Niels Kokmeijer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Mh » 31-12-2004 13:30

........en voor het beledigen van een scheidsrechter 6,9 en 10 wedstrijden(als ik 't goed heb)+Boete+punten in mindering :?
Beetje kromme verhoudingen als ik dit weer lees :evil:
Mh
Selectiespeler
 
Berichten: 195
Geregistreerd op: 02-12-2002 13:55

Berichtdoor Caspar » 31-12-2004 14:38

ik las een klein stukje in de LC, dat een speler 30(!!!) jaar geschorst is vanwege een kopstoot aan de scheidsrechter.
Avatar gebruiker
Caspar
Superster
 
Berichten: 4630
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:28
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor master_willem » 31-12-2004 21:46

in vi stond ook dat iemand 2,5 jaar was geschorst omdat ie de schieds in z'n ballen had getrapt 8)
Ja, of niet.
Avatar gebruiker
master_willem
Nieuw talent
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 23-10-2004 14:24
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor KingBee » 11-01-2005 14:56

einde carriere kokmeijer!

http://teletekst.nos.nl/gif/663-01.html
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Superfries88' » 11-01-2005 15:00

En dat op je 27ste !

Veel sterkte Kokmeijer en nog bedankt Bouaouzan :urgs:
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Forza S C H » 11-01-2005 15:02

Dat verdiend kokmeijer niet.heel sneu :(
die BOUZOUAN mag dan gewoon ook [b]niet[b/]meer voetballen
Forza S C H
 

Berichtdoor KingBee » 11-01-2005 15:05

VI.nl



Carrière Niels Kokmeijer ten einde

11/1/2005 14:21

Niels Kokmeijer heeft zijn laatste wedstrijd in het betaald voetbal gespeeld. De aanvaller van Go Ahead Eagles moet noodgedwongen een punt achter carrière zetten.
Kokmeijer ( 28 ) liep in de wedstrijd tegen Sparta Rotterdam van 17 december een dubbele beenbreuk op na een onbezonnen actie van Rachid Bouazouan. Die blessure betekent het einde aan zijn loopbaan als voetbalprof, zo heeft de aanvaller van Go Ahead Eagles moeten inzien.

Van de behandelende artsen in het Erasmus Ziekenhuis kreeg Kokmeijer te horen dat het is uitgesloten dat hij ooit nog op niveau zal kunnen voetballen. Het is onzeker of hij weer normaal kan lopen.

Kokmeijer heeft al vier operaties moeten ondergaan. Bij de derde ingreep werd geconstateerd dat spieren, spierweefsel en één van de drie slagaders kapot waren, waarna deze operatief werden verwijderd. Overwogen wordt een spier uit zijn rug in het been te zetten.

Dader Bouazouan kreeg een straf van twaalf wedstrijden van de KNVB. Maar de Sparta-verdediger wacht waarschijnlijk ook nog een gang naar de rechtbank. 'Zo zwaar mogelijk straffen is de enige manier om het geweld uit te bannen. In mijn geval zal het waarschijnlijk op een rechtszaak uitlopen', zegt Kokmeijer deze week in VI.

Kokmeijer maakte in het seizoen 1998/99 bij FC Volendam zijn debuut in het betaald voetbal. In de drie seizoenen aan De Dijk verdiende hij een transfer naar SC Heerenveen. In Friesland kwam de Uitgeester door een gebroken kuitbeen niet aan spelen toe. Afgelopen seizoen pakte de aanvaller bij Haarlem de draad weer op. Go Ahead Eagles haalde hem vervolgens naar Deventer, waar hij dit seizoen vier keer scoorde in veertien wedstrijden.
Net fan dat benaude!
Avatar gebruiker
KingBee
Wereldspeler
 
Berichten: 1030
Geregistreerd op: 10-01-2003 15:04
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Glick » 11-01-2005 15:43

wat een ongeluk treft die jongen toch. Is er al een kaartje of iets dergelijks van SCH kant richting Kokmeijer gegaan?
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Sikke » 11-01-2005 16:51

Riemer heeft er uitvoerig bij stilgestaan in zijn nieuwjaarsrede.
Ik neem aan dat er wel een kaartje naar toegegaan is.

Ook NN heeft Kokmeijer een kaart gestuurd.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Avatar gebruiker
Sikke
Selectiespeler
 
Berichten: 221
Geregistreerd op: 03-12-2002 20:59

Berichtdoor Wicky de Viking » 11-01-2005 17:03

Het kippenvel staat op m'n armen en het janken staat me nader dan het lachen. Wat een ramp voor zo'n jongen!!! Niels heel veel sterkte!!!!
Wicky de Viking
Selectiespeler
 
Berichten: 403
Geregistreerd op: 16-12-2003 14:14
Woonplaats: Ljouwert

Berichtdoor Glick » 11-01-2005 22:56

mooi gebaar van de club en van NN!
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Teppie Superfries » 13-01-2005 17:05

ik vind het zo vreselijk voor hem, hij is nog maar 27 jaar, en vind die schorsing veel te weinig, minstens een half jaar....schandalig gewoon, het is nog maar de vraag of hij nog normaal kan lopen
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor Teppie Superfries » 13-01-2005 17:27

schandalig dat hij maar zo weinig wedstrijden heeft gekregen :evil: hij moest minstens een half jaar schorsing hebben, Niels kan mischien niet eens meer normaal lopen...
Avatar gebruiker
Teppie Superfries
Basisspeler
 
Berichten: 592
Geregistreerd op: 10-12-2004 13:53

Berichtdoor master_willem » 13-01-2005 19:36

als ik coach van Sparta was had ik em ontslagen
wat een ongelofelijke ***** actie :evil:

en 10 wedstrijden is veel te weinig minstens 1 jaar
Ja, of niet.
Avatar gebruiker
master_willem
Nieuw talent
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 23-10-2004 14:24
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor Joho » 12-02-2005 15:15

Niels Kokkmeijer te gast bij Holland sport morgen 17.00!!!!!!!!!!!!!!!
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor chrissie » 13-02-2005 21:11

Vreselijk om te zien. Is veel gebeurd, vel getransplanteerd enzo. Slagader door.
Voetballen is over zegt hij zelf, gewoon lopen is zelfs nog afwachten hoe dit gaat in de toekomst! :shock:
Eén moment en zijn hele leven staat op z'n kop!
chrissie
Basisspeler
 
Berichten: 998
Geregistreerd op: 17-09-2004 22:11
Woonplaats: sneek

Berichtdoor The North » 13-02-2005 21:16

Dat getransplanteerde huid leek echt heel eng.. het leek wel een vissenhuid

Kokmeijer veel sterkte met herstellen!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Avatar gebruiker
The North
Basisspeler
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 27-05-2003 20:31
Woonplaats: Giekerk

Berichtdoor Eastermar » 10-03-2005 19:46

Voetbalorganisaties volgen 'primeur Kokmeijer'

Uitgegeven: 10 maart 2005 16:54

RIJSWIJK - Tal van voetbalorganisaties volgen later dit jaar met argusogen de strafrechtelijke vervolging van Sparta-speler Bouaouzan voor zijn overtreding op Niels Kokmeijer. Het is voor het eerst in het Nederlandse betaalde voetbal dat justitie een speler strafrechtelijk vervolgt voor een zware overtreding in een wedstrijd.

Niet alle organisaties zijn even blij met het initiatief van het Openbaar Ministerie in Rotterdam.


Al veroordeeld

Ko Andriessen, directeur van de spelersorganisatie ProProf noemt de stap van het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 'brug te ver'."Ik wil absoluut de overtreding van Bouaouzan niet goed praten en vind het verschrikkelijk wat Kokmeijer is overkomen, maar ik denk dat de voetbalwereld hierop niet zit te wachten. De speler in kwestie heeft iedereen al over zich heen gekregen, is eigenlijk al door iedereen veroordeeld. Daar mag men ook wel bij stilstaan", zegt Andriessen.

Aangifte

"Dit kan verstrekkende gevolgen hebben", meent hij. Bijvoorbeeld verzekeringstechnisch. "Dadelijk is een geblesseerde speler verplicht aangifte te doen tegen de veroorzaker en moeten slidings straks misschien met de voeten op de grond uitgevoerd worden.

Calamiteitenfonds

Op dit soort dingen zit de voetbalwereld niet te wachten", aldus Andriessen, die onlangs bij het nog niet afgeronde CAO-overleg in het betaalde voetbal voorstelde een calamiteitenfonds op te richten voor uitzonderlijke gevallen als Kokmeijer.

