Daniel Berg Hestad

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Eastermar » 04-05-2005 06:13

Om een 30 meter lang spandoek voor Daniel te maken gaat mij iets ver. Acht meter lijkt me voldoende.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Arjen » 04-05-2005 07:10

Het is erg verstandig om zaterdag massaal kenbaar te maken dat het de bedoeling is om knuffels mee te nemen de laatste thuiswedstrijd. En ook WANNEER deze gegooid moeten worden. Vanaf zuid geeft het het mooiste effect waarschijnlijk of er moeten zoveel knuffels komen dat het vanuit het hele stadion kan.
Het geeft het meeste effect als je voor de wedstrijd gaat gooien (remember de krentenbollen :mrgreen: ), na de wedstrijd zijn er andere festiviteiten waardoor zo'n actie ondersneeuwt. Aan de andere kant is het voor Hestad misschien beter om het na de wedstrijd te doen, het zal vast best emotioneel zijn.

Kunnen we er ook voor zorgen (wellicht via Heerenveen) dat Hestad's vrouw en kind aanwezig zijn of is dat vanwege de ziekte niet mogelijk. Misschien samen met Heerenveen regelen dat hij individueel (met vrouw en kind) een ere ronde maakt na de wedstrijd en dan als "verrassing" de knuffels gooien.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niels » 04-05-2005 08:25

Kunnen we er ook voor zorgen (wellicht via Heerenveen) dat Hestad's vrouw en kind aanwezig zijn of is dat vanwege de ziekte niet mogelijk. Misschien samen met Heerenveen regelen dat hij individueel (met vrouw en kind) een ere ronde maakt na de wedstrijd en dan als "verrassing" de knuffels gooien.


Het lijkt mij dat z'n vrouw in ieder geval aanwezig zal zijn bij zo'n laatste wedstrijd. Maar het idee om het hele gezin over het veld een ereronde te laten doen en dan de knuffels gooien is natuurlijk top! 8)

Voor zaterdag dus posters maken. Welke info willen we er op? Ik zat aan zoiets te denken:

"Afscheid Daniel Berg Hestad

Nog drie wedstrijden en dan neemt Daniel Berg Hestad afscheid van SC Heerenveen. Gedwongen, helaas! Hestad en zijn vrouw hebben namelijk een meervoudig gehandicapt kind en dat brengt natuurlijk de nodige problemen met zich mee. Het gezin heeft er daarom voor gekozen om in de zomer terug te keren naar Molde, om zo in een vertrouwde omgeving deze zorg voort te kunnen zetten.

Om Hestad te bedanken voor zijn bijdrages de afgelopen anderhalf jaar is het idee ontstaan om tijdens de laatste uitwedstrijd een speciale actie voor Hestad op te zetten. Uiteraard zal er een spandoek worden gemaakt voor Daniel. Maar daarnaast willen we graag een 'knuffel'-actie opzetten om het hele gezin op die manier een hart onder de riem te steken.

Wat de bedoeling precies is? Heel simpel. Neem allemaal een knuffel mee tijdens de laatste thuiswedstrijd tegen NEC. Op een nog nader te bepalen moment is het dan de bedoeling dat de knuffels op het veld worden gegooid. We hopen natuurlijk tijdens een speciale ereronde voor Hestad (en zijn gezin), maar dat zal later nog gecommuniceerd worden (voor de wedstrijd tegen NEC en hou ook de diverse SC Heerenveen supportersites in de gaten)."

Zoiets? Roept u maar! 8)
Laatst bijgewerkt door Niels op 04-05-2005 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 08:26

Ehm...misschien nog een ideetje?
het shirt (ingelijst) met inderdaad superfriser op ofzo en een shirt voor zijn zoontje om aan te hebben?? Is maar een idee. Ik bedoel als je een beetje geld hier en daar vraagt kun je wel 10 shirts kopen als het moet!

Zet bij NN hokje zaterdag een bus neer waar donaties in kunnen. Met daarop duidelijk waarom.

