Lasse Nilsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Nilsson zal na dit seizoen niet al vertekken lijkt me, dat zou gewoon niet verstandig zijn aangezien je nu toch nog niet de hoofdprijs voor hem kan krijgen. Hij wordt alleen maar meer waard zo en verder zal SCH sowieso eerst een spits erbij halen voordat er een weggaat.

Az wordt natuurlijk als snel in verband gebracht met spelers die het goed doen bij hun club, zoals Dembele, Mendes da Silva en Martens bijvoorbeeld. Het kan best zijn dat ze ook Nilsson een beetje in de gaten houden, want het kan een keer een interessante speler voor ze zijn. Maar ik ben absoluut niet bang dat hij in de zomer weggaat...
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heerenveen mag absoluut geen spelers verkopen aan AZ, dat is een rechtstreekse concurrent van ons, daar mogen absoluut geen spelers van ons heen. Er moet alles aan gedaan worden om hem in ieder geval niet naar AZ te laten vertrekken. Ik ben trouwens van mening dat er van deze groep helemaal niemand weg moet. Riemer moet zorgen dat deze groep bijelkaar blijft, dat er nog één of twee versterkingen worden gedaan en dat er dan nog maar eens een stapje voorwaarts word gemaakt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Frisian Viking schreef:Heerenveen mag absoluut geen spelers verkopen aan AZ, dat is een rechtstreekse concurrent van ons, daar mogen absoluut geen spelers van ons heen. Er moet alles aan gedaan worden om hem in ieder geval niet naar AZ te laten vertrekken. (....).
Flauwekul! Kort geleden riepen ze dat bij Twente ook toen er sprake van was dat Zomer naar Heerenveen zou komen. AZ is momenteel een stapje hoger en heeft nog een redelijke kans op Championsleage volgend jaar. Dat is voor een speler altijd interessant.

Ik verwacht echter dat Riemer al weer een leuke prijs in zijn hoofd heeft voor Nilsson, die zelfs Dikkie Scheeringa niet kan betalen!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

abegoal schreef:Flauwekul! Kort geleden riepen ze dat bij Twente ook toen er sprake van was dat Zomer naar Heerenveen zou komen. AZ is momenteel een stapje hoger en heeft nog een redelijke kans op Championsleage volgend jaar. Dat is voor een speler altijd interessant.

Ik verwacht echter dat Riemer al weer een leuke prijs in zijn hoofd heeft voor Nilsson, die zelfs Dikkie Scheeringa niet kan betalen!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Denk jij nou echt dat AZ zich structureel met de top mee kan gaan doen? Ik geloof er niks van.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Romano for president
Selectiespeler
Berichten: 551
Lid geworden op: 22-05-2003 12:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Romano for president »

Tuurlijk mag elke speler verkocht worden, maar wij bepalen de prijs en AZ kennende zal deze neit worden betaald.

Conclusie: Nilsson gaat niet naar AZ
Tink om de beam!!!!!
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

Frisian Viking schreef:Denk jij nou echt dat AZ zich structureel met de top mee kan gaan doen? Ik geloof er niks van.
Beetje offtopic, maar ik denk zeker wel dat ze dit niveau vast kunnen houden, want als je bijvoorbeeld ziet dat ze bezig zijn met spelers als Mendes da Silva, Dembele en Martens en Gudjohnson gehaald hebben, dan kunnen ze denk ik het vertrek van Van Galen, Perez en evt. Landzaat toch weer heel behoorlijk opvangen en concurreren met de top 3.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Met hun suikeroom kunnen ze ver komen, maar structureel...? Heerenveen heeft een veel stevigere basis die in de afgelopen 20 jaar is opgebouwd, heeft veel meer supporters, sponsors en dus een bredere basis financieel gezien. Als Scheringa tegen een boom rijdt heeft AZ een probleem. In N-Holland is het Ajax wat de klok slaat en daarnaast ook nog Heerenveen, AZ zal nooit een hele grote aangang krijgen, denk ik. Maar goed, die suikeroompjes verpesten het voor de hele voetballerij. waar andere clubs keihar werken om een stevige organisatie neer te zetten komt er een rijke suikeroom langs en die koopt alles wat los en vast zit, zie AZ, zie Hearts, zie Chelsea enz. enz. Heerenveen schijnt trouwens zo'n beetje de enige club te zijn waar niet 1 of meerdere investeerders in de vorm van een soort spelersfonds de club flink financieren...
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

En ik maar denken dat dit een topic over Nilsson is :wink:
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Denk jij nou echt dat AZ zich structureel met de top mee kan gaan doen? Ik geloof er niks van.
Is niet belangrijk. AZ is momenteel een stapje hoger en Championsleage (moeten ze nog wel halen natuurlijk) is voor elke voetballer een droom.

Maar inderdaad: nu maar weer back on topic.