Overweging

De speler van Go Ahead moest na de zware overtreding zijn loopbaan afsluiten en revalideert nog steeds. De spelersvakbond VVCS stelt dat het OM de afweging maakt te vervolgen.

"Een lastige kwestie, maar het OM zal rechtvaardigende redenen hebben om tot vervolging over te gaan", zegt Louis Everard van de vakbond. "We zullen deze zaak met meer dan gewone belangstelling gaan volgen. Een overtreding als deze moet zeker geen standaard worden, maar wat de gevolgen ervan zijn durf ik niet aan te geven."

Risicoaanvaarding

Volgens Everard moet het OM roekeloosheid of opzet aantonen. Daarnaast aanvaardt een speler wel een risico als hij het veld opstapt. "Dat stukje risicoaanvaarding heeft overigens wel grenzen. En die worden bepaald door roekeloosheid en opzet. Het wordt in elk geval een spraakmakende kwestie."

Danny Hoekman

De betaalde voetbalwereld is eerder wel geconfronteerd met de zaak van aanvaller Danny Hoekman tegen doelman Jan-Willem van Ede. De destijds voor FC Utrecht keepende Van Ede haalde in het seizoen 1986-1987 de aanvaller op grove wijze onderuit. De actie bleef onbestraft, maar de knie van de destijds voor Roda spelende Hoekman was zo zwaar geschadigd dat de aanvaller pas anderhalf jaar later weer aan spelen toekwam.

Hoekman koos voor een civielrechtelijke procedure om de kosten voor zijn herstel terug te krijgen. Pas na een slepende procedure kreeg Hoekman in 1999 gelijk en moest Van Ede schadevergoeding betalen.


bron:
http://www.nu.nl
Avatar gebruiker
Eastermar
Wereldspeler
 
Berichten: 1415
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:53
Woonplaats: Heerenveen-centrum

Berichtdoor proudofthenorth » 10-05-2005 12:06

Rachid BOEaouzan acht zich niet schuldig

Rachid Bouaouzan acht zich niet verantwoordelijk voor het tragische einde van de voetbalcarrière van Niels Kokmeijer. Bij een overtreding van de aanvaller van Sparta liep de speler van Go Ahead Eagles op 17 december een dubbele beenbreuk op. Binnenkort dient de arbitragezaak en Bouaouzan weigert volgens AD Sportwereld de schuld op zich te nemen.

Bouaouzans advocaat Ruud van Boom zegt dat Kokmeijer 'beter had moeten uitkijken'. "Het is de wereld op zijn kop", aldus Kokmeijers advocaat Bojan Dekker in AD Sportwereld. "Het is Bouaouzan die de overtreding inzette. Hij had het risico moeten inschatten." Eind deze week wordt een datum vastgesteld voor de arbitragezaak. Aanvankelijk zou de zaak dinsdagavond worden behandeld, maar door het plotselinge overlijden van Rob Kiebert, de coach van Jong Sparta, is die zitting uitgesteld.

De opstelling van Bouaouzan is opmerkelijk. Enkele dagen na het duel zei de Spartaan dat hij zich zou neerleggen bij een lange schorsing. "Het gaat me om die jongen", verklaarde Bouaouzan destijds in De Stentor. "Desnoods schorsen ze me voor de tijd dat Kokmeijer uit de roulatie is. Door één actie heb ik misschien wel een carrière naar de klote geholpen. Geloof me, u zou niet graag in mijn schoenen staan. Ik ben nog jong, heb in mijn loopbaan nog weinig meegemaakt en dan krijg je al deze negatieve publiciteit over je heen. Dit is ook voor mij een zware tijd." Bouaouzan werd uiteindelijk geschorst voor twaalf wedstrijden, waarvan twee voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.

Kokmeijer revalideert al tien weken in Wijk aan Zee. Hij loopt nog altijd op krukken en het is maar de vraag of hij ooit normaal kan lopen. De 27-jarige aanvaller onderging vijf operaties om de schade te herstellen, maar hij wacht nog altijd op het herstel van een zenuw. "De vraag is of dat ooit gaat gebeuren", zegt Kokmeijer in AD Sportwereld. "Die voet doet niet wat ik wil. Het wachten is op het herstel van die zenuw. Artsen zeggen: het enige wat je kunt doen is hopen. Hoe langer het herstel op zich laat wachten, hoe kleiner de kans is dat het goed gaat komen met die zenuw. Ik geloof dat een jaar na de beschadiging herstel nog mogelijk is


Ik geloof niet dat ik hier erg veel aan hoef toe te voegen.
Beter had moeten uitkijken???..........................................

Bron: http://www.voetbal.nl
De enige echte trots van het noorden!!
proudofthenorth
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 21-08-2004 09:23
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor marpykje » 10-05-2005 12:43

Zou hij echt niet beseffen dat hij zichzelf zo erg ongeloofwaardig maakt en dat hij volgend jaar tijdens de wedstrijden nu juist als een rode lap op de elf stieren van de tegenstander werkt? (voor zover dat al niet het geval was)
Avatar gebruiker
marpykje
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-03-2005 11:51
Woonplaats: h'veen

Berichtdoor Folkert » 10-05-2005 15:16

Het is de advocaat die het zegt
Flean op!
Folkert
Selectiespeler
 
Berichten: 182
Geregistreerd op: 18-09-2004 10:49
Woonplaats: Valkenswaard

Berichtdoor Joho » 10-05-2005 15:23

Het is nu tijd voor het juridische gedeelte. Daar spelen grote belangen voor beide partijen en wordt net als bij andere rechtszaken alles uit de kast gehaald of het nu waar of geloofwaardig is doet niet terzake. Dit zijn spelletjes en gebruikte taal waar een normaal mens niets van snap en dat moet je vooral zo houden.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor Edmanian Devil » 10-05-2005 19:09

Bouaouzans advocaat Ruud van Boom zegt dat Kokmeijer 'beter had moeten uitkijken'.


:oops: (= plaatsvervangende schaamte)
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor marpykje » 10-05-2005 19:36

Edmanian Devil schreef:
Bouaouzans advocaat Ruud van Boom zegt dat Kokmeijer 'beter had moeten uitkijken'.


:oops: (= plaatsvervangende schaamte)



Juist. Door je advocaat zoiets te laten zeggen toon je aan wat voor @@@ je werkelijk bent. Daarom ik ook :oops: :oops: :oops:
Avatar gebruiker
marpykje
Nieuw talent
 
Berichten: 80
Geregistreerd op: 28-03-2005 11:51
Woonplaats: h'veen

Berichtdoor Feanfan84 » 13-07-2005 14:55

Vandaag kreeg Rachid Bouaouzan van het Openbaar Ministerie te horen dat zij de Spartaan wil straffen wegens zware mishandeling. Met deze aanklacht kan de 21-jarige speler een celstraf krijgen van mogelijk acht jaar.

In de wedstrijd op 17 december 2004 tussen Sparta Rotterdam en Go Ahead Eagles maakte Bouaouzan een extreem zware overtreding op de 28-jarige Niels Kokmeijer. Het slachtoffer brak zijn been zodanig, dat hij zijn voetballoopbaan moest afsluiten.

Het OM verdenkt de Marokkaanse speler van opzet en verklaart daarmee de zware aanklacht. De zaak dient op 27 juli 2005. (voetbalzone.nl)


Tja, wat moet je ervan zeggen. 8 jaar brommen lijkt me ietwat overdreven, maar een fikse schadevergoeding lijkt me wel op z'n plaats!
Hopelijk herstelt Niels nog enigzins, zodat hij in de toekomst tenminste nog normaal kan lopen.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor Romano for president » 13-07-2005 16:09

Belachelijke straf als dat doorgaat. tuurlijk is het klote voor Kokmeijer, maar 8 jaar staat in geen verhouding tot andere crimenelen krijgen voor andere delicten.
Dan moet je bijna al een paar moorden plegen.

Gewoon financieel laten boeten en een taakstraf waar hij enekel jaren aan vast zit is meer dan genoeg
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor michel » 13-07-2005 16:27

8 jaar is volgens mij de maximum straf voor (zware) mishandeling, wordt dan dus alleen in
zeer specifieke gevallen opgelegd. In geval van schuldig zal het wel iets van 12 mnd. worden waarvan 8 of 9 voorwaardelijk.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor vlqrt » 25-07-2005 10:31

Johan Derksen schreef:'Sparta-bobo’s gooien club-imago te grabbel'

24/7/2005 23:56

Het moet in het begin van de jaren zeventig zijn geweest. Als regio-verslaggever van het dagblad De Noord-Ooster meldde ik me iedere morgen om negen uur bij adjudant Lutjeboer – zo heette hij echt – op het politiebureau in Veendam voor het dagelijkse politienieuws. De adjudant was een formele man en niet bepaald een voetballiefhebber. Hij was weliswaar verantwoordelijk voor de openbare orde op De Langeleegte, maar verder had hij niets met de lokale semi-profs.
Toch had Lutjeboer een passie, hij had zijn hart verpand aan de paardensport. Op zijn degelijke bureau stond een klassieke zilveren fotolijst, waarvan ik altijd de achterkant zag. Ik was benieuwd hoe de rest van de familie Lutjeboer eruitzag, de man zou prachtige dochters kunnen hebben. Toen hij even zijn kamer verliet om de dagrapporten te halen, heb ik stiekem gekeken. Geen traditioneel familieportret, geen vrouw en geen kinderen. Tot mijn verbazing bevatte de protserige fotolijst een paardenhoofd.

Op een maandagmorgen, na een thuiswedstrijd van Veendam, wilde de adjudant me nog even onder vier ogen spreken na de persbijeenkomst. Tot mijn verbijstering kreeg ik een uitbrander en een laatste waarschuwing. Tijdens zijn dienst op De Langeleegte had hij gezien dat ik na een botsing met een tegenstander bewust op de hand van de nog in het gras liggende speler was gaan staan. Hij vond dat niet alleen onsportief, maar ik had tevens de fatsoennormen, de spelregels en de wet, waar hij in Veendam verantwoordelijk voor was, overtreden. De volgende keer zou hij proces verbaal opmaken.

Toen het Openbaar Ministerie Rachid Bouaouzan zware mishandeling ten laste legde, nadat de Sparta-speler Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles op 17 december 2004 een gecompliceerde beenbreuk had bezorgd met een ridicule tackle, moest ik weer aan die zedenpreek denken. Adjudant Lutjeboer overdreef destijds, de actie van Bouaouzan – Kokmeijer raakte levenslang invalide – kan niet als een gewone strafzaak afgehandeld worden door de tuchtcommissie van de KNVB.

De Spartaan kreeg een schorsing van twaalf wedstrijden opgelegd, een straf die in geen enkele verhouding staat tot de mensonterende aanslag die hij pleegde op het been van zijn tegenstander. Hans Kraay junior gaf als speler van NAC ooit de scheidsrechter een duw, die hem destijds al een schorsing van zestien wedstrijden opleverde. Tijdens mijn veertigjarige verblijf in het betaald voetbal heb ik heel wat smerige overtredingen mogen aanschouwen. Ik vind ook dat wangedrag op het voetbalveld zoveel mogelijk binnen het tuchtrecht afgehandeld moet worden, maar Bouaouzan overschreed duidelijk een grens. Volgens persofficier Henry Hambeukers heeft de speler met ‘juridische opzet’ gehandeld.

Heel Nederland heeft huiverend de schokkende beelden gezien, het slachtoffer heeft aangifte gedaan en de getuigenverklaringen zijn allemaal zeer belastend voor de dader. Het Openbaar Ministerie wil een signaal afgeven. Zodra een voetballer een bepaalde grens overschrijdt, kan dat volgens de Rotterdamse persofficier niet afgedaan worden met een rode kaart en een paar wedstrijden schorsing.

Het verweer van Boudewijn van Eijck, de advocaat van Bouaouzan, is niet indrukwekkend. Hij is van mening dat de zaak wél bij de tuchtcommissie thuishoort en niet bij het Openbaar Ministerie. Dat zal u niet verbazen. Verder vindt hij de term ‘opzet’ multi-interpretabel, omdat er wel degelijk sprake was van een spelsituatie. Hij maakt zich enigszins belachelijk door te stellen dat de bal in het spel was, omdat die zich niet aan de andere kant van het stadion bevond. Onzin natuurlijk, maar het valt niet mee deze actie goed te praten als de beelden van het smakeloze incident worden vertoond in de rechtszaal.

Als je uit de voetballerij komt, heb je meer begrip voor deze onbezonnen actie dan buitenstaanders die de beelden toevallig op de televisie zien. Bouaouzan was geen basisspeler, op 17 december 2004 was hij ingevallen. Het zal ook geen toeval zijn dat de wilde overtreding niet ver van de dug-out plaatshad. Ik beschuldig niemand, maar ik kan me voorstellen dat de coaching vanuit de dug-out agressief was. Een onervaren wisselspeler die ambitieus is en voor een basisplaats vecht, heeft in zo’n situatie de neiging over de schreef te gaan. De speler blijft verantwoordelijk voor zijn daad, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Bouaouzan mede opgefokt in duel ging door de coaching.

Mark Boetekees, manager juridische zaken bij de KNVB, blijft het een slechte zaak vinden dat het een strafrechtelijke zaak is geworden, al geeft hij wel toe dat het om een uitzonderlijk geval gaat. Volgens Boetekees blijkt dat ook al uit de twaalf wedstrijden schorsing die de tuchtcommissie uitsprak. Volgens de richtlijnen van de KNVB staat er voor een rode kaart na een zware overtreding maximaal acht duels schorsing. Maar in Zeist zullen de beelden ongetwijfeld ook zijn bestudeerd. Dan kunnen KNVB-bobo’s toch ook alleen maar concluderen dat deze overtreding – ik had nog nooit zoiets vreselijks gezien – door het Openbaar Ministerie behandeld dient te worden om niet toe te geven aan de totale verloedering op het voetbalveld.

Door de tenlastelegging van het Openbaar Ministerie – het opzettelijk zwaar lichamelijk letsel toebrengen – hangt de dader een gevangenisstraf van maximaal acht jaar boven het hoofd. Zover zal het niet komen. Dat is ook helemaal het doel niet van het slachtoffer Kokmeijer, die nooit meer kan voetballen. Hij loopt de rest van zijn leven mank en maakt zich zorgen over zijn toekomst, want een modale voetballer van Go Ahead Eagles is niet financieel onafhankelijk. Bij de arbitragecommissie in Zeist loopt nog een zaak over een eventuele schadevergoeding. Als de dader aansprakelijk wordt gesteld, eist Kokmeijer wel een vergoeding op grond van gederfde inkomsten. Maar het andere uiterste is dat Bouaouzan er op 27 juli met een schorsing van slechts twaalf wedstrijden afkomt.

Daarom heeft de rol van Sparta me tot op heden verbaasd. Het is heel nobel om achter werknemers te blijven staan in mindere tijden, maar dan is de selectieve verontwaardiging wel erg groot bij de beleidsbepalers op Het Kasteel. Sparta geldt sinds jaar en dag als een fatsoenlijke club. Na het incident werd de onervaren en mentaal aangeslagen Bouaouzan afgeschermd voor de media. Maar na het uitzitten van zijn schorsing mocht hij plotseling weer vrolijk opdraven toen er punten binnengehaald moesten worden voor de promotie.

Van een bestuur dat verontwaardigd reageert als de trainer een paar kritische uitlatingen in de media doet, verwacht ik tevens een standpunt als een speler de club in diskrediet brengt. Bouaouzan beging zijn schandalige daad als werknemer van Sparta, in het traditionele rood-wit gestreepte shirt. Zijn leeftijd en de omstandigheden in acht nemend, hoeft hij wat mij betreft niet achter de tralies, maar er was alle reden om hem disciplinair te straffen. Een speler die een tegenstander bewust invalide schopt had nooit meer het trotse Sparta-shirt mogen dragen.

Johan Derksen

Bron: http://www.vi.nl

http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/conte ... /sc=d71daf
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Superfries88' » 27-07-2005 19:09

De eis:
Half jaar voorwaardelijke celstraf en 240 uur werkstraf.

De voormalig speler uit Uitgeest hersteld langzaam van de blessure. “Ik kan in huis kleine stukjes lopen zonder krukken. De laatste zes weken gaat het ook redelijk met de botaangroei. Alleen de zenuw waarmee ik mijn voet kan heffen, werkt nog steeds niet. Het is een kwestie van afwachten en hopen. Goed komt het sowieso niet meer. Maar beter kan het nog wel worden, slechter niet meer.”


:(
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor the rockII » 27-07-2005 20:53

Tiss wat aan de lage kant, echter in vergelijking met straffen die normaliter voor straatgeweld worden gegeven is dit een 'normale' straf.

We zullen Bouaouzan maar een warm welkom heten zou ik zeggen 8)
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten