Michel Breuer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 06-11-2006 12:27

Michel Breuer was gisteren weer één van de beteren op het veld.
Hij lijkt nu weer voor een basisplaats te knokken. En die verdiend hij ook.
Als je Drost dan ziet prutsen op linksachter. Voetballen kan Breuer niet, maar verdedigen des te beter. Hij doet het meeste op inzet en fysieke kracht. Als hij naar voren komt, weet hij niet wat hij moet. Dus hou hem maar mooi achterin, en laat Hansson of Dinsdag maar doorschuiven.
Ken-nie Steppe, wel keepen
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

Berichtdoor Marça » 22-11-2006 14:50

abelenstra.com schreef: ,,Willem II aast op Breuer'' (en krijgt Denneboom)

22/11 (9:54) Willem II heeft belangstelling voor verdediger Michel Breuer van sc Heerenveen. Dat meldt de Tilburgse fansite Tilburg1896. Met Romano Denneboom verwacht die club binnenkort een akkoord te sluiten.

Breuer is dit seizoen geen vaste basisspeler bij sc Heerenveen. Als hij dan al eens bij de eerste elf zit, speelt hij zelden op zijn favoriete plek in het centrum van de verdediging. Vaker is Breuer als linksback en rechtsback opgesteld. Hoe concreet de belangstelling voor Breuer is, meldt Tilburg1896 niet. Het is ook maar de vraag of sc Heerenveen laat gaan. In vijftien van de zeventien wedstrijden die sc Heerenveen dit seizoen speelde, deed Breuer mee. Tien keer begon hij in de basis.

De Telegraaf meldt dat Willem II verwacht dat Romano Denneboom vanaf de winterstop voor de club uit Tilburg speelt. ,,We hebben een bod uitgebracht om het half jaar doorlopende contract bij NEC af te kopen'', zegt een woordvoerder van de club in de krant. ,,Romano staat heel positief tegenover een transfer naar Willem II. Hij heeft hier als huurling van SC Heerenveen al eens een half jaar gevoetbald en bewaart daar goede herinneringen aan.'' Ook sc Heerenveen zou (volgens de speler zelf) al met Denneboom hebben gesproken.


Wat mij betreft mag en moet hij gewoon blijven. Hij oogt misschien niet altijd even soepel, maar is in mijn ogen een belangrijke schakel omdat hij achterin iedereen op een degelijke manier kan vervangen en bovendien op de linksback mij meer overtuigd dan Jeroen Drost. Daarnaast vraag ik me af of hij zelf wel interesse heeft in een overgang naar zo'n instabiele club als Willem II.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Berichtdoor Yeti » 22-11-2006 14:59

hij is ook een goede vervanger voor hansson volgend seizoen.. niet laten gaan dus!!
Yeti
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 21-03-2005 10:37
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Ago » 23-11-2006 23:47

Ik vond Breuer vanvond tegen Parma niet erg sterk spelen.
Het grootste manco van de man is dat hij geen enkele pass in zijn benen heeft.
Als hij de bal verder dan 1 meter moet plaatsen raakt ie al in de war en komt er een enorme peer naar voren die nergens eindigd.

Klein mooi gekleurd strikje erom en weg ermee.
Veel succes bij Willem II in de Eerste divisie dan maar.
Ago
Basisspeler
 
Berichten: 746
Geregistreerd op: 12-08-2005 22:07

Berichtdoor ''Pippi'' Nilsson » 24-11-2006 09:47

Ago schreef:Ik vond Breuer vanvond tegen Parma niet erg sterk spelen.
Het grootste manco van de man is dat hij geen enkele pass in zijn benen heeft.
Als hij de bal verder dan 1 meter moet plaatsen raakt ie al in de war en komt er een enorme peer naar voren die nergens eindigd.

Klein mooi gekleurd strikje erom en weg ermee.
Veel succes bij Willem II in de Eerste divisie dan maar.