Nilsson heeft nog een lang contract en is dus gewoon onbetaalbaar voor AZ!
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ach joh, Lasse heeft het wel naar zijn zin bij ons en zolang wij mooie Europese uitwedstrijden blijven houden denk ik nie tdat hij weggaat ;)
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Als Riemer geld ruikt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dan kan hij het mooi op de bank zetten.........

Wat moet AZ met Nillsson? Ze hebben Huysegems al. Lijkt me een onzinbericht.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Verkopen die gast!!Als je iemand kwijt kunt die al een jaar zelden tot niets gepresteerd hebt en nu al naar vier redelijke wedstrijden verkocht kan worden,moet je dat altijd doen.
Laten we aub Nilsson niet overschatten zeggen..... :lol:
Deed ie eigenlijk ook mee tegen PSV.Hij laat toch niks zien als er een redelijke back voor hem staat.

Wat doet Pahlplatz eigenlijk op het moment :lol: :?: :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De 5 goals in drie wedstrijden hebben hem wat groter gemaakt dan hij is. Hij komt fysiek tekort vind ik. Het is een momentenvoetballer. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar ik vind hem nog te licht.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Uitstekende inschatting.
Iedereen die ook maar even iets laat zien is meteen een held.
En prompt duikt de complete pers er bovenop.
Kennelijk is er grote behoefte aan.
Opportunistisch wereldje!
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Hij is net zón grote held,als Seip! :crying:Van hetzelde niveau ook trouwens....
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Zola schreef:Hij is net zón grote held,als Seip! :crying:Van hetzelde niveau ook trouwens....
Overdrijven is ook een vak, Nilsson heeft voldoende potentie om een meerwaarde te worden voor het team, iets waar Seip momenteel helaas niet over beschikt.

Nee dan Lubbe, die had talent :D :D :D
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Vi.NL maakt melding van het feit dat AZ interesse heeft in Nilsson om de linksbuitenpositie in te vullen. Naast de interesse voor Augustien en Dembele....

Ze mogen wel heel wat geld neerleggen....

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=0c4964
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Voorstopper schreef:Vi.NL maakt melding van het feit dat AZ interesse heeft in Nilsson om de linksbuitenpositie in te vullen. Naast de interesse voor Augustien en Dembele....

Ze mogen wel heel wat geld neerleggen....

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=0c4964
Wordt toch niks, Nilsson heeft nog een contract tot 2009 dus zal voor een bedrag boven de 5-8 mil. niet zo gauw vertrekken. Heerenveen is ook niet zo dom omdat hij zowat de enige buitenspeler is.

Erg hoog 'AZ-wil-Klaas-Jan-Huntelaar' gehalte als je het mij vraagt.
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Het zijn barre tijden in Friesland. Niet alleen blijft het kwik hangen rond het nulpunt, ook de prestaties van sc Heerenveen blijven achter op de verwachtingen. In het koude Abe Lenstra Stadion verwarmen de fans zich aan één man: Lasse Nilsson.

Heerenveen moet vol aan de bak om zich wederom te kwalificeren voor het UEFA Cup-toernooi. Dat is even wennen voor de Feanfans, die de afgelopen jaren verwend werden met Europese uitstapjes. Niettemin valt coach Gertjan Verbeek niets aan te rekenen. Tot de winterstop lag Heerenveen op koers. Het draaide mee om de bovenste vijf plaatsen, scoorde er bij vlagen gretig op los en blaakte van het talent. Dat ontging de grote vissen in het voetbal niet. Bepakt met een grote zak Amsterdamse euro’s en Britse ponden werden zonder schaamte de angels uit de Friese aanval gekocht: Georgios Samaras en Klaas Jan Huntelaar.

Daarmee verloor Heerenveen niet alleen een flinke dosis scorend vermogen, maar ook nog eens zijn twee blikvangers. Éen van de wetten van het voetbal, is de vervangbaarheid van het idool. Elke club heeft altijd idolen, spelers die bijzonder populair zijn. Heerenveen verloor er twee, maar zag er ook één opstaan. Lasse Nilsson is sinds het vertrek van Huntelaar en Samaras de grote man binnen de Friese formatie.

Nilsson is wederom een exportproduct uit de voetbal-IKEA die Zweden heet. Als ware groothandel slaagt vrijwel elke Zweed die zich vestigt in Heerenveen. Dat geldt overigens ook voor Denen, Noren en Finnen. Vrijwel iedereen kent de succesvolle verhalen van Marcus Allbäck, Jon Dahl Tomasson, Erik Edman, Mika Vayrynen en Ole Tobiasen. Ook in de huidige selectie is koopjesjager Riemer van der Velde er weer in geslaagd goedlachse groeibriljanten te stallen. Het meest gepolijst is op dit moment Lasse Nilsson, maar ook André Hanssen en Hjalte Bop Norregard hebben een mooie toekomst in het verschiet.


Eigenlijk moet Lasse Nilsson nog wennen aan zijn nieuwe status van blikvanger. De blonde aanvaller was sinds zijn komst naar Friesland altijd de onschuld zelve, doorgaans goed gehumeurd en uiteraard makkelijk in de aanpassing aan de Nederlandse samenleving. Slagen is het credo, zo vertelde Nilsson aan het begin van het seizoen aan ELF: “Het zou geweldig zijn als ik net zoveel respect af kan dwingen als sommige jongens die hier gespeeld hebben. Over spelers als Jon Dahl Tomasson en Mika Nurmela wordt nog steeds met veel bewondering gesproken. Als ik dat in de toekomst ook kan bereiken, houdt dat in dat ik als voetballer enorm vooruit ben gegaan.”

Nilsson overtuigde in de tweede seizoenshelft voetbalminnend Nederland van zijn kwaliteiten. In Zweden kende men die al: “In Zweden hebben ze me altijd als een talent gezien, maar omdat ik inmiddels twee jaar voor Brage IK en Elfsborg IG heb gespeeld – en ook een interland achter mijn naam heb staan – kennen ze mijn kwaliteiten in Zweden zo onderhand wel.” Tevreden is de vleugelspits, die naar eigen zeggen het liefst centraal speelt, nog lang niet. Leergierigheid siert hem. “Om een goede speler te worden, is het van belang dat ik omringd wordt door goede spelers. Dat is hier het geval. Iedere training moet ik me maximaal inspannen. Dat is alleen maar goed voor mijn ontwikkeling. Ik voel dat ik hier elke dag beter wordt en zolang dát het geval is, heb ik geen moeite met concurrentie.”

Concurrentie heeft Nilsson eigenlijk al lang niet meer. De positie op de linkervleugel staat sinds de winterstop wekelijks voor hem gereserveerd. De behendige dribbelaar draait nu al moeiteloos mee op het Heerenveen-niveau en is daarom doelwit van speculaties over zijn toekomst. Amper acht maanden na zijn komst wordt al gesproken over een transfer. AZ zou voor Nilsson in de markt zijn. De Zweed is resoluut in zijn commentaar. “Ik sta onder contract bij Heerenveen.” Over een transfer wil Nilsson voorlopig niet praten.
Bron Voetbal primeur
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

Heerenfan schreef:Éen van de wetten van het voetbal, is de vervangbaarheid van het idool.
Dat blijkt wel weer, als je de reacties op SCH-RKC leest is Nilsson al weer klaar voor het bejaardentehuis :mrgreen:
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Het IS gewoon zo, niets is opportunistischer dan het voetbalwereldje.
Eenmaal 3 goals tegen ADO en de status van idool is geboren.
Kennelijk heeft het publiek daar behoefte aan.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Net alsof Nilsson echt een idool is bij ons. Hij speelt twee wedstrijden leuk en scoort, de pers duikt er boven op en nu is het de held van Heerenveen. Wat een onzin zeg.
Na die twee goede wedstrijden heeft hij niet veel meer laten zien dus zo goed is hij op dit moment niet.
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

Zou er niet rouwig om zijn als AZ hem koopt...Hij heeft geen sleutelpositie in het elftal.En heeft nog nooit 5 wedstrijden op rij gepresteerd.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Denk je dat nu ook nog... ;)
Gebruikersavatar
palle mulder
Nieuw talent
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-12-2002 15:32
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

Bericht door palle mulder »

Diezelfde Nilsson pakt wel de 3 punten hoor... :D
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

Ik zou er nog steeds niet rouwig om zijn als hij vertrekt maar niet naar een club als AZ dat is een directe concurrent dus daar moet je nooit spelers aan verkopen. Hij mag van mij ook wel blijven hoor trouwens lol. Maar als iemand bijvoorbeeld 5 miljoen wil betalen zou ik het altijd doen. Het is een goede speler maar ook niet heel bijzonder
Gebruikersavatar
Zola
Selectiespeler
Berichten: 638
Lid geworden op: 01-03-2006 16:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Zola »

dat bedoel ik...
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Ik denk dat de scouting/voorzitter allang een compleet nieuwe voorhoude in gedachten heeft voor komend seizoen. Het geld moet otch een keer geinvesteerd worden, anders neemt de belastingdienst een aardig deel in.

Lasse kan dan wel weer eens flink wat wedstrijden op de bank moeten beginnen.

Als ik hem was, en ik kon naar AZ, voor flink wat geld, direct tekenen dat kontrakt.


Oh ja, die tweede goal tegen Twente mag van mij wel op naam van Niklas T
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
hansrob
Basisspeler
Berichten: 871
Lid geworden op: 16-06-2005 23:04

Bericht door hansrob »

g11 schreef:Ik denk dat de scouting/voorzitter allang een compleet nieuwe voorhoude in gedachten heeft voor komend seizoen.
En nou maar hopen dat die voorhoede uit die gedachte op het veld komt te staan en ze het overige geld eens investeren in het houden van de betere spelers want je kunt niet tot in de eeuwigheid der dagen nieuwe elftallen blijven bouwen.
iedere dag dronken is ook een geregeld leven
Plaats reactie