Daniel Berg Hestad

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Johnny '86 » 03-05-2005 14:10

Arjen schreef:Lipton zal wel een mega actie gaan bedenken en uitvoeren voor zijn grote held!

Lipton, ik leef met je mee kerel... :cry:

:asian:
Johnny '86
Wereldspeler
 
Berichten: 1192
Geregistreerd op: 18-09-2004 19:31

Berichtdoor Lipton » 03-05-2005 15:55

Fluffy schreef:
Arjen schreef:Lipton zal wel een mega actie gaan bedenken en uitvoeren voor zijn grote held!

Lipton, ik leef met je mee kerel... :cry:

:asian:


Bedankt jongens ik ben om eerlijk te zijn nog steeds niet over de klap heen :cry:
Opzich wel opvallend dat er nog best veel steun is voor hestad, als ik de naam hestad begin dit seizoen liet vallen werd ik gelijk uitgelachen.
Toch jammer dat we nu zonder een zekerheidje moeten stellen, want in de tijd dat Hestad bij ons is geweest heeft hij slechts 1 gele kaart gepakt en heeft slechts 1 blessure gehad (ziek)
Maar de laaste thuis wedstrijd zal ik er zeker zijn om Hestad uit te zwaaien :wink:


Op TT stond dat Hestad teruggaat vanwege zijn zoontje. Maar dat is niet zo. De toestand van zijn zoontje was zelfs een reden om hierheen te komen, omdat de behandelmethodes hier beter waren dan in Noorwegen. De reden dat hij teruggaat is dat zijn vrouw heimwee heeft.


Niet helemaal waar, hij wou graag alleen naar een land vertrekken waar het medische systeem goed in elkaar steekt, maar om te zeggen dat het hier geweldig is, nee
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Feanfan84 » 03-05-2005 16:03

Frisian Viking schreef:Op TT stond dat Hestad teruggaat vanwege zijn zoontje. Maar dat is niet zo. De toestand van zijn zoontje was zelfs een reden om hierheen te komen, omdat de behandelmethodes hier beter waren dan in Noorwegen. De reden dat hij teruggaat is dat zijn vrouw heimwee heeft.

Dat wil trouwens niet zeggen dat hij een fantastisch afscheid verdiend.


Dan snap ik zijn vrouw(verloofde) ook niet....je wilt toch het beste voor je zoon?! Laat zijn vrouw eens wat contacten maken (bijv. met andere spelers-vrouwen).
Zo raakt ze geisoleerd; en ja, logisch dat je dan terugwilt naar je familie/kennissen.
Ik wil Hestad zelf weleens horen over deze situatie, en hoe dat nou precies zit.
Maar goed...het is niet anders, hij verdiend in ieder geval een waardig afscheid!
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Mars » 03-05-2005 16:12

ik heb begrepen dat zijn vrouw graag weer terug wil, omdat ze totaal alleen
staat in de zorg van zijn zoontje, en door bij familie in de buurt te zijn, zou
ze dat wat kunnen verdelen en heeft die vrouw ook nog een beetje een eigen
leven. Let wel: Daniel is de hele dag lekker op zo'n veldje bezig en zij zit thuis
met een kind dat veel aandacht opeist! Verder vind je niet makkelijk vrienden
in het buitenland, en heb je zo, dan kun je ze niet al vragen mee te helpen
zorgen voor je kind. Sterker nog; mensen deinsen daar zelfs vaak voor terug.

Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat Daniel een moeilijke, maar doordachtige
keus heeft gemaakt.

Hoop dat het hem en z'n familie goed gaat!
Avatar gebruiker
Mars
Selectiespeler
 
Berichten: 246
Geregistreerd op: 17-02-2004 15:48
Woonplaats: Assen

Berichtdoor Oege Yilderim » 03-05-2005 16:18

Kunnen we de familie hier niet heenhalen?
To Fast To Furious !!
Oege Yilderim
Nieuw talent
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 23-03-2005 05:50
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Venderwel » 03-05-2005 16:20

Feanfan84 schreef:
Frisian Viking schreef:Op TT stond dat Hestad teruggaat vanwege zijn zoontje. Maar dat is niet zo. De toestand van zijn zoontje was zelfs een reden om hierheen te komen, omdat de behandelmethodes hier beter waren dan in Noorwegen. De reden dat hij teruggaat is dat zijn vrouw heimwee heeft.

Dat wil trouwens niet zeggen dat hij een fantastisch afscheid verdiend.


Dan snap ik zijn vrouw(verloofde) ook niet....je wilt toch het beste voor je zoon?! Laat zijn vrouw eens wat contacten maken (bijv. met andere spelers-vrouwen).
Zo raakt ze geisoleerd; en ja, logisch dat je dan terugwilt naar je familie/kennissen.
Ik wil Hestad zelf weleens horen over deze situatie, en hoe dat nou precies zit.
Maar goed...het is niet anders, hij verdiend in ieder geval een waardig afscheid!


Hoe wil jij contacten maken als je 24 uur per dag voor je zoontje moet zorgen? Ze heeft geen tijd om uit dat isolement te komen. De zoon van Hestad heeft namelijk nogal wat meer aandacht nodig dan menig ander kind.
Wanneer ze terug zijn in Noorwegen kan ze de jongen wat makkelijker achterlaten bij familie en vrienden, dat doe je makkelijker dan bij wildvreemden in een vreemd land, waar ze jou taal niet kennen. Oh zij zal ongetwijfeld wel wat Engels kunnen, dat is bij de meeste Scandinaviers wel goed, maar ik twijfel of hun zoon wel engels verstaat. Dus mocht je hem al bij wildvreemden achter willen laten om zelf even tot rust te komen, dan moeten die personen ook nog een aardig woordje Noors kunnen.
En dat valt niet mee denk ik om die te vinden....dus een verzorgende en Noors sprekend...
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Forza » 03-05-2005 16:45

Wat maakt het nou helemaal uit? De vraag was of we iets konden doen, dus het lijkt me gezien de tijd die er nog is beter om ons bij dat punt te bepalen. Ik vind het idee van dat ingelijste shirt mooi overigens. Ook mooi (niet origineel, maar dat lijkt me nu niet het voornaamste doel): knuffels op het veld. Het een sluit het andere niet uit overigens.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Venderwel » 03-05-2005 16:55

Martsje de Jong schreef:Heel simpel: Superfriser 8)


Ja dat vind jij simpel!! Maar dat wist ik niet!
Denk dat ik volgend jaar op vakantie mijn Heerenveen shirt maar eens meeneem.

Nou ja zet dat op dat idee van het shirt.
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor schgirl » 03-05-2005 17:36

Knuffels op veld vind ik een leuk idee.
Maakt niet uit als het al eens eerder is gedaan
sc heerenveen pride of the north
schgirl
Nieuw talent
 
Berichten: 88
Geregistreerd op: 14-02-2003 19:28
Woonplaats: balk

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 18:02

Forza schreef:Wat maakt het nou helemaal uit? De vraag was of we iets konden doen, dus het lijkt me gezien de tijd die er nog is beter om ons bij dat punt te bepalen. Ik vind het idee van dat ingelijste shirt mooi overigens. Ook mooi (niet origineel, maar dat lijkt me nu niet het voornaamste doel): knuffels op het veld. Het een sluit het andere niet uit overigens.


Mee eens, ik heb al eens eerder geroepen (rond die tijd van Alfred Schreuder) dat wij ook iets voor Hestads zoontje zouden moeten doen. Ik geef toe, ik heb het zelf ook niet opgepakt. Knuffels op het veld is simpel, en mooi. Gecombineerd met die spandoek-voorbeelden (erg leuk!) van Martsje moet dat volgens mij een mooi afscheid geven!

(en natuurlijk wat fakkels... :mrgreen: )
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor 1920 » 03-05-2005 18:06

Laten we nou niet discussieren over waarom hij teruggaat! De vraag was; wat gaan we doen!

Ik moest altijd zeggen dat er bij een afscheid altijd weinig wat gedaan van de supporterskant. Laatste 2 jaren verbetert dat wat....

Daarom een prima idee!

Maar als Hestad vertrekt vindt ik ook dat je iets bij andere vertrekkende spelers moet doen. Je moet hier geen onderscheid in maken. Daarom valt zo'n knuffelactie af. Shirts wordt dan ook een duur verhaal...

