Lasse Nilsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Vrieskist schreef:Calincov start vanavond, maar zit lasse ook op de bank?
Dat heb ik mij ook afgevraagd, op de officele site noemden ze maar 6 wissels, in de LC stond dat Jos iig niet op de bank zat.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Dit stukje kwam ik tegen op Abelenstra.com:
UPDATE! (12:30)Lars Nilsson leek inzetbaar in het UEFA Cup-duel met Banik Ostrava, maar raakte dinsdag op de training geblesseerd aan de knie en verliet huilend het veld.

Nilsson kreeg in juli tijdens de oefenwedstrijd tegen Litex Lovech een schop tegen zijn enkel en speelde sindsdien alleen tegen Roda JC een kwartiertje. Maandag speelde de aanvaller met de beloften tegen Heracles Almelo. SC Heerenveen won met 2-1, door doelpunten van Sebastiaan Steur en Niklas Tarvajärvi. Aan het tweede doelpunt leverde Nilsson een behoorlijke bijdrage. Hij legde een lange bal met de borst terug op Patrick Hoep. Die stuurde Nilsson diep. De Zweed gaf voor en deed dat zo goed dat Tarvajärvi de bal alleen maar in het doel hoefde te tekenen.

UPDATE! Dinsdag raakte Nilsson opnieuw geblesseerd. hij kwam tijdens de afsluitende partij in botsing met doelman Brian Vandenbussche en greep meteen naar de linkerknie. Daarna hobbelde Nilsson, de tranen uit zijn ogen vegend, nog wel een paar minuten mee, maar het was duidelijk dat de aanvaller behoorlijk last had van de tik. Hij liet zich aan de zijlijn behandelen door Win Dusseldorp. Nilsson trainde tot de botsing voluit mee, oogde scherp en leek klaargestoomd te worden voor een plaats in de basis. De schade zal later vandaag (dinsdag) nog wel geïnvetariseerd worden.
Triest voor Lars. Hij was op de goede weg terug, getuige ook zijn optreden in het beloftenteam. Nu maar hopen dat de schade meevalt, anders zijn we hem weer een tijdje kwijt, en dat zou erg jammer zijn. Temeer omdat ik hem liever in de basis zie dan Bruggink. Lars kan met zijn snelheid, acties en creativiteit van waarde zijn voor dit team. Bovendien kan hij Yildirim een beetje op scherp houden, ook geen slechte zaak. Beterschap dus voor Lars.
GeorGios Samaras 20
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 04-03-2005 17:57
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door GeorGios Samaras 20 »

Aight erg jammer dit .. :cry:

Net een flinke tegenslag gehad door het begin van de competitie te missen , eindelijk weer beter en dan dit weer..

Hopen dat het meevalt..
Je komt er wel Lasse :!:
* Viva Garcia !
werner
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-10-2004 13:14

Bericht door werner »

heb net Brian gesproken
kwetsuur lasse was pijnlijk maar niet erg
is geen probleem voor donderdag
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

werner schreef:heb net Brian gesproken
kwetsuur lasse was pijnlijk maar niet erg
is geen probleem voor donderdag
Ik hoop dat je (Brian) gelijk hebt. Maar ik denk niet dat hij donderdag zal spelen, heeft nog meer één helft meegedaan met de beloften, en heeft nu alweer een terugslag te verwerken gekregen.
GeorGios Samaras 20
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 04-03-2005 17:57
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door GeorGios Samaras 20 »

Als het niet erg was dan is hij in staat morgen te spelen..

Heb hem gister zien spelen bij de beloften..
Maakte erg goeie indruk
* Viva Garcia !
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

GeorGios Samaras 20 schreef:Als het niet erg was dan is hij in staat morgen te spelen..
Morgen hoeft niet hoor, als ie er Donderdag maar staat :wink:
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Dieder

Bericht door Dieder »

ah, erg zonde. net weer hersteld en een deel van de competitie gemist en dat dit weer. Laten we hopen dat het meevalt en dat hij donderdag mee kan spelen.
NNfanatic
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 16-02-2005 15:31

Bericht door NNfanatic »

Het ergste voor een speler eindelijk weer terug komen en dan weer geblesseerd raken. :( ik had hem graag willen zien spelen donderdag. En hij scoort ook wel op belangrijke momenten, nu maar weer wachten hoelang hij er nu uit zal zijn. Laten we hopen dat hij op tijd fit zal zijn.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Abelenstra.com meldt net dat hij wel speelklaar is en dat de blessure meevalt..
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik begreep vanmiddag ook al van onze aanvoeder dat er niks ernstigs met hem was. Kan donderdag gewoon deel uitmaken van de selectie!
Gebruikersavatar
Jukke
Invaller
Berichten: 250
Lid geworden op: 15-05-2005 22:27
Locatie: Hoornsterzwaag / Jubbega

Bericht door Jukke »

En hoe !
Superfriesk Ût Jobbegea
Dieder

Bericht door Dieder »

Hij heeft een geweldige pot gespeeld. Steeds gevaarlijk vanaf de linkerkant en best creatief. Ook een mooie goal gemaakt. Nu Samaras geblesseerd is kan Nilsson daar best spelen.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Nilsson kreeg een 7 voor het Voetballer van het jaar klassement, vind ik toch vrij hoog,,maar hij heeft iig wel de potentie om een echt goede voetballer te worden, al is het rendement van z'n achties nog niet heel denderend..
Gebruikersavatar
Paolo Soprani
Invaller
Berichten: 279
Lid geworden op: 27-09-2005 21:16

Bericht door Paolo Soprani »

ik blijf nilsson rechtsbuiten vinden, na denneboom, knopper, selakovic en sikora die allemaal hetzelfde probleem hadden hoop ik dat steur (een echte linksbuiten) het een paar weken op links mag proberen

volgens mij wordt nilsson op rechts een sensatie: snel, handig en een voorzet met rechts
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Kortom: Yildirim eruit! Ik hoor trouwens steeds meer mensen zeggen dat Nilsson het wel eens vanaf rechts zou mogen proberen.
SCH
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

427 schreef:volgens mij wordt nilsson op rechts een sensatie: snel, handig en een voorzet met rechts
Hij heeft 1 groot nadeel; hij wil telkens te veel man voorbij met te veel bewegingen....Heb dan toch liever een rechtsbuiten die als ie zijn man niet voorbij komt alsnog gewoon zijn voorzet kan geven zonder de bal te verspelen (Yil).
Erger me de laatste tijd enorm aan zijn (Nil) gedribbel zonder rendement, het gaat in voetbal om de punten, niet om de schoonheids prijs.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Ik ben van mening dat Nilsson heel wat meer potentie heeft dan Yildirim. Wereldvoorzet, maar verder zo traag als......

Nilsson is inderdaad ongelukkig in zijn acties omdat hij te enthousiast is... Met de ervaring zal dat wel komen denk ik, dan pakt ie de momenten om er langs te gaan.

Ik ben ook voor Nilsson een keer op rechts, al is het alleen maar om die Yildirim eens achter de vodden aan te zitten, die heeft helemaal geen concurrentie. Slechte zaak.... :cry:
The two most powerful warriors are patience and time.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Voor wedstrijden als gister is Nilsson uitermate geschikt. Maar voor Europese topwedstrijden is hij (nog) wat te licht. Neemt niet weg dat hij gisteren een heerlijke pot speelde.
SCH
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Heerenfan schreef: Hij heeft 1 groot nadeel; hij wil telkens te veel man voorbij met te veel bewegingen....Heb dan toch liever een rechtsbuiten die als ie zijn man niet voorbij komt alsnog gewoon zijn voorzet kan geven zonder de bal te verspelen (Yil).
Erger me de laatste tijd enorm aan zijn (Nil) gedribbel zonder rendement, het gaat in voetbal om de punten, niet om de schoonheids prijs.
Ook Yidirim heeft 1 groot nadeel op dit moment. Hij kan namlijk geen (fatsoenlijke) voorzet meer geven (even los van gisteren toen hij voor het eerst sinds tijden weer eens wat minder beroerd speelde). Ook ik zou Lasse wel eens op rechts willen zien spelen. Hij zal doordat hij dan van de voor hem goede kant af speelt waarschijnlijk ook wat minder bewegingen nodig hebben om zijn man uit te spelen iets dat Yildirim overigens ook maar hoogst zelden lukt. Toegegeven wanneer hij in vorm is hoeft dat ook niet want dan komt die bal er toch wel, maar zoals gezegd mag Lasse van mij de kans wel een hebben op rechts.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ik hoop dat hij dit doortrekt, maar het was pas de 1e goede wedstrijd van Lasse dit seizoen..............En heb eens gelezen dat Lasse veel liever vanaf links dan vanaf rechts speelt....
lecram01vak 28
Bankzitter
Berichten: 180
Lid geworden op: 20-01-2006 21:58
Locatie: Heerenveen

Bericht door lecram01vak 28 »

Laat Lasse maar lekker aan de linker kant blijven staan. Ging toch goed met hem als hij dit zo doortrekt hoever we geen nieuwe speler voor op de linkerkant. Als hij woensdag en zaterdag ook weer zo speelt wordt hij de sensatie van na de winterstop, mits hij natuurlijk fit blijft.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

En waar men ook nog wel eens over klaagde was zijn voorzet. Gisteren gaf hij echt een puntgave voorzet op Bruggink. Helaas kopte hij niet goed genoeg in. Nu nog meer van die goede voorzetten en Tarva of de Vries kan ze inkoppen. Kissi mag er van mij wel eens uit, Bruggink mag zijn plek van mij overnemen.
SCH
Keurig
Invaller
Berichten: 253
Lid geworden op: 15-02-2005 15:32

Bericht door Keurig »

Vraaggesprekje met Lasse op Soocernews:
Afgelopen weekend was Lasse Nilsson de grote man bij SC Heerenveen. De Zweedse aanvaller, die na het vertrek van Samaras en Huntelaar definitief een basisplaats lijkt te hebben veroverd, is vol zelfvertrouwen na zijn hattrick van afgelopen weekend.

Drie keer de Pipi Langkous-yell, je zult het maar moeten aanhoren.
Lasse Nilsson: ,,Het is ook niet mijn favoriete liedje, maar toch hoop ik het in Heerenveen zo vaak mogelijk te horen. De laatste keer dat ik drie treffers in één duel maakte, was in de tweede divisie in Zweden.’’

Met het vertrek van Huntelaar en Samaras heeft Heerenveen een karrevracht aan doelpunten ingeleverd. Ben jij de nieuwe goalgetter?
,,Ik ben nooit een typische doelpuntenmaker geweest. Ik ben meer iemand die vanaf de vleugel de vrijheid zoekt om naar binnen te trekken en een actie te maken. Soms scoor ik uit zo’n situatie, maar niet heel vaak. Ik zal geen twintig doelpunten per jaar maken. De drie treffers tegen ADO Den Haag waren uitzonderlijk.’’

Toch kun je die productiviteit niet los zien van het vertrek van met name Samaras.
,,Klopt. De concurrentie is een stuk minder op de linkerflank, nu Georgios is vertrokken. Ik lijk nu verzekerd van een basisplaats en dat geeft een gevoel van vertrouwen, van vrijheid. Dat betaalt zich uit in doelpunten.’’

Kun je Samaras naar de kroon steken?
,,Ik ben een ander type-speler dan hij. Ik kom meer van de vleugel, hij was meer de target-man. Qua niveau doe ik echter niet veel voor hem onder, denk ik.’’

Wat is je favoriete positie?
,,In Zweden speelde ik bij Elfsborg in een 4-4-2-systeem, als één van de twee spitsen. Bij SC Heerenveen spelen we 4-3-3, maar doordat ik veel naar binnen kan trekken, voel ik me ook in deze rol ‘happy’.’’

Hoe gaat SC Heerenveen het gemis aan scorende spitsen oplossen?
,,Jongens als Bruggink, Yildirim, Mark de Vries en ikzelf zullen een tandje bij moeten schakelen en simpelweg vaker moeten scoren. Maar het zal niet meevallen om Samaras en Huntelaar te doen vergeten, dat weten we.’’

Droom jij nog van een WK met Zweden?
,,Ik hoop dat de bondscoach een keer komt kijken, maar ik maak mezelf niet al te veel illusies. Het is te kort dag, denk ik. Zweden werkt met een redelijk vast team naar het WK toe, bovendien heb ik giganten als Zlatan Ibrahimovic en Henrik Larsson voor me. En als die wegvallen ook nog eens Markus Rosenberg van Ajax.’’

Volgende week speel je met SC Heerenveen de UEFA Cup-wedstrijd tegen Steaua Boekarest. Een mooie gelegenheid om opnieuw een visitekaartje af te geven.
,,Ik hoop een belangrijke rol te kunnen vertolken, maar het zal niet gemakkelijk worden. Steaua is een erg taaie ploeg, die weinig kansen zal weggeven. Al schuilt daarin ook een uitdaging om een ronde verder te komen.’’
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Met Nilsson hebben we de nodige 'diepgang' en snelheid voorin. Een zekerheidje wat mij betreft.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Nou, nou, beetje meer zelfkennis is toch wel gewenst.
Van hetzelfde niveau als Samaras? Kom nou.
Leuk gespeeld zondag hoor, compliment, maar laat eerst maar eens zien dat het geen incident is geweest.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Qua wisselvalligheid zitten ze sowieso op hetzefde niveau. Soms is het alles en soms helemaal niets.
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

Heerenveen rules schreef:Qua wisselvalligheid zitten ze sowieso op hetzefde niveau. Soms is het alles en soms helemaal niets.
Exact juist. Sammie is zeker een goede voetballer met erg veel talent maar was ook erg wisselvallig hoor of zijn we nu ineens vergeten dat hij nog niet zo gek lang geleden al na 20 min (terecht) werd gewisseld omdat hij er echt niks van bakte?
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, vertrouwen is wel de basis van alles. Hopen dat hij het voort kan zetten.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Het linkt misschien dom maar ik ben op zoek naar het melodietje dat wordt gespeeld als Lasse scoort. Heeft iemand dit melodietje? Mijn voorkeur gaat uit naar een melodie zonder tekst. :roll:
SCH
Plaats reactie