bespelen? Af en toe een tackle erin gooien, het lichaam erin zetten ect ect. Nee, hij huppelde alleen maar achter hem aan. Dat het niet makkelijk is om tegen Lurling te spelen begrijp ik ook wel maar Drost gaf hem wel erg veel ruimte om te voetballen. Als je dan ook nog eens aan de bal niks brengt (tikje terug/breed) dan snap ik echt niet wat je bij Heerenveen doet.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik vind Drost een nuttige stand in voor een van de 2 centrale positie's, maar niet voor de backpositie. Henrico heeft vorig seizoen bewezen prima centraal achterin te kunnen spelen. Ik vind dat dit ook geld voor Jong a Pin, die vind ik centraal ook beter tot zijn recht komen dan linksback.
Op naar het volgende seizoen....
scharrelkip
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 06-08-2007 11:27

Bericht door scharrelkip »

Drost vandaag in het centrum van heerenveen? :bfriend:
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

scharrelkip schreef:Drost vandaag in het centrum van heerenveen? :bfriend:
Dat hoop ik, dan hobbelt hij tenminste niet op het veld in de rondte. :mrgreen:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

scharrelkip schreef:Drost vandaag in het centrum van heerenveen?
Ik ga er zelfs mee weemoed aan terugdenken, was beter dan die dames van nu achterin.
Is Henrico trouwens geblesseerd?
Zit al een tijd niet bij de selectie dacht ik.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ik ga er zelfs mee weemoed aan terugdenken, was beter dan die dames van nu achterin.
Hou toch op, de spelers die er nu in staan zijn vergeleken met Drost keiharde verdedigers. Of ben je NAC-uit vergeten? Nee, Drost lost de problemen niet op, die maakt ze alleen nog maar erger. Dat baseer ik trouwens niet alleen op NAC-uit maar deze speler heeft totaal geen uitstraling, maakt veel fouten en is niet al te slim (als verdediger). Liever Dingsdag, Bak of Breuer, die verder niet geweldig zijn maar nog wel beter...
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Henrico Drost als huurling naar De Graafschap

Henrico Drost draagt in de tweede seizoenshelft het shirt van De Graafschap. De 21-jarige verdediger wordt tot het einde van het seizoen op huurbasis overgenomen van SC Heerenveen.

Drost was de afgelopen maanden onder coach Trond Sollied geen vaste waarde bij de Friezen. In het seizoen 2006/2007 kwam hij al eens tijdelijk uit voor Excelsior
fcupdate

Lijkt me een goede club voor Henrico Drost. Is wel ongeveer zijn niveau denk ik en kan daar basisspeler zijn.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Dat is een goede club voor Henrico Drost. De Graafschap is wel zo'n beetje zijn nivo. In de toekomst zie ik Drost niet meer in de basis staan bij Heerenveen. Maar misschien ontwikkelt hij zich wel verrassend goed in Doetinchem.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Casual
Jeugdspeler
Berichten: 47
Lid geworden op: 14-12-2008 16:07

Bericht door Casual »

Mooie en goede club voor Henrico. Zal daar wel in aanmerking komen voor een basisplaats, vooral nu Volmer voor 5 wedstrijden is geschorst.
Gebruikersavatar
mart761
Basisspeler
Berichten: 985
Lid geworden op: 02-01-2006 21:52
Contacteer:

Bericht door mart761 »

Bos laat frisse wind door Vitesse-opstelling waaien
De komst van Theo Bos als nieuwe hoofdtrainer van Vitesse heeft gezorgd voor een aantal flinke wijzigingen in de basiself voor het uitduel met FC Twente. Bos kiest voor een 4-4-2-systeem waarin een basisplaats is ingeruimd voor Mads Junker.


Junker, die eerder nog kenbaar maakte graag te willen vertrekken uit Arnhem wegens een gebrek aan speelminuten, mag in het eerste competitieduel onder leiding van Bos direct in de basis starten. De Deen vormt samen met Santi Kolk het Arnhemse aanvalsduo, meldt Omroep Gelderland.

De door de ontslagen Hans Westerhof hevig bekritiseerde Sébastien Sansoni kan onder Bos ook op een basisplaats rekenen. De linksbackpositie wordt tegen FC Twente ingevuld door Nicky Kuiper. Hij verwijst Jeroen Drost naar de bank.
En wat ik al had verwacht gebeurd. Een andere trainer komt er met wel verstand van voetbal. En die ziet in dat drost gewoon te slecht is voor dit niveau.

Ben benieuwd wanneer Jeroen gaat janken over de trainer :lol:
FORZA SC HEERENVEEN
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

En wat ik al had verwacht gebeurd. Een andere trainer komt er met wel verstand van voetbal. En die ziet in dat drost gewoon te slecht is voor dit niveau.
Hij heeft -en voordat mensen roepen VI is slecht bla bla; het blijft een indicatie- dan ook het laagste gemiddelde cijfer van alle Eredivisiespelers. Hij stond in de jeugd bekend als behoorlijk groot talent, daarom betaalde Heerenveen toen ook enkele tonnen om hem en zijn broer samen bij Go Ahead weg te halen. Ik blijf het toch raar vinden want als ik beide spelers nu zie dan is het in mijn ogen vlees noch vis.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Hun ontwikkeling stagneert volgens mij al jaren. Kwestie van mentaliteit? Ik weet het niet, maar ik heb er een hard hoofd in dat ze ooit nog eens bij een betere club dan Heerenveen komen. Zo denken de Heerenveen-trainers er ook over, want voor hun posities zijn al talloze versterkingen gehaald.
Gebruikersavatar
Hank
Bankzitter
Berichten: 212
Lid geworden op: 15-11-2008 21:15
Contacteer:

Bericht door Hank »

hdrost staat vandaag waarschijnlijk in de basis omdat de graafschap met een extra verdediger gaat spelen, stond in AD
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik denk dat het probleem is dat de jongens in de jeugd te gemakkelijk op de been bleven, zelfs als ze een leeftijdsgroep doorgingen. Te weinig weerstand gehad misschien. Toch is Jeroen best wel een tijdje een prima voetballende linksback geweest in de basis. Pas toen het minder werd met het team werd hij afgerekend omdat hij niet man genoeg was achterin.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Henrico wil alweer weg bij de Graafschap omdat hij geen zicht heeft op speeltijd.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Misschien kan iemand hem eens uitleggen om de fout eerst bij zichzelf te zoeken. Wat een jankerd dit figuur.
Spijt heb je morgen maar!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Nou ja, je word gehuurd omdat er blessures en schorsingen zijn, en dan speel je niet.
Dus wanneer de spelers die een blessure en schorsing hebben terug komen, is de kans dat je speelt nog kleiner.
Ik snap best dat hij niet verhuurd wil worden om op de bank te zitten....
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2451
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Kan wel verhuurd worden aan Emmen :D
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Lipton schreef: Ik snap best dat hij niet verhuurd wil worden om op de bank te zitten....
Precies. Waarom huurt een club je als je toch op de bank terecht komt? Ik snap Henrico best, hij wil voetballen en daarom wil hij verhuurd worden. Als je dan ook bij die club op de bank terecht komt snap ik dat je weg wil, die bank/tribune is namelijk de reden waarom hij verhuurd wordt. Henrico heeft overigens best genoeg kwaliteit om bij een club in de kelder van de eredivisie in het centrum van de verdediging te spelen.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ItFean82 schreef:Waarom huurt een club je als je toch op de bank terecht komt?
De Graafschap huurt Drost waarschijnlijk niet om hem de bank warm te laten houden. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je hem laat knokken om een basisplaats, maar daar is helemaal niets mis mee. Het is profvoetbal en je moet wekelijks presteren om jezelf te bewijzen. Als wij iemand huren (wat trouwens heel zelden is de laatste jaren), dan is dat niet anders.

Ik denk dat De Graafschap een extra centrumverdediger wilde met het oog op o.a. de nieuwe schorsing van Volmer. Kan best zijn dat Drost tot dusver niet de ideale oplossing blijkt te zijn, dat kunnen wij niet beoordelen.

Drost moet niet piepen, maar gewoon knokken voor zijn plekje. Willen vertrekken omdat je in een paar weken geen basisplaats hebt verovert is wat mij betreft bijzonder slap. Bovendien staan de clubs niet voor hem in de rij, dus grote kans dat hij dan de rest van het seizoen in de eerste divisie moet ballen.

Als Henrico er nú mee kapt, dan vrees ik dat hij het daadwerkelijk niet gaat redden op profniveau.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Superfries88' schreef: Het is profvoetbal en je moet wekelijks presteren om jezelf te bewijzen.
Tuurlijk is dat zo, maar ik heb niet echt het idee dat Drost niet wil knokken voor zijn plaats. Ik heb meer het idee dat als iedereen fit is Drost nog steeds 3 of 4de keus, of hij nou vecht voor een basisplaats of niet. Ja en als dat zo is dan kan je net zo goed teruggaan naar Heerenveen, want dat heeft de verhuur weinig zin.
Op naar het volgende seizoen....
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

ItFean82 schreef:Tuurlijk is dat zo, maar ik heb niet echt het idee dat Drost niet wil knokken voor zijn plaats. Ik heb meer het idee dat als iedereen fit is Drost nog steeds 3 of 4de keus
Dat zegt misschien veel over Drost zelf, maar oké, het kan best zo zijn dat hij inderdaad geen eerlijke kans gaat krijgen in Doetinchem. Alleen komt het op mij behoorlijk slap over als je anderhalve week na de eerste wedstrijd al je conclusies trekt. In mijn ogen hoort dat niet bij een echte topsporter.

Als ik Drost was, dan hield ik mijn mond en ging ik er 100% voor. Over een half jaar zie je dan wel waar je staat. Ik geloof niet dat als hij echt laat zien een aanwinst te zijn voor De Graafschap, dat hij dan niet aan de bak komt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

'Drost en Vitesse dinsdag om de tafel'
Jeroen Drost en Vitesse praten dinsdag over de toekomst, meldt De Gelderlander. De verdediger is gehuurd van sc Heerenveen en kan door de Arnhemmers voor een vastgestelde afkoopsom definitief worden overgenomen. Drost zelf ziet een langer verblijf bij Vitesse wel zitten. De verdediger kwam dit seizoen tot 22 competitieoptredens in de Arnhemse hoofdmacht. Vitesse liet eerder doorschemeren tevreden te zijn over de prestaties van de Heerenveen-huurling. De Arnhememrs dienen voor 1 april te beslissen of het Drost voor volgend seizoen wil vastleggen.
bron: voetbalprimeur.nl
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Drost (De Graafschap): ‘Ik ben misleid door Van Stee’
Henrico Drost (foto) stond afgelopen vrijdag voor het eerst in de basis bij De Graafschap. De huurling van sc Heerenveen had gehoopt al eerder in de basiself te starten. Tot zijn eigen verbazing zit hij sinds zijn overgang in de winterstop vooral op de bank. In de Leeuwarder Courant doet Drost daarover zijn beklag. ‘Ik rekende op veel speelminuten, want voormalig De Graafschap-trainer Henk van Stee heeft me dat duidelijk gezegd. Ik wil jou voor de basis en niet voor de bank, waren zijn woorden. Ik ben misleid.’ Hij vervolgt: ‘Van Stee zei dat ik nog even aan de overstap moest wennen. Een geweldige vage reden. Haal me dan niet, zei ik. Ben Sahar stelt ie toch ook meteen op. In vergelijking met Heerenveen ben ik dus geen steek verder gekomen.’
bron: sportweek.nl
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Hahahah.. knappe vergelijking van Drost. "Ben Sahar stelt hij toch ook op?".
En nu graag weer even in je schoenen blijven lopen Henrico. Beetje bij jezelf te raden gaan als zelfs de trainer van De Graafschap je niet in de basiself zet.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Broer Jeroen mag in ieder gaval bliven bij Vitesse dus die zien we niet terug in het Heerenveen shirt. Voor Henrico lijkt me hier ook geen toekomst.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Jeroen Drost kijkt in de VI van deze week heel nadrukkelijk in de spiegel. Enkele quotes: 'De weelde van het succes was mijn tijdelijke ondergang', 'Ik lette steeds minder op mijn lichaam en pakte niet meer voldoende rust. Het was een losbandig bestaan, maar ik wilde niets missen' en 'Ik kwijnde weg en na verloop van tijd voelde ik dat ik werd afgerekend op de beeldvorming.'

Hij geeft aan nu de rust weer gevonden te hebben, dankzij enkele grote veranderingen qua levensstijl en club en vanwege het geloof.
Plaats reactie