Daniel Berg Hestad

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

interview Berg Hestad

Berichtdoor tigerberget » 04-02-2004 15:32

kan iemand het betreffende interview misschien online zetten? de vi is niet overal te koop :(
tigerberget
Bankzitter
 
Berichten: 6
Geregistreerd op: 08-07-2003 21:58
Woonplaats: Kristiansand, Norge

Berichtdoor Lipton » 04-02-2004 18:53

Zou heeeeeel leuk en aardig van die gene zijn als die hem hier neer zet :D
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor SCH Supporter » 04-02-2004 19:01

Ik ben wel abbonee en wil als ik tijd heb het interview wel es over typen maar dat kost helaas (te)veel tijd maar als ik es tijd heb dan zal ik proberen om het online te zetten of je moet ff wachten tot VI het op de site heeft geplaatst
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
SCH Supporter
Selectiespeler
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 19-09-2003 16:02
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor Lipton » 04-02-2004 19:29

Oke, alvast bedankt!!!
Staan er ook leuke dingen over hem in wat hij bijv van heerenveen vind en hoopt te bereiken?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Fotze » 04-02-2004 19:37

Carwood Lipton schreef:Staan er ook leuke dingen over hem in wat hij bijv van heerenveen vind en hoopt te bereiken?


Als je nu even wacht tot SCH Supporter dat artikel heeft overgetypt, dan kun je het straks lezen.

Volgens mij is SCH Supporter nu druk bezig met plaatsen van een bericht. :wink:
Avatar gebruiker
Fotze
Superster
 
Berichten: 2729
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:58

Berichtdoor Lipton » 04-02-2004 19:40

Oke oke oke oke oke, ja ik ben helemaal Daniel Hestad fan :D
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Niels » 05-02-2004 14:19

Da's mooi rap voor een spelers die nog niet eens 90 minuten gespeeld heeft voor SC Heerenveen en die hier net sinds de winterstop is... :huh:
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Lipton » 05-02-2004 15:24

Oke das waar maar heb hem vaak op tv zien voetballen 2 x voor Noorwegen en 3x voor Molde toen speelde hij wel goed.
Hij heeft een mooi spel is heel mooi om naar te kijken
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor KingBee » 05-02-2004 15:24

Nielshh schreef:Da's mooi rap voor een spelers die nog niet eens 90 minuten gespeeld heeft voor SC Heerenveen en die hier net sinds de winterstop is... :huh:


waarschijlijk is het liefde op het eerste gezicht, van één kant waarschijlijk :wink: :mrgreen:
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Vrieskist » 05-02-2004 15:30

Fotze Bumser schreef:
Carwood Lipton schreef:Staan er ook leuke dingen over hem in wat hij bijv van heerenveen vind en hoopt te bereiken?


Als je nu even wacht tot SCH Supporter dat artikel heeft overgetypt, dan kun je het straks lezen.

Volgens mij is SCH Supporter nu druk bezig met plaatsen van een bericht. :wink:

Overtypen? ben je gek, even inscannen man.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor jeroentjeheerenveen » 05-02-2004 16:48

hulde voor de gene die alles wil overtypen, ik wou het verhaal van riemer ook graag lezen, (nee dit is geen oproep om het over te typen), maar ik kon het online ook nergens vinden, aangezien ik lid ben van de sportweek, maar die verhalen ken je duzz echt nergens anders vinden???
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
jeroentjeheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 337
Geregistreerd op: 22-12-2003 17:40
Woonplaats: franeker

Berichtdoor Lipton » 10-02-2004 20:36

Ik heb de VI met de interview ook.

Paar stukjes uit het interview met Hestad:

Mijn eerste kennismaking met Heerenveen dateert alweer uit 1995 toen ik met het olympisch elftal van Noorwegen met 2-1 van oranje verloor. Voorzitter Riemer van der Velde had me zien spelen en was geintereseerd geraakt.
Hij wilde me destijds al overnemen maar de makelaars in Noorwegen en mijn oude club Molde FK vroegen telkens een veel te hoog bedrag. Elke geinteresseerde club kreeg te horen dat ik tussen de 4 en 5 miljoen euro moest kosten.


Een van de belangrijkste redenen dat ik voor een Nederlandse club heb gekozen is in mijn liefde voor Hollands school.
Mischien raar om uit de mond van een Noorse speler te horen, maar ik ben fan van de Braziliaanse en Nederlands speelwijze.
Voetballen doe je om het publiek te vermaken, om sensatie en spektakel te bieden.


In Noorwegen ligt de nadruk op de verdedigende oefenstof.
Het hele elftal word dan stap voor stap verteld wat het moet doen als de tegenstander de bal heeft.
Daarom is het ook zo moeilijk om tegen een Noorse ploeg tot scoren te komen.
Maar hier is 90% van de trainingsmethoden gebasserd op techniek.
Aannemen, een of twee ker raken, afwerkvormen, aanvalsvarianten uitproberen, enz.


Niet uitgaan van de tegenstander, maar van jezelf.
Dat past beter bij mij, want ik ben zelf ook een speler die graag de bal wil hebben.
Ik speelde in Noorwegen aan de zijkant van een driemansmiddenvald, in Heerenveen ben ik vooral gehaalt voor achter de spits te functineren.
Ik ben een aanvallende ingestelde speler.
Voor Noorse begrippen heb ik een goeie techniek.
Dat is vooral te danken aan de tijd die ik heb geinversteerd in het voetballen.
De accommodatie van Molde lah 500 meter verder op van mijn ouderlijk huis.
Elke dag was ik daar wel vier of vijf uur te vinden en werkte ik aan mijn balbehandeling.


Een andere belangrijke reden om voor Nederland te kiezen was het niveau van de gezondheids zorg.
Mijn jongste zoon van een jaar heeft een zeldzame ziekte.
De doktoren weten nog steeds niet wat er precies met hem aan de hand is, maar kunnen alleen vertellen dat het zeer ernstig is.
Voor mij was het belangrijk dat ik in een land terechtkwam waar het niveau van de medci goed is.
Anders was ik waarschijnlijk niet vertrokken.
Ik hoop dat de club mij kan helpen het probleem op te lossen.
Tijdens het gesprek met Riemer van der Velde heb ik daar een goed gevoel van overgehouden.
Hij beloofde me dat SC Heerenveen er alles aan zou doen wat in hget vermogen van de club lag om mijn zoontje van goede zorg te voorzien.


Doelen heb ik mezelf nog niet gesteld voor mijn periode bij Heerenveen.
Ik weet niet precies wat de club van mij verwacht.
Ik heb ook geen gesprek gehad met de trainer Foppe de Haan voordat ik tekende.
Het enige dat ik graag wil is dat zo snel mogelijk de eerste thuis wedstrijden afwerken.
Daar kijk ik toch wel tegen op.
Als dat achter de rug is kunnen we verder werken.
Dan weet ik precies waar ik in geland benen voel ik me sneller op mijn gemak.
Dat heb ik nodig, want ik speel beter als de mensen me kennen en ikzelf vertrouwen heb in mijn omgeving.


Er staan nog een paar dingen in het interview maar dit was toch het belangrijkste.
Het is wel een man die veel heeft meegemaakt hij heeft ook al een ernstig auto ongeluk gehad.
Voor de stalkers hij heeft een huurhuis in Joure :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Lipton » 12-02-2004 17:47

Ik vond Hestad gister redelijk spelen gaf veel diepe ballen en had soms ook nog redelijke kansen..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Cross79 » 12-02-2004 17:57

Carwood Lipton schreef:Ik vond Hestad gister redelijk spelen gaf veel diepe ballen en had soms ook nog redelijke kansen..

Heb je hem weer met een one liner, pas dan je bericht erboven aan en zet t daarbij, je lijkt piet paulisma wel


het kan regenen en het kan vriezen, ook kan het dooien.

Je hebt studio sport gekeken en daarbij oordeel je dat Hestad goed was?
Mensen die er geweest zijn zeggen dat hij niet bijster goed was, en jij baseert op 5 minuten beelden waar hij bijna niet in beeld is geweest dat hij goed was:S:S:S

Jezus wordt gek van jou, t wordt tijd om eens naar Blija te gaan.
Lang leve het censuur
Avatar gebruiker
Cross79
Wereldspeler
 
Berichten: 1463
Geregistreerd op: 02-12-2002 17:38
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor (pl)euro » 12-02-2004 18:07

Cross79 schreef:
Jezus wordt gek van jou, t wordt tijd om eens naar Blija te gaan.


Ja, je moet toch ergens heen als je niet meer in het stadion mag komen..... :urgs: Dat jij je elke keer zo op laat fokken en hier op het forum daarover gaat lopen zeiken is bijna net zo irritant Cross...... wees een vent en haal gewoon eens diep adem voor je weer van die loze dreigementen uit gaat zitten kramen!

Die jongen is gewoon bezeten van Hestad laat hem daar gelukkig mee zijn, als je er niet tegen kan lees je toch gewoon zijn posten niet?
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Avatar gebruiker
(pl)euro
Basisspeler
 
Berichten: 784
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:46
Woonplaats: En la playa

Berichtdoor SCH Supporter » 12-02-2004 18:07

Cross79 schreef:Jezus wordt gek van jou, t wordt tijd om eens naar Blija te gaan.


Laat m posten als ie dat wilt,deze berichten van jou zijn ook net een hoop ellende ineen
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
SCH Supporter
Selectiespeler
 
Berichten: 286
Geregistreerd op: 19-09-2003 16:02
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor Lipton » 12-02-2004 18:52

Op de radio was toch regelmatig te horen dat Hestad goeie voorzetten gaf en dieppe ballen..
Op tv gaf Hestad ook mooie paases en balle..
En om nou te zegge dat Hestad slecht was is niet waar :blbl:

Jezus wordt gek van jou, t wordt tijd om eens naar Blija te gaan.


Gezellig, ff op Canal plus feyenoord kijken of zo? of Ajaks? jij zegt het maar..
Maak ik teminste nog 1 gek :lol:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Daniel Berg Hestad

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 11:26

Nog een paar weekjes en dat gaat Daniel Berg Hestad definitief terug naar Noorwegen. Alhoewel hij hier maar anderhalf jaar gespeeld heeft, heb ik enorme bewondering en waardering voor zijn inzet. Hij heeft zich altijd het snot voor de ogen getraind en gespeeld en deed het erg goed. De omstandigheden die hem terug dwingen naar Noorwegen en zo een einde maken aan al z;n sportieve aspiraties liegen er niet om en daarom vind ik dat hij een fantastisch afscheid verdient van de club en de supporters. Is het idee om "iets" te organiseren vanuit de supporters? Ik vraag het hier (terwijl ik geen fanatieke forummer ben) omdat ik de afgelopen jaren heb gezien wat "jullie" met elkaar al bereikt hebben (ik denk daarbij niet alleen aan het Frisian Vikings spandoek waar "we" allemaal aan mee betaald hebben, maar ook aan Jelle E Superfries, de Foppe bedankt acties en ga zo maar door.
Daarom mijn vraag hier: wie is er voor een goed afscheid en wat gaan we doen? Bieden we hem een leuk blijvend aandenken aan? Of heeft er iemand een ander fantastisch idee? Of is het onzin en vertrekt hij met stille trom en alleen een woord van de voorzitter?
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Venderwel » 03-05-2005 11:36

Misschien een wedstrijd shirt met zijn naam, zijn rugnummer en ipv SC Heerenveen eronder, SuperFries eronder?
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Surhuisterveen » 03-05-2005 11:40

Misschien dat ik een spandoek met de tekst 'Hestad Bedankt of Hestad het ga je goed' maak, voor de uitwedstrijd in grunn
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Feanfan84 » 03-05-2005 11:46

Hier zat ik zelf ook al aan te denken, Hestad heeft ondanks dat hij hier maar kort heeft gespeeld een grote inbreng gehad in het elftal.
Dus hij verdiend een waardig afscheid!
Spandoek is het meest voor de hand liggend, maar misschien komt er wel iets ludieks, en ik kan zo 1,2,3 niet snel iets bedenken omdat ik niet de meest creatieve ben. :wink:
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2005 12:21

Op TT stond dat Hestad teruggaat vanwege zijn zoontje. Maar dat is niet zo. De toestand van zijn zoontje was zelfs een reden om hierheen te komen, omdat de behandelmethodes hier beter waren dan in Noorwegen. De reden dat hij teruggaat is dat zijn vrouw heimwee heeft.

Dat wil trouwens niet zeggen dat hij een fantastisch afscheid verdiend.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor 30plus » 03-05-2005 12:31

De toestand van zijn zoontje zorgt er wel voor dat zijn vrouw aan het huis gekluisterd is en het daardoor natuurlijk moeilijk wordt om zich hier "thuis" te voelen. Zij kan daardoor bijv. niet voor een aantal uren ergens gaan werken en zo buiten het voetbalgebeuren kennissen/vrienden maken. Thuis in Noorwegen kan ze weer terugvallen op de steun van o.a. de familie.
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 12:33

Hun zoontje is meervoudig gehandicapt, waardoor de vrouw van Hestad noodgedwongen aan huis gebonden is. Zonder familie en vrienden die je kunt verstaan en waar je kunt "uithuilen" is dat erg zwaar. Hoewel ik meestal geneigd ben om te zeggen dat de gebakjes van de spelers hun neus buiten de deur moeten steken en niet thuis op de bank alleen maar wat schattig horen te zijn, kan ik me de vrouw van Hestad goed voorstellen. Ik geef het je te doen, je kind is je alles.

Wat dat shirt betreft. Grappig, dat was inderdaad ook waar ik aan dacht: een wedstrijdshirt met z'n naam en die laten inlijsten, en dan een "plaatje" er op met daarin gegraveerd "bedankt, we zullen je niet vergeten" namens de supporters van Heerenveen, of iets van die strekking. Als er gecollecteerd moet worden, zeg het maar, ik ben graag bereid hier aan mee te betalen (of desnoods om het te regelen).

Groetjes,
Martsje
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 12:35

Desnoods graveren we het er in het Noors in, kunnen familie en vrienden ook maar zien wat wij hier missen!
Laatst bijgewerkt door Martsje de Jong op 03-05-2005 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Arjen » 03-05-2005 12:35

Lipton zal wel een mega actie gaan bedenken en uitvoeren voor zijn grote held!
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor vlqrt » 03-05-2005 13:34

Zou nog mooier zijn wanneer het bij NEC thuis door een supporter aan Hestad gegeven kan worden, voor de wedstrijd ofzo.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Venderwel » 03-05-2005 13:39

Wat is Super Fries in het noors?
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 13:45

Heel simpel: Superfriser 8)
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Berichtdoor Martsje de Jong » 03-05-2005 13:58

"Daniel, hartstikke bedankt en het allerbeste in Molde" zou dan worden: "Daniel, tusen takk og vi ønsker deg alt godt i Molde"

"We zullen je hier missen" zou worden: "vi kommer til å savner deg her"

"Je Friese fans" zou worden: "Din frise fans"

't is maar een idee, misschien iemand een betere tekst?
Martsje de Jong
Nieuw talent
 
Berichten: 149
Geregistreerd op: 03-12-2002 09:59
Woonplaats: Beetgum

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten