Arnold Bruggink

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Bruggink zakt in elkaar tijdens wedstrijd

Arnold Bruggink werd zaterdagmiddag na ruim vijftig minuten naar de kant gehaald tijdens de wedstrijd Hannover ‘96-Borussia Dortmund (1-1). Niet vanwege een wijziging van het systeem, teleurstellend spel of een blessure, maar omdat hij vlak na rust plotseling in elkaar was gezakt. De voormalig sc Heerenveen-aanvaller klaagde over duizeligheid en was niet in staat om verder te spelen.

Problemen met de bloedsomloop blijkt de oorzaak te zijn. “Ik voelde me opeens slecht. Ik kreeg het koud, werd duizelig en slap. Ik kon onmogelijk verder spelen”, reageert Bruggink tegenover TwenteSport.com. Thuis aangekomen voelde hij zich nog altijd niet goed. “Ik ben nog steeds slap, maar hoop dat het snel overtrekt. Ik maak me er niet zo druk om.”
Gelukkig eindigde dit niet fataal.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Heeft zojuist gescoord tegen Freiburg!
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Vandaag Hannover 96 - VfB Stuttgart bezocht. 1-0 winst voor Hannover. Toen de spelers het publiek bedankten is er nog met Bruggink gesproken en heeft een van ons zijn shirt bemachtigt. Hij wil volgend jaar weer terug keren naar Heerenveen..
Alle ballen op Henkie!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Sibon eruit, Bruggink erin. Wat mij betreft is hij welkom.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Afbeelding
Alle ballen op Henkie!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Denk niet dat hij in de JL wil voetballen
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Feanfan 1 schreef:Denk niet dat hij in de JL wil voetballen
Bovendien wil Heerenveen hem ook niet meer terug hij heeft bij Heerenveen te weinig gepresteerd en is het later beter gaan doen..
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Bruggink moet belangrijke duels missen door blessure

Arnold Bruggink heeft een blessure opgelopen. Hierdoor kan hij de komende drie wedstrijden niet op het veld staan bij zijn ploeg Hannover 96. De Almeloër, die eerder uitkwam voor FC Twente, PSV, Real Mallorca en sc Heerenveen, heeft een gescheurde kuitspier opgelopen.

Door de gescheurde kuitspier zal de aanvoerder van de nummer zestien van de Bundesliga enkele belangrijke duels moeten missen. "Om die reden zat ik dit weekeinde ook al op de bank tegen Hoffenheim (2-1 verlies, red.)", meldt Bruggink aan Sport1 United.

Na de dood van Robert Enke werd er alleen nog maar verloren, maar dat is volgens Bruggink niet de oorzaak. "Er zijn leukere periodes geweest. Ik snap dat de pers de link legt met de dood van Robert, maar als groep hebben we dat nu wel zo'n beetje verwerkt. Het is nu veel meer een gebrek aan vertrouwen", verklaart de tweevoudig Oranje-international.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Bruggink twijfelt over toekomst

Arnold Bruggink heeft zichzelf nog geen duidelijkheid verschaft over het vervolg van zijn voetbalcarrière. De voormalig sc Heerenveen-middenvelder (32) staat nog tot het einde van dit seizoen onder contract bij het Duitse Hannover 96, maar twijfelt of hij zijn handtekening wil zetten onder een nieuwe verbintenis. Op het moment staat de club onder de rode streep in de Bundesliga.

“Ik ben er nog niet uit”, zegt Bruggink in gesprek met Sportweek. Sinds zijn vertrek bij sc Heerenveen kwam de middenvelder alleen uit voor Hannover 96, dat eerder dit seizoen werd getroffen door de dood van doelman Robert Enke. “Ik speel hier alweer vier seizoenen. Misschien wordt het tijd voor een nieuwe stap.”
Bron: feanfan.nl

Helaas hebben we al genoeg creatieve middenvelders. Toch zal ik graag een speler met ervaring van zijn kaliber erbij zien.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Bruggink verlaat Hannover 96 en overweegt opties

Arnold Bruggink is bezig aan zijn laatste maanden als contractspeler van Hannover 96. De voormalig sc Heerenveen-speler (32) is op dit moment geen vaste waarde bij de Duitse Bundesligaclub en zal zijn aflopende contract dan ook niet verlengen. Bovendien is de toekomst van Die Roten ongewis, met een zeventiende positie dreigt er immers degradatie.

Een nieuwe club heeft Bruggink nog niet en het is twijfelachtig of die überhaupt nog komt. Volgens Bild overweegt de middenvelder na afloop van het seizoen zijn voetbalschoenen aan de wilgen te hangen. In elk geval zal zijn hij samen met zijn vrouw terugkeren in Enschede om daar te gaan wonen.
Alle ballen op Henkie!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Durf wel een gokje te wagen, Bruggink gaat naar Heracles.
Spijt heb je morgen maar!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die gedachte had ik ook al, ja. Dost weg, Bruggink terug. Samen met Everton centraal voorin.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bruggink wil in Enschede gaan wonen en heeft al aangegeven best voor Twente te willen spelen. Kan dus wel eens de grote buur worden...
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Er is hem in ieder geval een mooier afscheid gegund dan het eventueel degraderen met Hannover. Helemaal na een seizoen waarin hij door een verschrikkelijk drama van vice-aanvoerder plots aanvoerder werd.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

sc-Heerenveen.TV 23 april

Komende vrijdag staat sc Heerenveen.TV op Eredivisie Live voor een groot deel in het teken van Arnold Bruggink. Wij brachten een bezoek aan de oud-speler van sc Heerenveen.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Stukje van Bruggink, wel leuk interview:

http://www.sc-heerenveen.nl/pageid=518/ ... eenTV.html

Hij staat niet tussen interviews of eredivisie live, je moet dan even Bruggink intoetsen bij zoeken.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Hertha degradeert, Bruggink en Van Tor treffen doel

Hannover 96 wil niet zonder slag of stoot uit de Bundesliga vertrekken. De degradatiekandidaat rekende zaterdag overtuigend af met Borussia Mönchengladbach: 6-1.

Bij rust stond de thuisclub al met 4-0 voor. Karim Haggui trof na ruim een kwartier spelen doel, Sergio Pinto maakte er niet veel later 2-0 van. Daarmee was de koek nog niet op, daar Hannover de bezoekers op alle gebieden overvleugelde. Didier Konan Ya en Mike Hanke schoten hun ploeg al na één helft in meer dan veilige haven: 4-0.

Sofien Shahed voegde er na rust nog een vijfde treffer aan toe. Nadat Patrick Herrmann iets terugdeed namens de bezoekers, was het de beurt aan Arnold Bruggink om van zich te doen laten spreken. De middenvelder nam de 6-1 voor zijn rekening in Hannover.

Door de overwinning mag Hannover blijven hopen op een langer verblijf in de Bundesliga. De club zakte door een dramatische reeks hard af naar de degradatiezone, maar weet zich na zaterdag met nog één speelronde voor de boeg in veilige haven. Doordat zowel VfL Bochum als 1. FC Nürnberg verloor, staat Hannover nu vijftiende. Voor Hertha BSC is het doek zaterdag definitief gevallen.
Bron: Voetbalprimeur
Corruption is everywhere, fight it!
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Bruggink scoort de 0-1 bij Bochum-Hannover. Een belangrijke!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Bruggink helpt Hannover, Bochum degradeert

Hannover 96 heeft een dramatisch seizoen toch nog op positieve wijze afgesloten. Dankzij een 0-3 zege op rivaal VfL Bochum verzekerde de ploeg zich van lijfsbehoud. Bochum daarentegen speelt volgend seizoen in de tweede Bundesliga, evenals Hertha BSC. 1.FC Nürnberg eindigde als zestiende en moet een play-off spelen.

In zijn laatste wedstrijd voor de club speelde Arnold Bruggink een belangrijke rol voor Hannover 96. De Nederlander opende na negen minuten de score en verzorgde even later de assist voor de 0-2, die gemaakt werd door Mike Hanke. Toen Sergio Pinto er nog voor rust 0-3 van maakte was de buit definitief binnen voor Hannover, dat door de dood van doelman én aanvoerder Robert Enke een inktzwart seizoen kende.

Bochum zakt, net als hekkensluiter Hertha BSC, naar het tweede niveau. Dat kan ook 1.FC Nürnberg nog overkomen, maar de ploeg krijgt in een play-off tegen de nummer drie van de tweede Bundesliga nog een kans om het vege lijf te redden.
De strijd tegen degradatie heeft, net zoals de strijd om het Champions League-ticket, ook een financile meevaller. Bij handhaving in de Bundesliga ben je verzekerd van circa tien miljoen aan televisie inkomsten.
Hannover blijft terrecht in de bundesliga :D jammer dat Bruggink er bij Hannover mee stopt. Hannover was vandaag overigens met een goeie 10000 man in Bochem present, wij hebben helaas geen kaarten kunnen krijgen voorhet uitvak deze was heel erg snel uitverkocht.
Alle ballen op Henkie!
feanfans
Wereldspeler
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22-12-2005 16:48

Bericht door feanfans »

xander schreef:wij hebben helaas geen kaarten kunnen krijgen voorhet uitvak deze was heel erg snel uitverkocht.
Hoe groot is die groep eigenlijk, die zo nu en dan bij Hannover komt? En hoe is dit ooit zo gekomen? Door het bezoeken van Bruggink?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Toch nog een goed eind voor een bizar seizoen. Benieuwd waar Bruggink nu opduikt.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Hannover 96 - Interview mit Arnold Bruggink nach den Sieg gegen Bochum

Alle ballen op Henkie!
Random
Nieuw talent
Berichten: 77
Lid geworden op: 09-05-2008 10:15

Bericht door Random »

Onrealistisch en onwaarschijnlijk, maar ik ben een weekje geleden bij een oefenwedstrijd van Vitesse geweest. Een vriend van mij is een trouwe fan van hun en we gaan elk jaar naar een oefenwedstrijd van Vitesse.

Toen ik vroeg of er geruchten gingen bij Vitesse over komende spelers, aangezien het nu meer lijkt op een leegloop, vertelde hij dat Bruggink en Wielaert wel eens genoemd worden. Ik vind beide zeer onrealistisch en onwaarschijnlijk, maar ik dacht van, goh, laat ik het toch maar delen. :)
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Denk dat Bruggink van waarde kan zijn voor het team, het is nog afwachten wat Djuricic doet op de "10". Bruggink kan daar prima spelen. Toen hij nog bij ons speelde, speelden we niet met een "10". Wat mij betreft zeer welkom...
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

ItFean82 schreef:Denk dat Bruggink van waarde kan zijn voor het team, het is nog afwachten wat Djuricic doet op de "10". Bruggink kan daar prima spelen. Toen hij nog bij ons speelde, speelden we niet met een "10". Wat mij betreft zeer welkom...
Hij heeft in een eerder stadium al aangegeven dat een terugkeer bij ons geen optie was. Ik weet in ieder geval dat Yme en Henk hem niet hier wouden hebben, wellicht dat dat met een nieuwe staf anders is. Je moet ook niet vergeten dat hij minstens 50 % van zijn salaris in moet leveren als hij in Nederland gaat spelen.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Fanatic 4-ever schreef:Je moet ook niet vergeten dat hij minstens 50 % van zijn salaris in moet leveren als hij in Nederland gaat spelen.
Hij speelt nu ook niet, dus hij moet nu meer dan 50% inleveren :wink: De vraag is eigenlijk: Waarom wilden Yme en Henk hem hier niet meer hebben. Hij heeft het bij Hannover 96 behoorlijk goed gedaan, dus misschien is het voor onze vrij jonge ploeg wel een aanwinst.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Flying Tilster schreef: De vraag is eigenlijk: Waarom wilden Yme en Henk hem hier niet meer hebben. Hij heeft het bij Hannover 96 behoorlijk goed gedaan, dus misschien is het voor onze vrij jonge ploeg wel een aanwinst.
Hij heeft niet aan de verwachtingen voldaan in de periode dat hij hier speelde, aldus Henk. En het schijnt dat hij te veel contact heeft met een aantal fanatieke supporters van ons, en te veel shirtjes weggaf in Duitsland :mrgreen:

Maargoed, hij heeft het zelf al uitgesloten en we hebben middenvelders zat op het moment.
Corruption is everywhere, fight it!
Gebruikersavatar
Jurjenv
Wereldspeler
Berichten: 1980
Lid geworden op: 20-08-2009 19:31

Bericht door Jurjenv »

Arnold Bruggink: Snel duidelijkheid
DEN HAAG - Arnold Bruggink geeft zichzelf nog twee weken om een nieuwe club te vinden. Als zich dan geen interesante mogelijkheid heeft aangediend, zet de 33-jarige aanvallende middenvelder een punt achter zijn carrière.

Bruggink, die deze zomer besloot te vertrekken bij het Duitse Hannover 96, traint net als Vennegoor of Hesselink sinds drie weken mee met Jong PSV. Enkele clubs uit Griekenland en de Tweede Bundesliga in Duitsland hebben wel belangstelling getoond, maar konden Bruggink niet tot een akkoord verleiden. De 2-voudig international speelde vóór zijn periode bij Hannover voor FC Twente, PSV, Real Mallorca en SC Heerenveen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... html?p=2,3
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Voor clubs als ADO, Graafschap zou hij een aanwinst zijn. Als men hem kan betalen en als hij wil uiteraard.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Aan zijn clubloze status komt mogelijk snel een einde. Arnold Bruggink is in gesprek met een Eredivisionist. 'Ik verwacht begin oktober duidelijkheid.'

Na zijn afscheid van Hannover 96 zette Bruggink in op een langer verblijf in Duitsland. 'Ik heb een aardige staat van dienst opgebouwd en gokte op een Bundesliga-club net onder de tiende plaats', zei de middenvelder tegen Novum Nieuws.

Maar het bleef vanuit Duitsland stil. Alleen interesse uit Griekenland en Australië kwam op zijn bordje terecht. 'Dat waren geen clubs waarop ik zat te wachten', aldus Bruggink, die in afwachting van een nieuwe werkgever bij zijn oude club PSV zijn conditie op peil houdt.

Een Nederlandse club is in gesprek met Bruggink, die de naam ervan voor zich houdt. Een conclusie nadert. 'Het wordt deze club of ik stop ermee', vertelde de middenvelder. 'Na het interlandweekend verwacht ik daar begin oktober duidelijkheid over te kunnen geven. Ik ben nu in de positie dat ik niet zomaar ergens ja op zeg. Het moet klikken met de club.'

In juli wees hij VVV-Venlo af. 'Ik was erg gestreeld door de interesse', zei Bruggink. 'Trainer Jan van Dijk wilde me graag hebben en was bereid ver te gaan. Maar het goede gevoel ontbrak. Dat is voor mij essentieel bij een nieuwe club.'
Alle ballen op Henkie!
Plaats reactie