En iemand had het over begaalsvuur? Is dat er in de kleuren rood en blauw? Als in de Noorse vlag?


Oh en ik denk dat je de knuffels inderdaad na de wedstrijd moet doen! Eerst de uitreiking van het shirt, dan zijn gezin erbij en dan de knuffels. Misschien een idee om dit ook even met de stadion speaker af te stemmen?
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Arjen » 04-05-2005 08:44

Ik zat nog na te denken over het verzamelen van de knuffels. Het gooien vanuit een of twee vakken achter het doel geeft het mooiste effect (hopelijk een zee van knuffels). Maar als er echt heel veel knuffels komen dan kan het door het hele stadion heen uiteraard. Ik vind het nu erg lastig om in te schatten hoeveel knuffels er verzameld kunnen worden. Als er her en der eentje gegooid zal worden dan doet dat niets af aan het gebaar maar massaal gooien is imponerender denk ik.

Wie gaat dit op zeer korte termijn met Heerenveen doorspreken, iemand van :stan: heeft de beste connecties bij het bestuur lijkt mij. Want ik denk dat Heerenveen ook volledig achter deze actie zal staan. Nu nog hopen dat vrouw en kind erbij zijn en dat er een massa knuffels verzameld kan worden ( en dat het een verrassing blijf voor de familie Hestad).
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Arjen » 04-05-2005 08:47

Nielshh schreef:


Voor zaterdag dus posters maken. Welke info willen we er op? Ik zat aan zoiets te denken:


Misschien iets te lang maar de inhoud is prima.
Misschien als kop in grote letters: MASSAAL KNUFFELS MEE, NAAR NEC !
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jesper » 04-05-2005 08:54

Ik krijg er al kippevel van als ik dit allemaal weer lees!! En ik doe uiteraard mee met doneren, ik lees hier dan verder wel hoe en wat en wanneer.
Wat?
Jesper
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 02-03-2005 09:49
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Arjen » 04-05-2005 08:54

En tenslotte: Misschien kan er in de wedstrijd aankondiging die Heerenveen altijd in de Leeuwarder Courant plaatst een verzoek opgenomen worden om knuffels mee te nemen.
Maar eerst maar met het bestuur overleggen........
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Niels » 04-05-2005 09:02

Wie gaat dit op zeer korte termijn met Heerenveen doorspreken,


Ik heb al aangeboden dat op me te nemen en ga dat nu ook doen.

Die tekst is misschien wat lang, maar je zult toch ook even moeten uitleggen hoe en/of wat de reden is. Maar die laatste alinea kan anders als we toestemming hebben van de club. En ná de wedstrijd is ons doel lijkt me.

Knuffelmassa vanaf zuid zou het mooist zijn, maar alles is welkom lijkt me! 8)
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Eastermar » 04-05-2005 09:04

Nogmaals, het afsteken van vuurwerk voorafgaand en tijdens de wedstrijd door supporters is verboden! Mocht dit gebeuren dan zal de KNVB de club beboeten.

Voorafgaand aan de wedstrijd mag een pyrotechnicus, indien de lokale driehoek en de brandweer toestemt, wel vuurwerk afsteken.
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 09:06

Nielshh schreef:
Knuffelmassa vanaf zuid zou het mooist zijn, maar alles is welkom lijkt me! 8)


Kan me ook verstellen dat anderen die niet op zuid zitten er ook aan mee willen doen, dus denk niet dat je het persé vanaf zuid moet insteken.

Misschien een idee voor volgend jaar voor NN...een rekeningnummer voor alle gulle gaven, waar je dit soort acties uit kunt betalen?
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Martsje de Jong » 04-05-2005 09:13

Even een update:

Niels gaat met de club kortsluiten dat we knuffels mogen gooien en hij gaat ook z'n connecties bij de Leeuwarder Courant aanspreken. Ik doe dat met mijn connecties bij Omrop Fryslân en bij mijn ex-werkgever het Friesch Dagblad.

Ik heb Niels ook gevraagd of hij via de club de vrouw en kinderen van Hestad erbij kan laten zijn.

Roelof zorgt voor spandoeken.

Ik werk aan een shirt.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor André » 04-05-2005 09:13

Top ideeën die er geopperd worden. Zal zeker mijn bijdrage leveren aan het SCH shirt.

Is het ook een idee om de naam van hun zoontje te laten drukken boven het rugnummer van Daniël?

Eastermar, vuurwerk na afloop van de wedstrijd, bij het behalen van Europees voetbal, is wel mogelijk toch? Kon een aantal jaar geleden tegen Groningen ook.
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 09:15

Eastermar schreef:Nogmaals, het afsteken van vuurwerk voorafgaand en tijdens de wedstrijd door supporters is verboden! Mocht dit gebeuren dan zal de KNVB de club beboeten.

Voorafgaand aan de wedstrijd mag een pyrotechnicus, indien de lokale driehoek en de brandweer toestemt, wel vuurwerk afsteken.


na de wedstrijd!! ;-)

Ik weet ook allemaal wel dat het niet mag enzo...maar ja...te snel rijden mag ook niet!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 04-05-2005 09:22

Tja, dan krijg jij de boete Venderwel en niet je auto. Als we vuurwerk afsteken zonder toestemming is de club de dupe. Bovendien krijg je een stadionverbod. Simple as that.

Op de club is momenteel niemand bereikbaar, behalve de receptie. Reden: persconferentie Paul Bosvelt. Ik zal het dus later weer proberen.

Wat betreft het spandoek: mooie taak voor Roelof inderdaad. Gek op kleuren. Al willen de andere TDN'ers best meehelpen volgens mij. :mrgreen:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 04-05-2005 09:29

Bengaalsvuur na de wedstrijd lijkt me mooi. Ik denk dat de knuffelberenactie nu aardig van de grond komt. Succes ermee!
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 09:31

Nielshh schreef:Tja, dan krijg jij de boete Venderwel en niet je auto. Als we vuurwerk afsteken zonder toestemming is de club de dupe. Bovendien krijg je een stadionverbod. Simple as that.


Ook wel weer waar inderdaad. Maar goed, als iedereen gewoon ideeen spuit komen er vanzelf een paar goede uit toch? ;-)
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Martsje de Jong » 04-05-2005 09:31

Even nav Andre: we kennen de naam van zijn zoontje niet dus dat wordt moeilijk, maar we dachten zelf aan SUPERFRISER (Noors voor superfries) en dat is een titel die niet iedereen zomaar krijgt, die moet je verdienen en hij verdient hem!
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 09:34

Martsje de Jong schreef:Even nav Andre: we kennen de naam van zijn zoontje niet dus dat wordt moeilijk, maar we dachten zelf aan SUPERFRISER (Noors voor superfries) en dat is een titel die niet iedereen zomaar krijgt, die moet je verdienen en hij verdient hem!


Maar is het een idee om dat ingelijste shirt te doen en 1 voor zijn zoon om aan te hebben?
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Niels » 04-05-2005 09:35

Idee is goed, alleen opteer ik dan voor beide kids!
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 04-05-2005 09:37

Nog even over dat vuurwerk: zou je nou echt een stadionverbod krijgen? Hoe doen ze dit dan bij twente daar hebben ze bijna elke week vuurwerk. Dan zouden die mensen ook stadionverboden moeten krijgen :?:
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Niels » 04-05-2005 09:39

Open daar dan even een nieuw topic over, anders krijg je twee discussie door elkaar heen en dat lijkt me in dit geval niet handig.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Venderwel » 04-05-2005 09:44

Nielshh schreef:Idee is goed, alleen opteer ik dan voor beide kids!


Excuses, ik ben verkeerd geinformeerd blijkbaar. Hij heeft 2 kids? Ja dan moeten ze alletwee 1 krijgen!
En dan is misschien ook wel te achterhalen hoe de kids heten, om toch hun naam op het shirt te krijgen? Of s toch superfriser dan beter? Of beide...
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor André » 04-05-2005 09:50

Voor die kids is het natuurlijk leuker als ze een SCH shirt krijgen met daarop hun eigen naam en het rugnummer van hun vader. Worden dus 3 shirts, maar dat mag toch geen probleem zijn? En die namen achterhalen mag het probleem ook niet zijn.

Heeft iemand btw een goede foto van Daniel? Zat te denken om zijn hoofd op een zelfde manier op het spandoek te krijgen als destijds is gebeurt met de banner van Petter. En dan uiteraard aangevuld met de Noorse tekst
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Martsje de Jong » 04-05-2005 09:51

Niels: zie jij kans beide namen van de kids te achterhalen? Als dat lukt kunnen we eventueel nog een poging doen om ook nog twee kleine shirtjes te regelen, maar dan met hun eigen naam. Op die van Daniel zou ik gewoon superfriser zetten. Dat is een compliment van de supporters naar hem toe en ik wed dat hij dat weet.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Poke » 04-05-2005 09:56

Super ideeën!!!
Persoonlijk denk ik dat supporters in andere vakken misschien liever zelf hun knuffel gooien dus of een ieder nou zijn knuffel op zuid zou willen afgeven waag ik te betwijfelen.

Heb het iedee dat er wel aardig gecollecteerd zal worden en dan is het misschien wel leuk idd om beide kids een eigen shirt te geven die ze kunnen dragen...

Bengaals voor voor na de wedstrijd zou natuurlijk ook mooi zijn maar dit kan dan idd beter in overleg daar niemand bij problemen gebaat is en het is de bedoeling dat het een onvergetelijk afscheid wordt. ( in de goeie zin v/h woord :wink: )
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poke
Selectiespeler
 
Berichten: 415
Geregistreerd op: 29-08-2004 14:51
Woonplaats: Assen

Berichtdoor Poke » 04-05-2005 09:59

Heeft iemand btw een goede foto van Daniel? Zat te denken om zijn hoofd op een zelfde manier op het spandoek te krijgen als destijds is gebeurt met de banner van Petter. En dan uiteraard aangevuld met de Noorse tekst[/quote]


Dat moet vast wel via mustafa te regelen zijn lijkt me zo...
Zou wel super gaaf zijn, mooie optie andre....
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Poke
Selectiespeler
 
Berichten: 415
Geregistreerd op: 29-08-2004 14:51
Woonplaats: Assen

Berichtdoor AIK » 04-05-2005 10:07

mooie acties worden er bedacht. fakkels kunnen volgens mij wel. in de thuiswedstrijd tegen fc twente had twente-supporters ook fakkels. en rookmakers ofzo.
hestad verdient het gewoon om 'ge-eerd' te worden. hij is voor mij onvervangbaar. paul bosvelt is natuurlijk wel een goede waardig opvolger. maar hestad zal ik nooit vergeten. gelukkig ga ik elk jaar naar vakantie in noorwegen. dit wordt het 5e jaar en ik ga ook altijd naar voetbal daaro. rosenborg 1x, en 4x naar molde. daar zag ik hem voetballen voordat hij naar ScH kwam. dus volgend jaar zie ik hem weer spelen.
mischien kan het broertje van daniel gehaald worden : hijs wel 16 jaar nogmaar.
AIK
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 21-12-2004 20:16

Berichtdoor Fotze » 04-05-2005 10:11

Hoe zit dat met sponsoring vanuit Heerenveen zelf? Kan Heerenveen niet 3 shirts regelen als dank voor zijn getoonde inzet? Ze zullen vast nog wel een "echt" Hestad shirt hebben.

Misschien is het mogelijk om via de club dit te regelen?
Wie moet er kapot?
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Arjen » 04-05-2005 10:13

Misschien wil Heerenveen zelf wel optreden als shirts "sponsor" ze zullen als club toch ook wel iets aanbieden. Dan zouden wij bijvoorbeeld twee mega knuffels kunnen kopen en aanbieden aan beide kinderen.
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten