Henrico & Jeroen Drost

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Zo, Jeroen weer wissel bij NEC. Die heeft ook veel aan zijn uitleenbeurt.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Verbaast me niets. Ben niet zo stuk van J. Drost. Vind hem ook bij de beloften er niet boven uitsteken. Alleen Timmi J. is misschien nog minder. El Akchaoui is een betere back dan Jeroen en zeker in de strijd tegen degradatie heb je niets aan J. Drost. Dus zit ie op de bank.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Drost is ingevallen bij NEC en heeft net de 5-1 tegen AZ gemaakt.
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Ik zag het. Erg leuk voor hem. En omdat het tegen AZ is ook weer voor mij!
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
Berichten: 1176
Lid geworden op: 27-03-2005 16:23
Locatie: Norg

Bericht door sc heerenveen 4 ever »

Drost neemt plek Olsson vlot over
Verdediger blijft in hart van NEC-defensie moeiteloos overeind.

door Danny van den Broek BREDA – In de voetballerij geldt dat de reservebank bepaalt hoe goed je bent. Mario Been deed gisteren noodgedwongen een beroep op drie van zijn wisselspelers en zag tevreden hoe zijn vernieuwde de­fensie - met Patrick Pothuizen, Jeroen Drost en Dani Fernandez ­in Breda zonder problemen stand hield tegen NAC. De nummer drie van de eredivisie verloor volko­men terecht met 3-1.
Alsof hij wekelijks in de basiself staat, zo makkelijk had Jeroen Drost zijn positie naast routinier Pothuizen in het hart van de de­fensie ingevuld. Toch had de van Heerenveen gehuurde verdediger even moeten wennen. „Vooral in de eerste vijf minuten was ik op zoek naar mijn tweede adem”, zei de Fries. „Ik speel mijn wedstrij­den voornamelijk met Jong NEC. Dan is dit toch anders. In het be­gin stonden we ook niet goed. Kwam omdat De Graaf vlakbij Amoah speelde. Daardoor moest Bas Sibum steeds kiezen. Maar toen we dat in de gaten kregen, was er verder geen vuiltje meer aan de lucht.”
Behalve dan in de 26ste minuut toen Amoah uit een corner de thuisclub koppend op 1-0 had ge­zet. „Ik bekommerde me om Mol­hoek, maar het begon natuurlijk wel bij mij. Die corner had ik veel te gemakkelijk weggegeven. Onno­dig. Had niet mogen gebeuren”, klonk Drost schuldbewust.
Hoewel de laatste linie van NEC daarna nauwelijks kansen had weg­gegeven, stipte de Fries nog een zwak puntje aan bij zichzelf. „Ik ben meer een linksback. Koppen is niet mijn sterkste kant. Lastig als je in het centrum speelt. Zeker met Amoah in je buurt. Die heeft een enorme sprongkracht. Dan moet je de duels proberen te ont­wijken. Op het juiste moment een duwtje geven. Patrick en ik speel­de afwisselend op hem. Dat ver­eist veel concentratie. Het is ge­makkelijker om je te concentreren op één spits en die uit te schake­len. Maar ik ben niet ontevreden. Daarom blijft het moeilijk om in de play-offs je plaats weer af te moeten staan. Maar als Peter Wis­gerhof en Olsson terugkeren, ver­huis ik weer naar de bank. Dat is niet anders.”
Glimlachend haalde hij zijn de­buut bij de formatie van Mario Been nog even aan. „Voor de be­ker tegen Zwolle. Werden we uit­geschakeld en kregen we allemaal ook nog een boete van 500 euro. Dat was wel even slikken. Waar ben ik nou dan in verzeild geraakt, dacht ik nog. Maar daarna hebben we zoveel wedstrijden gewonnen. Onvoorstelbaar, hè. Nee, mijn banksaldo is weer positief hoor.”
Over een paar weken slaat Drost voor de laatste keer de poort van De Goffert achter zich dicht en keert hij terug naar Heerenveen. „Ik heb nog een contract voor twee jaar. Toen ik hier in de win­terstop kwam, wilde NEC een op­tie tot koop, maar daar wilde Hee­renveen niet aan. Ik verwacht dat ze nog plannen met me hebben. Al blijft dat ook weer afwachten. Er is nu een nieuwe trainer ( de Noor Trond Sollied, red). Die kent mij niet. Misschien neemt hij wel verdedigers mee van zijn oude club. Als ik geen kansen krijg, zou ik het wel weten. Dan blijf ik het liefst bij NEC. Een goed voetballen­de ploeg. Fijne trainer. Leuke sfeer. Dat laatste moet je niet onderschat­ten. Als de sfeer goed is, zie je dat altijd terug op het veld. Dat is ook vandaag dacht ik wel weer geble­ken.”
Bron: de Gelderlander, eind april.