Zo hebben we allemaal onze mening, maar ik & vast meer met mij hebben gister een sterke Breuer zien spelen, stond goed achterin..
Liever een mooie onliner, dan een moeilijk verhaal!
Avatar gebruiker
''Pippi'' Nilsson
Selectiespeler
 
Berichten: 332
Geregistreerd op: 07-08-2005 14:12

Berichtdoor forza heerenveen » 24-11-2006 15:16

niet laten gaan,goede vervanger van hansson volgend jaar
opbouwend is hij wel goed en verdedigend staat gij zijn mannetje vaak ook wel
Avatar gebruiker
forza heerenveen
Basisspeler
 
Berichten: 645
Geregistreerd op: 20-04-2006 20:06
Woonplaats: reduzum

Berichtdoor sch4life » 24-11-2006 15:27

hij voetbalde gisteravond fel en vol inzet. een goed voorbeeld voor de rest.
Partidario Fanático!!!
Avatar gebruiker
sch4life
Selectiespeler
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 08-01-2005 16:51
Woonplaats: ijlst

Berichtdoor Flying Tilster » 24-11-2006 15:31

Ago schreef:Ik vond Breuer vanvond tegen Parma niet erg sterk spelen.
Het grootste manco van de man is dat hij geen enkele pass in zijn benen heeft.
Als hij de bal verder dan 1 meter moet plaatsen raakt ie al in de war en komt er een enorme peer naar voren die nergens eindigd.

Klein mooi gekleurd strikje erom en weg ermee.
Veel succes bij Willem II in de Eerste divisie dan maar.


Breuer speelde een goede pot en eigenlijk op de positie waar hij ook hoort te spelen. Kan een mooi verdedigingsduo worden met Dingsdag volgend jaar. Geen strikje eromheen, maar houden die Breuer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-11-2006 15:58

Ik ben zolang hij bij Heerenveen is geen fan van Breuer, maar ik vind hem de laatste weken een zeer betrouwbare, stabiele factor. Dat hij tegen Parma een zwakke wedstrijd speelde, ben ik dan ook niet mee eens!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Luka 70 » 24-11-2006 19:16

Ik vindt Breuer een degelijke voetballer,laat zo nu en dan verdedigend een steekje vallen,maar als hij speelt staat hij er wel,Hij heeft wel karakter vindt ik.
De groet'n uut Grunn. :D
Luka 70
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 14-07-2006 20:45
Woonplaats: Groningen

Berichtdoor Janneman » 08-04-2007 01:12

Ik weet dat hij multifunctioneel is als verdediger maar de laatste wedstrijden, laten we zeggen vanaf Ajax is Breuer de zwakste schakel achterin. Breuer heeft een man nodig om zich in vast te bijten maar als links of rechtsback heb je die vaak niet...

Daardoor wordt Breuer door de tegenstander in de opbouw vrijgelaten en hier kan Breuer, ondanks z'n goede bedoelingen, niet mee overweg en vertraagd hij de opbouw en zorg er MEDE voor dat deze erg voorspelbaar is.

Een simpele oplossing hiervoor is om tijdens dat de tegenstander aanvalt z'n positie af te dekken en bij opbouw switchen met Dingsdag van positie die weer veel beter in de opbouw is.

Door dit e doen wordt het spel van Heerenveen beter, verloopt de opbouw sneller en is die minder voorspelbaar en kan de tegenstander lang niet zo snel anticiperen... :huh:
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Berichtdoor Heerenveen rules » 08-04-2007 09:49

Ik vind Breuer opbouwend dramatisch slecht.
Tegenstanders laten hem niet voor niets vrij in de opbouw. Wotte was nog duidelijk te horen: 'Breuer vrij laten' . Dit zegt genoeg.
En als hij een snelle man tegenover zich heeft die veel ruimte krijgt, dan is hij kansloos.
Tegen Babel deed hij het wel erg goed omdat toen de ruimtesw klein waren.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Lipton » 08-04-2007 09:53

Breuer is echt geen back, maar doet toch stinkend zijn best, welicht dat Jong a Ping daar gewoon moet staan, hoewel dat ook niet direct een links back is(ook meer centraal georianteerd)
Of hopen dat Drost dit seizoen nog wonderen gaat verichten :wink:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Surhuisterveen » 08-04-2007 11:52

Weg met die vent. Ik erger me al weken aan die gast. Staat er als een houthakker bij. Hebben we potverdorie een goede linksback (jeugdinternational) op de bank, en zet hij Breuer er neer. Weer een voorbeeld van tactisch onvermogen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Blizzard » 08-04-2007 12:16

Breuer is een zeer beperkte speler, maar hij gaat er tenminste wel altijd voor. Komt wel tekort voor de basis maar hij is zeer nuttig om gaten op te vullen in de verdediging als er blessures of schorsingen zijn. Moet zeker ook volgend seizoen in de selectie zitten.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Berichtdoor Supersub » 08-05-2007 10:29

Seip geval. Tis opbouwend geen wonder maar hoeveel van zijn directe tegenstanders hebben dit jaar gescoord. Volgens mij geeneen. Maar dit is, hoewel ik het wel een aardige gozer vindt, wel iemand om door te selecteren.
in de vakantie is alles een beetje mooier
Supersub
Selectiespeler
 
Berichten: 191
Geregistreerd op: 27-06-2005 14:01
Woonplaats: Burgum

Berichtdoor drika746 » 08-05-2007 10:33

Supersub schreef:Seip geval. Tis opbouwend geen wonder maar hoeveel van zijn directe tegenstanders hebben dit jaar gescoord. Volgens mij geeneen. Maar dit is, hoewel ik het wel een aardige gozer vindt, wel iemand om door te selecteren.


Hij werd zondag weer gered door Vandenbussche want castelen liep tot 3 maal toe uit zijn rug op een lange bal. een keer kon hij zo naar binnen snijden maar kwam VDB goed uit. Daarnaast was het een week eerder ook een verademing toen JAP erin kwam voor Breuer, die door jenner ook aan alle kanten voorbij werd gelopen. 2-0 AZ liep Breuer zich simpel uitspelen waardoor de voorzet gegeven kon worden, mag nooit daar!
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor cross » 08-05-2007 10:50

breuer moet zeker blijven. hij is niet de beste voetballer maar hij is op veel plaatsen inzetbaar een prima 12e man
Cross-Side on tour
Avatar gebruiker
cross
Basisspeler
 
Berichten: 572
Geregistreerd op: 27-04-2006 16:34
Woonplaats: heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 08-05-2007 11:39

drika746 schreef:Hij werd zondag weer gered door Vandenbussche want castelen liep tot 3 maal toe uit zijn rug op een lange bal. een keer kon hij zo naar binnen snijden maar kwam VDB goed uit. Daarnaast was het een week eerder ook een verademing toen JAP erin kwam voor Breuer, die door jenner ook aan alle kanten voorbij werd gelopen. 2-0 AZ liep Breuer zich simpel uitspelen waardoor de voorzet gegeven kon worden, mag nooit daar!

Grappig dat veel mensen wederom de fout ingaan, net zoals een jaar geleden met Seip.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Lipton » 08-05-2007 11:42

Persoonlijk mag ik wel over Breuer, hij is echt een clubs mens en wil graag goed worden bij en voor heerenveen.
Hij gaat niet een beetje roepen dat hij naar een topclub wil enz, hij wil gewoon met heerenveen het hoogst mogelijke halen, jammer dat de selectie niet meer van zulke koppen heeft.

Breuer is erg nuttig, maar soms mag van mij ook wel een jeugd speler op zijn posities spelen (links of rechts back)
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Booijstra » 08-05-2007 11:57

Clubmens ofniet Lipton, als je op de flank elke wedstrijd overlopen word hoor je niet thuis in de basis. Breuer zal heus een aardige kerel zijn, maar als zwakke schakel kun je hem daar niet laten staan. Breuer komt dan beter tot zijn recht in het centrum.
Met andere woorden, aan sentimentaliteit heb je helaas niets in dit geval. Hetzelfde durf ik te stellen voor Bosvelt die op het laatst ook weinig meer had toe te voegen, maar louter werd opgesteld omdat het zijn laatste jaar was. Je gunt het de jongens wel, maar voetbal technisch gezien niet de juiste oplossing naar mijn mening.
Avatar gebruiker
Booijstra
Wereldspeler
 
Berichten: 1124
Geregistreerd op: 06-02-2003 15:59
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 08-05-2007 12:04

Booijstra schreef:Clubmens ofniet Lipton, als je op de flank elke wedstrijd overlopen word hoor je niet thuis in de basis. Breuer zal heus een aardige kerel zijn, maar als zwakke schakel kun je hem daar niet laten staan. Breuer komt dan beter tot zijn recht in het centrum.
Met andere woorden, aan sentimentaliteit heb je helaas niets in dit geval. Hetzelfde durf ik te stellen voor Bosvelt die op het laatst ook weinig meer had toe te voegen, maar louter werd opgesteld omdat het zijn laatste jaar was. Je gunt het de jongens wel, maar voetbal technisch gezien niet de juiste oplossing naar mijn mening.

Breuer is dan ook geen back. Zet die man centraal neer naast Dingsdag, dan rendeerd hij prima. Net zoals ook altijd prima rendeerde centraal achterin.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 08-05-2007 14:00

We zullen het morgen zien, Petter is geschorst dus zal Breuer wel in het centrum mogen beginnen.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor drika746 » 08-05-2007 14:23

Frisian Viking schreef:
drika746 schreef:Hij werd zondag weer gered door Vandenbussche want castelen liep tot 3 maal toe uit zijn rug op een lange bal. een keer kon hij zo naar binnen snijden maar kwam VDB goed uit. Daarnaast was het een week eerder ook een verademing toen JAP erin kwam voor Breuer, die door jenner ook aan alle kanten voorbij werd gelopen. 2-0 AZ liep Breuer zich simpel uitspelen waardoor de voorzet gegeven kon worden, mag nooit daar!

Grappig dat veel mensen wederom de fout ingaan, net zoals een jaar geleden met Seip.


ik weet niet wat jij grappig vind, maar Breuer is op de links of rechtsback wel (een van de) zwakkere schakels in het elftal. Dat jij persoonlijk fan bent van Breuer ofzo zorgt er misschien voor dat je dit niet ziet, maar hij is een van de meest beperkte verdedigers in onze selectie. Aan de bal kun je er net zo goed iemand uit een bierteam neerzetten, die zal waarschijnlijk nog meer inspiratie en durf tonen dan Breuer. Enig idee waarom Breuer altijd zo vaak de bal krijgt in de opbouw, omdat de tegenstander ook wel weet wie ze vrij laten. Dat hij centraal naast een goede verdediger als Dingsdag een voldoende kan halen geloof ik wel in, maar om een hoger niveau te bereiken zul je met iets beters moeten komen dan deze jongen.

Lipton schreef:Persoonlijk mag ik wel over Breuer, hij is echt een clubs mens en wil graag goed worden bij en voor heerenveen.
Hij gaat niet een beetje roepen dat hij naar een topclub wil enz, hij wil gewoon met heerenveen het hoogst mogelijke halen, jammer dat de selectie niet meer van zulke koppen heeft.


Het zou ook erg ongeloofwaardig zijn als Breuer zou gaan roepen dat hij hogerop wil, dat beseft hij zelf ook. Jeroen Drost loopt nu ook niet te schreeuwen dat hij naar Barcalona wil :huh:
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor BS » 08-05-2007 14:27

drika746 schreef: Het zou ook erg ongeloofwaardig zijn als Breuer zou gaan roepen dat hij hogerop wil, dat beseft hij zelf ook. Jeroen Drost loopt nu ook niet te schreeuwen dat hij naar Barcalona wil


Ooit van ene Lasse Nilsson gehoord? :wink:
Avatar gebruiker
BS
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 13-02-2007 16:54

Berichtdoor Flying Frisian » 08-05-2007 14:41

Breuer is, net als Seipinho, een degelijke/goede mandekker die zich niet met de opbouw moet/hoeft te bemoeien. Elk verdedigingsduo heeft een mandekker en een opbouwer en werkers worden helaas in het Nederlandse voetbal niet gewaardeerd.

Persoonlijk heb ik genoten van de 'Engelse' bekerfinale van afgelopen zondag. Ik heb er helemaal niets op tegen dat er zo nu en dan een kaart gepakt wordt omdat er een tegenstander onder de grond gestopt wordt. SC Heerenveen laat vaak punten liggen tegen de 'mindere' goden, juist omdat ze zo'n aanjager missen. Tegen clubs als ADO en Excelsior kom je er niet met voetballen alleen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Berichtdoor Gekko » 08-05-2007 15:39

Volgens mij is Breuer niet een specifieke mandekker of verdediger maar meer een middenvelder 'met de punt naar achteren'. Daardoor kan hij zijn beperkte explosiviteit maskeren en is hij de schakel tussen verdediging en middenveld. Zo speelde hij meen ik ook bij excelsior destijds. Dat was uiteraard wel op een lager niveau maar hij was een van de drie beste spelers in dat laatste jaar in Rotterdam.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Flying Tilster » 08-05-2007 15:41

Breuer is m.i. meer een man voor centraal in de verdediging dan als linker- of rechtervleugelverdediger. Daarvoor is hij niet snel (lees: explosief) genoeg.
In verdedigend opzicht heeft hij de concurrentiestrijd met Jeroen Drost zeker gewonnen en zal hij voor de llinkerkant moeten knokken met Jong-A-Pin.

Ook kun je hem wel op rechts zetten bij evt. schorsing / blessure van Zuiverloon/Poulsen. Al vind ik Zuiverloon meer een middenvelder dan pure verdediger.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Berichtdoor drika746 » 08-05-2007 16:29

Flying Tilster schreef:Breuer is m.i. meer een man voor centraal in de verdediging dan als linker- of rechtervleugelverdediger. Daarvoor is hij niet snel (lees: explosief) genoeg.
In verdedigend opzicht heeft hij de concurrentiestrijd met Jeroen Drost zeker gewonnen en zal hij voor de llinkerkant moeten knokken met Jong-A-Pin.

Ook kun je hem wel op rechts zetten bij evt. schorsing / blessure van Zuiverloon/Poulsen. Al vind ik Zuiverloon meer een middenvelder dan pure verdediger.


precies Breuer is niet bewegelik genoeg voor op de back, in het centurm wel iets beter maar niet het niveau dat wij nastreven..
drika746
Superster
 
Berichten: 2580
Geregistreerd op: 05-01-2007 21:37

Berichtdoor Janneman » 08-05-2007 17:30

Supersub schreef:Seip geval. Tis opbouwend geen wonder maar hoeveel van zijn directe tegenstanders hebben dit jaar gescoord. Volgens mij geeneen. Maar dit is, hoewel ik het wel een aardige gozer vindt, wel iemand om door te selecteren.


Wat dacht je van Tom de Mul in de thuiswedstrijd tegen Ajax? Breuer heeft het actieradus van een olifant in een porseleinenkast. Ik zie echt geen meerwaarde in Breuer. Heb ik ook nooit gedaan, helemaal niet in dit soort voetballers.

Breuer is dit seizoen herhaaldelijk de zwakste schakel in de defensie van Heerenveen geweest, wordt geposteerd op een positie waar we een groot talent hebben (Jong a Pin) en is zo traag als wat. Een back moet en snel zijn, opbouwend ook iets kunnen brengen en mee kunnen aanvallen. Geen van deze 3 eisen voldoet Breuer aan. Hij loopt altijd de gaten dicht tijdens aanvallen van Heerenveen, zoekt te vaak de moeilijkste oplossing en komt veel te lomp in.

Laat hem maar van ergens anders ballen waar die wel past maar niet bij Heerenveen!!
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten