Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
scheerenveen05
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 04-08-2005 21:11
Locatie: zwolle
Contacteer:

Bericht door scheerenveen05 »

Laat maar mooi ervaring opdoen daar in Utrecht op dit moment is hij immers hier toch niet nodig. Als hij dan weer laat zien dat hij goed kan voetballen speelt hij gewoon volgend jaar weer bij ons in de basis.
scheerenveen
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Jeroen drost zo snel mogelijk verkopen wat een grote prutser.
is veel te sloom komt altijd te laat in zijn duels, en mist de nodige agresiviteit.


Van mij mag hij gratis weg.
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Ja die Drost mag wel naar Utrecht toe, dan verzwak je de concurrent (althans je daarvan mag spreken) ook nog is 8)
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ja maar snel verhuren, we hebben tenslotte met Zuiverloon een geweldige vervanger voor hem. :roll:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Volgens mij speelt zuiverloon toch echt rechts en Drost links!!!
JeroenDeBoer
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 27-01-2004 17:08

Bericht door JeroenDeBoer »

Zowel Jeroen als Henrico zijn in mijn ogen overbodig. Zo snel mogelijk verkopen dus. Prustsers.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Prutsers is wellicht wat overdreven en weinig respectvol jegens Drost die toch ook al een aantal potten bij ons gespeeld heeft een ook in het begin veelbelovend bezig was.

Ik zie hem het ook niet halen op het niveau wat Heerenveen nastreeft. MIddenmoot Eredivisie is een prima plek waar hij zich door kan ontwikkelen....
freddyadu
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-11-2006 10:43

Bericht door freddyadu »

Hier in Kampen werd hoog opgegeven over de Drostjes, ik ben dus absoluut bevoordeeld maar hoezeer ik het ze ook gun, ik denk niet dat ze het redden. Ik hoop het natuurlijk wel, maar die hoop is tegen beter weten in. Misschien bloeit hij geweldig op. Maar als hij zo blijft voetballen dan zit er niet veel meer in dan een middenmoter. Dat zou jammer zijn van een jongen die bij Dos als een heel groot talent te boek stond. (Vraag zijn jeugdtrainer van DOS van weleer eens naar 'een' wedstrijd tegen het grote Feyenoord)
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Als ze wat meer een kerel worden en wat meer lef tonen, dan is wordt het misschien wat maar nu zijn het twijfelaars (allebei).
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Dat is het hele probleem. Ze moeten meer kerels worden in de duels. Ze hebben het te gemakkelijk gehad in de jeugd, ondanks dat ze steeds een leeftijdsgroep hoger werden gezet en nu komen ze voor het eerst weerstand tegen.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Ze zijn te licht, zijn te vaak te vinden in het uitgaansleven en zijn er niet 100% mee bezig heb ik het idee.
Ja mede-forummers: ze mogen best eens stappen, maar mijn inziens worden ze net iets te vaak gespot en dan gaan ze ook nog eens naar 050 :P
SCH
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Er zijn heel veel talenten die het verneuken omdat het kortweg "pussys" zijn, als de ze een beetje kritiek krijgen is het gelijk mis.

Je ziet het tegenwoordig zo vaak.. met talent kom je er niet meer, er word mentaal veel van je gevraagt.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik wil eerst wel eens zien hoe Henrico bij Excelsior terug komt voordat ik oodeel, is tie wezenlijk beter geworden dan kan dan Jeroen er heen!! :mrgreen:
scheerenveen.supporterswereld.nl
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

janneman schreef:Ik wil eerst wel eens zien hoe Henrico bij Excelsior terug komt voordat ik oodeel, is tie wezenlijk beter geworden dan kan dan Jeroen er heen!! :mrgreen:
Zonder te vragen of Excelsior er misschien behoefte aan heeft?
Beetje arrogant eigenlijk, als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

oldtimer schreef:
Zonder te vragen of Excelsior er misschien behoefte aan heeft?
Beetje arrogant eigenlijk, als je het mij vraagt.
Je hebt gelijk oldtimer maar misschien past Jeroen wel wat meer bij Sparta, hebben we toch een samenwerking mee... :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar het komt in de buurt 8)
SC Heerenveen haalt Henrico Drost terug naar Friesland. 'Ik ga ervan uit dat ik een serieuze kans krijg.'

Drost speelt dit seizoen op huurbasis bij Excelsior. Bij de Rotterdammers speelde de twintigjarige verdediger zich in de basis. Hij kwam tot dusverre 25 keer in actie voor Excelsior.

Naast de terugkeer van Drost verlengde Heerenveen de contracten van twee jonge spelers. De 21-jarige verdediger Robbert Maruanaya en de twintigjarige middenvelder Oguzhan Türk blijven nog een seizoen actief in het Abe Lenstra Stadion. Beiden speelden nog niet in het eerste elftal.

bron vi.nl
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

OMG :shock: :shock: Wat moeten we in godsnaam met die prutsers:O
Bij excelsior is staat hij altijd te slapen in de verdediging hoe wil hij het dan hier halen :roll:
Een onderschrift: wat is dat?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Hé, jij ziet ze wekelijks (Excelsior) 90 minuten voetballen? Vertel!
Gebruikersavatar
Blizzard
Superster
Berichten: 3644
Lid geworden op: 29-03-2003 18:52
Contacteer:

Bericht door Blizzard »

Niet goed genoeg voor het niveau van Heerenveen (Suptop eredivisie). Wel goed om erbij te hebben though voor de breedte van de selectie. Zal echter nooit een basisplaats kunnen afdwingen, daarvoor mist hij het killersinstinct van een verdediger. (hardheid, felheid)
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Hé, jij ziet ze wekelijks (Excelsior) 90 minuten voetballen? Vertel!
Op de samenvattingen zie je hem vaak bij een goal blunderen, daar hoef je echt niet elke week voor in het stadion te zitten. Beetje makkelijk om hem zo te verdedigen.
Een onderschrift: wat is dat?
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Ik vind het vooral makkelijk om hem op basis van de samenvatting af te branden. Hij krijgt nogal wat de doen daar, en dit is pas zijn eerste echte seizoen op het hoogste niveau. Geef zo'n jongen eens wat meer krediet zou ik zeggen.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Krediet is niet het juist woord. Geef hem een kans.
Hij heeft geen identiteit, Niemand weet wat zo'n speler kan, alleen hij zelf.
Daarom moet hij zijn voeten laten spreken, maar dat is lastig in een Suptopper die naar boven wil kijken. Spelers als: Tärvajarvi,Jeroen Drost,Friend, Maruayana,Henrico Drost enz. Krijgen het moeilijk. Waarom? Omdat het geen spelers zijn die gelijk laten zien wat ze kunnen. Neem nou Jong-A-Pin die speelt en doet het echt geweldig gelijk de eerste wedstrijd al. Tärvajarvi moet als hij eerste spits zal worden er gelijk 10 á 15 inschieten. Doe dat maar eens. Het is gewoon moeilijk om er gelijk te staan. Daarom zou ik ook zeggen tegen meneer Drost zoek a.u.b eerst een andere club want je verspeelt je loopbaan. Ga eerst 3 seizoenen bij Willem 2 of Rkc in de defensie voetballen en zorg dat je van vaste waarde wordt. Idem dito voor de ander genoemde namen. Al zou ik Maruayana toch wel een serieuze kans willen geven. Jeroen drost had belangstelling uit Utrecht, Zou zeggen grijp je kans daar en laat daar het zien. Tärvajarvi en Friend ook verhuren voor nog 1 seizoen of evt verkopen. Tärvajarvi zou ik graag bij Utrecht willen zien en Friend bij Sparta,Groningen of Roda. Zo kan je in zo'n seizoen de ontwikkelingen bekijken van die spelers. En ze spelen dan vaak grotendeels ook alle wedstrijden. Wat voor deze spelers in Friesland moeilijk gaat worden.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Dat vindt ik wel wat kort door de bocht, het beloftenteam van Heerenveen is dat van Ajax de laatste jaren voorbijgestreeft. Toch krijgt Ajax het voor elkaar om de talenten die daar rondlopen snel op het niveau van het eerste te krijgen (dat niveau ligt nog hoger dan dat van Heerenveen), kijk maar eens naar Heitinga, Emanuelson, Maduro. Dat zijn jongens die daar wel direct het niveau halen dat van hen wordt verwacht ... terwijl in de basis het beloftenteam van Ajax qua niveau niet veel verschilt van dat wat wij hebben rondlopen.

Ik denk dat je wat dat betreft nog veel kunt leren als Heerenveen.

(al kun je dit de broertjes moeilijk verwijten)
joop
Selectiespeler
Berichten: 612
Lid geworden op: 07-11-2006 18:21

Bericht door joop »

Als henrico terugkomt krijg ik gewoon 'ergens' het gevoel dat ze de talenten(ook maruanaya) de kans gaan geven naast dingsdag.

Wat is overigens ergerlijk vindt is dat men bij henrico altijd jeroen als argument neemt. 2 totaal verschillende voetballers. Henrico verdient zijn eigen kans, niet die van zijn broer
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Ik geloof best dat het een talent is daar niet van, maar we hebben het de laatste tijd toch allemaal erover dat onze ambitie niet hoog genoeg is? Een Ruud Knol zou niet goed genoeg voor ons zijn enz. Kan mij hier iemand uitleggen wat je dan wel ziet in Henrico Drost? Je wilt toch niet beweren dat Knol een mindere voetballer is dan Drost.

Voor de breedte hoef je van mij ook geen Drost terug tehalen, gewoon een vervanger voor Petter halen en dan Breuer als vervanger.
Een onderschrift: wat is dat?
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

vlqrt schreef:Dat vindt ik wel wat kort door de bocht, het beloftenteam van Heerenveen is dat van Ajax de laatste jaren voorbijgestreeft. Toch krijgt Ajax het voor elkaar om de talenten die daar rondlopen snel op het niveau van het eerste te krijgen (dat niveau ligt nog hoger dan dat van Heerenveen), kijk maar eens naar Heitinga, Emanuelson, Maduro. Dat zijn jongens die daar wel direct het niveau halen dat van hen wordt verwacht ... terwijl in de basis het beloftenteam van Ajax qua niveau niet veel verschilt van dat wat wij hebben rondlopen.

Ik denk dat je wat dat betreft nog veel kunt leren als Heerenveen.

(al kun je dit de broertjes moeilijk verwijten)
Groot verschil met Ajax is dat het niveau op de trainingen ook veel hoger ligt. Daardoor worden de jongere spelers ook veel beter. Daarnaast staan de betere jeugdspelers bij Ajax ook sneller en vaker in de basis of als wisselspeler. Spelers als Turk of Maruanaya hebben zelf nog nooit een invalbeurt gemaakt. Dat vind ik eigenlijk zeer onprofessioneel van Heerenveen.

Wat de gebroeders Drost betreft. Ik zou ze eigenlijk niet kunnen beoordelen. H. Drost heeft slechts enkele duels kunnen spelen in de basis. J. Drost maakte altijd wel een redelijke indruk, maar zakte het afgelopen jaar ver terug.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Wat probeer je nu aan te geven Theo, dat Heerenveen jeugdige spelers geen kans geeft? Volgens mij zien vele talenten onze club nog altijd als een goede club om veel te leren, omdat ze juist wel een kans krijgen. Dat Turk en Maruanaya geen kans krijgen ligt hoogstwaarschijnlijk aan het feit dat er een zekerheidje op hun positie staat. De afgelopen jaren hebben we met Huntelaar, Samaras, Drost, Prager, Jong-A-Pin, Waterman en Vandenbussche toch genoeg talenten de kans gegeven. Ik krijg het idee dat een aantal hier het lieft met de hele selectie van Jong Heerenveen speelt.
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Een vrij late reactie, maar waar ik heen wil is dat Heerenveen weinig eigen jeugd de kans geeft. Jij komt met voorbeelden van spelers die zijn gekocht. Huntelaar was een jeudige speler, maar is gekocht(kwam van AGOVV). Drost is nooit echt doorgebroken(kwam van Go Ahead Eagles). Jong-A-pin speelt pas 6/7 wedstrijden bij Heerenveen en ik kan nou niet zeggen dat hij echt is doorgebroken(kwam van FC Volendam). Waterman is eveneens nooit doorgebroken bij Heerenveen(kwam van Ajax). En Vandenbussche was al 22 hij naar Heerenveen kwam(kwam van Sparta). Enige speler die iets heeft laten zien is Samaras. Alle spelers die jij dus als voorbeeld aangeeft zijn niet zelf opgeleid.

Ik lees en hoor nu wel de goede weg zijn ingeslagen. Ze trainen nu bij de jeugd meer op de individuele onderdelen. Iets wat ze in het verleden waarschijnlijk niet deden. En het is te hopen dat er over 3 of 4 jaar enkele Friese jongens in het eerste elftal spelen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Theo schreef:Een vrij late reactie, maar waar ik heen wil is dat Heerenveen weinig eigen jeugd de kans geeft. Jij komt met voorbeelden van spelers die zijn gekocht. Huntelaar was een jeudige speler, maar is gekocht(kwam van AGOVV). Drost is nooit echt doorgebroken(kwam van Go Ahead Eagles). Jong-A-pin speelt pas 6/7 wedstrijden bij Heerenveen en ik kan nou niet zeggen dat hij echt is doorgebroken(kwam van FC Volendam). Waterman is eveneens nooit doorgebroken bij Heerenveen(kwam van Ajax). En Vandenbussche was al 22 hij naar Heerenveen kwam(kwam van Sparta). Enige speler die iets heeft laten zien is Samaras. Alle spelers die jij dus als voorbeeld aangeeft zijn niet zelf opgeleid.

Ik lees en hoor nu wel de goede weg zijn ingeslagen. Ze trainen nu bij de jeugd meer op de individuele onderdelen. Iets wat ze in het verleden waarschijnlijk niet deden. En het is te hopen dat er over 3 of 4 jaar enkele Friese jongens in het eerste elftal spelen.
Mag ik je er op wijzen dat Prager ook nog uit de jeugd komt en dat het allemaal bst wel mee valt dat de jeugd NIET een kans krijgt, want is het gezegde niet WAT GOED IS KOMT SNEL? :wink:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Plaats reactie