Kwam dit stuk tegen op het supportersforum van NEC. Ze zijn daar redelijk tevreden over Jeroen. Van mij mag hij daar echter blijven, komt duidelijk tekort voor ons niveau.
Een onderschrift: wat is dat?
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

sc heerenveen 4 ever schreef: Bron: de Gelderlander, eind april.

Kwam dit stuk tegen op het supportersforum van NEC. Ze zijn daar redelijk tevreden over Jeroen. Van mij mag hij daar echter blijven, komt duidelijk tekort voor ons niveau.
Dat vind ik wel wat kort door de bocht. Waarom komt Jeroen duidelijk tekort voor ons niveau? Ja, hij heeft een mindere periode gekend en ja, daar kun je een deel van ook aan hemzelf wijten. Hij is nu net 21, toch heeft hij er ondanks 2 kloteseizoenen al meer dan 50 duels op het hoogste niveau op zitten. En je kunt veel zeggen, maar niet dat hij in die eerste twee jaar er een potje van heeft gemaakt. Jeroen kan echt wel wat hoor. Hij moet alleen het vertrouwen van de trainer krijgen en misschien nog wel belangrijker, het vertrouwen in zichzelf hervinden.
Wie weet wat Sollied met hem van plan is. Ik gun 'm nog wel een nieuwe kans, de potentie is er zeker
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
TWR22
Superster
Berichten: 4181
Lid geworden op: 10-08-2007 14:00

Bericht door TWR22 »

Henrico Drost heeft zich in ieder geval bewezen dit seizoen! Die moeten we zeker houden; ik vind dat hij zeer knap de sterkste speler in de eerste periode Bak Nielsen heeft opgevangen.

Is het niet tijd om de Drost bros. ook op dit forum te scheiden? Ze gaan nu ieder een andere weg.
100% achter Marco van Basten!
forca hveen
Superster
Berichten: 3357
Lid geworden op: 29-01-2008 19:46

Bericht door forca hveen »

Met Henrico Drost, die een meniscus-operatie onderging, gaat het de goede kant op. ,,We zitten in de derde week van de revalidatie en zijn heel tevreden. De knie is belastbaar en blijft rustig,’’ vertelt Erik ten Voorde.
bron: off site
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Vitesse is met SC Heerenveen in gesprek over het huren of kopen van Jeroen Drost. De verdediger is in Friesland niet verzekerd van een basisplaats en mag eventueel verhuurd of verkocht worden.

De linksback ligt nog tot medio 2010 vast in Heerenveen. Vitesse is naarstig op zoek naar een linksback en ziet in Drost een goede speler voor die positie.

Eerder deze week legde Vitesse Julian Jenner, Rogier Molhoek(beiden AZ) en Frank van der Struijk vast.
Hele Artikel
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

camataru schreef:Vitesse is met SC Heerenveen in gesprek over het huren of kopen van Jeroen Drost.
Lijkt me voor Jeroen geen slechte zaak. Misschien dat Sollied hem nog wel een nieuwe kans zou hebben kunnen geven, maar de afgelopen jaren waren weinig hoopgevend voor 'm. Zonde, het was een groot talent en ik zag in hem echt een linksback voor de toekomst..
In case of doubt, make it sound convincing
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ane Lenstra schreef: Ze hebben het in zich, dat hebben ze beide laten zien. Jeroen 3 jaar terug en Henrico vorig jaar.
Vind jij dat ze het in zich hebben? Je zegt het goed ja, Jeroen heeft het 3 jaar geleden even laten zien en is daarna erg teruggevallen en heeft niet het niveau meer. Zelfs bij NEC zat hij op de bank. En ik vond Henrico ook zeker niet overtuigend als invaller van B. Nielsen. Dus beide hebben niet het niveau voor Heerenveen vind ik.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Een blessure van Henrico heeft ons zelfs punten gekost, dus iemand als Henrico kunnen wij nog zeker gebruiken!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Lipton schreef:Een blessure van Henrico heeft ons zelfs punten gekost, dus iemand als Henrico kunnen wij nog zeker gebruiken!
Nu overschat je hem. Je kunt het ook omdraaien. Toen hij speelde en niet B. Nielsen haalden we 1 punt uit drie wedstrijden voor de winterstop tegen Roda, Twente en Feyenoord.
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Heerenveen rules schreef:Vind jij dat ze het in zich hebben? Je zegt het goed ja, Jeroen heeft het 3 jaar geleden even laten zien en is daarna erg teruggevallen en heeft niet het niveau meer. Zelfs bij NEC zat hij op de bank. En ik vond Henrico ook zeker niet overtuigend als invaller van B. Nielsen. Dus beide hebben niet het niveau voor Heerenveen vind ik.
Jeroen had bij NEC 'cultheld' El-Akchaoui voor zich. Dan kun je nog zoveel talent hebben, maar om zo iemand uit de basis te spelen heb je meer nodig dan alleen beter te zijn.. De minuten dat hij wel speelde deed 'ie imho verdienstelijk. En vergeet niet dat NEC een goed draaiend elftal had, wat na de winterstop de meeste punten van alle clubs heeft gehaald. Dan is een trainer ook niet snel geneigd tot wisselingen in de basis..

Of 'ie nog het niveau van het huidige Heerenveen aan kan is lastig te zeggen. Hij ontbeert 1,5-2 jaar ritme op het hoogste niveau. Een jaar verhuur (en in de basis) aan bijv. Vitesse zou zeker niet slecht voor 'm zijn.
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Jeroen heeft zijn kansen gehad en niet gegrepen. Henrico heeft vorig jaar aardig wat wedstrijden gespeelt en het redelijk goed gedaan. Toch zal hij onder de nieuwe trainer verder moeten groeien, anders gaat hij dezelfde kant op als Jeroen.

En in de periode dat Jeroen speelde kon ik nou niet zien dat hij graag wilde en/of het in zich had.
Menig rechtsbuiten liep hem toch vrij makkelijk voorbij.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Heerenveen rules schreef: Vind jij dat ze het in zich hebben? Je zegt het goed ja, Jeroen heeft het 3 jaar geleden even laten zien en is daarna erg teruggevallen en heeft niet het niveau meer. Zelfs bij NEC zat hij op de bank. En ik vond Henrico ook zeker niet overtuigend als invaller van B. Nielsen. Dus beide hebben niet het niveau voor Heerenveen vind ik.
ZELFS bij NEC?
Misschien is het je ontgaan, maar ik herinner me in elk geval de fantastische 2e seizoenshelft van NEC, eindigend ( vanuit een kansloos lijkende positie ) in Europees voetbal.
Soms wordt er wel heel makkelijk over andere clubs geoordeeld.
drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

Heerenveen rules schreef: Vind jij dat ze het in zich hebben? Je zegt het goed ja, Jeroen heeft het 3 jaar geleden even laten zien en is daarna erg teruggevallen en heeft niet het niveau meer. Zelfs bij NEC zat hij op de bank. En ik vond Henrico ook zeker niet overtuigend als invaller van B. Nielsen. Dus beide hebben niet het niveau voor Heerenveen vind ik.
Ik vond het met Breuer links en Henrico centraal heel wat beter staan dan met Breuer centraal en JAP links. Naar mijn mening heeft Henrico Bak voldoende vervangen, ze zijn natuurlijk niet vergelijkbaar.
vak23
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-07-2008 15:23

Bericht door vak23 »

Henrico heeft Bak Nielsen zeer goed vervangen. Het is naar mijn mening een goede stand-inn, mocht hij het dit nog een seizoen willen..
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Voor elke posities wil Heerenveen minimaal twee spelers beschikbaar hebben. Lijkt me niet handig om Henrico Drost dan te verhuren, want dan moet je dat weer anders invullen. Ik ben van mening dat Henrico gewoon moet knokken voor een plaatsje. Als blijkt dat hij echt overbodig is, dan kan je hem vlak voor de transferdeadline of in januari nog verhuren.

Jeroen Drost mag wat mij betreft wel vertrekken, al dan niet definitief.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Ane Lenstra schreef:Popov en Kopic kunnen beiden in het centrum, dan heb je nog Breuer, Dingsdag en Bak Nielsen die ook in het centrum kunnen en bij nood zouden zelfs Svec en Roorda nog in het centrum kunnen spelen..

Lijkt me wel dat je dan genoeg opties hebt toch?
Tsja, vooraf kun je nooit zeggen of je ‘genoeg’ spelers hebt. Dat moet een seizoen uitwijzen. In mijn ogen moet je de posities met name achterin goed ingevuld hebben. De afgelopen seizoenen is er regelmatig geschoven met spelers en m.i. werkt dat niet lekker. Ik denk dat Henrico nog best eens van pas kan komen. Ook omdat we niet bijzonder ruim in de middenvelders zitten en ook op het middenveld kan je hem eventueel gebruiken. Zoals gezegd ben ik daar geen voorstander van, maar ik denk dat we Henrico nog niet direct moeten laten gaan.

Overigens is Henrico me zeker niet tegengevallen in de meeste wedstrijden. Ik zou hem in eerste instantie dus behouden. Is het niet nodig, dan kan je altijd nog verder kijken.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Ik ben al een aantal jaren van mening dat Jeroen Drost het niet meer heeft. Ergens, geloof op VI.nl, las ik dat Vitesse interesse voor hem heeft. Dat is een goede zaak, ik zou hem voor een redelijke prijs van de hand doen want hij past niet meer bij het door Heerenveen nagestreefde niveau.

Henrico heeft Bak-Nielsen redelijk goed vervangen. Hij heeft een goede indruk achtergelaten als stand-in en moet dan ook zeker blijven. Van Bak hebben we nog niet veel gezien (jammer genoeg) en we weten niet of er weer een blessure zich bij hem gaat voordoen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Vitesse verwacht nog dit weekend Jeroen Drost en Ronald Graafland te contracteren. De Arnhemmers gaan dit weekend rond de tafel met het tweetal, dat momenteel onder contract staat bij respectievelijk sc Heerenveen en Excelsior.

Drost moet de nieuwe linksback worden van Vitesse. De 21-jarige linkspoot werd het afgelopen half jaar verhuurd aan NEC, waar hij overigens maar amper aan spelen toekwam. Desondanks heeft Vitesse veel vertrouwen in de voormalig jeugdinternational en verwacht het dat hij al maandag aanwezig is op de training.

Ook heeft de middenmoter van Excelsior te horen gekregen dat de onderhandelingen met Graafland gestart mogen worden. In eerste instantie wilden de Rotterdammers niet meewerken, maar ze hebben alsnog ingestemd met een vertrek van de doelman. Net als Drost wordt ook Graafland maandag al in Arnhem verwacht.
Aldus Voetbalprimeur.nl
SUPER FRIES 23
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 05-06-2006 13:39

Bericht door SUPER FRIES 23 »

perfect voor jeroen en voor hveen! Zou graafland reserver keeper worden of wordt er rekening gehouden dat velthuizen vertrekt (hopelijk naar hveen)
yatsemata
Nieuw talent
Berichten: 104
Lid geworden op: 09-05-2007 16:01
Locatie: Maastricht

Bericht door yatsemata »

perfect voor jeroen en voor hveen! Zou graafland reserver keeper worden of wordt er rekening gehouden dat velthuizen vertrekt (hopelijk naar hveen)
Velthuizen blijft nog een jaar tenzij hij het op de OS ineens fenomenaal goed gaat doen. Mocat het geval zijn komen clubs van een behoorlijk wat groter kaliber dan zelfs de Nederlandse topclubs in beeld. Heerenveen zal hij echt niet heen gaan of ze moeten een leuk bedragje klaar hebben liggen voor hem... :wink:
Overigens zijn beide genoemde transfers al afgerond. Drost wordt een jaar gehuurd met optie tot koop en Graafland komt transfervrij over van Excelsior. Op zich ben ik met beide en de manier waarop ze komen ook wel blij. Mocht Drost niet presteren dit jaar kost het Vitesse enkel een kleine huursom en wat salaris en mocht hij het goed genoeg doen heb je als huurder het eerste recht op koop. Voor Heerenveen komt hij in ieder geval tekort maar voor Vitesse kan hij best van waarde gaan zijn. Slechter als Megrelishvilli zal hij in ieder geval wel niet zijn...
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Yatsemata had gelijk:
Jeroen Drost op huurbasis naar Vitesse
Sc Heerenveen en Vitesse hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Jeroen Drost aan de Arnhemse club.


De 21-jarige verdediger kwam vorig seizoen niet aan spelen toe in Heerenveen en speelde daarom sinds de winterstop ook al op huurbasis in Gelderland. Voor NEC Nijmegen wist de jongste van de voetbaltweeling éénmaal te scoren.

Jeroen Drost heeft nog een contract tot 2010 bij sc Heerenveen.
Off. site
Predatorfish
Invaller
Berichten: 455
Lid geworden op: 27-08-2007 13:13
Locatie: Amsterdam

Bericht door Predatorfish »

Prima, voegt niks toe aan ons elftal en kan bij Vitesse wellicht weer wat speelminuten maken. Wel jammer dat ze hem niet direct hebben weten te verkopen.
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

Predatorfish schreef:Prima, voegt niks toe aan ons elftal en kan bij Vitesse wellicht weer wat speelminuten maken. Wel jammer dat ze hem niet direct hebben weten te verkopen.
Bij alle aankopen van Vitesse (Jenner, Molhoek en J. Drost) is eerst een jaar huren afgesproken en daarna een eventuele transfer. Het lijkt nu inderdaad eens dat Vitesse om de centjes denkt. Voor Jeroen een leuke club om zich te bewijzen en ik wens hem veel plezier bij het "Hollywood aan de rijn".
scheerenveen.supporterswereld.nl
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Jeroen maakte een aardige indruk in de samenvatting tegen de Graafschap. Zag hem een paar keer positief in beeld.

De snor is vandaag weinig vleiend over de gebroeders en vindt hem, net als de mail schrijver, van Jupiler League niveau.

Dat ben ik niet met hem eens. Ik denk dat het niveau Vitesse prima voor beide heren is, dus middenmoot eredivisie.
Jordi-Hearrenfean
Invaller
Berichten: 374
Lid geworden op: 14-09-2008 17:22
Locatie: Assen

Bericht door Jordi-Hearrenfean »

Henrico is absoluut Heerenveen-onwaardig.

Wat hij vandaag weer laat zien..ik vind het ongelooflijk. Hij heeft geen enkele keer de bal veroverd, hij heeft geen enkel kopduel gewonnen,zijn opbouw is beroerd.

Gewoon lekker ergens in de Jupiler League dumpen deze winter..
17 mei 2009!
Gebruikersavatar
BW Viking
Invaller
Berichten: 295
Lid geworden op: 13-05-2008 19:37

Bericht door BW Viking »

Jordi-Hearrenfean schreef:Henrico is absoluut Heerenveen-onwaardig.

Wat hij vandaag weer laat zien..ik vind het ongelooflijk. Hij heeft geen enkele keer de bal veroverd, hij heeft geen enkel kopduel gewonnen,zijn opbouw is beroerd.

Gewoon lekker ergens in de Jupiler League dumpen deze winter..
Op frisianpride.nl bij de opstelling noemen ze hem al de lantaarnpaal :lol: :?


Vandenbussche
Lantaarnpaal(45. Kopic) - Breuer(c) - Dingsdag - Jong-a-Pin
Grindheim - Vayrynen - Pranjic
Beerens - Sibon - Elyounoussi(45. Paulo Henrique)


zie: http://www.frisianpride.nl/news.php
Plaats reactie