Erik Edman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor boy waterman » 10-01-2005 17:54

maakt mij het nou uit hoe oud Rzasa is al is die 40.......als die maar goed presteerd op het veld........maarja......dat is helaas altijd niet zo :wink:
helaas is bij heereenveen iemand boven de dertig al snel te oud en moet uitzien naar een ander club helaas........
hoop wel dat ze voor jaap stam een uitzondering maken :mrgreen:
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Berichtdoor Mickey » 10-01-2005 18:06

boy waterman schreef:maakt mij het nou uit hoe oud Rzasa is al is die 40.......als die maar goed presteerd op het veld........maarja......dat is helaas altijd niet zo :wink:
helaas is bij heereenveen iemand boven de dertig al snel te oud en moet uitzien naar een ander club helaas........
hoop wel dat ze voor jaap stam een uitzondering maken :mrgreen:


Ik bedoel ook niet dat een speler die boven de 30 komt direct maar weg moet. Heerenveen zou zelfs wel eens wat meer oudere spelers mogen hebben omdat die wat minder snel worden weggekocht door de top 3 of het buitenland. Bovendien brengen ze vaak eens stukje ervaring mee. Maar Rzasa vind ik nou niet echt 1 van de besten en dat die dan over de 30 is spreekt niet in zijn voordeel als ze het gaan hebben over contractverlenging. Het is niet zo dat hij nog veel progressie zal gaan maken, iets wat een Jeroen Drost bijvoorbeeld wel kan gaan doen.
Avatar gebruiker
Mickey
Nieuw talent
 
Berichten: 139
Geregistreerd op: 05-10-2004 21:52
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Lennart » 10-01-2005 18:27

Ik vond juist Sibon ook zo'n goede transfer... Hij bleek heel goed te zijn maar wel iets op leeftijd hierdoor wordt hij minder snel weggekocht (maar helaas :cry: ) een nadeel is wel dat deze spelers eerder geblesseerd zullen zijn...

Maar derveld wordt nu een van de oudere spelers... Ik denk dat hij met radomski en hansson het team op sleeptouw kunnen gaan nemen volgend seizoen!
St James' Park!!!
Avatar gebruiker
Lennart
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 23-12-2002 14:21
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Frisian » 10-01-2005 18:50

Ik ben bang dat juist Radomski en misschien ook Hansson volgend seizoen niet meer in Heerenveen spelen. :|
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Forza S C H » 10-01-2005 20:20

Bedankt
laten ze zijn contract maar niet verlegen heb liever drost of derveld
Forza S C H
 

Berichtdoor Lipton » 10-01-2005 21:47

forca heerenveen ole schreef:Bedankt
laten ze zijn contract maar niet verlegen heb liever drost of derveld


Meneer meent het beter te kunnen dan Rzasa?
Tot nu toe heeft Rzasa helemaal nog niet zo slecht gespeelt, gelukkig hebben we een goeie reserve achter de hand, en met derveld op komst, moet de links achter zometeen neem ik aan weer sterk bezet zijn!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Niels » 10-01-2005 22:05

Meneer meent het beter te kunnen dan Rzasa?


Nou, een beetje minder kan ook wel... Zeker jij! :grmbl:

Rasza laat op mij nou niet bepaald een denderende indruk achter tot nu toe. Zeker voor iemand met zijn ervaring en ook verleden als aanvaller c.q. middenvelder mag hij van mij aanvallend wel wat meer brengen. Bovendien laat hij verdedigend nogal eens een steekje vallen, heeft hij soms domme overtredingen nodig om z'n fout te herstellen en is hij ook opbouwend niet flitsend.

Trouwens, ik snap niet waarom iedereen zo in de gloria is wat betreft Derveld. Ze zullen hem niet voor niks hebben aangetrokken, maar hij heeft natuurlijk al zo lang niet meer in Nederland gespeeld dat ik me niet kan voorstellen dat iemand hier een reëel beeld heeft van die jongen, gebaseerd op eigen waarnemingen. (En dus niet via bevriende chatvrienden. :mrgreen:)

En van mij mag Drost ook wel gewoon een echte kans krijgen. Die jongen heeft een perfecte mentaliteit wat mij betreft. Natuurlijk, het kan allemaal nog wel wat beter maar zo'n jongen leert natuurlijk meer van een half jaar eredivisie dan van een heel seizoen beloftes.
Niels
Erelid
 
Berichten: 3997
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Lennart » 10-01-2005 22:13

En van mij mag Drost ook wel gewoon een echte kans krijgen. Die jongen heeft een perfecte mentaliteit wat mij betreft. Natuurlijk, het kan allemaal nog wel wat beter maar zo'n jongen leert natuurlijk meer van een half jaar eredivisie dan van een heel seizoen beloftes.


Daar heb je gelijk in... Het zou ook leuk zijn om weer een echte "eigen" jongen in het team te hebben! En allebij de Drost'jes in het team is helemaal leuk! Maarjah moeten ze het wel verdienen en hun kansen grijpen als ze die krijgen!
St James' Park!!!
Avatar gebruiker
Lennart
Selectiespeler
 
Berichten: 244
Geregistreerd op: 23-12-2002 14:21
Woonplaats: Duiven

Berichtdoor Mickey » 10-01-2005 23:43

Lennart87 schreef:
En van mij mag Drost ook wel gewoon een echte kans krijgen. Die jongen heeft een perfecte mentaliteit wat mij betreft. Natuurlijk, het kan allemaal nog wel wat beter maar zo'n jongen leert natuurlijk meer van een half jaar eredivisie dan van een heel seizoen beloftes.


Daar heb je gelijk in... Het zou ook leuk zijn om weer een echte "eigen" jongen in het team te hebben! En allebij de Drost'jes in het team is helemaal leuk! Maarjah moeten ze het wel verdienen en hun kansen grijpen als ze die krijgen!


Maar hoeveel kansen krijgt de jeugd bij Heerenveen? De afgelopen seizoenen hebben meerdere jeugdteams mee gedaan om de hoogste posities en zijn er een aantal jeugd internationals geweest, maar wat hebben we daarvan terug gezien in het 1ste? Natuurlijk, ze moeten het aan kunnen en de kwaliteit hebben om het laatste stapje te maken. Maar volgens mij zijn er toch echt wel talenten bij die deze kwaliteit hebben.

Sprak laatst met 1 van de jongeren die tegen het 1ste team aan hangt, vorig jaar mee was op trainingskamp maar nu nog steeds geen wedstrijd in het 1ste heeft gespeeld. En dan ga je natuurlijk na denken of je bij Heerenveen wilt en kan blijven. Vorig jaar zaten er nog een aantal talenten op de bank, maar door de brede selectie zijn ze daar niet eens meer te vinden. En natuurlijk is een brede selectie goed, maar men gunt de jeugd nu wel heel weinig kans!
Avatar gebruiker
Mickey
Nieuw talent
 
Berichten: 139
Geregistreerd op: 05-10-2004 21:52
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Superfries88' » 20-01-2005 17:56

Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Jeroen » 20-01-2005 18:01

Goeiedag zeg!

7 ton aan makelaarskosten :shock:

Ik ben verre van tevreden hoe Riemer deze zaak afgehandeld heeft, zoals mijn vermoeden in eerdere posts al was.

Edman nu nog steeds een geldwolf? Dacht het niet!
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Scoobix » 20-01-2005 18:07

ik snap de ballen der niet van maar ik hoop niet dat heerenveen er geld aan gaat verliezen :(
Scoobix
Selectiespeler
 
Berichten: 284
Geregistreerd op: 15-12-2004 17:09
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Fladian » 20-01-2005 18:15

Ik begrijp wel wat er aan de hand is, maar het is nu dus alleen afwachten op de KNVB. Ik denk niet dat er nu nog iets aan gedaan kan worden.

Oh ja, die site geeft trouwens ook nog aan dat onze voorzitter 'Veen Sietze' heet.
http://www.voetbalkrant.com/index.php?c ... 63b8f97824
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Squerrel » 20-01-2005 18:26

Ik kan me niet voorstellen dat Heerenveen euro 700.000 betaald aan 2 makelaars om een speler "weg te brengen" die zo'n euro 1,5miljoen moet kosten. Die deal is destijds snel rond gekomen (toch?), wat wil zeggen dat die makelaars in een week zo'n 1,6miljoen gulden ( dit klinkt wat gewichtiger :mrgreen: ) hebben verdiend! Dat zal toch zeker niet waar zijn. Ik weet niet wie in dit verhaal de waarheid spreekt, maar even afwachten denk ik, alhoewel een speler en makelaar valse informatie geven natuurlijk niet netjes is.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor vlqrt » 20-01-2005 19:13

Wanneer het verhaal dat op de site staat waar is dan kon het nog wel eens een interresant juridisch duel worden. Edman heeft een punt omdat men hem niet openheid van zaken heeft gegeven, maar Heerenveen kan stellen dat het niet uitmaakt hoeveel men aan Edman heeft verdiend. Hij heeft afstand gedaan.

Wat er ook uitkomt, als het verhaal waar is dan valt het me enorm tegen van de club. Ik had wel verwacht dat men met dit soort zaken wat chique'er om zou gaan.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Jeroen » 20-01-2005 19:22

Mooi stukje onderzoek van The Guardian

Het bericht wat ik op de fansite heb gezet is daar een vertaling van.

Het komt erop neer dat Heerenveen erkend heeft gewoon 7 ton aan Linse te hebben betaald. Mijns inziens een belachelijk bedrag. Het enige wat Linse heeft gedaan is Tottenham bellen om te peilen of ze interesse in Edman hebben. Ik vermoed dat Linse goede vriendjes is met Arnesen aangezien hij ook zaakwaarnemer van Ruud v. Nistelrooy is.

In de overeenkomst met Edman heeft nooit een transferbedrag gestaan. Dat hebben ze dus verzwegen voor Edman zodat hij geen aanspraak zou maken op die 20%. Onprofessioneel van de club.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor mitrita » 20-01-2005 21:22

waar rook is, is vuur, maar is natuurlijk wel alleen het verhaal van Edman wat erin staat.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Berichtdoor André » 04-02-2005 10:17

Uitspraak in zaak Edman
04 februari 2005
Het College van Arbiters van de KNVB heeft uitspraak gedaan in de arbitragezaak tussen sc Heerenveen en haar oud-speler Erik Edman. In deze uitspraak heeft het College sc Heerenveen veroordeeld om aan Edman een bedrag van € 180.000 te betalen uit de winst die Heerenveen heeft gemaakt op de transfer. Daarnaast dient sc Heerenveen een gedeelte van de proceskosten te bealen.

Edman had een bedrag van € 307.905,80 plus proceskosten gevorderd.
Het conflict tussen Heerenveen en Edman vloeide voort uit de transfer van Edman naar Tottenham Hotspur in juli 2004. Edman claimde recht te hebben op een aandeel in de transferopbrengst, terwijl Heerenveen zich beriep op een met Edman en diens zaakwaarnemer gemaakte afspraak inhoudende dat Edman van dit recht afstand deed.

Het College van Arbiters heeft de zaak onderzocht en geoordeeld dat Edman op basis van de gemaakte afspraak niet het volledige aandeel kon claimen, maar nog wel een gedeelte.

Tegen de uitspraak staat geen hoger beroep open.


Niet mis €180.000...
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Lipton » 04-02-2005 10:27

voor iets minder dan dat geld hebben wij Breuer gehaalt!
Wel een beetje triest van Edman, maar het zij zo..
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Arnoud » 04-02-2005 10:44

Wel een beetje triest van Edman, maar het zij zo..

Wat is dat nou voor een domme uitspraak ? Erik heeft gewoon geprobeerd zijn recht te halen en dat voor ruim 50 % gekregen. € 180.000,= is toch wel even 396.667,80 oude guldens. Is dat triest ? Triest is het dat de scH zo in de fout is gegaan en willens en wetens geprobeerd heeft Edman te belazeren.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor KingBee » 04-02-2005 11:04

http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/conte ... /sc=6492b4

tsja, uit deze uitspraak blijkt toch wel dat de club iets verkeerd heeft gedaan en niet Edman!!!
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Klaas Pier » 04-02-2005 11:37

Ik zie niet in dat de club iets verkeerd heeft gedaan. Omdat hij graag weg wou hebben ze voor een hele mooie transfer geregeld. Dat dat via dure bemiddelaars gaat kan ik me voorstellen op het laatste moment.

Dat hij zegt dat hij die bemiddelaars uit eigen zak betaald klopt natuurlijk niet helemaal. Om weg te kunnen naar een mooie club moest hij water bij de wijn doen, dat betaald hij uit eigen zak. Dat Heerenveen vervolgens om alles mogelijk te maken veel geld kwijt is aan zaakwaarnemers die Edman niet kent is toch niet relevant?

Als het puntje bij paaltje komt maakt het voor Edam financieel niets uit dat daarvan gebruik is gemaakt, maar op het moment dat hij erachter komt wil hij geld zien. Dat vind ik erg jammer en doet hem zeker in mijn aanzien zakken.

edit: taalkundig
Klaas Pier
Selectiespeler
 
Berichten: 347
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:32
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor Lipton » 04-02-2005 12:23

Arnoud schreef:
Wel een beetje triest van Edman, maar het zij zo..

Wat is dat nou voor een domme uitspraak ? Erik heeft gewoon geprobeerd zijn recht te halen en dat voor ruim 50 % gekregen. € 180.000,= is toch wel even 396.667,80 oude guldens. Is dat triest ? Triest is het dat de scH zo in de fout is gegaan en willens en wetens geprobeerd heeft Edman te belazeren.


Er is duidelijk een afspraak gemaakt van het vervallen van die 20%, en met die zaakwaarnemer moet heerenveen zelf weten, daar mag Edman niet over beslissen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor the rockII » 04-02-2005 12:44

Die uitspraak doet er natuurlijk niet doe...allemaal leugens. Nee naar Lipton moeten we luisteren, dat is de expert :urgs:
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Jeroen » 04-02-2005 12:45

Lipton schreef:
Arnoud schreef:
Wel een beetje triest van Edman, maar het zij zo..

Wat is dat nou voor een domme uitspraak ? Erik heeft gewoon geprobeerd zijn recht te halen en dat voor ruim 50 % gekregen. € 180.000,= is toch wel even 396.667,80 oude guldens. Is dat triest ? Triest is het dat de scH zo in de fout is gegaan en willens en wetens geprobeerd heeft Edman te belazeren.


Er is duidelijk een afspraak gemaakt van het vervallen van die 20%, en met die zaakwaarnemer moet heerenveen zelf weten, daar mag Edman niet over beslissen.


Zo duidelijk was die afspraak dus niet, anders het de rechter wel anders beslist, denk je niet?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Lipton » 04-02-2005 12:59

the rockII schreef:Die uitspraak doet er natuurlijk niet doe...allemaal leugens. Nee naar Lipton moeten we luisteren, dat is de expert :urgs:


Een expert in afspraken zeker, er grappig.........


'Daar zag ik geen probleem in, ik wilde graag naar de Spurs', vertelde Edman half januari in VI over het voorstel van voorzitter Riemer van de Velde de clausule te vergeten. 'Enkele uren later werd ik gebeld door Henk Hoekstra (directeur financiële zaken, red) met hetzelfde verhaal. Ik vroeg of hij mijn manager ook kon inlichten en zag nog steeds geen probleem.'


Duidelijk genoeg lijkt mij :?:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Arnoud » 04-02-2005 13:21

Duidelijk genoeg lijkt mij
Als het allemaal zo duidelijk is/was, waarom stelt de commissie Heerenveen dan in het ongelijk en moet er een bedrag van € 180.000,== plus bijdrage in de proceskosten aan Edman betaald worden ?
Als je van mening bent dat de club, ondanks de uitspraak van de commissie, toch het gelijk aan haar zijde heeft, zeg dat dan gewoon. En als je in retrospectief een hekel hebt aan Erik Edman, zeg dat dan gewoon. Maar haal geen uitspraken uit hun context.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor Squerrel » 04-02-2005 13:37

Tis duidelijk dat heerenveen in deze in de fout is gegaan, geen duidelijke afspraken gemaakt. Het meest erge vind ik dat Heerenveen er 2 makelaars heeft bijgehaald, die niet voor Edman werkten, die een goeie club voor Edman moesten vinden en daarvoor het luttele bedrag van 700.000 euro mochten ontvangen. Ik had niet verwacht dat Heerenveen aan deze praktijken mee zou doen en zeker niet voor zulke belachelijk hoge bedragen, dat kan je de club zeker aanrekenen. Het blijkt dat Heerenveen toch niet zo netjes is als iedereen maar denkt.
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Berichtdoor Jeroen » 04-02-2005 13:53

En dan te bedenken dat die 2 externe makelaars alleen even een belletje aan Frank Arnesen hebben gedaan of ze misschien interesse hebben in Edman. Dat had Riemer zelf ook nog wel kunnen doen... :?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor Wicky de Viking » 04-02-2005 14:01

Denk dat Heerenveen te veel vertrouwen in Edman heeft gehad, door deze overeenkomst niet op papier te zetten. Niet iedereen is zo eerlijk tegenwoordig, zoals Riemer met Hersi die had hij z'n woord gegeven, niet spelen dan mag je gratis vertrekken. Komt nog bij dat Heerenveen de zaakjes altijd prima voor elkaar heeft. Technisch gezien zal Edman gelijk hebben. Ik blijf er bij dat de club gelijk heeft, en dat ze deze regel in goed overleg niet op papier hebben gezet. Maar dat zal dan gelijk de laatste keer zijn.

En wat Edman betreft die mag daar blijven, doet het daar leuk, en is niet meer zo populair in Heerenveen.
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten