Fernando Derveld

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

GeorGios Samaras 20
Invaller
Berichten: 306
Lid geworden op: 04-03-2005 17:57
Locatie: Zwaagwesteinde

Bericht door GeorGios Samaras 20 »

Alsjeblieft geen Derveld er in morgen..

Heb hem tot nu toe een aantal keren in actie gezien maar hij heeft me egt nog geen moment kunnen overtuigen..
* Viva Garcia !
Gebruikersavatar
KingBee
Wereldspeler
Berichten: 1030
Lid geworden op: 10-01-2003 15:04
Locatie: Damwoude

Bericht door KingBee »

Ja, ik ben ook bang dat Derveld niet een lange carierre bij Heerenveen zal hebben. Ik verwacht hem vlgend seizoen in de verdediging bij ADO, RBC of een andere club uit de onderste regionen.
Net fan dat benaude!
Onedayflyer
Basisspeler
Berichten: 858
Lid geworden op: 06-09-2005 21:43

Bericht door Onedayflyer »

Ik had ook meer van Derveld verwacht. Ik dacht dat hij samen met Hansson in de verdediging zou worden gezet. Echter ik heb hem nog niet goed zien spelen om over zijn kwaliteiten te oordelen. Desondanks vind ik het vreemd dat hij nog niet vaker is gebruikt....

Ik weet niet hoe zijn contract is, maar als het zo blijft hoeven 'we' die niet te verlengen...
SIG is leeg. PM me wanneer je hier reclame wil :-)
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Zo! Die wordt even snel afgeschreven! Weten jullie nog hoe goed Hansson was in zijn eerste halve seizoen? Niet te snel oordelen lijkt me.
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Hansson speelde tenminste wel regelmatig, was binnen korte tijd basiskracht. Ik heb zelf behoudens de korte optredens weinig van Derveld gezien. Wat dat betreft is het misschien wat snel om 'm af te schrijven. Aan de andere kant zijn er duidelijke signalen dat de technische staf niet razend enthousiast is. In 't centrum krijgen Hansson, Breuer en Seip de voorkeur, op links Drost en Pranjic. Door blessures kan dat natuurlijk snle veranderen, maar Derveld heeft de hele voorbereiding meegemaakt maar Verbeek en co blijkbaar nog niet kunnen overtuigen.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ik heb hem twee keer zien spelen(oefenwedstrijd in Appelscha en tegen Feyenoord). In Rotterdam speelde hij iets van 10 minuten geloof ik, en heeft hij 2 totaal onnodige overtredingen(waaronder de penalty) gemaakt, voor de rest heb ik hem niet gezien. Tegen gaziantespor vond ik hem niet tegenvallen, hij schakelde zijn tegenstander toen nog wel uit, alhoewel hij niet erg rustig was als hij de bal had. Ik had in het begin wel vertrouwen in hem, nu weet ik het niet meer. Maar ik schrijf hem zeker nog niet af.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

In de Telegraaf stond vanochtend dat Filipovic van Roda naar PSV mag vertrekken, mits er een goede vervanger gehaald wordt, en als opvolger staat Vermaelen bovenaan de lijst en als 2e staat DERVELD...

zou best wel opmerkelijk zijn als hij nu al gaat vertrekken, maar heel erg zal ik er niet om treuren...
Dieder

Bericht door Dieder »

Als PSV m wil hebben moeten we hem zeker behouden, die jongen heeft in totaal misschien twintig minuutjes mee mogen voetballen en iedere keer in vervelende situaties op vervelende standen. Een echte kans heeft hij dus nog niet gehad.

Als Roda 'm wil hebben wordt het een ander verhaal, maar alsnog; hij heeft nog geen echte kans gehad.
Laatst gewijzigd door Dieder op 24-09-2005 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Er staat dat Roda JC Derveld als tweede optie heeft mocht Filipovic vertrekken naar Eindhoven. En niet PSV.
Gebruikersavatar
Kaka
Selectiespeler
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-08-2005 17:06

Bericht door Kaka »

lijkt me wel logisch dat PSV niet in hem geinterresseerd is :wink:
Dieder

Bericht door Dieder »

ja oke, leesfoutje. lees de edit!
Supersub
Bankzitter
Berichten: 191
Lid geworden op: 27-06-2005 15:01
Locatie: Burgum
Contacteer:

Bericht door Supersub »

Er staat tenminste wel een vent in het veld als hij speelt. Tien keer meer charisme dan onze blonde vriend Drost.
in de vakantie is alles een beetje mooier
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Er staat tenminste wel een vent in het veld als hij speelt. Tien keer meer charisme dan onze blonde vriend Drost.
Ik heb liever een speler in het basiselftal staan vanwege zijn voetbalkwaliteiten en niet omdat hij meer charisme heeft. :? Met charisme kun je geen wedstrijden winnen!
Gebruikersavatar
rottevalle
Wereldspeler
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01-09-2003 15:39
Locatie: Rottevalle

Bericht door rottevalle »

Wat maakt het charisma nou uit het gaat er toch gewoon om wie de betere voetballer is.
En Drost voetbalt voor zover ik gezien heb absoluut beter dan Derveld.
Dieder

Bericht door Dieder »

Ja hehe. Derveld heeft in totaal misschien 20 minuten mogen invallen, en telkens als Heerenveen in een moeilijke periode was (in de wedstrijd dan).
mika
Jeugdspeler
Berichten: 46
Lid geworden op: 03-12-2002 16:09
Locatie: Groningen

Bericht door mika »

Van hetgeen ik tot nu van m gezien heb word ik niet bepaald blij. Zo herinner ik m ook van zijn tijd bij Willem II. conclusie: Komt duidelijk tekort.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Dieder schreef:Ja hehe. Derveld heeft in totaal misschien 20 minuten mogen invallen.
Misschien heeft dat wel een reden.
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
marpykje
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 28-03-2005 12:51
Locatie: h'veen

Bericht door marpykje »

Ik lees van veel mensen dat ze hem nog niet, of maar 20 minuten hebben zien spelen.
Vanavond is er weer een kans. De beloften spelen thuis tegen de beloften van heracles.
Hij zal wel weer spelen.
Ik vind het helemaal niets. Indien de kans zich voordoet: verhuren/verkopen/weggeven. Hij drukt alleen maar op de salariskostenvan de club en presteerd er niets voor.

Drost in oranje!!
Sipel
Jeugdspeler
Berichten: 11
Lid geworden op: 18-06-2005 13:28
Locatie: Deinum/ Groningen
Contacteer:

Bericht door Sipel »

Ik kan er al een paar wedstrijden niet over uit dat Drost zoveel krediet heeft, t.o.v. Derveld. Daar ik weet dat Derveld wel een snelle verdediger is en een goede linkspoot is, met een evt. pass. Samen met Hansson zou dat een goed koppel zijn centraal. En eventueel de linksback, waar Derveld volgens mij idd veel meer 'power' en uitstraling dan Drost.
Ik heb Derveld alleen tegen Helmond Sport zien voetballen, en kan de kritiek over handelingssnelheid wel begrijpen, getuige zijn optreden daar.

Wie weet wacht de technische staf op het werken van de fysieke- en looptrainingen die inmiddels meer nieuw gekomen spelers bij heerenveen a. sneller, b. krachtiger c. minder blessure gevoelig maken.
Kijk maar naar Klaas Jan of Sam die hun spiermassa en sprongkrachten bij SCH heben (door) ontwikkeld
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Wie weet wacht de technische staf op het werken van de fysieke- en looptrainingen die inmiddels meer nieuw gekomen spelers bij heerenveen a. sneller, b. krachtiger c. minder blessure gevoelig maken.
Kijk maar naar Klaas Jan of Sam die hun spiermassa en sprongkrachten bij SCH heben (door) ontwikkeld[/quote]


Klopt. Het is een ontwikkeling die al langere tijd bezig is in het Europese voetbal. Metname in Engeland en Italy word veel aandacht aan deze punten geschonken (milan-lab, juve-lab etc). Kijk maar eens wat voor kerels er bij Arsenal lopen....
Heerenveen is een van de clubs in Nederland die deze ontwikkeling zich ook voordoet (grote, fysiek sterke spelers met daaraan gekoppelde trainingsschema's). Ik weet me nog te herinneren dat Heerenveen toen het in 1993 promofeerde een lichtgewicht selectie had (regtop, tammer etc.). Deze spelers hadden vaak blessures. Ik denk dat Heerenveen een van de fitste en fysiek sterkste ploegen van Nederland is.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Sipel schreef:Ik kan er al een paar wedstrijden niet over uit dat Drost zoveel krediet heeft, t.o.v. Derveld. Daar ik weet dat Derveld wel een snelle verdediger is en een goede linkspoot is, met een evt. pass. Samen met Hansson zou dat een goed koppel zijn centraal. En eventueel de linksback, waar Derveld volgens mij idd veel meer 'power' en uitstraling dan Drost.
Drost is gewoon goed bezig dit seizoen & spaard daarmee dus krediet op maar we moeten niet vergeten dat Drost ook al een WK onder 20 in zijn benen heeft en dat we Derveld waarschijnlijk dus nog hard nodig gaan hebben in dit seizoen.
Ben het ook met Sipel eens wat betreft "een centraal koppel met Hansson", zou niet eens slecht zijn om te proberen.
marpykje schreef; Ik vind het helemaal niets. Indien de kans zich voordoet: verhuren/verkopen/weggeven. Hij drukt alleen maar op de salariskostenvan de club en presteerd er niets voor.
Derveld speelde 20 min. (niet erg veel voor een goede beoordeling)...Bosveld elke wedstijd en die presteerd ook nog niet echt veel & ik weet zeker dat die nog zwaarder op de begroting weegt, ook maar weg doen dan??
Vind dat de meesten mensen Derveld wel erg snel afschrijven...
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
forza delfstrahuizen
Nieuw talent
Berichten: 65
Lid geworden op: 05-07-2005 16:44
Locatie: Echten

Bericht door forza delfstrahuizen »

tja die derveld het zal toch wel wat zijn lijkt mij hij is toch gescout en bekeken?
over zijn handelingssnelheid tja misschien hadden ze in denmarken de tijd wel ....
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Neem aan dat de meesten de wedstrijd tegen Feyenoord hebben gezien. Daarin bevestigde Derveld wederom het beeld dat ik van hem heb.
Komt te kort voor het niveau van SC Heerenveen.
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Voor die, die Derveld liever zien gaan......er is nieuws;

Roda JC weet dat PSV belangstelling heeft voor Predrag Filipovic, maar wil de verdediger pas laten gaan als het zichzelf meteen weer kan versterken. Edwin de Graaf is eerste keus in Limburg, maar de vraagprijs voor de Feyenoorder is vooralsnog te hoog. Tweede keus is volgens De Telegraaf, doorgaans goed geïnformeerd als het om SC Heerenveen gaat, Fernando Derveld.

Die interesse is opvallend, omdat SC Heerenveen de verdediger pas afgelopen zomer overnam van het Deense Odense BK. Aan de andere kant... Derveld speelt tot nu toe nauwelijks en staat in de rangorde der linksbacks achter Jeroen Drost en Danijel Pranjic. In het voetbalblad Elf gaf Derveld deze maand zelf aan dat hij grote moeite heeft met zijn rol als reserve-speler.


Dus wie weet wordt aan jullie wens binnenkort voldaan.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Wat is je bron Heerenfan?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

In het voetbalblad Elf gaf Derveld deze maand zelf aan dat hij grote moeite heeft met zijn rol als reserve-speler.
Dan had 'ie niet naar Heerenveen moeten gaan, waar hij wist dat we al een goede linksback hebben en in het centrum Hansson en Seip het ook gewoon goed doen/hebben gedaan de afgelopen jaargang, maar fijn bij RBC of FC Knollenveld moeten tekenen...

Als je het laat zien, dan krijg je vanzelf je kans... Conclusie in mijn ogen: hij laat het kennelijk niet zien. En die twee invalbeurten waren ook niet echt overtuigend natuurlijk. Slap verdedigen bij die counter van Heracles, domme penalty tegen in De Kuip. :|
Gebruikersavatar
Heerenfan
Selectiespeler
Berichten: 537
Lid geworden op: 30-08-2005 14:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Heerenfan »

Eastermar schreef:Wat is je bron Heerenfan?
bron: abelenstra.com en de Telegraaf.
FCUK de godenzonen...........Super Friezen Forever!
Gebruikersavatar
De Tike Utd
Invaller
Berichten: 325
Lid geworden op: 22-01-2005 14:50
Locatie: Heerenveen-Oost
Contacteer:

Bericht door De Tike Utd »

Derveld heeft het in de voorbereiding, naar mijn mening, verdienstelijk gedaan.
In de weinige tijd die hij in potjes om het echie heeft gehad, vond ik hem erg teleurstellend. Erg doldriest, onbehouwen en houterig. Een bron van onrust in de verdediging. Het bericht in De Telegraaf verontrust mij derhalve niet, al wordt de selectie er niet breder op. Wat als Jeroen Drost nu geblesseerd raakt? Niet ondenkbeeldig, nadat hij de gehele zomer (WK<21) heeft doorgevoetbald en al een aantal keren met een pijnlijke lies verstek heeft moeten laten gaan.
Abe lives on in De Tike!
http://www.feanfan.nl
Gebruikersavatar
Venderwel
Superster
Berichten: 3876
Lid geworden op: 24-12-2004 16:15
Locatie: Aldeboarn
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Nou ja, net als elke speler die nieuw komt heeft ook hij tijd nodig om zich aan te passen. En hij doet het toch bij vlagen niet onaardig, dus ik zou zeggen, hou hem voor de breedte, of als je hem weg doet, zorg dan wel dat je er nog iemand bij haalt.
SKAILER ® the one and only Ski Trailer!
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Heerenveen heeft toch al een andere linksback op het oog ?
Goeie actie zou ik zeggen.

Jammer dat het bij keepers blijkbaar anders gaat... :wink:
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Plaats reactie