Arnold Bruggink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Podium3 » 28-09-2010 18:07

Ik denk feyenoord
Avatar gebruiker
Podium3
Selectiespeler
 
Berichten: 342
Geregistreerd op: 07-11-2008 15:25

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor McReo » 28-09-2010 18:15

Feyenoord zat ik ook aan te denken, zou wel mooi zijn voor beiden. Ze kunnen wel wat routine gebruiken in Rotterdam en voor Bruggink een nieuwe uitdaging om er wat van te maken.
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Gekko » 29-09-2010 08:35

'Bruggink in gesprek met oud-werkgever Twente'
FC Twente is de club uit de Eredivisie die in gesprek is met Arnold Bruggink, zo meldt het Algemeen Dagblad woensdag. Dinsdag liet de middenvelder al weten met een niet bij naam genoemde eredivisionist te onderhandelen.
FC Twente legde deze zomer onder meer Anouar Diba en Denny Landzaat transfervrij vast en ook Bruggink kan op die manier naar Enschede komen. De in Almelo geboren voetballer zit na het einde van zijn contract bij Hannover 96 zonder club.

Bij de regerend landskampioen moet Bruggink de opvolger worden van Kenneth Perez. De oud-speler van PSV, Real Mallorca en sc Heerenveen stond tussen 1993 en 1997 ook al bij Twente onder contract. Destijds kwam hij tot 99 wedstrijden, waarin hij 34 keer scoorde.

De 33-jarige Bruggink liet dinsdag weten dat het wat hem betreft alles of niets is. "Het wordt deze club of ik stop ermee. Na het interlandweekend verwacht ik daar begin oktober duidelijkheid over te kunnen geven."
voetbalprimeur.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor McReo » 29-09-2010 17:05

Ok, Twente dus. Wel logisch omdat hij daar vandaan komt.
Ik hoop dat het wat wordt voor hem.
Beter een gat in je klomp, dan een klomp in je gat.
Avatar gebruiker
McReo
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 07-11-2008 17:12
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor xander » 11-10-2010 09:10

Bruggink onder indruk van FC Twente
Het gerucht deed al langer de ronde, maar Arnold Bruggink gaat waarschijnlijk voor FC Twente spelen. De oud-speler van sc
Heerenveen mag zich deze week bewijzen bij FC Twente. Als de 33-jarige Tukker trainer Michel Preud'homme kan over
van zijn fitheid, krijgt hij een contract voor de rest van het seizoen bij de landskampioen, zo meldt De Telegraaf.


Bruggink sprak zaterdag met voorzitter Joop Munsterman over een toekomstige samenwerking. "Het gesprek met Munsterman was super positief. In eerste instantie ga ik meetrainen om te laten zien hoe ik er fysiek voor sta", zegt Bruggink in gesprek met De Telegraaf.

"Dat begrijp ik goed. Ik heb natuurlijk wel een achterstand ten opzichte van de andere spelers, die volop in competitie zijn. Ik heb de afgelopen tijd alleen voor mezelf getraind en mis wedstrijdritme, maar ik ben verder wel fit. Er komt ook nog een gesprek met trainer Michel Preud'homme."

Bruggink debuteerde in 1993 bij FC Twente in het betaalde voetbal. "Ik ben een Tukker en woon in Enschede. Het is een heel apart gevoel om te gaan spelen voor de club uit mijn stad, waar ik mijn carrière ben begonnen. De afgelopen tijd ben ik een paar keer bij FC Twente geweest en dat heeft veel indruk gemaakt. De club is enorm gegroeid en ik vind het een mooi laatste hoofdstuk van mijn carrière om weer deel uit te maken van FC Twente."

Bron: Telegraaf
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Superfries88' » 25-10-2010 11:48

Bruggink heeft vanochtend voor de rest van het seizoen getekend bij Twente.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 25-10-2010 16:09

Mooie club voor hem om af te sluiten. Mooi dat Twente hier nog moet komen, hij verdient een warm welkom in ons stadion.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-10-2010 14:15

Gisteren zijn rentree gemaakt, kwartiertje meegespeeld. Hoe vond jij hem Tukkers Delight? Wat ik las viel hij wel aardig in, had een paar mooie passjes op de spitsen. Hoewel de wedstrijd natuurlijk allang gespeeld was toen hij erin kwam.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor 1983 » 28-10-2010 17:10

Hoe werd hij eigenlijk ontvangen door het meegereisde Twente publiek? Applaus of gefluit? Er waren genoeg Twente fans die niet zo op zijn terugkeer zaten te wachten (zacht uitgedrukt) vanwege de manier waarop hij ooit bij Twente vertrok.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Jeroen » 28-10-2010 19:49

Weinig supporters die zo triest met oudspelers omgaan als die van Twente. Arnautovic ook uitgefloten laatst.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Tukkers Delight » 28-10-2010 20:51

Jeroen schreef:Weinig supporters die zo triest met oudspelers omgaan als die van Twente. Arnautovic ook uitgefloten laatst.

Uit je reactie blijkt dat je er maar bar weinig van begrijpt, wij geven vertrekkende spelers zelfs een standbeeld.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Tukkers Delight » 28-10-2010 20:52

Fanatic 4-ever schreef:Gisteren zijn rentree gemaakt, kwartiertje meegespeeld. Hoe vond jij hem Tukkers Delight? Wat ik las viel hij wel aardig in, had een paar mooie passjes op de spitsen. Hoewel de wedstrijd natuurlijk allang gespeeld was toen hij erin kwam.

Ik kan er weinig over zeggen, hij kwam 2 x aan de bal, beide ballen waren briljant (hakje op Ruiz, lob waarmee hij De Jong alleen voor de keeper zette) maar dat is natuurlijk geen garantie voor de toekomst.
Closing The Gap
Avatar gebruiker
Tukkers Delight
Wereldspeler
 
Berichten: 1088
Geregistreerd op: 14-07-2009 14:28
Woonplaats: Newquay, Chigasaki?

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Jeroen » 29-10-2010 06:50

Tukkers Delight schreef:Uit je reactie blijkt dat je er maar bar weinig van begrijpt, wij geven vertrekkende spelers zelfs een standbeeld.


Dan zullen er wel veel standbeelden rondom de Veste staan. :lol:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Muck » 29-10-2010 12:46

Tukkers Delight schreef:Wij geven vertrekkende spelers zelfs een standbeeld.


Doe het standbeeld van Wielaart dan even een Ajax-shirtje aan!
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Superfries88' » 11-12-2010 11:11

De beelden horen eigenlijk niet thuis in het leven van een jonge sportman, maar zijn sinds 15 november vorig jaar voor altijd aan Arnold Bruggink gelieerd. Als speler van Hannover’96 was de middenvelder (nu 33) die zondag een van degenen die de kist droeg met het lichaam van zijn overleden ploeggenoot Robert Enke. De keeper was vijf dagen eerder uit het leven gestapt.

Wat er in die periode en daarna gebeurde, beroert Bruggink nog regelmatig. De Tukker, die Heerenveen in 2006 voor de Duitse club had verruild, moest als nieuwe aanvoerder nog lang vragen beantwoorden rond de zelfverkozen dood van de depressieve Enke, vragen waarop hij geen sluitend antwoord had – en heeft.

Bruggink: ,,Je denkt eigenlijk nooit over zoiets na, totdat het gebeurt. Niemand wist hoe ermee om te gaan, de club niet, de spelers niet. Het was een gigantisch menselijk drama. En, hoewel vele malen minder belangrijk, daarna moesten we ons nog zien te handhaven in de Bundesliga. Het was bizar.’’

Met kunst- en vliegwerk bleef Hannover’96 voor het hoogste niveau behouden, maar wat Bruggink betrof was de koek na vier seizoenen op. ,,De dood van Robert heeft niet direct meegespeeld in mijn besluit om weg te gaan, maar als aanvoerder had ik er allerlei extra dingen bijgekregen. Dat kostte heel veel energie. Je bleef er maar over doorgaan.’’

De ingrijpende gebeurtenis heeft Bruggink, vader van twee kinderen, niet wezenlijk veranderd. Misschien is hij iets oplettender, attenter, geworden, denkt hij. ,,Je bent je iets bewuster van dingen. Ik let nu meer op mensen, ben meer geïnteresseerd in hun verhaal, probeer me meer te verdiepen in wat ze drijft, hoe het menselijk brein werkt. Maar het antwoord op depressiviteit zal wel nooit gevonden worden.’’

De Tukker, eerder actief voor FC Twente (1994-1997), PSV (1997-2003), Real Mallorca (2003-2004) en Heerenveen (2004-2006), was al nooit zo’n profvoetballer die alleen met zichzelf bezig is. Bij zijn afscheid van Heerenveen hield hij een lange toespraak, waarin hij warme woorden richtte tot de clubvrijwilligers – tamelijk ongebruikelijk in het profmetier.

Als Bruggink morgen voor het eerst sinds 2006weer de kleedkamer van het Abe Lenstra-stadion betreedt, heeft hij daar wel degelijk speciale gevoelens bij. ,,Mijn oudste zoon Tijn is in Heerenveen geboren. Er staat nu een heel ander elftal, maar ik ben de club altijd blijven volgen. In mijn Hannover-periode kwamen er elk jaar jongens van Nieuw-Noord kijken en na de zelfmoord van Robert kreeg ik een brief van fans.’’

,,Ik heb er een paar ongelukkige blessures gehad, maar denk vooral aan het laatste half jaar met voldoening terug. Klaas-Jan (Huntelaar, red.) was naar Ajax vertrokken en ik speelde in de spits. Later heb ik wel eens gedacht: zo had ik de spitspositie nog wel langer willen invullen, maar eerlijk gezegd wilde ik ook graag weer naar het buitenland. ’’

Vanuit Hannover zag hij met verbazing hoe Heerenveen afgleed. ,,Tijdens de bekerfinale was ik voor Twente, maar ik vond het leuk voor Gerald (Sibon, red.) dat Heerenveen won. Hoe het daarna gelopen is, past niet bij de club. Ik baalde er van een afstandje echt van. Gelukkig is Ron Jans er nu trainer, een hele goeie keus.’’

De kans dat Bruggink morgen in actie komt tegen zijn vroegere werkgever, lijkt klein. Hij sloot pas eind oktober bij de selectie van FC Twente aan. Hij hoopt de achterstand in de winterstop weg te werken. Op dit moment doet de tweemalig international ritme op in het beloftenteam.

Bruggink: ,,Ik ben topfit en merk dat ik redelijk makkelijk met het niveau mee kan, maar mis wedstrijdritme. Dat wist ik toen ik tekende. Het elftal was sinds de zomer al volop bezig en dan loop je er in deze periode toch nog een beetje achteraan. Wel een beetje lastig,maar ik heb het risico zelf genomen, bewust.’’

Na zijn afscheid van Hannover’96 waren er financieel aantrekkelijke aanbiedingen uit Griekenland, Turkije, Australië (Sydney) en de tweede Bundesliga. Bruggink hoopte echter op een andere Bundesligaclub en hield de boot af. Hij analyseerde wedstrijden voor Eredivisie Live en trainde sinds september mee bij FC Twente, zijn oude liefde. Van het een kwam het ander. Hij tekende een contract tot het einde van dit seizoen.

,,Als het einde carrière was geweest, dan had ik er vrede mee gehad, maar dit is veel leuker. Hoe langer ik meetrainde, hoe meer ik erop hoopte. Ze vroegen me en binnen tien minuten was het klaar. Ik vind het een voorrecht om terug te zijn. De club is sinds mijn vertrek zoveel groter geworden. Twente heeft nu een hele andere status en het is leuk om daar deel van uit te maken. Ik had het heel jammer gevonden als dat nooit was gebeurd.’’

De cirkel die rond is? ,,Uiteindelijk wel, al besef ik dat ik achteraan moet sluiten. Maar mijn eergevoel is onaangetast. Veertien jaar geleden hield ik het niet voor mogelijk dat Twente ooit landskampioen zou kunnen worden. En nu kan het gewoon wéér. Daar wil ik graag belangrijk bij zijn.’’


Bron: LC
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 13-12-2010 12:03

Mooi dat hij gisteren nog even in mocht vallen. Na de tijd heeft hij nog een praatje gemaakt met een aantal Nieuw Noorders, waar hij in zijn Heerenveen-periode lid van was. Geweldige man.

Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor xander » 16-05-2011 16:19

Bruggink zet punt achter loopbaan

AMSTERDAM - FC Twente-aanvaller Arnold Bruggink beëindigt zijn carrière als profvoetballer. De 33-jarige Tukker had die beslissing al genomen voordat de competitie was afgelopen, maar wilde geen aandacht naar zich toetrekken in de aanloop naar de strijd met Ajax in de bekerfinale en om het kampioenschap.

Twente-coach Michel Preud’homme deed afgelopen seizoen zelden een beroep op Bruggink en met name zijn optreden tegen FC Zwolle afgelopen najaar in het bekertoernooi leek de sierlijke aanvaller te hebben opgebroken.

Bruggink wil daar verder niet op ingaan. Hij zegt slechts: “Het is leuk geweest, ik zet er een punt achter. Zo’n seizoen als het afgelopen seizoen wil ik niet meer spelen, zin om een andere uitdaging bij een andere club te zoeken, heb ik niet meer.”


“De club heeft ook wel gezien dat ik me altijd positief ben blijven opstellen en mogelijk kan ik in de toekomst nog het één en ander voor de club betekenen. Dat gaan we de komende tijd eens rustig bekijken.”

Twee interlands

Bruggink speelde twee interlands. Hij debuteerde in februari 1994 in het betaalde voetbal bij FC Twente en speelde voor PSV, Real Mallorca, SC Heerenveen en Hannover 96 alvorens hij bij zijn eerste club zijn carrière afsloot.

Hij speelde voor al die clubs 447 competitiewedstrijden waarin hij 127 maal scoorde. Met PSV werd hij driemaal landskampioen.

nu.nl
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-05-2011 22:35

Had hem hier graag nog een jaartje zien spelen, maar helaas. Bij deze nog twee foto's die gemaakt zijn na afloop van Heerenveen - Twente dit jaar. Had Bruggink beloofd ze niet te plaatsen tijdens het seizoen, om 'gezeur' bij Twente te voorkomen. Zoals bekend zijn een aantal Nieuw Noorders 'bevriend' met hem, en zochten hem regelmatig op toen hij nog bij Hannover speelde. Heb hem erg hoog staan, een speler die altijd tijd maakt voor een praatje met supporters, en begaan met ze is. Ook in Hannover konden ze hier over meepraten.

Afbeelding

Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor xander » 18-05-2011 06:40

Fanatic 4-ever schreef: Heb hem erg hoog staan, een speler die altijd tijd maakt voor een praatje met supporters, en begaan met ze is. Ook in Hannover konden ze hier over meepraten.


Hier is zijn laatste interview nog te lezen door Bild.de http://www.bild.de/sport/fussball/hanno ... .bild.html

Wat qoutes vanaf de Hannover fora waar men ook op de hoogte is van het stoppen van zijn carriere al zijn daar vele reacties meer te lezen.

Arnold Bruggink war ein sehr sympathischer Typ. Ich werde nie vergessen, wie er um Robert Enke weinte beim Interview nach dem Spiel gegen Schalke.


Arnold, danke für alles! Dein letztes Bundesligaspiel werde ich nie vergessen. Hoffentlich gibt 's ein europäisches wiedersehen!!


Nach den letzten Interviews die ich von ihm gelesen habe, war das gewisser weise abzusehen. Es schien so als sei ein wenig die "Luft raus" und er würde auch mittlerweile die Vorzüge eines Familienlebens genießen.
Ich habe ihn in guter Erinnerung und freute mich, das er noch einen Vertrag bei Twente bekommen hat.


"Solch eine Saison wie die letzte will ich nicht noch einmal spielen." Schade, das hat er sicher letztes Jahr auch schon gedacht. Ich hätte ihm ein fröhlicheres Karriereende gewünscht.
[/quote]
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor xander » 17-09-2012 16:00

Prachtige item van FC Twente TV over Hannover 96 met Arnold Bruggink

Binnen kijken bij Hannover 96
http://youtu.be/1NrcD7D0s9Y
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 17-09-2012 18:52

Mooi stukje, erg professioneel in elkaar gedraaid en ook leuk dat er nog wat beelden van Heerenveen.tv langskomen. Blijf kippenvel krijgen bij dat verhaal van Enke, dat is en blijft echt onvoorstelbaar. Voor mij de beste keeper die ik heb zien spelen.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Arnold Bruggink

Berichtdoor xander » 19-09-2012 16:52

Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten

cron