Marcel Seip

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Marcel Seip

Bericht door rodion »

Graag zou ik jullie mening wel eens willen horen over Marcel Seip. Is ie goed genoeg voor Heerenveen of komt ie toch wat te kort? Op zich vind ik het wel een bijtertje alleen heeft ie volgens mij te weinig verdedigende kwaliteiten. Ook zijn opbouw is slecht verzorgd. Is het niet verstandig om hier eens iemand anders neer te zetten? Met name tegen de grote clubs komt ie vaak te kort. Foppe zei ooit al eens dat ie 100% geconcentreerd moet zijn om op dit nivo te kunnen acteren en dat zoiets heel erg lastig is. Wellicht kunnen we na de winterstop eens wat anders proberen!!! Is Breuer nu al niet veel verder. Of haal desnoods die voorstopper van Telstar. Die is echt vet goed!!! Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Beheerder
Berichten: 2435
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

verdedigend komt hij er meestal wel goed uit, alleen met de bal niet echt super. Maar het is wel een nuttig mannetje achterin. En Hansson maakt ook wel fouten, maar daar schijnt niet iedereen altijd op te letten ;).
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik vind hem dit seizoen misschien wel beter dan Hansson. Die maakt echt een matige periode door.
Gebruikersavatar
Bernabeu
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-12-2002 19:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door Bernabeu »

Ben, en dan druk ik me nog mild uit, niet echt gecharmeerd van Seip. Vind hem samen met Rzasa de zwakste schakel binnen het elftal. kan me dat artikel in de LW van een paar(??) jaar geleden nog wel herinneren. Ik vind hem ook niet echt sympathiek overkomen. Ben daarom ook blij dat ze die nieuwe verdediger hebben gekocht.

Wat betreft die verdediger van Telstar; ken hem niet maar hoor goede verhalen over hem. Volgens mij staat hij ook redelijk hoog in het klassement van VI. Maar als jij zegt dat ie goed is dan geloof ik je op je woord Rodion (ik ken je dus ik weet dat je wel betrouwbaar bent).

Wat betreft Breuer; vind dat ie een kans moet krijgen (voor langere tijd), tot nu toe valt hij me niks tegen en volgens mij kan ie alleen maar beter worden. Valt me wel op dat hij totaal geen snelheid heeft, is wel een minpuntje natuurlijk.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Jaap F. schreef:Ik vind hem dit seizoen misschien wel beter dan Hansson. Die maakt echt een matige periode door.
Jaja en toen werd je wakker.
Man haal die blindoek voor je ogen weg, Seip kan nog wat leren van Hansson.
Verdedigend bakt Seip er helemaal niets van, laat staan dat ie aanvallend wel wat kan.
Nee mijn mening is altijd al geweest Seip op de bank en Breuer erin.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Inderdaad Camatara, ben het met je eens. Misschien is het voor Jaap F. nog wat te vroeg. Ik zal het hem vergeven. Natuurlijk maakt Hansson dit seizoen ook wel wat foutjes, maar de conclusie dat Seip beter is dan Hansson gaat ook mij veel te ver!!! We zullen heel veel moeite hebben om een opvolger te vinden als Hansson vertrekt. Bij Seip zal dat vrij gemakkelijk gaan!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Heren, mag iedereen misschien zijn eigen mening hebben? Feit is dat Seip gewoon aan een sterk seizoen bezig is. Ik ben van mening dat hij veel teveel bekritiseerd wordt, misschien vanwege wat onhandige uitspraken in de media in combinatie met niet al te sterk spel in zijn beginperiode. Hij heeft zich knap hersteld, en onder druk van de nieuwe aankoop Breuer is hij de concurrentiestrijd aangegaan, en die heeft ie gewoon gewonnen.
Gebruikersavatar
AldeboarNN Fans
Basisspeler
Berichten: 795
Lid geworden op: 20-12-2004 18:08
Locatie: Aldeboarn

Bericht door AldeboarNN Fans »

Ik vind dat Seip ook aan redelijk seizoen bezig is. Had niet gedacht dat
hij een basisplaats zou krijgen na de komst van Michel Breuer.
De 1e oefenwedstrijd tegen Heracles vond ik Breuer sterk. Hij viel in
en zette meteen de lijnen uit achterin. Ik dacht dat wordt een sterk duo.
Hansson/Breuer. Maar zo lang Seip het goed blijft doen blijft hij wel staan.
Hij maakt wel eens een slippertje, maar dat doen alle verdedigers dit jaar wel een keer.
Vooral tegen stuttgart vond ik Seip sterk. Hij dolde zelfs een paar keer de spitsen
van hun. Was levensgevaarlijk, zonder rugdekking. Maar als je lekker in je vel zit
lukt eenmaal alles.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Hansson heeft in eerdere seizoens fantastisch gespeeld, misschien dat sommigen hem daarom bijna boven iedere kritiek verheffen. Het moet toch opvallen dat hij nu echt een wat minder seizoen doormaakt en behoorlijk wat fouten maakt.

Het is wel zo dat Hansson een wat gedegener uitstraling heeft waardoor het wat minder opvalt. Seip is wat freler en komt wat kwetsbaarder over.
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

In de lucht is Hansson nog steeds erg sterk maar als hij de bal aan de voet heeft is hij wel wat minder dan de afgelopen jaren, ook zijn passing is niet echt best de laatste tijd.

Ik denk toch dat Marcel Seip net een beetje te licht is voor dit niveau. Als Derveld voor de linksback komt dan mag Heerenveen wat mij betreft nog wel een sterke centrale verdediger halen die opbouwende kwaliteiten heeft. Want dat ontbrak er nog wel eens aan in de eerste seizoens helft, als Radomski steeds de bal moet komen halen mis je een aanspeelpunt op het middenveld en speel je in de aanval eigenlijk 5-2-3!
Heerenveen scoort ook grotendeels uit dode spel momenten of via een vootzet van de flanken, vanaf het middenveld komt gewoon te weinig en dat begint al bij een verdediging die niet goed kan opbouwen.
Net fan dat benaude!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Stop die blinddoek maar in je mond camataru, want ik ben het zeker met Jaap eens. Ik ben fan van Hansson en natuurlijk is Hansson een betere verdediger. Maar de eerste seizoenshoelft is Seip echt de beste verdediger geweest. Hij heeft zijn uitstraling niet mee. Hij straalt niet bepaald uit cool te zijn. Maar opbouwend kan Hansson nog wat leren van Seip. Hansson speelt echt slap en maakt dit seizoen echt veel te veel fouten. En aangezien hij opbouwend weinig toevoegt, vind ik wel dat hij snel weer zijn oude niveau terug moet krijgen, anders mag een Breuer het zelfs proberen van mij.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Wat ik hier lees over Seip is voor een groot deel vrij negatieve.
Als je naar Seip kijkt moet je aan een paar dingen denken, de jonge is nog maar 22 jaar oud, dus hij is nog er jong en kan nog erg veel leren.
Hij speelt dit seizoen veel sterker dan vorig seizoen, hij is al veel stabieler.
Breuer vind ik meestal wat te lief, tegen rbc en dinamo liet hij de man gewoon heel simpel aan de bal.
Wat wel een voordeel van Breuer is dat hij een links poot is, en zijn opbouw is volgens mij veel beter dan bij Seip.
Ik denk dat Seip gewoon nog tijd nodig heeft om te groeien, wedstrijd als Benfica en Stutgart hebben hem wel goed gedaan aan zijn ontwikkeling.
Net als bij Haarala die ik op dit moment beter vind dan Bakkati.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Wat een geneuzel allemaal zeg!! Iedereen mag zijn mening natuurlijk hebben. Ik blijf echter bij de mening van Camataru. Wat zullen we straks een problemen als Hansson weggaat!! Ben benieuwd wie dan de kar moet trekken. En natuurlijk kan het op dit moment wat beter met Hansson, hij is echter tig keren beter dan Hansson. Vraag maar eens aan Vayrinen en Bakkati hoe ze denken over Seip!!!!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Beheerder
Berichten: 2435
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Carwood Lipton schreef:Wat ik hier lees over Seip is voor een groot deel vrij negatieve.
Als je naar Seip kijkt moet je aan een paar dingen denken, de jonge is nog maar 22 jaar oud, dus hij is nog er jong en kan nog erg veel leren.
Hij speelt dit seizoen veel sterker dan vorig seizoen, hij is al veel stabieler.
Breuer vind ik meestal wat te lief, tegen rbc en dinamo liet hij de man gewoon heel simpel aan de bal.
Wat wel een voordeel van Breuer is dat hij een links poot is, en zijn opbouw is volgens mij veel beter dan bij Seip.
Ik denk dat Seip gewoon nog tijd nodig heeft om te groeien, wedstrijd als Benfica en Stutgart hebben hem wel goed gedaan aan zijn ontwikkeling.
Net als bij Haarala die ik op dit moment beter vind dan Bakkati.
Haarala maakt ook een positieve groei door. Waar ik in het begin altijd maar mijn hart vast hield is het nu een redelijke rechtshalf, en doet het momenteel beter dan said.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Sorry voor de tikfout. Bedoelde dat Hansson tig keren beter is dan SEIP!!!
Haarala groeit inderdaad en doet het zeker niet slecht.
Scoobix
Invaller
Berichten: 284
Lid geworden op: 15-12-2004 17:09
Locatie: Heerenveen

Bericht door Scoobix »

ik vind seip gwoon een nuttige verdediger ... ik ben zelf ook verdediger dus ik weet hoe snel je kritiek kan krijgen .. maar let er maar eens op hoe slim hij de counters aanpakt ... hij kiest altijd het juiste mannetje .... en natuurlijk straalt ie weinig uit ... hansson die straalt gwoon uit van : "kom je langs mij ? dan ben je dood" ... zoiets :P maar seip is meer het lieve jongetje van de juffrouw ... maar hij is nog jong .. dus geef die jongen een kans ....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

rodion schreef:Vraag maar eens aan Vayrinen en Bakkati hoe ze denken over Seip!!!!
Ik spreek ze niet dagelijks dus waarom vertel jij het niet even?
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Ik spreek ze ook niet dagelijks. Was laatst bij een wedstrijd van H'veen tegen Telstar. Ze zaten naast elkaar op de tribune en kwamen tot de conclusie dat Seip nog veel kon leren van die voorstopper van Telstar. Op de manier zoals ze het zeiden klonk door dat ze niet erg gecharmeerd van hem waren!!! Nog meer of ben je zo tevreden met het antwoord.
Gebruikersavatar
Bernabeu
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-12-2002 19:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door Bernabeu »

Ze zaten naast elkaar op de tribune en kwamen tot de conclusie dat Seip nog veel kon leren van die voorstopper van Telstar. Op de manier zoals ze het zeiden klonk door dat ze niet erg gecharmeerd van hem waren!
Stel nou dat Seip dit nu leest :cry: ????? Beetje lullig!!!
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Ze lezen dit forum toch niet!! Volgens mij hebben ze daar geen tijd voor. Ik hoop het maar in ieder geval. Of zit Verbeek wel te snuffelen op het forum?
Gebruikersavatar
Bernabeu
Jeugdspeler
Berichten: 36
Lid geworden op: 05-12-2002 19:10
Locatie: Heerenveen

Bericht door Bernabeu »

Volgens mij hebben ze daar geen tijd voor
Voetballers die géén tijd hebben :huh: ? Denk dat ze meer vrije tijd hebben dan mij! En ik kom hier toch zeker elke dag even voorbij!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Beheerder
Berichten: 2435
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Bernabeu schreef: Voetballers die géén tijd hebben :huh: ? Denk dat ze meer vrije tijd hebben dan mij! En ik kom hier toch zeker elke dag even voorbij!
Misschien hebben ze wel tijd, maar geen zin ;)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Een aantal spelers/trainers lezen de diverse sites zeker wel.
Squerrel
Superster
Berichten: 4510
Lid geworden op: 08-07-2003 09:30
Locatie: Onder de tjonger
Contacteer:

Bericht door Squerrel »

Vind Seip meer dan een nuttige verdediger. Maar zoals alle verdedigers, en dat praat ik niet alleen over heerenveen, wordt er hier en daar wel eens een schoonheidsfoutje gemaakt. Dat hoort nou eenmaal bij het leven van een verdediger. Er moet eerst maar es iemand komen die de trainer kan overtuigen beter te zijn dan het duo dat er momenteel staat. Enne wie is nu eigenlijk die verdediger van Telstar? Heb nog geen naam gelezen. :?:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Squerrel schreef:Enne wie is nu eigenlijk die verdediger van Telstar? Heb nog geen naam gelezen. :?:
Geloof dat Groningen ook achter hem aanzat.. Gibril Sankoh.
Joho
Selectiespeler
Berichten: 661
Lid geworden op: 22-12-2004 20:52

Bericht door Joho »

Sorry hoor, maar als je subtop wilt spelen in de eredivisie heb je daar spelers voor nodig die je verder kunnen brengen dan het huidige niveau. Seip is niet zo'n speler. Als het team goed draait wil hij verdedigend gezien nog wel eens een redelijke wedstriijd spelen, meer ook niet. Als de druk een beetje toeneemt maakt hij de meest grote fouten. Opbouwend is het een drama. Kan geen bal inspelen of er komt een gevaarlijke situatie uit.
rodion
Basisspeler
Berichten: 803
Lid geworden op: 02-12-2002 13:05

Bericht door rodion »

Joho, jij hebt er wel verstand van!!! Als je een beetje druk zet op Seip is ie inderdaad de weg altijd snel kwijt.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Ik vind Seip een middelmatige verdedediger, niet meer en ook niet minder. Toen hij een paar jaar geleden voor het eerst speelde (toen nog als rechtsachter) maakte hij een goed indruk op me, rustig aan de bal en een goed inzicht. Blijkbaar was dat een uitzondering want daarna heb ik van deze kwaliteiten weinig terug gezien. Opbouwend vind ik hem ronduit zwak.
Tja....
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Ik vind Seip absoluut de zwakste schakel van het team op dit moment. Toevallig hoorde ik gister Patrick Zwaanswijk op de radio. Hij komt volgend seizoen waarschijnlijk terug naar Nederland. Hij zei dat hij al meerdere aanbiedingen van nederlandse clubs had. Als we hem kunnen halen zou ik dat meteen doen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zwaanswijk is bij Utrecht uit de basis gespeeld door Alje Schut... :roll:
Plaats reactie