Georgios Samaras

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Theo
Wereldspeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 07-05-2006 12:28

Bericht door Theo »

Frisian Viking schreef:Dan is het erg vreemd dat je een jaar later wel weer onder diezelfde man wilt spelen.
Ik heb nog geen enkele uitspraak van Samaras in de media gelezen. En als je de Engelse kranten gaat geloven dan zou Alves al bij United spelen en Nilsson zou nu in de spits staan bij Arsenal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

@ FV: de band was inderdaad hecht, getuige ook het afscheid en z'n teksten in Feanfan. Alleen is er iets gebeurd waardoor hij graag weg wilde. Niemand op dit forum kan naar mijn mening exact vertellen wat er gebeurd is. Ik denk dat er meer speelde dan alleen die wissel tegen Twente, want anders had hij het m.i. al veel eerder aangegeven en was hij makkelijker weggekomen.
Gebruikersavatar
BasH
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-12-2004 19:36
Locatie: Aldskoat

Bericht door BasH »

samaras heeft zelf niet beslist om weg te gaan bij heerenveen dat is voor hem gedaan iets in die sfeeren.en ik weet van deze zaak alle in en outs ervan!

het zou een goede aankoop wezen om hem terug te halen
Gebruikersavatar
cross
Selectiespeler
Berichten: 572
Lid geworden op: 27-04-2006 17:34
Locatie: heerenveen

Bericht door cross »

BasH schreef:samaras heeft zelf niet beslist om weg te gaan bij heerenveen dat is voor hem gedaan iets in die sfeeren.en ik weet van deze zaak alle in en outs ervan!

het zou een goede aankoop wezen om hem terug te halen
Onzin hij is toch echt zelf degene die zich ziek heeft gemeld.

overigens mag Samaras van mij terug komen.
Cross-Side on tour
Gebruikersavatar
BasH
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-12-2004 19:36
Locatie: Aldskoat

Bericht door BasH »

reken er maar op dat er iemand anders achter zat zijn vertrek bij heerenveen.meer kan ik er niet over zeggen.
alves is the best better than the rest!!!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

BasH schreef:reken er maar op dat er iemand anders achter zat zijn vertrek bij heerenveen.meer kan ik er niet over zeggen.
Zijn vader. Die heeft rare dingen gezegd in de bestuurskamer. Klopt he?
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Tsja, ondanks zijn rare afscheid, ondertussen anderhalf jaar geleden, heb ik Samaras nog altijd erg hoog zitten.

Het was 1 van de spelers waar je voor naar het stadion kwam. Iemand met een goede band met de supporters. Iemand met de drive om te winnen. Al geloof ik er weinig van, van mij mag hij terugkomen. Liever vandaag dan morgen!
Gebruikersavatar
BasH
Bankzitter
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-12-2004 19:36
Locatie: Aldskoat

Bericht door BasH »

tja wat een ophef weer om die jongen het komt zoals het komt.en iedereen maakt fouten
Laatst gewijzigd door BasH op 25-06-2007 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
alves is the best better than the rest!!!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Moest Samaras dan met tegenzin blijven omdat Huntelaar al was verkocht? Het kwam de club uiteraard slecht uit, maar als hij een goede reden had (wat naar eigen zeggen zo is) kan ik hem geen ongelijk geven. Dat er een arbitragezaak is aangespannen is ook jammer, maar naar mijn mening moeten we een zaak niet groter maken dan het is.

Tomasson heeft met nog een aantal spelers eens een zaak gehad tegen Feyenoord. Ik weet niet meer precies hoe dat zat, maar daar zijn de meesten nog altijd positief over JDT. Terwijl dat voornamelijk een geldkwestie was en ik dit lager inschat.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Jeroen schreef:Zijn vader. Die heeft rare dingen gezegd in de bestuurskamer. Klopt he?
Wat weten jullie meer dan wij ? Vertel het ons !
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Tss, zulke primaire reacties stuur je maar naar de redactie van Donald Duck.
Eigenlijk interesseert het mij niet zo veel wat er daadwerkelijk is voorgevallen.

Vond het bij tijd en wijle een genot om naar z'n acties te kijken, alhoewel ik me ook wel regelmatig zat te ergeren aan z'n gepingel.
Vandaar dat ik toch twijfel over een eventuele terugkeer.
Gelukkig bepaal ik het beleid van de club niet. Niemand van dit forum overigens.
Mooie bende zou het worden.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Feyenoord heeft interesse om Georgos Samaras over te nemen van Manchester City. Met de overgang zou een bedrag van tussen de 4 en 5 miljoen euro zijn gemoeid. Samaras heeft een teleurstellend seizoen achter de rug in de Premier League. In 36 wedstrijden scoorde hij 1 keer.

Ook Heerenveen zou een bod hebben uitgebracht om Samaras terug te halen. Er is 3 miljoen euro geboden, maar dit bod heeft Manchester City naast zich neer gelegd.

In Griekenland wordt Samaras in verband gebracht met Panathinaikos en Olympiakos Pireaus. Samaras zegt zelf niets te weten van die interesse.
Bron: Griekseagenda.nl
Frisian4life
Wereldspeler
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17-09-2006 17:16

Bericht door Frisian4life »

Misschien als Makaay of Koevermans naar Feyenoord gaat is het een slimme aankoop van Feyenoord, maar anders. Samaras is niet iemand die veel scoort dus een spits naast hem met scorend vermogen..... Die hebben we in Heerenveen (nog) wel. Nouja, we zullen het wel zien.
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik vraag met toch af waar feyenoord opeens al dat geld vandaan haalt .... er kunnen natuurlijk een paar geldschieters komen maar nu ook weer 5 mllj betalen voor sam ? terwijl ze vorig seizoen geen cent hadden. Het zal wel een gerucht zijn maar ik vind het toch vreemd.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Currahee schreef:Ik vraag met toch af waar feyenoord opeens al dat geld vandaan haalt .... er kunnen natuurlijk een paar geldschieters komen maar nu ook weer 5 mllj betalen voor sam ? terwijl ze vorig seizoen geen cent hadden. Het zal wel een gerucht zijn maar ik vind het toch vreemd.
Begrijp ook niet waar zij het geld vandaan halen, volgens mij zitten wij beter bij kas.

Niet erg dat Sam niet naar ons gaat.

Feyenoord is actief om beter te worden, wij kunnen een beslissende stap zetten maar wachten teveel af.

Hoop dat alles goed zal komen maar ik zie nog geen spraakmakende aankopen. Dit terwijl de training binnenkort begint.

Hoop dat we nog een verdediger en een centrale middenvelder halen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

zweed1 schreef: Begrijp ook niet waar zij het geld vandaan halen, volgens mij zitten wij beter bij kas.

Niet erg dat Sam niet naar ons gaat.

Feyenoord is actief om beter te worden, wij kunnen een beslissende stap zetten maar wachten teveel af.

Hoop dat alles goed zal komen maar ik zie nog geen spraakmakende aankopen. Dit terwijl de training binnenkort begint.
Ik denk dat jij eens wat minder de geruchtensites moet gaan geloven. Wie zegt dat Samaras in de belangstelling staat van ons en wie heeft gezegd dat hij niet naar ons gaat?
Ik word zolangzamerhand wat moe van die mensen die alles wat geroepen wordt maar geloven en denken dat dat de waarheid is. We hebben belangstelling gehad voor de halve wereld als je de berichten mag geloven en we hebben 1 speler aangetrokken die door niemand is genoemd.

Hoop dat we nog een verdediger en een centrale middenvelder halen.
The_Hunter
Selectiespeler
Berichten: 503
Lid geworden op: 28-02-2005 14:19

Bericht door The_Hunter »

Mellius schreef: Wanneer Man City hem deze zomer laat gaan, zijn ze natuurlijk wel van zijn hoge salaris af. Dit weegt zeker wel op tegen de lage transfersom die Heerenveen wil betalen, omdat Samaras zijn salaris drukt op de loonlasten. Daarvoor in de plaats kan Man City weer andere spelers aantrekken met aantrekkelijke salarissen. Samaras heeft bij Man City geen toekomst meer dus is het, het meest gunstige voor Man City om Samaras deze zomer te verkopen. Over een paar jaar, zal hij echt niet voor veel meer worden verkocht.
Haha! Slaat natuurlijk nergens op. ManCity gaat natuurlijk Sammy niet terugverkopen en verlies van 5 miljoen maken. Ook het salaris van Sammy drukt niet zwaar op de loonkosten, omdat ManC 80 miljoen tv geld krijgt en daarbij vergeleken is het salaris van sammy helemaal niets. Hij zal wss net in de middenmoot van salarissen komen.
Gebruikersavatar
Criz
Wereldspeler
Berichten: 1071
Lid geworden op: 09-08-2004 14:01

Bericht door Criz »

The_Hunter schreef: Haha! Slaat natuurlijk nergens op. ManCity gaat natuurlijk Sammy niet terugverkopen en verlies van 5 miljoen maken. Ook het salaris van Sammy drukt niet zwaar op de loonkosten, omdat ManC 80 miljoen tv geld krijgt en daarbij vergeleken is het salaris van sammy helemaal niets. Hij zal wss net in de middenmoot van salarissen komen.
Ben ik het helemaal mee eens. Manchester City zal nooit 5 miljoen toegeven op een speler in 1 jaar. Daarnaast zal het uitbetalen van het salaris voor Samaras bij City niet een probleem zijn, zowel dan zullen zij hem waarschijnlijk verhuren.

Ik zie Samaras niet zo gauw terugkomen de zomer en dat hoeft van mij ook niet.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Criz schreef: Ben ik het helemaal mee eens. Manchester City zal nooit 5 miljoen toegeven op een speler in 1 jaar. Daarnaast zal het uitbetalen van het salaris voor Samaras bij City niet een probleem zijn, zowel dan zullen zij hem waarschijnlijk verhuren.
correctie: 1,5 jaar!

Waarom niet 5 miljoen op een speler toegeven die bijna 4 miljoen per jaar kost? Als ManC hem gaat verhuren is de afschrijving groter dan de verhuur ooit op zal leveren.

Dus ManC verkopen die hap!!! Al is het alleen maar om de 25% die Heerenveen van de verkoop opstrijkt (+ opleidingskosten??). Vraag me trouwens af hoe het zit als Heerenveen hem terug koopt en daadwerkelijk in het contract staat dat Heerenveen 25% ontvangt bij een doorverkoop. Mocht Heerenveen 3 miljoen bieden, dan hoeven ze maar 2,25 miljoen (-/- opleidingskosten??) te betalen :wink:.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Zelf kan ik me best voorstellen dat Samaras voor een schappelijk prijsje mag vertrekken. Sam is daar geen basisspeler en gezien de verhalen zal zijn kans alleen nog maar kleiner worden. Hij zal ongetwijfeld willen spelen gezien zijn leeftijd en het nationale team, dus is een vertrek logisch.

City wil nieuwe spelers aantrekken, heeft een nieuwe eigenaar (met veel geld) en zal, denk ik, niet gaan kijken hoeveel ze moeten vragen om een redelijke winst te maken op Samaras. Ik denk dat je met zo’n 3/4 miljoen een eind komt. Dan alleen het salaris nog..
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

Was Heerenveen ook niet een clausule overeengekomen dat ManCity een aantal seizoenen Heerenveen bepaalde bedragen zou betalen als ManCity zich zou plaatsen voor Uefa en/of Champions league?? Stel Sam wordt niet meer opegstald, maar ManCity plaats zich wel, dan is dat ook kapitaalvernietiging en wordt de kloof tussen 6 miljoen en 3 miljoen rap kleiner....
Wie weet de ins en outs van het destijds afgeloten contract?
Van mij mag ie komen. Hij is de ideale vervanger van Nilsson (maar niet van Alves)..
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

pluisje schreef: Wie weet de ins en outs van het destijds afgeloten contract?
€7,5 miljoen basisbedrag
€0,5 miljoen bij elke plaatsting voor UEFA Cup als Samaras onder contract staat.
€X.X miljoen bij plaatsing voor de CL.
€Gratis 1 oefenduel in Heerenveen.

Zal vast nog wel een clausuletje missen, zoals een percentage bij doorverkoop (van het bedrag boven de 7.5 miljoen).
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Hierbij valt mijn berekening helaas in duigen :(
Samaras vertrekt alsnog naar Manchester City
28 januari 2006
Georgios Samaras vertrekt alsnog uit Friesland. Heerenveen en Manchester City hebben vanavond een accoord bereikt over de transfer van de Griekse aanvaller. Samaras vertrekt met onmiddellijke ingang maar de club uit de Engelse Premiership.

Na de voor Samaras teleurstellende uitspraak van de arbitragecommissie van de KNVB jongstleden woensdag, heeft de spits samen met zijn zaakwaarnemers Heerenveen een nieuw voorstel gedaan. Hierin doet Samaras onder meer afstand van het aandeel van twintig procent dat hem in geval van een tussentijdse transfer contractueel toekomt
Vervolgens heeft ook Manchester City nogmaals contact gezocht met Heerenveen. Dit overleg heeft vandaag geleid tot overeenstemming tussen beide clubs. Met de transfer is een bedrag gemoeid van € 7,5 miljoen.

Heerenveen ontvangt gedurende de contractperiode bovendien € 500.000,- per seizoen dat Manchester City zich weet te kwalificeren voor de groepsronde van het UEFA Cup toernooi. Hierbij geldt een maximum van € 2 miljoen gedurende vier seizoenen. Als Manchester City zich kwalificeert voor de Champions League levert dat Heerenveen een bedrag van € 1 miljoen op.

Bij een transfer van Georgios Samaras naar een derde club ontvangt Heerenveen een aandeel van 25 procent in de winst. Tenslotte zal Manchester City op een nader te bepalen datum in het Abe Lenstra een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen sc Heerenveen.

bron: officiele site
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Het zou natuurlijk fantastisch zijn als hij terug zou komen, niet alleen voor Heerenveen maar ook voor hemzelf. Met een kleine stap terug zou hij zijn carriere misschien weer de juiste impuls kunnen geven.

Maar de vraag is natuurlijk,wat wil Samaras zelf...? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat hij zelf op dit moment in zijn carriere terug zou willen naar Heerenveen. Dan zie ik hem nog eerder naar Panathinaikos of Olympiakos gaan.
Net fan dat benaude!
Gebruikersavatar
blauwekater
Invaller
Berichten: 431
Lid geworden op: 02-12-2002 16:05
Locatie: Emmeloord

Bericht door blauwekater »

Feyenoord heeft zich bij Manchester City gemeld voor de Griekse aanvaller Georgios Samaras. De voormalige aanvaller van Heerenveen mag op huurbasis weg. De Rotterdammers zijn niet de enige die zich gemeld hebben voor de goaltjesdief. Ook Heerenveen, Olympiakos en Real Betis hebben laten weten geïnteresseerd te zijn.

Samaras ging 18 maanden geleden voor 9 miljoen euro van Heerenveen over naar Manchester City. Het afgelopen seizoen is hij nauwelijks aan spelen toe gekomen

bron voetbalonline.nl
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Haal alstublief deze jongen terug en zeg Nilsson in de etalage!! Naast dat hij een directe versterking is heeft deze jongen hier bijna de gehele jeugdopleiding doorlopen.. Natuurlijk is Sammie niet op een mooie manier weggegaan maar dat hij terug kwam voor een afscheid zei mij al voldoende. Hoe het publiek hier op reageerde was slechts een bevestiging daarvan.

Gelukkig is voetbalonline nou niet echt een betrouwbare site maar het idee dat onze Samaras volgend jaar in het rood/wit van Feyenoord zal spelen doet mij al erg veel pijn!!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Van mij hoeft Samaras hier niet zo nodig te komen, hij wilde graag weg en moet nu maar op de blaren zitten. De persoon waar hij problemen mee zou hebben moet hier bijna nog wel zitten aangezien alleen Riemer en Jaques Storm en Jan de Jonge zijn vertrokken. Van deze drie heren kan ik me niet voorstellen dat hij er problemen mee had.
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Als Samaras echte clubliefde heeft, komt hij terug bij Heerenveen. Veel supporters waarderen hem niet meer zo, waaronder ik. De manier waarop hij is vertrokken, is natuurlijk niet goed te praten. Maar niet iedereen weet de juiste details. Als Samaras terug komt betekent het dat Samaras echt van deze club houdt. Mocht hij wel naar Feyenoord vertrekken, dan heeft hij al zijn krediet bij mij verspeelt en mag het wat mij betreft een hel worden voor hem om terug te keren in het ALS met een Rotterdams shirt om zijn romp!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Pff, wat een onzin. Samaras is nooit echt negatief naar Heerenveen geweest, maar had alleen een reden om te vertrekken. Hij heeft ook afscheid genomen en gezien het applaus had ik niet het idee dat velen hem niet meer waarderen.

En waarom zou hij niet voor Feyenoord mogen spelen? Als die voldoende bieden (zowel financieel als kwalitatief, wat wel reëel is) en hij kan daar voldoende aan spelen toekomen is dat een logische optie. Bovendien, wie zegt dat Heerenveen ook echt geïnteresseerd is? Beide clubs hebben nog niets naar buiten gebracht immers.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Als je goed leest is mijn hele verhaal gebazeert op het woordje 'als'.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Plaats reactie