Lasse Nilsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Currahee
Wereldspeler
Berichten: 1721
Lid geworden op: 23-01-2005 01:17
Locatie: Lemmer

Bericht door Currahee »

dus hij gaat toch weg ?

Lasse Nilsson speelt de komende drie jaar zo goed als zeker voor Betis Sevilla. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. De Spanjaarden betalen 3,1 miljoen euro voor de aanvaller van sc Heerenveen.
nieuws De reden dat de transfer (volgens De Telegraaf) nog niet wereldkundig is gemaakt, heeft te maken met het feit dat Betis Sevilla nog een bankgarantie moet afgeven. Als dat lukt staat niets een transfer nog in de weg. Nilsson tekent een contract dat hem voor drie jaar aan Betis Sevilla bindt. Zijn contract bij sc Heerenveen liep nog tot de zomer van 2009.

Lasse Nilsson kwam halverwege het seizoen 2004-2005 over van Elfsborg. Sindsdien speelde hij 95 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen. Daarin scoorde hij 26 keer.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Eindelijk :D

Een van de weinige goede dingen die de club gedaan heeft tot nu toe, deze zomer.
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

BS schreef:Eindelijk :D
Ik ben bang dat je je zwaar vergist! Hij is afgelopen seizoen en nu in de voorbereiding belangrijker geweest dan jij en menigeen van dit forum voor doen komen.

Voor een speler als Nilsson kom ik naar het stadion, ik heb de afgelopen seizoenen genoten van zijn frivole en soms onvoorspelbare spel, zijn samenwerking met Alves en zijn technische hoogstandjes. Dat hij ook draken van wedstrijden heeft gespeelt, dat hij kansen heeft gemist en dat hij het wel eens liet lopen ben ik allang vergeten, dat hoort bij deze speler en dat moet je op de koop toenemen.

Helaas krijgt Nilsson alleen de waardering in geld uitgedrukt, en als bonus een trap na van een (groot) aantal forummers hier.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

BS schreef:Eindelijk :D
Een van de weinige goede dingen die de club gedaan heeft tot nu toe, deze zomer.
Dat ben ik niet met je eens. Tijdens de voorbereiding maakte hij op mij een gretige indruk en scoorde veel. Ook ik ben geen groot fan van Nilsson maar hij is zeker waardevol geweest voor Heerenveen afgelopen seizoen.

Bovendien krijg je nu (alweer) een situatie dat je vlak voor het begin van de competitie een compleet nieuwe voorhoede moet samenstellen en ik hoef je niet uit te leggen dat dat niet makkelijk is.
Laatst gewijzigd door Arjen op 07-08-2007 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ik vind Nilsson ook een heerlijk onberekenbare speler waar je soms gek van wordt maar die absoluut zijn waarde had. Hij bleef maar lopen en daarmee (misschien wel onbewust)gaten trekken. Ook Alves za hem volgend jaar missen (tenzij die ook naar Betis gaat). Sevilla is een mooie stad voor Lasse, daar vermaakt hij zich wel. Hij pakt wel de mist succesvolle club van de laatste jaren.
Gebruikersavatar
blauwekater
Invaller
Berichten: 431
Lid geworden op: 02-12-2002 16:05
Locatie: Emmeloord

Bericht door blauwekater »

Helemaal mee eens Ruud. Maar het is gewoon vechten tegen de bierkaai.

Tuurlijk ieder mag een andere mening hebben geen enkel probleem sterker nog als het niet zo zou zijn dan was er ook weinig leven in de brouwerij.

Het probleem wat ik vind is dat als je een beetje anders bent dan 'normaal' (wat veel forumlezers van Nilsson vinden_ dan wordt dat niet echt gewaardeerd.

Het heeft echter geen zin om weer een discussie te gaan voeren over de kwaliteiten van Nilsson. Ik persoonlijk vind het jammer dat hij weggaat.
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

Ruud Huntbäck schreef: Voor een speler als Nilsson kom ik naar het stadion, ik heb de afgelopen seizoenen genoten van zijn frivole en soms onvoorspelbare spel, zijn samenwerking met Alves en zijn technische hoogstandjes. Dat hij kansen heeft gemist en dat hij het wel eens liet lopen ben ik allang vergeten, dat hoort bij deze speler en dat moet je op de koop toenemen.
Een Nilsson in goede vorm en in goede doen zie ik ook graag. Maar afgelopen seizoen heb ik nauwelijks een moment van hem kunnen genieten. Prachtig hoor al die individuele acties, hakballetjes, balletjes achter het standbeen langs.. helemaal mee eens. Maar dit heeft dit seizoen meestal geleid tot balverlies. Daarbij straalde hij voor mij (letwel: voor mij) niet iets uit van agressie of de wil om te winnen. Daarvoor kom ik naar het stadion. Ik hoop dat Nilsson dat wel weet op te bregen bij zijn nieuwe club. Dan hebben ze een goeie aan hem en zullen we nog vaak in weemoed aan hem terugdenken.

Ik wens hem alle goede, maar ben toch blij dat ie gaat.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Dit is gewoon een goede zaak voor Heerenveen. Ze krijgen nu nog een leuk bedrag voor hem, waar hij volgend jaar veel minder waard zou zijn. En de meerwaarde van nog een jaar Nilsson is gewoon niet zo groot dat dat het mislopen van miljoenen goedmaakt.

Qua kwaliteit zal ik hem sowieso niet missen en zijn rendement was ook niet geweldig als je op een objectieve manier naar zijn gespeelde wedstrijden kijkt en ziet hoeveel kansen hij onbenut heeft gelaten en aanvallen in de kiem heeft gesmoord.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Voor een speler die een paar jaar bij Heerenveen heeft gespeeld, regelmatig scoorde en assists gaf is die 3 miljoen niet veel. Men heeft hem blijkbaar gematst.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Gekko schreef:Voor een speler die een paar jaar bij Heerenveen heeft gespeeld, regelmatig scoorde en assists gaf is die 3 miljoen niet veel. Men heeft hem blijkbaar gematst.
Ze weten ook wel dat hij volgend seizoen nog maar een miljoen ofzo oplevert, als hij zo zou spelen als vorig seizoen. Dan kun je beter nu je winst pakken en verder kijken naar een speler die wel voor Heerenveen wil spelen.

Andere clubs zien heus ook wel dat Nilsson niet meer waard is, daar heeft hij gewoon niet genoeg kwaliteiten voor.
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

‘Real Betis bevrijdt Nilsson van Heerenveen’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op dinsdag, 7 augustus om 07:17

Lasse Nilsson verruilt SC Heerenveen zo goed als zeker voor Real Betis. Dit meldt De Telegraaf in de editie van dinsdag.


Naar verluidt hebben beide clubs een akkoord bereikt over een transfersom van 3,1 miljoen euro, maar moeten de Andalusiërs nog bankgaranties overleggen. In het Manuel Ruiz de Lopera ligt voor Nilsson een driejarig contract klaar.

De 25-jarige aanvaller heeft al verschillende keren aangegeven te willen vertrekken uit Heerenveen. "Ik heb meerdere malen gezegd dat ik na dit seizoen weer iets anders wil in mijn verdere leven", vertelde Nilsson tegenover het Friesch Dagblad. “Je moet jezelf als mens verder ontwikkelen en niet stilstaan. Daarom is het beter voor mij als ik binnenkort vertrek bij SC Heerenveen."

De tweevoudig international kwam de voorbije drie seizoenen tot 75 competitieduels, waarin hij 21 keer scoorde. Vorig seizoen vormde hij met Afonso Alves een uitstekend aanvalsduo en kreeg hij tien assists achter zijn naam.
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
lecram01vak 28
Bankzitter
Berichten: 180
Lid geworden op: 20-01-2006 21:58
Locatie: Heerenveen

Bericht door lecram01vak 28 »

Ik vind het zonde dat lasse vertrekt, nu moeten we weer op zoek naar een vervanger en hij heeft een goede voorbereiding gedraaid, was lekker ingespeeld met alves die mischien ook wel weg gaat, dus een complete nieuwe voorhoede.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Ik gun Lasse zijn transfer wel, vind alleen het tijdstip wel een beetje jammer. Nu zit je een paar dagen voor de competitie zonder voorhoede. Ik hoop dat de lijstje's klaar zijn en dat Heerenveen dan vandaag of morgen een nieuwe speler presenteert.
Op naar het volgende seizoen....
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Ik mag toch wel hopen dat ze al een concrete plannen hebben voor een opvolger, want het vertrek van Nilsson zit er al maanden aan te komen. Ik ben benieuwd.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik moet nog maar zien dat Nilsson naar Betis gaat..

Betis moet PSV ook nog betalen voor Robert..

Onze club kennende is het eerst de centen voordat er verkocht wordt..
Spijt heb je morgen maar!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Voor een speler die een paar jaar bij Heerenveen heeft gespeeld, regelmatig scoorde en assists gaf is die 3 miljoen niet veel. Men heeft hem blijkbaar gematst.
Ik denk dat je gelijk hebt, maar ik vind dat niet erg. Spelers die na jaren trouwe dienst een stap willen maken, mag je dat best gunnen. Hiermee beloon je het goede gedrag van Nilsson als voorbeeld voor mogelijke Alvessen in de toekomst.
Gebruikersavatar
ItFean82
Forumicoon
Berichten: 5832
Lid geworden op: 27-04-2006 16:35

Bericht door ItFean82 »

Francois Sterchele en Ari waren de beoogde opvolgers, dus ik hoop dat het lijstje nu niet op is. Misschien dat Riemer nog wat vrije (onderhandelings) tijd over heeft. :wink:
Op naar het volgende seizoen....
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Ach, we kunnen altijd nog met een voorhoede spelen;

Sulejmani--------Sibon--------Beerens
--------------------Garcia Garcia-------

Pranjic------------------------------Prager

Toch lekker om achter de hand te hebben :)
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik heb toch wel gemengde gevoelens bij zijn aanstaande vertrek. Het was een wisselvallige speler, maar wel iemand met constante dreiging. Maar zijn gebrek aan agressie en duelkracht was wel ergerniswekkend. Drie miljoen is in de huidige tijd voor een speler niet veel, maar voor Nilsson is het een reeel bedrag vind ik.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Tegenstanders hadden wel allemaal angst voor Nilsson. Moeilijk te verdedigen in de ruimte.
pluisje
Invaller
Berichten: 276
Lid geworden op: 26-06-2007 11:26

Bericht door pluisje »

ALS 26.000 schreef:Ach, we kunnen altijd nog met een voorhoede spelen;

Sulejmani--------Sibon--------Beerens
--------------------Garcia Garcia-------

Pranjic------------------------------Prager

Toch lekker om achter de hand te hebben :)
Neeeeeee.....
Sibon hield het een paar jaar geleden al niet een hele wedstrijd uit.. Dat zal echt niet zijn verbeterd. Garcia Garcia is geen spits (maar meer een man daarachter). Sulejmani en Beerens zijn voor de buitenkant en niet het centrum. Ik zeg: nieuwe spits halen... Wat mij betreft Samaras
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Beerens en Sulejmani staan aan de buitenkant en GG staat er achter...
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

ALS 26.000 schreef:Ach, we kunnen altijd nog met een voorhoede spelen;

Sulejmani--------Sibon--------Beerens
--------------------Garcia Garcia-------

Pranjic------------------------------Prager

Toch lekker om achter de hand te hebben :)
Veel te aanvallend! En veel te licht voorin. Geen optie.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

GG kan daar nog weg voor een meer controlerende man als Nielsen, Breuer, Bradley etc.
dr8
Nieuw talent
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-06-2006 17:01

Bericht door dr8 »

Verbeek ziet Garcia Garcia als aanvaller en niet als middenvelder of man achter de spits, omdat hij veel te veel balverlies lijdt. Dit hoorde ik hem laatst vertellen voor Langs de Lijn.

Over Nilssen.

Die gaan we absoluut missen hij was vorig seizoen bij 19 doelpunten betrokken. Ook al was hij sommige wedstrijden niet altijd even goed, hij was wel gevaarlijk in de ruimte.
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

dr8 schreef:Verbeek ziet Garcia Garcia als aanvaller en niet als middenvelder of man achter de spits, omdat hij veel te veel balverlies lijdt. Dit hoorde ik hem laatst vertellen voor Langs de Lijn.
Dat ben ik helemaal eens met Verbeek. In de spits heeft Garcia-Garcia minder verdedigende taken, dus dat ligt hem veel beter. Ik denk dat hij Nilsson dan wel kan doen vergeten.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Maar dat is gedacht als verdediger. Denkend als aanvaller kom je tot de conclusie dat Garcia aan aangever vanaf het middenveld beter tot zijn recht komt. Als tweede spits heeft hij vaak maar een afspeelmogelijkheid, erachter spelend twee en ook nog eens de andere middenvelders.
vlqrt
Superster
Berichten: 3020
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Bericht door vlqrt »

'Ook Lasse Nilsson vertrokken uit Heerenveen'

7/8/2007 8 :21

De kans is groot dat SC Heerenveen met een compleet andere voorhoede aan het seizoen begint. Naast de transferperikelen rond Afonso Alves staat Lasse Nilson voor een verhuizing naar Spanje.
Nilsson (25) heeft er nooit een geheim van gemaakt toe te zijn aan een nieuwe uitdaging. Uit Frankrijk was meer dan gemiddelde interesse van onder meer Saint-Etienne. Maar de Zweedse aanvaller gaat verder naar het zuiden: Sevilla.

Volgens De Telegraaf staat Nilsson voor een overgang naar Real Betis Sevilla. SC Heerenveen heeft een akkoord over een afkoopsom van ruim drie miljoen euro, terwijl er voor de aanvaller een contract voor drie jaar zou klaarliggen.

Voor SC Heerenveeen zou het betekenen dat trainer Gertjan Verbeek de hele succesvoorhoede van afgelopen seizoen kwijtraakt, want het heeft er alle schijn van dat ook Afonso Alves zich niet meer in Friesland laat zien. De Braziliaanse spits wordt in verband gebracht met een Duitse topclub.

Dat wordt ontkend door Heerenveen-directeur Yme Kuiper. 'De geruchten dat hij met een club in Duitsland aan het onderhandelen is, zijn niet waar. Hij is gewoon in Brazilië.' Toch sluit Kuiper een eventuele transfer niet uit. 'We zeggen nooit van tevoren dat het niet kan. Maar we willen Afonso wel graag behouden.'
bron: http://www.vi.nl
Het is maar een spelletje
Gebruikersavatar
BS
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 13-02-2007 16:54

Bericht door BS »

Gekko schreef:Maar dat is gedacht als verdediger. Denkend als aanvaller kom je tot de conclusie dat Garcia aan aangever vanaf het middenveld beter tot zijn recht komt. Als tweede spits heeft hij vaak maar een afspeelmogelijkheid, erachter spelend twee en ook nog eens de andere middenvelders.
Maar hij heeft ook een betere actie en trap dan Nilsson, dus het hoeft niet alleen van zijn passing te komen. En als Heerenveen weer met aanvallende vleugels gaat spelen, kan hij zich zo nu en dan ook terug laten zakken en de vleugelspelers aanspelen. Nilsson was daarin gewoon te beperkt.
sch4-live
Wereldspeler
Berichten: 2120
Lid geworden op: 28-12-2005 11:22

Bericht door sch4-live »

Baal hier best van Nillson weg Alves mist veel wedstrijden en waarschijnlijk weg.
Er moet nu echt versterking komen voor Lasse en voor de zekerheid voor Afonso.

Zoniet dan wordt dit seizoen niks ben ik bang !
Plaats reactie