Je moet dus iets hebben wat je aan elke spelers kan geven...
Ff brainstormen:
- Een supergroot foto en die inlijsten en voorzien met een persoonlijke tekst?
- Friese klompen, beerenburg bla bla...
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 18:07

Die knuffels is natuurlijk niet persé voor het afscheid maar voor zijn zoontje!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor 1920 » 03-05-2005 18:09

Koop in dat geval een joekel van knuffelbeer!
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 18:10

Joh, zo'n shirt is niet zo duur, met een lijstje en een plaatje met ingegraveerde tekst en wat juiste connecties kan dat heel voordelig geleverd worden.
Ik vermoed zelfs dat we rond de 100 Euro klaar zijn.
Uiteraard zijn mooie spandoeken ook altijd welkom.
Dat het lijkt alsof we nu onderscheid maken (wat we ook een beetje doen) komt ook door de reden van vertrek. Hij wil gewoon zelf liever niet, hij vindt het hier helemaal fantastisch, maar neemt noodgedwongen afscheid (van z'n hele carrière als je het mij vraagt) en mede daarom leek het me mooi om hem een hart onder de riem te steken in deze vorm.

WIE HELPT?
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 18:11

Knuffel erbij, ook goed.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor mechielz » 03-05-2005 18:14

Tot nu toe gaan alleen wat jeugdspelers, Hakanson en Hestad weg. Dus waarom een pakket samenstellen. Ik vind dat Hestad wel wat meer verdiend, hij heeft zijn waarde wel bewezen. En hij kan wel een steuntje in zijn rug gebruiken lijkt me.

Ik zou het ook leuk vinden als er wat Noorse teksten werden opgehangen in het stadion en dat na afloop er namens de supporters nog iets gedaan word. De knuffelberen actie werd al genoemd maar je kan dus ook zo'n shirt aanbieden. Er valt genoeg te verzinnen.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor 1920 » 03-05-2005 18:18

Joh, zo'n shirt is niet zo duur, met een lijstje en een plaatje met ingegraveerde tekst en wat juiste connecties kan dat heel voordelig geleverd worden.
Ik vermoed zelfs dat we rond de 100 Euro klaar zijn.
Uiteraard zijn mooie spandoeken ook altijd welkom.
Dat het lijkt alsof we nu onderscheid maken (wat we ook een beetje doen) komt ook door de reden van vertrek. Hij wil gewoon zelf liever niet, hij vindt het hier helemaal fantastisch, maar neemt noodgedwongen afscheid (van z'n hele carrière als je het mij vraagt) en mede daarom leek het me mooi om hem een hart onder de riem te steken in deze vorm.

WIE HELPT?


Misschien kun je een goedkoop prijsje regelen via de club. Maar wat doen we met de rest van de spelers?? Dat hestad iets meer krijgt, oke! Maar nogmaals je mag geen onderscheid maken in spelers. Dus daarom moeten we ook iets doen voor de vertrekkende spelers.... En in dat geval zou wat fakkels erg mooi zijn bij een afscheid...

Mechiel, er vertrekken heus nog wel meer spelers....
Avatar gebruiker
1920
Basisspeler
 
Berichten: 730
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:17

Berichtdoor mechielz » 03-05-2005 18:27

Dat er vast nog wel meer gaan dat snap ik, maar voor 22 mei al? Dat wil ik nog wel eens zien.
Maar dat is verder ook geen onderwerp.
Hestad moet hier helaas noodgedwongen vertrekken, daarom vind ik dat je dat wel wat meer aandacht mag geven. De club zal dit ongetwijfeld ook wel doen, maar ik denk dat een speler het ook zeer kan waarderen dat de supporters hem steunen. Ik wil wel helpen met eventuele acties etc.
Avatar gebruiker
mechielz
Basisspeler
 
Berichten: 902
Geregistreerd op: 08-09-2003 18:08

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 18:42

Bij deze beloof ik dat ik morgen de club bel om een en ander kort te sluiten. Een shirt nummer zeven, met daarboven niet Hestad, maar Superfriser? Kan Mustafa dat inlijsten denken jullie, of zou ik dat morgen even op de club moeten vragen, waar zij shirts laten inlijsten (ze hebben het ooit wel eens laten doen ter "versiering" zeg maar)?
Wat zouden jullie zetten op een (koperen of zilveren) plaatje op de lijst, ter herinnering? Als ik een tekst heb, zouden we die er eventueel in het Noors in kunnen laten graveren.
Een beer erbij voor z'n zoon en hartstikke leuk om aan te bieden toch?

Voor andere spelers (met name iemand als Radomski) kunnen we op dit moment weinig verzinnen, om de doodsimpele reden dat we niet weten of ze gaan. Hakansson gaat wel weg, hij verdient misschien wel een mooi spandoek. Hij heeft veel tegenslag gekend en helaas voor hem is er nooit uit gekomen wat er volgens mij wel inzat. Maar helemaal ongemerkt voorbij laten gaan is niet netjes.

Haarala? Geen idee om eerlijk te wezen.
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Raider » 03-05-2005 18:43

En geef ze allemaal een Batavus Fiets. .Geld naar Martje storten of zaterdag bij de ingangen
geld afgeven?
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 18:49

Zolang we niet weten wie er weggaan kunnen we inderdaad niks organiseren. Niks pijnlijker dan die Dudek-taferelen bij Feyenoord destijds.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Forza » 03-05-2005 18:50

Het is inderdaad handig denk ik om het geld op een punt te storten. Moet iemand ook bijhouden hoeveel, want is er niet echt een mega-kapitaal nodig. En voor we het weten zit Martsje drie weken in Zuid-Spanje :D Misschien dat we geld af kunnen geven bij de stand van Nieuw Noord of zo en dat die het hele bedrag in een keer stort.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Squerrel » 03-05-2005 18:51

Voor Hestad (en familie) in ieder geval het veld vol knuffels. Ook al is dit eerder gedaan, boeiuh. Ik vind het een leuk gebaar.
Iedereen het hier mee eens?
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vlqrt » 03-05-2005 18:53

Dan moet je proberen of de rest van het stadion ook meedoet. Probeer of SCH te porren is voor zo'n actie, gewoon iedere seizoenkaarthouder een brief sturen met het verzoek ... dat zou ongeevenaard zijn.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 18:56

Het is leuker als het spontaan uit de supporters komt, zonder dat de club er zelf iets aan doet, vind ik persoonlijk.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Squerrel » 03-05-2005 18:59

Jeroen schreef:Het is leuker als het spontaan uit de supporters komt, zonder dat de club er zelf iets aan doet, vind ik persoonlijk.


Helemaal mee eens.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Forza » 03-05-2005 19:02

1920:

Natuurlijk nemen er meer afscheid en natuurlijk verdienen die ook een mooi afscheid. Hestad is in mijn ogen echter een speciaal geval. Waar de meeste mensen de keuze hebben om naar een andere club te gaan of gewoon 'klaar' zijn bij Heerenveen wordt hij door trieste omstandigheden gedwongen. Die jongen zijn carrière is naar de knoppen en hij heeft het daar moeilijk mee, mag ik aannemen. Waarom zouden we daar niet iets extra's mee mogen of kunnen doen. Of laat ik het omdraaien: waarom zouden we NIET proberen hem een hart onder de riem te steken? Ik weet zeker dat mede-spelers daar begrip voor zullen hebben. Diegenen die dat niet hebben, verdienen het niet eens om uitgezwaaid te worden.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 19:12

Even kort samenvattend:

  • Martsje bekijkt of het mogelijk is om een shirt in te lijsten tegen een redelijk bedrag
  • Wij als supporters willen knuffels op het veld gooien (iedereen mee eens?)
  • Er moeten een paar spandoeken komen, in het Noors voor Hestad
  • edit: Hakansson speelt dan nog met RBC en zullen we dus later afscheid van moeten nemen


Lijkt me een schitterend gebaar!
Laatst bijgewerkt door Jeroen op 03-05-2005 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Forza » 03-05-2005 19:14

Mee eens, maar toch even een praktisch punt nog: is Hakansson er wel of speelt die dan gewoon met RBC in Alkmaar tegen AZ. En als dat zo is: is dat een probleem of gaat het om het idee en ziet-ie het later onder het motto: gelukkig hebben we de foto's nog.

Het shirt en de knuffels, wat mij betreft: TOP!
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Berichtdoor Jeroen » 03-05-2005 19:15

Oef daar zeg je wat. Laat dat maar zitten dus... Heb mijn vorige post aangepast.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten