Arnold Bruggink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Onedayflyer » 15-07-2006 14:43

Volgens FC Update had hij hier nog een contract maar dat is niet juist:

Arnold Bruggink zet zijn loopbaan voort in de Bundesliga. De 29-jarige aanvaller van SC Heerenveen vertrekt naar Duitse Hannover '96. De voormalig spits van FC Twente, PSV en Real Mallorca heeft zijn handtekening gezet onder een driejarig contract bij Hannover, dat vorig seizoen als twaalfde eindigde in de Duitse competitie.

Na Klaas Jan Huntelaar en Georgios Samaras is Bruggink alweer de derde aanvaller binnen korte tijd die vertrekt uit het Abe Lenstra Stadion. De aanvaller uit Almelo had in Friesland nog een contract tot medio 2008, waardoor Heerenveen een afkoopsom ontvangt van Hannover. Hoe hoog dit bedrag is, is voorlopig niet duidelijk.

Hannover '96 is voor Bruggink zijn tweede buitenlandse werkgever. In het seizoen 2003/2004 verdiende hij zijn brood bij het Spaanse Real Mallorca. Ondanks dat hij dat seizoen zeven keer wist te scoren, keerde hij na één jaar alweer terug naar Nederland.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Avatar gebruiker
Onedayflyer
Basisspeler
 
Berichten: 858
Geregistreerd op: 06-09-2005 20:43

Berichtdoor Criz » 15-07-2006 17:46

Leuk voor Arnold. Is nooit een toegevoegde waarde geweest voor Heerenveen. Hopen dat hij bij Hannover wel kan slagen.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Currahee » 15-07-2006 18:17

Criz schreef:Leuk voor Arnold. Is nooit een toegevoegde waarde geweest voor Heerenveen. Hopen dat hij bij Hannover wel kan slagen.


Hij heeft misschien niet zoveel gescoord maar hij was ceker wel een toegevoegde waarde. Helemaal in het laatste half jaar.

Ook zette hij vaak de jonge gasten op hun plek in het veld en trok hij gaten voor anderen. Dus dat geen toegevoegde waarde vind ik persoonlijk nergens op slaan.

Nu over de transfair. Mooie club voor arnold en ik wens hem dan ook veel succes toe in Duitsland
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor oldtimer » 15-07-2006 21:19

Inderdaad, mooie " Traditionsverein " met een prachtig (verbouwd ) stadion.
Eenzaam tussen de Duitsers zal hij zich er niet voelen, de laatste jaren was het daar een groot vreemdelingenlegioen met nauwelijks een Duitser in de basis. Nederlandse voorganger: Marc van Hintum.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Criz » 16-07-2006 16:19

Currahee schreef:
Criz schreef:Leuk voor Arnold. Is nooit een toegevoegde waarde geweest voor Heerenveen. Hopen dat hij bij Hannover wel kan slagen.


Ook zette hij vaak de jonge gasten op hun plek in het veld en trok hij gaten voor anderen. Dus dat geen toegevoegde waarde vind ik persoonlijk nergens op slaan.

Dat vind jij, hij heeft Heerenveen meer geld gekost dan dat hij productief is geweest voor de club.
Avatar gebruiker
Criz
Wereldspeler
 
Berichten: 1071
Geregistreerd op: 09-08-2004 13:01

Berichtdoor Squerrel » 16-07-2006 16:41

Criz schreef:Dat vind jij, hij heeft Heerenveen meer geld gekost dan dat hij productief is geweest voor de club.


Wat heeft hij dan gekost? En hoeveel (of weinig) heeft hij dan opgebracht qua productiviteit?
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Joho » 16-07-2006 17:02

Bruggink heeft niet gebracht wat ik er van verwacht had.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Beetle » 16-07-2006 23:21

Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Berichtdoor mitrita » 17-07-2006 18:22



Lachen, de meesten denken echt dat ze een topper hebben gehaald.
Wie helpt ze uit de droom ?


Da habt ihr euren Kracher!!!

Gute Verpflichtung ! Ganz uns bestimmt weiterhelfen !

Super, wir nähern uns dem Kauf einer Dauerkarte ...

daß er holländer ist finde ich darüber hinaus lustig. alles gute. das ist bisher der transfer, der mir am meisten hoffnung gibt.

bruggink klingt nach dem spieler den wir noch dringend brauchten.

Ich denke Bruggink ist vom Spielertyp (offensiv, kreativ, Vorbereiter aber auch einer mit Abschlußbiß) schon genau der richtige.



Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor Poenkt » 17-07-2006 20:54

mitrita schreef:Lachen, de meesten denken echt dat ze een topper hebben gehaald.
Wie helpt ze uit de droom ?


Ze denken een Hollländer te hebben binnengehaald... :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Avatar gebruiker
Poenkt
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 07-12-2004 13:04
Woonplaats: Where ever I lay my hat, that's my home

Berichtdoor Venderwel » 18-07-2006 06:09

Ze hebben een Hollander binnengehaald, dus een topper denken zij. Zo'n rare redenatie is dat toch niet vanuit Duits perspectief gezien?? :mrgreen:
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Avatar gebruiker
Venderwel
Superster
 
Berichten: 3876
Geregistreerd op: 24-12-2004 16:15
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor GeorGios Samaras 20 » 18-07-2006 07:38

Na het afgelopen WK zullen we wel niet meer van die Toppers zijn..

Arnold Succes! :stan:
* Viva Garcia !
GeorGios Samaras 20
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 04-03-2005 17:57
Woonplaats: Zwaagwesteinde

Berichtdoor TOAO » 18-07-2006 08:08

Ik gun het Arnold van harte: hij is hier niet helemaal uit de verf gekomen :D
Je kan het doen. Je kan het laten. En je kan het laten doen.
Avatar gebruiker
TOAO
Nieuw talent
 
Berichten: 138
Geregistreerd op: 09-12-2003 00:07
Woonplaats: El Munt - Heerenveen

Berichtdoor vlqrt » 18-07-2006 11:26

mitrita schreef:Lachen, de meesten denken echt dat ze een topper hebben gehaald.
Wie helpt ze uit de droom ?


Och, 'wij' waren net zo euforisch toen Bruggink hierheen kwam en in principe zou hij nog steeds tot grote dingen in staat moeten zjin. Ik denk dat in een systeem met een nr 10 Bruggink ook een hele nuttige tot een heel goede speler kan zijn.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Der Arnold ist ganz toll

Berichtdoor Kaz_SCH » 31-07-2006 13:31

Hannover lyrisch over Bruggink
31 juli 2006

Arnold Bruggink heeft weinig tijd nodig gehad om de zaken bij Hannover '96 naar zijn hand te zetten. De aanvaller stapte ruim twee weken geleden over van SC Heerenveen naar de Duitse middenmoter, maar is inmiddels al gebombardeerd tot de nieuwe regisseur van het team. Bovendien hebben zijn teamgenoten Bruggink verkozen tot lid van de spelersraad.


"We hebben Arnold gehaald als regisseur en hij vervult die rol uitstekend", zegt Hannover-trainer Peter Neururer over zijn 29-jarige Nederlandse aanwinst. "Hij staat aan de basis van elke aanval en zorgt voor veel gevaar. Hij speelt echter achter de spitsen, hij is altijd op zoek naar een voetballende oplossing", aldus de oefenmeester in Kicker.

Neururer is niet alleen onder de indruk van Brugginks kwaliteiten op het veld, maar ook van zijn gedrag buiten de krijtlijnen. "Het feit dat zijn medespelers hem gekozen hebben tot lid van de spelersraad, zegt voldoende. Dat wordt je immers niet zomaar."

Bruggink, die het rugnummer tien toegewezen gekregen heeft, geniet van zijn eerste weken bij zijn nieuwe werkgever. "We zijn pas twee weken bezig, maar het gaat heel lekker. Ik voel me goed in deze spelersgroep. Iedereen doet onzettend zijn best om mij te betrekken in de groep, dat vind ik heel positief. Ik heb echt het gevoel dat ik er meteen bij hoor."
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Berichtdoor ALS 26.000 » 31-07-2006 13:37

NEderlandse spelers doen het bijna altijd erg goed in Duitsland. Misschien is het niveau daar toch niet zo heel hoog. Zie Vd Vaart, Makaay, Maas, Smolarek (beetje NEderlander), Wouters, etc.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Heerenfan » 31-07-2006 13:47

ALS 26.000 schreef:NEderlandse spelers doen het bijna altijd erg goed in Duitsland. Misschien is het niveau daar toch niet zo heel hoog. Zie Vd Vaart, Makaay, Maas, Smolarek (beetje NEderlander), Wouters, etc.
Misschien worden ze daar voor hun kwaliteiten gebruikt... Zie Bruggink bij ons, speelde altijd anders dan zijn eigenlijke positie & werden zijn kwaliteiten (bijna) nooit echt optimaal gebruikt..
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Avatar gebruiker
Heerenfan
Basisspeler
 
Berichten: 537
Geregistreerd op: 30-08-2005 13:38
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor vlqrt » 31-07-2006 13:52

Ik vindt het gewoon mooi om te horen dat een gast die altijd zo aardig overkomt nu eindelijk een goed plekje gevonden lijkt te hebben. Ik gun het Bruggink wel, die heeft na zijn goede jaar bij Mallorca eigenlijk nooit meer een 'echte' kans gehad.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 31-07-2006 20:21

Ze moeten daar in Hanover Arnold nou ook weer niet teveel de hemel in prijzen. Laat hij eerst maar eens zien dat hij zijn niveau uit zijn psv jaren kan terugkrijgen.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Ebiede » 31-07-2006 20:31

off topic.

Voor Bruggink pasten we het systeem aan. En voor Alves wel.

Beweer hier niets mee, maar opmerkelijk vind ik het wel.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor ALS 26.000 » 31-07-2006 21:13

Misschien is Alves wel veel beter dan Bruggink...... Ga er wel vanuit in ieder geval. Gun Bruggink overigens het allerbeste. Bijzonder sympathieke vent.
ALS 26.000
Superster
 
Berichten: 4357
Geregistreerd op: 17-12-2002 16:30
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 01-08-2006 18:19

Zelden zo'n realistische speler meegemaakt. Bruggink is een speler die nog zelfkritiek heeft, daar kunnen veel spelers van tegenwoordig een voorbeeld aan nemen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Gekko » 02-08-2006 20:28

In de over het algemeen compacter spelende Duitse ploegen zal Bruggink minder hoeven te lopen. Ik had bij hem vaa het idee dat hij werkte als een paard, zich een slag in de rondte liep en in de eindfase van een aanval kracht en precisie tekort kwam (en dus weinig scoorde. We zullen hem volgen!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor camataru » 03-08-2006 08:31

ALS 26.000 schreef:NEderlandse spelers doen het bijna altijd erg goed in Duitsland. Misschien is het niveau daar toch niet zo heel hoog. Zie Vd Vaart, Makaay, Maas, Smolarek (beetje NEderlander), Wouters, etc.


Je vergeet er nog 1'tje namelijk harry decheiver stak ooit zijn middelvinger op naar het publiek, mdaarna mocht hij naar de fietsen stalling in waalwijk, het voormalig Olympia sportpark van rkc.
Waar hij een geweldige 2 seizoen draaide, En freiburg (toen Bundesliga) hem oppikte.
Harry werd een fenomeen in Freiburg, iets wat hij nu nog is, daarna kocht de toenmalige champions league winnaar BVD Dortmund hem.

Stelling Harry Decheiver is dus ook een nederlander die geslaagd is in de bundesliga

Afbeelding
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor Eppiepsilocybin » 03-08-2006 09:34

Ik vind dat bruggink weinig heeft laten zien. We zaten wel eens op de tribune en vroegen ons af of hij wel meedeed. Toch gun ik hem succes in Duitsland. In het interview in de VI gaf hij aan dat Heerenveen een mooie club was met fijne mensen. Geen sprake van natrappen dus, ik vind dat netjes.
Avatar gebruiker
Eppiepsilocybin
Bankzitter
 
Berichten: 2
Geregistreerd op: 03-08-2006 09:02
Woonplaats: Bakkeveen

Berichtdoor mitrita » 03-09-2006 20:55

Hannover 96 kende een echte "Fehlstart" in de competitie met 3 x verlies, doelcijfer 2 voor 11 tegen. Kortom, laatste plaats.
Trainer Neururher die Bruggink naar Hannover haalde en hem eerder ook al eens naar Bochum wilde hebben, is inmiddels ontslagen.

De drie wedstrijden begon Bruggink alle in de basis, 2x werd hij echter in de 2e helft gewisseld. Van alle spelers krijgt Bruggink van Kicker de laagste waardering.

In combinatie met een nieuwe trainer kon dat wel eens een vroegtijdige einde worden van zijn carierre in Hannover. Weinig verrassend eigenlijk.
kicker.de

OP het forum van Hannover onder meer volgende citaten:

Meelezen met de Duitsers deel 2

Ich sehe ihn eher kritisch. Übersicht und technische Möglichkeiten scheinen vorhanden, aber fehlende Fitness, mangelnde Zweikampfstärke im Defensivverhalten, Bindung zur Mannschaft und das Auftreten als Führungsspieler fehlen bislang. Alles relativiert durch die Erfahrung von ganzen 2 Spielen.

was vieleicht störend wirkt, ist sein nicht vorhandener antritt..... sieht manchmal aus als würde der kerl in der falschen richtung auf nem rollband stehen....

ansonsten prägt er das spiel schon, bislang halt ohne großen glanzpunkt in der offensive...

muss man aber auf jeden fall im spiel lassen!!! habe die hoffnung das wird was...

Ich finds Schade, dass nach zwei Spielen hier schonwieder der Name Jan S. auftaucht....Also ich fand, dass Bruggi gegen Bremen unser Mittelfeld gut gelenkt hatt auch wenn die Glanzpunkte fehlten, so hatt man gesehen wie es ohne Ihn nicht mehr funktionierte.

Ich denk er ist nen guter Mann der noch ein wenig Zeit braucht um in Hannover anzukommen und die Zeit sollte man Ihm lassen.

Die Bundesliga ist eine nummer zu gross für Ihn, aber ist Ihm ja egal, bei den Roten kriegt man immer ein guten Vertrag kurz vor Karriereende

Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor vlqrt » 25-09-2006 15:06

www.vi.nl schreef:Coach: 'Bruggink moet de ballen meer opeisen'

25/9/2006 15:03

Het seizoen in de Bundesliga is pas vijf wedstrijden op weg, maar Arnold Bruggink wordt nu al bestempeld als het zorgenkindje van Hannover 96. De 29-jarige middenvelder slaagt er bij zijn nieuwe club nog niet in het spel naar zich toe te trekken.
'Bruggink moet de ballen meer opeisen', oordeelt nieuwe trainer Dieter Hecking in Der Kicker. 'Op die manier kan hij met zijn nauwkeurige passes van veel waarde zijn.'

Dat lukt de van SC Heerenveen overgekomen middenvelder nog onvoldoende, moet hij zelf ook erkennen. 'Tegen Bayer Leverkusen (1-1, red.) moest ik in de eerste helft veel meeverdedigen, waardoor de kracht ontbrak om in aanvallend opzicht iets te kunnen betekenen.'

Kicker heeft het oordeel al klaar: Bruggink is niet de spelmaker waar Hannover zo naarstig naar op zoek was. Hoewel het blad erkent dat de Nederlander tijd gegund moet worden, wordt daar in een adem aan toegevoegd dat tegen Leverkusen zijn vervanger Chavdar Yankov er tijdens zijn invalbeurt wel in slaagde de aanvallen van Hannover vorm te geven.

Bruggink heeft de pech dat Hannover een slecht draaiend team is. De laatste thuisoverwinning dateert van 18 maart van dit jaar. De slechte competitiestart (de eerste drie wedstrijden werden verloren) in het nieuwe seizoen kostte trainer Peter Neururer al de kop. Zijn opvolger Hecking startte met vier punten uit twee duels.

vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Ebiede » 19-01-2007 15:36

Buffel oplossing conflict Bruggink

19 januari 2007, 14:13
Door: Cas Broxterman
Arnold Bruggink ligt zwaar onder vuur bij zijn huidige werkgever Hannover 96. De middenvelder en de Duitsers liggen al enige tijd in de clinch en mede daarom maakte de club bekend op zoek te gaan naar een nieuwe aanvallende middenvelder.
De oplossing voor het conflict lijkt Thomas Buffel. De 25-jarige middenvelder mag na maandenlang bankzitten nu de tribune warmhouden, wat eerder naar verluidt al tot ergernis van de speler leidde. Het enige struikelblok zou het salaris van de Belg kunnen zijn.

Volgens enkele Belgische media heeft Hannover ongeveer 2,3 miljoen euro over voor Buffel, een transfersom waar Glasgow Rangers mee akkoord wil gaan. Ook een andere Duitse club zou geïnteresseerd zijn in de international, maar hierover is nog niets bekend.
Voetbalprimeur


Ik zou zeggen Arnold welkom terug.. Denk dat hij de creativiteit kan brengen die we missen.. Hij ging weg om dat we zonder tien spelen.. en een half jaar later missen we een tien.. Hoe ironsich..

Je kunt wel concluderen dat of hij niet kan aarden in het buitenlandse voetbal of hij voor Nederlandse begrippen een prima voetballer is en voor de buitenlandse subtop te kort komt..

Wat mij betreft welkom back..

Goede aangever voor Alves..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Berichtdoor KingBee » 19-01-2007 15:39

Daar heb je wel gelijk in ja, vorig seizoen konden we hem eigenlijk niet gebruiken in het 4-3-3 systeem maar nu in het 4-4-2 systeem denk ik ook dat hij een absolute meerwaarde kan zijn! Eventueel zelfs als tweede spits!

Maar de techische staf zal er wel niet hetzelfde over denken.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Superfries88' » 03-04-2009 12:11

Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten